|   15:07:40
דלג
  אריאל כהנא  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
המילים היפות של אובמה הן רק פוליטיקת בחירות. נתניהו באייפאק [צילום: AP]

מסר חד של נתניהו

כשישראל תתקוף באירן, הנאום באיפא"ק יתברר כמקום שבו נתניהו הודיע על כוונותיו. לאחר הפגישה העקרה עם אובמה הגיע ראש הממשלה לבמה המכובדת בכנס איפא"ק, ואמר: שמעתי את כל הנימוקים נגד פעולה באירן. חיכיתי. נתתי צ'אנס לעולם ולאובמה, אך השלב הזה מאחורינו. חוץ מהמילים "בקרוב נצא למלחמה" הכול נאמר
15/03/2012  |   אריאל כהנא   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
כבוד והערכה כיאה למנהיג
בארה"ב נתניהו לא מקבל את היחס המוכר לביבי התחמן והספינולוג, אלא כבוד והערכה למדינאי מבריק בעל שיעור קומה. כאן הוא יכול לשטוח את אמונותיו ומחשבותיו בלי להיתקל בציניות ובבוז

עוד מילה על רייס
עוד מילה על רייס, שצפויה להיות מזכירת המדינה הבאה של ארה"ב, אם אובמה ישוב וייבחר. כמו אצל אובמה, נקודת המוצא של רייס כלפי ישראל התחילה מגישה שלילית של הזדהות עם הפלשתינים וראייה ביקורתית של ישראל. גם אם לא שינתה את דעתה בסוגיה זו, נכונים דבריה לפני 400 הרבנים שהיא עשתה ועושה לילות כימים למען ישראל במוסדות האו"ם. לראשונה מאז הקמתה, ישראל מתחילה להשתלב בארגוני או"ם כחברה מן המניין, והרבה בזכות ההתגייסות של רייס.

צריך לומר שלרייס היה חשוב להופיע בוועידה מכיוון שמדובר במשימה אישית שלקחה על עצמה, אבל גם משום שהופעתה היא חלק מהקמפיין הכבד שמנהל אובמה בקהילה היהודית לקראת הבחירות. "התקדמנו לא מעט, אבל יש עוד דרך רבה לעשות", אמרה רייס, שהיחס העוין לישראל באו"ם מוציא אותה משלוותה. צריך לקוות שתזכור את הלקחים האלה אם וכאשר תכהן בממשל הבא של אובמה. נכון לעכשיו הוא עדיין המועמד המוביל.

מפורש יותר אי-אפשר להיות. ביום שני בלילה, לפני 13 אלף משתתפי ועידת איפא"ק, ולא באוזני נשיא ארה"ב אובמה, ראש הממשלה הודיע שבקרוב יפעל באירן. נתניהו לא יכול לומר יותר ממה שאמר, שכן אז תוסר סופית שכבת העמימות החיונית. אבל הוא גם לא יכול לומר פחות כדי שהמסר שלו יובן. מי שהקשיב לנתניהו ומאמין לנתניהו, לא יכול לטעות. בלבו נפלה החלטה.

רצף האירועים שקדם לנאום באיפא"ק קריטי להבנת תוכנו. שבועות ארוכים שאמריקה מנהלת קמפיין, בהתבטאויות פומביות ובהדלפות עקביות, נגד פעולה ישראלית באירן. נתניהו כועס מאוד על ההדלפות האלה, שמגיעות ברובן מארה"ב, וגם אובמה דיבר בנאומו באיפא"ק על כך: "יש יותר מדי דיבור מיותר על מלחמה, והדבר משרת רק את האייתוללות". אבל אנשים מטעמו של הנשיא הם שתדרכו את העיתונות דקות לאחר סיום הפגישה בין השניים על כך ש"נתניהו הודיע לאובמה שעדיין אין החלטה לתקוף באירן". פורמלית, זה נכון. אף פורום בישראל לא קיבל החלטה. מהותית, נראה שהפור נפל.

וזה חלק נוסף של הבעיה. אובמה ונתניהו לא מצליחים ליישב אפילו סוגיה צדדית של הדלפות הנובעת מהמחלוקת העיקרית. אותה אינטימיות חיונית לטיפול בנושאים הרגישים הללו פשוט לא קיימת ביניהם. התקשורת והאמון לקויים כל כך עד שאין פער גדול בין התבטאויותיהם לעיני המצלמות לבין מה שהם אומרים בארבע עיניים. הם לא משקרים זה לזה אבל גם לא מאמינים איש לרעהו. לכן, אובמה משתמש בכלים פומביים כמו הנאום באיפא"ק, ולא בשיחות אישיות, כדי לגרום לנתניהו לציית. ראש הממשלה מצידו לא חושף לפני נשיא ארה"ב את כוונותיו האמיתיות ומשתמש גם הוא באותה במה ממש.

אובמה הודיע באופן שלא משתמע לשתי פנים שאמריקה מתנגדת למלחמה כרגע. כלומר, הפעיל צפירת הרגעה בטהרן והבהיר לנתניהו שישראל בינתיים לבדה. נתניהו יכול היה להסתפק בחרפת הרטוריקה, אבל נראה ששיטת ה'תחזיקו אותי' מיצתה את עצמה. איש כבר לא קונה את האיומים. ישראל העמידה פנים שהיא עומדת לתקוף כדי שהעולם יחריף את העיצומים, אלא שכלשון נתניהו: "שש שנים העולם מפעיל סנקציות. הבה נודה על האמת: זה לא עוזר. התוכנית הגרעינית ממשיכה להתקדם".

פתאום מקשיבים לו
[צילום: AP]

ובכן, אובמה מסרב לפעול בעצמו. הוא פועל לקשור את ידי ישראל ולא מצליח לבסס קשרי אמון עם ראש הממשלה. הסנקציות לא משיגות את מטרתן – גם הנשיא האמריקני הודה בכך בנאומו. חלון ההזדמנויות המבצעי של ישראל הולך ונסגר. לא כך לגבי אמריקה, שעוצמתה גדולה בהרבה. היא תוכל לפעול בכוח גם בעתיד. נתניהו מבחינתו נשאר לבד.

כשזו תמונת המציאות המונחת לפניו, נתניהו מגיע לבמה הציבורית האחת והיחידה ששותה את דבריו בצמא, מקשיבה לו, מכבדת אותו, את אשתו ואת דרכו במידה שלא קיימת בשום פורום בישראל. לא במקרה העיר בציניות: "וואו, זה כמעט כמו הכנסת", אחרי שתי דקות רצופות של מחיאות כפיים בעמידה.

נתניהו משוכנע שתפקידו להציל את היהודים מאסון. "בכל דור יש מי שרוצה להשמיד את העם היהודי", חזר ואמר. אבל היהודים, או לפחות אלה שבארץ, מזלזלים בו. הוא ויועציו מרגישים כבר זמן רב שאין לו אפשרות לדבר באופן ישיר ומלא עם הציבור הישראלי. התיווך התקשורתי בינו ובין העם מקולקל. הוא יכול לדבר אבל איש לא ישמע או יסקר. גם אם יקשיבו, הסיקור יעסוק בזוטות או יעוּות. אם לא יפיק מגה-אירוע כמו הנאומים בבר-אילן או בקונגרס, אין לו דרך להשיג את תשומת הלב של העם.

אבל באמריקה בכלל ובאיפא"ק בפרט המצב בדיוק הפוך. מהתקשורת, מהפוליטיקאים ומהציבור הוא לא מקבל כאן יחס של ביבי התחמן והספינולוג, אלא כבוד והערכה למדינאי מבריק בעל שיעור קומה. כאן הוא יכול לשטוח את אמונותיו ואת מחשבותיו בלי להיתקל בציניות ובבוז. הקהל יהיה מספיק אינטליגנט כדי להקשיב לכל מילה וגם יריע פעם בשלושה משפטים. מבחינתו זוהי ההופעה השנתית הנוחה והמוצלחת ביותר.

לכן באיפא"ק, דווקא באיפא"ק, נתניהו התקרב כפי שלא התקרב מעולם להכרזה על מלחמה. על-רקע נאום אובמה יום קודם לכן והפגישה העקרה איתו כמה שעות מוקדם יותר, זו תמצית המסר של נתניהו שנראה קשוח ונחוש כפי שלא ראיתי אותו מעולם:

"אירן תהיה עוד הרבה יותר מסוכנת עם נשק גרעיני מאשר בלעדיו כיום; רבים מדברים על מחיר ההתקפה אבל צריך לדבר על מחיר אי-ההתקפה; כראש ממשלה לא אהמר על ביטחון מדינת ישראל ולא אתן לאזרחיי לחיות תחת איום השמדה; לעולם לא עוד; 2012 אינה 1944. לישראל יש הכוח להגן על עצמה; מנהיגים אחראים אינם יכולים להמר על ביטחון מדינותיהם, על בסיס אמונה שהמשטר המסוכן בעולם יחזיק בתבונה בנשק המסוכן בעולם".

ועוד: "העיצומים מכאיבים לאירן אך תוכנית הגרעין ממשיכה לצעוד. ישראל חיכתה בסבלנות שהקהילייה הבינלאומית תפתור את הבעיה. חיכינו שהדיפלומטיה תעבוד. חיכינו שהסנקציות יעבדו. איננו יכולים להרשות לעצמנו לחכות עוד זמן רב".

פרשנות: שמעתי את כל הנימוקים נגד פעולה באירן. חיכיתי. נתתי צ'אנס לעולם ולאובמה. השלב הזה מאחורינו. הסכנות שבאי-פעולה חמורות בהרבה מהסיכונים שבקיום פעולה. אי-פעולה נגד אירן משתווה לאי הפצצת אושוויץ ב-44'. ליקוי המאורות הזה ייגמר ב-2012 אם ראש ממשלת ישראל הוא בנימין נתניהו. חוץ מהמילים "בקרוב נצא למלחמה", מה עוד צריך לומר?

כשישראל תתקוף באירן, הנאום באיפא"ק יתברר בדיעבד כַמקום שבו נתניהו הודיע על כוונותיו. אם לא יתקוף, פירוש הדבר שהוא מדבר גבוהה-גבוהה אבל לדבריו אין כיסוי.

ללא מחוות

התיעוב של אובמה
למרות הניסיון האמריקני להשרות אווירה נעימה, לי אין ספק שהוא מתעב אותו. אובמה את נתניהו. אני נשלח לכאן כדי להביא התרשמויות באופן בלתי אמצעי - וזהו הרושם שלי מהשהות בת שבע הדקות במרחק שלושה מטרים משני המנהיגים בחדר הסגלגל. גם בפעמים הקודמות עמד באוויר קרח, אבל הפעם הדבר היה בולט מתמיד

נתניהו יצא מהבית הלבן עם הבטחה מעורפלת של אובמה לטפל בנושא אירן. על-אף שישבו כמה דקות בארבע עיניים וכמעט שעתיים בפורום רחב, ולמרות הניסיון האמריקני להשרות אווירה נעימה, לי אין ספק שהוא מתעב אותו. אובמה את נתניהו. נשלחתי כדי להביא התרשמויות באופן בלתי אמצעי - וזהו הרושם שלי מהשהות בת שבע הדקות במרחק שלושה מטרים משני המנהיגים בחדר הסגלגל. גם בפעמים הקודמות עמד באוויר קרח, אבל הפעם הדבר היה בולט מתמיד.

בלי סמול-טוק או כל מחווה אחרת, קפוץ בכורסה שלו עצמו, יושב הנשיא המארח, לוקח נשימות עמוקות, מותח בעצבנות את רגל שמאל, לא מצליח להנפיק ולו חיוך אחד ומחכה שהסיוט ייגמר. כל זה בזמן שנתניהו מפזר מבטים מאושרים לסביבה ומבסוט כאילו החדר הסגלגל הוא ביתו השני. שוב הוא מרצה לאובמה על תכלית קיומה של ישראל ועל חובתה להגן על עצמה. שוב אובמה נאלץ להנהן כתלמיד לפני רבו. הרבה פגישות בין מנהיגי ישראל לעמיתיהם ראיתי. תמיד יש ג'סטה או בדיחה לניטרול הפורמליות. לא כאן. אף סיטואציה לא מתקרבת למתח ולמתיחות בעת שאובמה ונתניהו מתיישבים לשיחה עלק-ידידותית.

רק כשהסתיים הפוטו-אופ הצליח אובמה לשלוח צחוק קצר לאחד העיתונאים. האווירה אחרי צאת המצלמות והמיקרופונים הייתה כנראה טובה במקצת. התוכן לא בהכרח. על-פי מקורות שהשתתפו במפגש בין המנהיגים ואנשי צוותם, הפערים שהיו לפני הפגישה נותרו במידה רבה גם אחריה. אפשר לומר שנתניהו, אובמה ואנשיהם הציגו זה לזה את חילוקי הדעות שעליהם מדווחת התקשורת כבר כמה שבועות. בתום המפגש הם אולי מודעים יותר להבדלים, אבל עוד לא התחילו לגשר עליהם.

ראש הממשלה לא הציג לנשיא לוחות זמנים או קווים אדומים וגם לא העלה דרישות נקודתיות בהקשר האירני, אלא פרס את הגישה הישראלית הכוללת. בין היתר הצביע על כך שלישראל יש יכולות צבאיות פחותות מאלה של ארה"ב ולכן לוח הזמנים המבצעי שלנו קצר מזה של אמריקה. באותה מידה הבהיר שהאיום ברור ומידי יותר עבורנו, ושהפגיעוּת של ישראל גדולה פי כמה מזו של אמריקה.

גם אצל אובמה, על-פי המקורות, לא הייתה סתירה בין מה שאמר בחוץ למה שאמר בפנים. "אנו מאמינים שיש עדיין חלון המאפשר לדיפלומטיה לפתור את הסוגיה, אך הדבר תלוי בהחלטה של המשטר האירני. בכל מקרה כל האופציות על השולחן, ואני מתכוון למה שאני אומר". מתברר שהנאומים של שני המנהיגים באיפא"ק חשובים לא פחות, ואולי יותר, ממה שאמרו בפגישה הרשמית. שם שטחו את הערכת המצב שלהם. אובמה הוסיף משפט חשוב בנאומו: "זה הזמן לדבר ברכּוּת ולהחזיק נבוט גדול".

אובמה וישראל: סיכום ביניים

הנאומים, הפוטו-אופ והפגישה משקפים תוצאת קצה קשה למדי - בנושא הקיומי ביותר לישראל, הצמד ביבי-אובמה לא מסוגל לשתף פעולה. שלוש שנים קשות עברו על הצדדים והן מתנקזות כעת לבעיה האירנית. כל זה קורה בזמן שאובמה מנהל קמפיין חסר תקדים לשימור תמיכת הקול היהודי לקראת הבחירות לנשיאות. אפשר לומר שלשם ולא לאירן מכוונים כל מעייניו.

בנאומו באיפא"ק הציג אובמה דין וחשבון פנטסטי לכאורה לגבי קשריו עם ישראל. "אל תשפטו אותי על-פי דבריי אלא על-פי מעשיי", דחק במאזיניו. "בכל צומת שנקרה לפנינו", אמר אובמה, "היינו שם בשביל ישראל. בדוח גולדסטון, במשט המרמרה, בהתקפה על הדיפלומטים הישראלים בקהיר, בוועידת דרבן שהחרמנו, בניסיון הפלשתיני לפגוע בישראל באו"ם ובנסיונות הדה-לגיטימציה". הוא ציין גם את התקציב המיוחד למערכת כיפת ברזל ואת עצם השמירה על הסיוע הביטחוני לישראל בתקופה של קיצוצים כראיה לתמיכתו "במדינה היהודית".

כל העובדות נכונות, אלא שמבט שני מגלה שלא מעט מהמצוקות שבהן נחלץ אובמה למען ישראל נולדו באשמתו העקיפה או אפילו הישירה. אובמה נאלץ להטיל וטו בנושא ההתנחלויות משום שהוא עצמו העמיד אותן במרכז מסע הצלב העולמי והעלה את הפלשתינים על עץ ההקפאה. אלמלא האולטימטום "אפילו לא בית אחד, אפילו לא אבן אחת", לא היה נוצר מומנטום בינלאומי חזק כל כך נגד ההתנחלויות.

אובמה אכן הוזעק לעצור את ההכרזה החד-צדדית של הפלשתינים, אבל המהלך כולו תודלק מהצהרתו באו"ם שנה קודם לכן: "אני מקווה שבשנה הבאה פלשתין תהיה חברה מן המניין באומות המאוחדות". אובמה פעל נגד הדה-לגיטימציה, אלא שהוא היה בין מאיציה כשהרחיק עצמו מישראל, נתן להבין שישראל אשמה בהעדר השלום וערער על יסודות קיומה בנאומי קהיר ואנקרה ובהזדמנויות אחרות. אפילו את האירועים האלימים בקהיר ואת סיכון השלום בין ישראל למצרים אפשר לתלות בו, שהרי הפיל במו ידיו את שלטונו של חוסני מובארכ.

אובמה אמר שסייע לישראל בפרשת המשט. זה נכון. אבל אובמה הוא גם זה שקודם למרמרה חילה את פניו של ארדואן בשעה שהתרחקותו מהמערב ועוינותו לישראל כבר היו מן המפורסמות. אובמה הוא גם זה שהכתיב לישראל הקמת ועדת חקירה בינלאומית ותבע מנתניהו להתנצל לפני ארדואן. מזל שליברמן ובוגי היו שם כדי להחזיק לנתניהו את הגב.

ויש עוד צד למטבע. בשלוש השנים הללו ההתנגחויות עם ישראל לא היו פחותות מהושטת הסיוע. ניפוח פרשיית רמת-שלמה, הטענה הפומבית של קלינטון ודיוויד אקסלרוד (היועץ הקרוב של אובמה) שישראל מתנהגת "בכפיות טובה", ההדלפות על רצון הממשל "להרחיק עצמו מישראל", החיבוק הפומבי למדינות ערב וקירור הקשר עם ישראל, הסירוב לאשרר את ההגנה על הגרעין הישראלי, ההכתבה של קווי 67', האולטימטומים וההשפלות החוזרות ונשנות לנתניהו ולישראל, וגם קשירת ידיה של ישראל בפעילות נגד אירן בעצם הימים האלה – גם הם חלק חשוב, אולי החשוב, במורשת אובמה.

היטיב לנסח זאת יהושע לונדון, מנהל הקשרים עם הממשל בארגון ציוני אמריקה (ZOA), "אובמה עושה הרבה רעש ויחסי ציבור מִדברים שהיו כל כך מובנים מאליהם אצל נשיאים קודמים, עד שכלל לא היה צורך לדבר עליהם. פה נעוצה הבעיה".

לונדון אינו היהודי היחיד בוושינגטון שיש לו זיכרון ארוך. ביום פתיחתה של ועידת איפא"ק, ולא במקרה, הועלו לאתר יוטיוב ולתחנות האוטובוסים בבירה סרטון ותמונות המסכמים את הקשרים בין ישראל וארה"ב בתקופת אובמה. הרבה תקריות שהזיכרון הישראלי הקצר מחק - למשל הקידה של אובמה למלך סעודיה, ההשוואה בין השואה לבין נוכחות ישראל ביהודה ושומרון והסירוב לבקר בישראל - חקוקות עכשיו בסרטון איכותי בן 30 דקות שעושה סדר באירועים.

"זו לא פוליטיקה. אלה דברים שאני באמת מאמין בהם", תיאר אובמה באוזני הנשיא פרס בפגישתם האישית את מחויבותו לישראל. ייתכן בהחלט שאובמה התבגר בשלוש השנים האלה וכבר אינו מתייצב אוטומטית לצד הערבים, כפי שהיה בהתחלה. מה שבטוח הוא שפרס קנה את הסחורה עד הסוף, עד כדי כך שטען: "אובמה הלך לקראתנו בכול. איני יודע מה עוד אפשר לבקש". אבל נראה שפרס שוב מערבב בין היחס האישי שקיבל מאובמה לבין יחסו האמיתי של הנשיא לישראל. שכן המבט הרחב של הסרטון (למעוניינים - Daylight: The Story of Obama and Israel) מעלה חשש כבד שהמילים היפות של אובמה הן אך ורק פוליטיקה של בחירות.

יש מה ללמוד
[צילום: AP]
המפגש עם שדולת איפא"ק מרשים לא רק בשל הפקת הענק, אלא גם בזכות הפעולה המשותפת למרות המחלוקות
▪ ▪ ▪

אני לא מדריך תיירים ואין לי כוונה להחליף מקצוע, אבל אם יש לכם תוכניות לבקר באמריקה, מומלץ מאוד להשקיע חצי יום בוועידה השנתית של איפא"ק. המפגש עם השדולה הענקית הזאת מלמד שיעור בהפקת אירועי ענק, אבל בעיקר ממחיש את עוצמת התמיכה בישראל ואת חיות הרעיון הציוני. אולי זו הגלות שמייתרת את הציניות, הייאוש והאסקפיזם שרווחים כל כך בארץ, אבל העובדה היא שכאן לא מתביישים לדבר בהתרגשות ומעומק הלב כדבר שבשגרה על חיוניות קיומה של ישראל.

איפא"ק לא רק ממשיכה את הציונות באמריקה (סוג של אוקסימורון) אלא גם מלמדת שיעור בהשגת יעדים תוך אחדות. שם הקוד וסוד ההצלחה של הלובי הזה – שני שלישים מחברי הקונגרס, הנשיא, שר ההגנה ושלושת המתמודדים הרפובליקנים המובילים הופיעו בו – הוא פתרון המחלוקות בבית פנימה. כלפי חוץ הלובי מגויס תמיד למען מדינת ישראל וממשלתה הנבחרת. חילוקי הדעות נשארים בפנים.

המחשה לדפוס הפעולה הזה קיבלתי באחד האירועים הקטנים שהתרחשו בשולי הוועידה – ארוחת צהריים ל-400 רבנים מרחבי ארה"ב. אורחת הכבוד באירוע הייתה שגרירת ארה"ב באו"ם, סוזן רייס, שהוזמנה לעלות לבמה על-ידי רבנית רפורמית. רבנית לא במובן אשת הרב, למי שתהה, אלא רב-אישה. על-פי אותה שיטה, 400 הרבנים כללו את שלושת הזרמים, אורתודוקסים, קונסרבטיבים ורפורמים. היו הרבה כיפות, אבל לא רק גברים חבשו אותן. כולן וכולם התאחדו למען מדינת ישראל.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  15/03/2012   |   עודכן:  16/03/2012
אריאל כהנא, וושינגטון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מסר חד של נתניהו
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קוביצ
16/03/12 09:59
 
ביבי הסמרטוט
17/03/12 19:41
 
קוביצ
17/03/12 22:08
 
ביבי פטפטני
17/03/12 22:22
2
צנחן
16/03/12 10:39
3
ראיס-פוטין בן מדב
16/03/12 16:15
4
כתבה מעניינת
16/03/12 16:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברחבי רוסיה מפגינים ההמונים נגד ניצחונו המפוקפק של ולדימיר פוטין בבחירות לנשיאות. אבל יש גם הפגנות בעד פוטין. בדמשק. המפגינים, במקרה תומכי אסד, הרימו כרזות עם תמונותיו של הנשיא הרוסי הנבחר, ובעיתון 'תִשרין', שופר הממשל הסורי, כותרת מאמר המערכת הייתה "אף אחד לא יכול לכפות דבר על רוסיה". המאמר מפרגן לפוטין באופן הגובל במבוכה. "אחרי תשע שנים של שקיעה ברוסיה, בין השנים 1990 ל-1999, סוף-סוף הגיע איש חזק שמצעיד את רוסיה קדימה ומציל את האזור כולו. איש הברזל מטיל אימה על הזירה הבינלאומית, ומראה לכל העולם את החשיבות של מנהיג משמעותי בעל עוצמה אמיתית, שלא מדבר הרבה אלא עושה הרבה".
15/03/2012  |  אסף גבור  |   כתבות
יכול להיות שלא הגעת למקום הנכון?"
15/03/2012  |  ניב שטנדל  |   כתבות
זה היה אולי החדר היקר המדינה. באולם הכינוסים הקטן של קבוצת D&B (דן אנד ברדסטריט) התכנסו לאחרונה נשיאי 20 פירמות עורכי הדין הגדולות במדינה לכנס חשיפת הדירוג השנתי של Duns'100. מדובר במשרדי ענק המעסיקים כל אחד בין 100 ל-200 עורכי דין. הם אלו שמנהלים את הכסף שלנו דרך עסקי הטייקונים והחברות הגדולות במשק.
15/03/2012  |  יהודה יפרח  |   כתבות
פרחים הם אחת המחוות המשמחות שניתן להעניק לאדם, ובפשטות רבה. הצבעים והריחות ממלאים אותנו בימי שישי, בימי חול, בחגים ובאירועים.
15/03/2012  |  דפנה יוריסטה  |   כתבות
ג'מייקה נותרה, עדיין, אחד היעדים האטרקטיביים ביותר עלי אדמות. גן העדן הקאריבי הזה גדוש בשפע מהמם של פיתויי-תיירות, בתעריפים מינימליים של "הכל כלול", ללא שום אקסטרות וטיפים.
15/03/2012  |  ראובן לייב  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il