|   15:07:40
דלג
  אסף גבור  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

סיפורי אלף לילה ולילה

אגדות מוזרות רבות נקשרו בשמה של ישראל: מאכלים מורעלים וסוגי ביון מיוחדים הם רק חלק מהשמועות האזוריות על מעשי הישראלים. לכבוד החג, קיבצנו כמה סיפורים בולטים על "מזימות האויב הציוני", ופירושים בצידם
06/03/2012  |   אסף גבור   |   כתבות   |   חגים ומועדים   |   תגובות
[צילום: AP]

הסיפור והאגדה היו מאז ומעולם חלק בלתי נפרד מחייהם של הנוודים הבדווים והשבטים הערביים. כך התפתח הדמיון המזרחי העשיר ששימש את מספרי הסיפורים לתבל את חיי היום-יום בקורטוב של צחוק, מסתורין, דמע ואושר. הסיפורים הללו עברו מאב לבנו ומסב לנכדו והסבו הנאה לדורות רבים של שומעים. סיפור מזרחי טוב נמדד לפי עוצמת התיאור וקיצוניות המעשים ופחות לפי קורטוב האמת שבו. המוטו הזה משמש גם היום את מיטב המוחות במדינות המזרח התיכון כדי להדהים את העולם במעשי הפלא של מדינת ישראל.

פסיכולוגיה בגרוש
[צילום: פלאש 90]

יאסר ערפאת היה מי שעלה על המזימה הישראלית וחלומם האמיתי של ראשי הציונות בירושלים. במהלך מסיבת עיתונאים שקיים בז'נבה ב-1988, הוציא ערפאת מכיסו מטבע של 10 אגורות והצהיר כי הוא ההוכחה לשאיפותיה של ישראל והרצון שלה להתפשט על שטחים נרחבים במזרח התיכון. "בצידו האחורי של המטבע עם ציור מנורת שבעת הקנים", טען עראפת בלהט, "מופיעה צללית המסמנת את מפת ארץ ישראל השלמה. המנורה היא צורה סודית המסמלת לישראלים את חלומם להשתלט על השטח המתואר במפה". בנימין נתניהו, שהיה אז שגריר ישראל באו"ם, טען כנגד ערפאת, שעמד בראש אש"ף, שבסמל ארגונו מופיעה מפה המלמדת על רצון הפלשתינים לכונן מדינה על כל שטח מדינת ישראל.

דבר המומחה: קובי לידרמן, מומחה למטבעות:

"עולם המטבעות מלא בסמלים ובתיאורים גרפיים עמוסי משמעויות, כך שאנשים יכולים לקחת אותם לכל מיני מקומות. הסיפור של 10 האגורות הוא סיפור טוב כי בהחלט יש דמיון, כל מי שהופך את המטבע יכול לראות שרטוט שדומה מאוד למפת המזרח התיכון. כמובן שהמקור הוא ממטבע חשמונאי עתיק הרבה יותר מרוב המדינות המודרניות באזור. בגלל הדמיון האגדה האורבנית הזאת כל כך טובה, ומחזיקה כבר הרבה שנים, בעיקר בקרב שכנינו".

התנחלויות בעירק

אתר חדשות עירקי ציטט דוח ש'גילה' כי ישראל קושרת קשרים עם הכורדים בצפון עירק כדי לחדש את ההתנחלויות היהודיות במדינה. העיתון מדווח שמשלחת של יהודים ממוצא כורדי הגיעו לעיר מוסול שבצפון עירק במסווה של משלחת דתית, כשמטרתם האמיתית היא רכישת אדמות באזור וחידוש הישוב היהודי הקדום כחלק מארץ ישראל השלמה. העיתון דיווח עוד כי תשומת לב מיוחדת ניתנה לאדמות באזורי הקברים של הנביאים יונה, דניאל יחזקאל ועזרא. באתרים העירקים יודעים לומר שהמודיעין הישראלי ערך ביקור מקדים כדי לטהר את השטחים מהתושבים המקומיים, בשיתוף שכירי חרב כורדים. העיתונאי האמריקני ויין מדסן פרסם באתר הבית שלו שהתוכנית הישראלית מיועדת ליישובם של בני עשרת השבטים החפצים לעלות לישראל.

דבר המומחה: עו"ד ניר צבי, מהקרן לגאולת קרקעות:

ללא התייחסות ישירות לטענות, לדברי צבי: "זכותנו להקים ישובים יהודיים במלוא גבולות ההבטחה, מנהר מצרים ועד הנהר הגדול נהר פרת". עורך הדין וגואל האדמות הוסיף: "התיישבות בעירק תוכל להחזיר למועצת יש"ע את ה'עין' החסרה לאחר הגירוש מישובי חבל עזה".

חיות בשירות המוסד
[צילום: AP]

מסתבר שאחד הסיפורים החמים במדינות האזור הוא דיווחים על מרגלים בדמות הולכי על ארבע, אותם מכשיר המודיעין הישראלי למשימות נועזות ברחבי המזרח התיכון. ידידיו הטובים של המוסד הישראלי נלכדים בנקודות מפתח כשהם מצוידים באמצעי הטכנולוגיה המשוכללים ביותר. לפניכם נבחרת מייצגת של סוכני המודיעין הטוב בעולם, כמובן אך ורק לפי פרסומים זרים.

הפצחנים הנועזים באירן – כלי התקשורת באירן סערו בעקבות תגלית מרעישה. 14 מרגלי מוסד נתפסו ליד הגבול שהם מצוידים במכשור מתקדם. "בזכות ערנותם של אנשי המודיעין שלנו, הצלחנו לתפוס 14 סנאים בגבולות המדינה, שצוידו במערכות ריגול של גורמי ביון זרים. למרבה המזל הם נעצרו לפני שהצליחו לפעול בשטח".

נשרים ללא גבולות בסעודיה - דיווחו על נשר שנחשד בריגול לטובת ישראל. הנשר הוטבע על-ידי אוניברסיטת תל אביב לצורכי מחקר, ולפי הדיווחים נשא על רגלו משדר ג'י.פי.אס וטבעת שעליה חרוט שם האוניברסיטה באנגלית. הוא נלכד בביתו של שייח' ביישוב 'חאייל' שבסעודיה. הלוכדים עוררו מהומה גדולה כשחשפו את משדר הניווט, ומיהרו להעביר את המרגל המעופף לידי שירותי הביטחון הסעודיים.

כריש בסיני – התיירים המבוהלים בסיני התחילו לעזוב את החופים בעקבות מקרה נדיר של תקיפת כריש שגרם למותה של תיירת בת 70. לרשויות בסיני היה הסבר ברור לתופעה החריגה: מדובר בכריש שהונדס על-ידי המוסד הישראלי כדי שיהיה מסוגל להריח את התיירים הנמצאים על החוף. לעומתם, כלי התקשורת היו חלוקים בשאלה האם מדובר בכריש שאולף על-ידי סוכנות הביון הישראלית, או שמדובר ברובוט המופעל על-ידי ישראל בשלט רחוק.

דבר המומחה: הווטרינר ד"ר רפי קישון, בעל מרפאה לחיות מחמד ברמת אביב:

לגבי הסנאים הנועזים, ידוע שהם שייכים למשפחת המכרסמים וידועים כזריזים ואינטליגנטים, אך מטרתם מסתכמת בעיקר באגירת מזון. הם אומנם חובבים גרעינים, אבל לא את הגרעין האירני.

לגבי הנשר בסעודיה – בעבר השתמשו בעופות, בעיקר ביונים, לצרכי העברת מסרים בעת מלחמה. אבל עם כל הכבוד לקהילת הנשרים, בימים שבהם יש לוויינים ומזל"טים, קשה להאמין שהמוסד היה שולח נשר כדי לבצע משימת ריגול. מה שבטוח שהסעודים תפסו טיפוס קשוח במיוחד, שמוכן להכניס את הראש עמוק לקרביים של הנבלות כדי להשיג את מבוקשו.

הכריש בסיני - אנחנו יודעים מהעבר על מקרים של אילוף דולפינים למשימות ריגול ימי. מצד שני, המידע על אילוף כרישים נבלע ככל הנראה יחד עם האחרון שניסה זאת. לעומת הדולפינים היוצרים קשר עם בני האדם, הכרישים מאז ומעולם התמקדו בדבר אחד שהוא איתור טרף. לכן אפשר לנקות את המוסד הישראלי מכל חשד שכזה.

תפוחי-אדמה מורעלים
[צילום: יח"צ]

משרד החקלאות המצרי, הזהיר מפני חומרי הדברה שמפיצה ישראל ושגורמים לסרטן. מקורות בכירים במשרד הזהירו את חקלאי מצרים מפני שיתוף פעולה עם חברות ישראליות שמנסות להחדיר חומרים רעילים למדינה, שגורמים לגידולים סרטניים, לפגיעה בכלי דם ולמחלות נוספות.

מחסם האשם, מהנדס מזון מצרי, ערך מחקר שבו הוא יוצא נגד הקשרים החקלאיים עם ישראל שפוגעים בכלכלת מצרים. האשם חשף כי זרעי תפוחי האדמה שהובאו מישראל היו נגועים בחומרים רעילים שגרמו לריקבון ולמחלות שהתגלו בגידולים. הדבר הביא לירידה דרסטית בייצוא המצרי ולדחיית הזמנות.

ופלים מורעלים - שדרן הטלוויזיה המצרית dream 2 הזהיר את אזרחי מצרים מפני סחורה מורעלת שגורמת לבעיות בלב ולמחלות קיבה. "אכילת הביסקוויט הזה, שנקרא 'בפלה', גורמת להקאות ולסחרחורות. די בנגיסה קטנה מהמוצר הקטלני כדי לגרום לסיבוכים" הכריז השדרן, שחששותיו עדייו היו גדולים. "בהרבה מאכלים שמיוצרים בישראל יש חומרים רעילים שההשפעות החמורות שלהם יכולות להתגלות רק אחרי מספר שנים. ישראל תישאר האויב של מצרים, ולכן אסור לקנות מוצרים המיובאים מישראל".

דבר המומחה: השף חיים כהן, מצוות השופטים בתוכנית "מאסטר שף":

על תפוחי-האדמה המורעלים: "הטענות נשמעות לכאורה די הגיוניות. עמיתי אייל שני שעשה פרסומת לתפוחי-אדמה סיפר לי שהוא נתקל בתופעה של תפוחי-אדמה נגועים בווירוסים וירטואליים. עשיתי גם מתכון שזכה לתגובות רבות, וגיליתי שהשתמשתי בתפוחי-האדמה הנגועים, אז אפשר לומר שהווירוסים משבחים את הטעם. ייתכן שאצרף את המתכון לספר הבא שלי: 'תפוחי-אדמה ממצרים'".

לגבי ה'בפלות': "אני ממש לא מבין את הטענות של המצרים, זה ידוע שהחייל הישראלי משפר את ביצועיו בזכות הוופלים שמיוצרים בארץ. אני במקומם הייתי ממליץ למועצה הצבאית להכפיל את הכמות של הוופלות שהם קונים כדי לשפר את הביצועים שלהם בפיזור ההפגנות".

נשק יום הדין

סגן יו"ר התנועה האיסלאמית, השייח' כמאל ח'טיב, מאשים את ישראל כי היא עוסקת בקידוחים נמרצים מתחת להר הבית, ולצורך כך משתמשת בחומרים כימיים. ח'טיב הסביר שמטרת השימוש בחומרים הללו היא ליצור קורוזיה מואצת שפוגמת ביסודות של מסגד אל-אקצה ולהביא להפלתו. לדברי ח'טיב: "ההתקפה הישראלית על מסגד אל-אקצה היא פעילות רצופה, כדי לבנות במקום את בית המקדש השלישי".

דבר המומחה: יוסי קורצוויל, עוזרו של רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ:

"התגובה הרשמית היא שאנחנו ממש לא חופרים מתחת להר הבית. מצד שני, בעקבות הממצאים שהתגלו בנוגע לחומרים הכימיים, אנחנו שוקלים לאפשר כניסה למנהרות הכותל רק עם מסכות אב"כ".

הופעה ממגנטת
[צילום: רן גולני-יח"צ]

בראיון שהתקיים בערוץ הטלוויזיה המצרי dream 2 האשים אחד המאזינים את ישראל במזימה שפלה במיוחד כנגד האוכלוסיה הבדווית בסיני. "בתקופה האחרונה קיבלנו ג'ינסים מישראל שנראים רגילים לגמרי. אבל בעצם יש בהם כיסים נסתרים המכילים חלקים מגנטיים". לדברי המאזין, המגנטים נועדו אך ורק לגרום לבעיות עקרות אצל הלובשים. "מאז שהדבר התגלה, אנחנו קודם כל מוציאים את המגנטים הרעילים, ורק אז לובשים את הג'ינסים".

דבר המומחה: מעצב האופנה אליהאב ששון:

"בתור מעצב אופנה השתמשתי בחומרים שאינם בד כדי ליצור הופעה מעניינת. אבל משום מה במגנטים לא השתמשתי, למרות שמדובר ברעיון ממש טוב. אני אשקול בחיוב לשלב בשמלות הכלה שאני מעצב חומרים ממגנטים במיוחד שיביאו לחתנים וללקוחות נוספים".

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  06/03/2012   |   עודכן:  06/03/2012
אסף גבור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סיפורי אלף לילה ולילה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הקרוקודיל מהנילוס
7/03/12 15:34
2
גדעון אמיר
7/03/12 17:20
3
חובב המזרח
8/03/12 12:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הנושא נשמע לי מרתק עוד בטרם באתי. ולכן הגעתי להצגה משופעת, ובלבד שלא אחמיצנה. וטוב עשיתי, כי היה זה הערב האחרון שעלתה. הסיפור על צעירה, ג'וזי - שבאה לבקר את אמה פיי (השפוטה למאסר עולם) בבית הסוהר לאחר 15 שנים שלא ראתה אותה, רק כדי לחשוף את האמת על מה שקרה באמת, והאם אמה אכן רצחה את אביה - אינו סיפור פשוט.
06/03/2012  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
בעידן של טכנולוגיות בו מסרים מתאפשרים בכל רגע באמצעות ה-sms והרשתות החברתיות - פרסום מיידי והעברת מידע הם דבר שבשגרה. צילום של אדם ופרסום בנסיבות שעלולות לבזות אותו או להשפיל אותו, או שימוש בדברים שאדם כתב ללא אישור לפרסום או אפילו פרסום פרטים כמו, התנהגות, מצב בריאות, הכנסה, מספר טלפון או כתובת הינם פגיעה בפרטיות.
06/03/2012  |  ד"ר הדס הכהן  |   כתבות
ושוב עברו להם שלושה חודשים והכוכב מרקורי האחראי על תקשורת בין אישית, תנועה ופעולה ייכנס לרטרו בשבוע הקרוב. התאריך המדויק יהיה ה-11 במרץ ובמזל טלה ויסיים את הנסיגה בתאריך ה-4 באפריל, כאשר הוא יעבור לשליש האחרון של מזל דגים.
06/03/2012  |  צילה שיר-אל  |   כתבות
פתחתי את תיבת הדואר ולידי נחתה מעטפה עבה ולא שיגרתית. פתחתי ובידי ספר עם שם מוזר: "גאזיגאזו והאלאהו". מחבר הספר מוכר לי מילדות, סם ש' רקובר. על הכריכה לא כתוב פרופ' (לפסיכולוגיה) סם ש' רקובר.
06/03/2012  |  יאיר דקל  |   כתבות
השופט: יגאל גְלָם, בית הדין האיזורי לעבודה בחיפה
06/03/2012  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il