|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

פנים אמיתיות

אמנון לוי קבר את הקריירה הפוליטית של שליט?

בניגוד לשליט, שהתגלה בראיון ב"פנים אמיתיות" כפוליטיקאי ריק מתוכן וחסר להט, לוי הפך שוב לעיתונאי החד והתקיף שמסתתר בו. הראיון הצליח מעל המשוער וחשף את העובדה שלנועם שליט אין מה לומר
15/03/2012  |   עכבר העיר עכבר העיר   |   כתבות   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
נועם שליט בראיון לאמנון לוי, "פנים אמיתיות". פוליטיקאי דמה [צילום: צילום מסך]

אמנון לוי. עיתונאי תקיף [צילום: פלאש 90]

מעבר מחיבוק למהלומות
מי שרגיל לעטוף את מרואייניו באהבה או לקבל בכניעה את תשובותיהם המתחמקות, הסתער אתמול (לא בחדווה, יש לומר) על ביצורי המועמד החדש ונראה שהופתע לגלות באיזו קלות נופלות החומות, ועד כמה ריקה העיר שבתוכן. באופן פרדוקסלי, אחד האנשים המחובקים ביותר בישראל בשנים האחרונות פגש את אחד המראיינים המחבקים בישראל - וזה הסתיים בנוק אאוט

   עידן יוסף
שליט: אתמודד על מקום ברשימת העבודה

החוצפה של נועם שליט
עופר לפלר
מכתב נוקב לאיש שגרם נזק רב לישראל: מאיפה אתה שואב את החוצפה להפוך לדמות ציבורית? על אלו ערכים בדיוק אתה מתכוון להטיף לנו? * אני מציע לך תקופת צינון - עשה לביתך וחזק את בנך
לרשימה המלאה

   רשימות קודמות
  איך הקולנוע מנצל בעלי-חיים וילדים רכים?
  בוגרי הריאליטי מתבכיינים
  הביריונים של לינוי בר-גפן
  הצצה ראשונה לסרט האחרון של ויטני יוסטון
  הדג מסריח מהראש

יכול להיות שלא הגעת למקום הנכון?"

"יכול להיות. ימים יגידו"

יכול להיות שאמנון לוי קבר אתמול (ד', 14.3.12) את הקריירה הפוליטית של נועם שליט. יכול להיות שהוא רק הדהד את בוחרי מפלגת העבודה. יכול להיות שנכון יהיה יותר לומר שנועם שליט היה זה שקבר אתמול את הקריירה הפוליטית שלו, ואמנון לוי רק נתן את את-החפירה בידו. ימים יגידו.

שירות רע

כך או אחרת, הראיון ששודר אתמול עשה לנועם שליט - המתמודד על מקום ברשימת מפלגת העבודה לכנסת - שירות רע מאוד. מזמן לא ראינו פוליטיקאי (או פוליטיקאי בכוח) מהוסס, לא חד ולא תכליתי כל כך. פוליטיקאי שמסרב למכור את עצמו, לנקוט עמדות חד-משמעיות, לחזר אחר קולות הבוחרים. שמתקשה כל כך להתמודד עם שאלות לא נוחות. יש פוליטיקאים שמשתמשים בעמימות כטריק פוליטי ושיווקי. לא נועם שליט; הוא באמת לא יודע כנראה מה הוא בדיוק עושה שם.

לוי, מן העבר השני, כבר מזמן לא נראה תוקפני כפי שנראה במצפה הילה. מי שרגיל לעטוף את מרואייניו באהבה או לקבל בכניעה את תשובותיהם המתחמקות, הסתער אתמול (לא בחדווה, יש לומר) על ביצורי המועמד החדש ונראה שהופתע לגלות באיזו קלות נופלות החומות, ועד כמה ריקה העיר שבתוכן. באופן פרדוקסלי, אחד האנשים המחובקים ביותר בישראל בשנים האחרונות פגש את אחד המראיינים המחבקים בישראל - וזה הסתיים בנוק אאוט.

בניגוד לשליט, שהתגלה בשלב זה כפוליטיקאי ריק מתוכן וחסר להט שמריץ כנראה מבחן אישיות במקום אג'נדה, מלוי יצא העיתונאי שמסתתר בו ברוב התוכניות של "פנים אמיתיות" ולא מצליח לברוח. אין כל הפתעה בכך ששליט בחר להעניק את אחד מראיונותיו הראשונים כפוליטיקאי דווקא ללוי. לוי של "פנים אמיתיות" הוא מראיין נוח, נעים וסימפטי, שבא מתוך רצון לאהוב את המרואיין שלו לא פחות מאשר לחשוף אותו. גם כשהוא מנסה להקשות בשאלות, הוא מקבל בחוסר אונים את ניסיונות הבלימה. מרבית הראיונות מסתיימים בהבעת אהדה למרואיין, גם אם היא מסויגת, גם אם היא לא ממש מובנת, וגם אם מדובר במרואיין שקצת קשה להביע כלפיו אהדה (חשוד בפלילים למשל). זה, אגב, גם מה שקרה אמש, כשלוי סיכם את הראיון בכך שהיה רוצה לראות את שליט בכנסת, אבל הוא לא ממש יודע למה (ובאופן אירוני הדהד את שליט עצמו).

תבוסתנות מול עיתונות

לפיכך, הבחירה של שליט בלוי מובנת. זה בוודאי עדיף מלחטוף דקירות מרביב דרוקר הציניקן, לעמוד מול החקרנות של אילנה דיין, או להתמודד עם חוסר המורא של לונדון וקירשנבאום. בדיעבד, אני מניח ששליט מתחרט על הבחירה, וזו דווקא נקודה לזכותו של לוי. ההססנות של שליט הפיחה בלוי אנרגיות חדשות, והוא פירק את שליט לגורמים. לוי לא התכוון לכך; הוא בסך-הכל שאל שאלות לגיטימיות ומתבקשות שמפנה עיתונאי למועמד פוליטי. אבל העובדה שלנועם שליט לא היה כמעט מה לומר באף נושא (לזכותו יאמר שהוא לכל הפחות כן); שהוא לא יודע על מעמד הנישואין האזרחיים בישראל; שהוא מחזיק בעמדה מדינית שלא עולה באופן מוחלט בקנה אחד עם זו של המפלגה שהוא מתמודד בה; ושאופן כללי הוא מציג קו תבוסתני ולא פוליטיקאי בעליל ("שלא יבחרו בי", "אין לי תשובה", "אתה רוצה לנגח אותי - אז בבקשה"), הפכה את לוי לעיתונאי חד ותקיף, ואת הראיון להישג מסוים: לנועם שליט אין מה לומר.

מטבע הדברים, היה לראיון גם חלק שאינו פוליטי. בזירה הציבורית, ועם כל הכבוד למועמדותו למפלגת העבודה, נועם שליט הוא קודם כל אבא של גלעד. בעניין זה גם ללוי אין בשורות גדולות לעם ישראל היושב וממתין בציפייה לסיפורים מהשבי ואוכל בינתיים בשקיקה כל תמונה של גלעד עושה ג'וגינג או אוכל נקניקיה בהיכל נוקיה. למרות שחלקים רחבים מהשיחה עסקו בגלעד (שלא נכח בבית באותה עת), נועם הקפיד לשמור על שתיקה בעניין. הוא הודה שהוא רוצה לספר את סיפורו, אבל הבהיר שהדברים תלויים בגלעד, שאינו בשל לכך עדיין. לוי נאלץ לסגת. ספק אם הצליח אתמול לזכות בנקודות אצל נועם שליט בקרב על הראיון הבלעדי עם גלעד, אבל נועם ממילא הבטיח שלא תהיה בלעדיות על הראיון המיוחל. גם כאן - ימים יגידו.

מאז הכריז על כניסתו לחיים הפוליטיים, חווה נועם שליט מהפך לא פשוט בחייו. מי שהיה רגיל להיות מלוטף ואהוד בתקשורת ובציבור מתחיל לחטוף את מהלומות הביקורת, הספקנות ואפילו הבוז שהן מנות חלקם של פוליטיקאים. נגד שליט הועלתה בין השאר הטענה שהוא "חולה תקשורת" ומכור לחשיפה, ושהכניסה לפוליטיקה היא דרכו לפצות על החלל שנפער בחייו מאז סיומה של עסקת שליט. הטענות הללו לא לגמרי הופרכו אמש. מחד, שליט לא נראה כלל כמי שרוצה בחשיפה. הוא לא נראה להוט במיוחד להכניס את לוי לביתו, ודאי שלא לענות לשאלות על עצמו ועל חייו הפרטיים. מאידך, קשה להבין מה הוא בדיוק רוצה להשיג בפוליטיקה ומה הוא מביא אליה מלבד תמונת פרופיל מוכרת ותעודת יושר. אינני בטוח שנועם שליט לא יכול לחיות בלי החשיפה, אבל נראה שהוא לא יכול לחיות בלי האהדה. ואם כך, צפויים לנועם שליט חיים קשים מאוד בפוליטיקה הישראלית. אם אצל אמנון לוי החביב הוא מזיע ומתפתל באי נוחות - מה יהיה כשיעמוד על דוכן הכנסת? ימים יגידו.

פורסם במקור: עכבר העיר
תאריך:  15/03/2012   |   עודכן:  15/03/2012
ניב שטנדל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   אילנה דיין   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אמנון לוי   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   חיים אמסלם   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרדכי קירשנבאום   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רביב דרוקר / Raviv Druker   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שלום זיסמן   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אמנון לוי קבר את הקריירה הפוליטית של שליט?
תגובות  [ 18 ] מוצגות   [ 18 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נסים גבאי
15/03/12 16:24
 
תגובה לנ. גבאי
15/03/12 18:05
 
פלגמטיות
16/03/12 07:58
2
nleon
15/03/12 18:01
3
סימון דה-בובואר
15/03/12 18:14
4
לשעבר
15/03/12 19:11
5
mizra
15/03/12 21:18
6
עזרא מנצור
15/03/12 21:55
7
חשדנית
15/03/12 23:09
8
תמרה השניה
15/03/12 23:41
9
גלילי
16/03/12 06:00
10
כזה עלוב
16/03/12 16:30
11
רק כאבי החטוף!
16/03/12 16:33
12
ליליפוט
16/03/12 17:38
13
עזרא מועלם
16/03/12 21:14
14
שבנו חזר
16/03/12 21:47
15
קורןנאוה טבריה
17/03/12 05:59
16
קורןנאוה טבריה
18/03/12 06:04
פורום: בחירות/מפלגות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זה היה אולי החדר היקר המדינה. באולם הכינוסים הקטן של קבוצת D&B (דן אנד ברדסטריט) התכנסו לאחרונה נשיאי 20 פירמות עורכי הדין הגדולות במדינה לכנס חשיפת הדירוג השנתי של Duns'100. מדובר במשרדי ענק המעסיקים כל אחד בין 100 ל-200 עורכי דין. הם אלו שמנהלים את הכסף שלנו דרך עסקי הטייקונים והחברות הגדולות במשק.
15/03/2012  |  יהודה יפרח  |   כתבות
פרחים הם אחת המחוות המשמחות שניתן להעניק לאדם, ובפשטות רבה. הצבעים והריחות ממלאים אותנו בימי שישי, בימי חול, בחגים ובאירועים.
15/03/2012  |  דפנה יוריסטה  |   כתבות
ג'מייקה נותרה, עדיין, אחד היעדים האטרקטיביים ביותר עלי אדמות. גן העדן הקאריבי הזה גדוש בשפע מהמם של פיתויי-תיירות, בתעריפים מינימליים של "הכל כלול", ללא שום אקסטרות וטיפים.
15/03/2012  |  ראובן לייב  |   כתבות
1. משחקי מזל וטריוויה באינטרנט/סלולר - הם עסקה לכל דבר!
15/03/2012  |  עו"ד תמר פינקוס  |   כתבות
גופנו נמצא בכוננות מתמדת לתגובה מיידית במקרה של סכנה או איום: עלייה מהירה בהורמוני הלחץ קורטיזול ואדרנלין גורמת להגברה בקצב פעימות הלב ובמתח השרירים. דקות ספורות אחרי שאנו מבחינים באיום נכנסת לפעולה רשת שלמה של אותות ביוכימיים. המרכז במוח שאחראי על תגובתנו לסכנה מתחיל לפעול, דבר שמוביל לשחרור קורטיזול מבלוטת האדרנל. במקביל, הגוף מפעיל רשתות ביוכימיות נוספות, שתפקידן להפסיק את תגובת המתח עם חלוף הסכנה, וגם לטעון מחדש את המערכת לקראת האיום הבא.
15/03/2012  |  מכון ויצמן למדע  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il