|   15:07:40
דלג
  אברהם פכטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

שוהים בלתי חוקיים - פצצות לפני פיצוץ

שלושה מקרי תקיפה מינית על ציר זמן של חודש ימים בתל אביב, כשהחשודים העיקריים הם מסתנני עבודה ופלשתינים כשוהים בלתי חוקיים - צריכים להדליק יותר מנורות אזהרה ישראל, במצבה הדמוגרפי- ביטחוני, אינה יכולה להיות מדינת מקלט
18/05/2012  |   אברהם פכטר   |   מאמרים   |   מהגרים   |   תגובות
בלי פיקוח, בלי הגבלה [צילום: פלאש 90]

"דמעות זרים הן רק מים" - פתגם רוסי.

לא רק החניונים הגדולים, כביכול מוארים/מוגנים הפכו לסכנה מיידית, גם הרחובות בשכונת שפירא, כל אזור התחנה המרכזית הישנה, לרבות העיר אילת, הם מרכזי סכנה מיידית, לנפש ולרכוש והמצב עוד יחמיר.

ישראל, על כל בעיותיה הדמוגרפיות, הכלכליות ובעיקר ביטחוניות, לא יכולה ולא מסוגלת להיות מדינה קולטת פליטים, בלי פיקוח, הגבלה ובמספרים הולכים וגדלים.

כל יפי הנפש הרגישים, ההומניים, המקימים עמותות לעזרת הפליטים המסכנים, המתרבים במאותיהם, רוצים ליישב אותם ולטפל בהם, אבל לא בשכונותיהם המסודרות, היפות והשקטות אלא אצל השכונות הדרומיות, בקרב האוכלוסיות החלשות, הנאבקות גם כך מדי יום על קיומם הכלכלי.

כמובן, שיש גם ישראלים המנצלים את המצב לעשות כסף קל, לסחוט את המסכנים, לפצל דירות, להשכיר מחסנים או דירות בשכר מופקע, ללא תנאים סניטריים הוגנים ולא לדאוג לאחזקה ושיפוצים. ישראלים "מכוערים" מסוג זה אינם רק תופעה במדינתנו, והם קיימים ופועלים גם בכל אירופה, איפה שנמצאים מהגרים, מסתנני עבודה, ומשטרה שלא מעוניינת להתערב ומבקשת "שקט תעשייתי פשיעתי".

כשבודקים את נושא העובדים הזרים, הפליטים, השוהים החוקיים והבלתי חוקיים, אסור להתעלם ממספר בעיות חברתיות ומוסריות שהנושא מציב בפני החברה הישראלית.

על פני הדברים, גירוש ילדי זרים עם משפחותיהם, אי מתן אפשרות לשהות קבע, לפליטים מדרפור או ממקומות אחרים, על-רקע רדיפות או מלחמות אזרחים, מצטייר כמעשה כוחני, לא הומני ואכזרי.

אבל ניתוח מעמיק של הסוגיה מצביע על העובדה שאסור ללכת שולל אחרי סיסמאות ופלקטים חיצוניים או ראיונות עם ילדים נחמדים, הרוצים להמשיך את חייהם בישראל.

פצצת זמן חברתית ופוליטית: חוסר המדיניות ויד מכוונת ברורה בנוגע לכללים של קליטת עובדים זרים, פליטים ברישיון וקביעת מסגרות קבועות וברורות, גורמת לאבדן שליטה מחד וסכנה חברתית מוסרית, מאידך.

עובדים זרים ופליטים שבאים לתקופה מוגבלת, אך לא עוזבים את הארץ בתום הרישיון החוקי, גורמים ליצירת גטאות של זרים, חממה לפשע, סמים וזנות ולכל המתלווה לכך.

מאחר שיש שוהים רבים בלתי חוקיים, הם לא רשומים באף מוסד, הם נמנעים מלהירשם לבתי ספר, לקבל טיפול בבתי חולים וחיים במחתרת.

התוצאה: חיים בתת רמה, בתת מסגרות חברתיות, ובפחד מתמיד מגירוש.

אסור לשכוח: עובדים זרים ללא רישיון, פליטים לא מאושרים, גם הם ללא רישיון, פירושו משפחות ילדים שהגיעו או נולדו כאן ובמשך השנים יוצרים בעיה פוליטית, משפטית, מוסרית.

"המושבות" של הזרים בישראל, באזור המרכז ובעיקר בעיר ת"א, הן "פצצות זמן", חברתיות ופוליטיות, כמו בארה"ב ובאירופה.

השפעה כלכלית, דמוגרפית, ביטחונית לזרם הפליטים, הלא מבוקר, המשתקע בישראל, יש אספקטים שליליים, מבחינה כלכלית, דמוגרפית וחברתית. הגורם הביטחוני, כלומר האפשרות להחדיר סוכנים, או מבצעי פיגועים, במסווה של עובדים זרים, או פליטים מאפריקה, הוא נתון שאסור להתעלם ממנו.

ישראל אינה יכולה להיות מדינת מקלט: במצבה הביטחוני, דמוגרפי, כלכלי, ישראל אינה יכולה להיות ארץ מקלט, לאלפי הפליטים והשוהים, הבלתי חוקיים הזורמים אלה. בין מאות הפליטים, הנעצרים חדשות לבקרים, הגונבים את הגבול, במיוחד דרך מצרים, כדי להגיע לישראל, רובם אינם זכאים, לפי קריטריונים משפטיים בינלאומיים, להיקרא פליטים שיש להעניק להם מקלט. מדובר בזרם אנשים הבאים לחפש עבודה וחיים טובים יותר מאשר בארצות מוצאם.

פליטי דרפור, כפליטי וייטנאם בזמנו, בתקופת שלטונו של מנחם בגין ז"ל, קלטה ישראל, לבקשת האו"ם, כמה עשרות פליטים שהתערו בישראל וילדיהם שירתו בצה"ל. מספר הפליטים שברחו מדרפור בשל רדיפות רצח עם או סיבה פוליטית, הוא קטן יחסית לכלל הפליטים מצפון אפריקה, המצויים בישראל.

נציבות הפליטים של האו"ם היא הגוף המוסמך ביותר לטפל בפליטים ובבעיותיהם, כולל קליטה או מעבר לארצות אחרות. כפי שציינתי לעיל, ישראל במצבה הגיאופוליטי והביטחוני, יכולה לקלוט מינימום של פליטים הראויים משפטית לקליטה ולמתן מקלט. זה תפקידו של האו"ם באמצעות הנציבות שלו בעולם, לווסת את כמויות הפליטים לכל המדיניות, בהתאם לגודל, מצבה הכלכלי ויכולת הקליטה שלהם. ישראל יכולה לקלוט כמות מינימאלית, ואם היא תהיה מידתית, מאוזנת ומבוקרת, ע"י האו"ם.

מאחר שאין יד מכוונת ומפקחת עדיין, במלוא העוצמה, ניצול הזרים ע"י חברות, קבלני כוח אדם, הוא מחפיר וחייב להיפסק. קבלני כוח אדם מנצלים את המצב הלא ברור, עושים קופה שמנה מהבאת עובדים זרים מחד וגירוש עובדים שכבר נמצאים בארץ מאידך. אם תגידו שזאת חלמאות, לא תהיו רחוקים מהגדרת המצב האמיתי.

בין הבעיות הקשות בנושא זה, הם הילדים שנולדו כאן, גדלו, התחנכו, לא מכירים את ארצות מוצאם, ומהווים בעיה מוסרית הומניטרית ממדרגה ראשונה. לגרש ילדים, נראה ונשמע רע מאד, לא מוסרי ולא רגיש. אבל הילדים האלה שייכים לעובדים שנשארו בארץ ללא רישיון, לא כחוק, ללא פיקוח בניגוד לחוקי וכללי המדינה, ולכן אין ברירה אלא לנקוט בצעדים חריגים. לא מתקבל על הדעת שניתן לרפא את אי החוקיות של ההורים ע"י הילדים, שאז זה יוצר פתח לילודה מהירה לקבלת רישיונות קבע.

הבעיה מוכרת בעולם כולו. ארצות אירופה התעוררו קצת באיחור ומצאו את עצמם עם אוכלוסיה גדולה, זרה ומוסלמית בעיקרה, על כל השלכותיה החברתיות, הכלכליות ועכשיו גם הביטחוניות. ארצות נאורות כביכול, כמו שבדיה, נורבגיה, דנמרק שהטיפו לכולם על פתיחות ומדיניות סעד, נבהלו והחלו לחוקק חוקים המונעים כניסה של זרים למטרות עבודה, שהות או נישואין, מפחד של חוסר שליטה על הזרם האנושי, שלא תמיד משתלב במדינות הקולטות.

השוהים והמסתננים הבלתי חוקיים הם "פצצה מתקתקת", התוצאות מתחילות להיראות והן אינן משביעות רצון ובמקומות אחדים אפילו מפחידות למדי.

במקומות שיש הרבה מים עומדים, יש הרבה יתושים. הריכוזים הגדולים של הזרים הם אילת, המוצפת במסתננים, ותל אביב - דרום. שני המקומות הם מוקדים של אבטלה, פשע, סמים, אלימות ושירותי זנות שגולשים לתקיפות מינית ואונס ברחבי העיר. איזורי התחנה המרכזית וסביבותיה - הופכים לשכונות שהכניסה אליהם ביום בחזקת סכנה ובלילה בחזקת בל-יכנס. גטאות של פשע, הם מתכון להתעוררות חברתית מוסרית.

כניסה בלתי-חוקית לארץ היא בבחינת עבירה פלילית לפי חוק הכניסה לישראל ועבירה ביטחונית על-פי חוק למניעת הסתננות. הבעיה נובעת מאי היכולת של הממשלה לסגור את הפרצה שפירושה לא רק מסתנני עבודה אלא "מסתנני פצצה", לאמור, מחבלים.

הממשלה צריכה להיות יותר אגרסיבית, לא נחמדה, לא רגישה מדי ולטפל בסוגיה ביד חזקה, בגירושים וללא פחד ממה יגידו תומכי הפליטים מבפנים ואלה שבחוץ. מדינות שיביעו התנגדות למדיניות הגירוש, יתכבדו ויקבלו את המסתננים לארצותיהם. בואו נראה אותם.

פתרונות לטווח קצר וארוך

הקמת משטרה עירונית, עליה הכריז ראש עיריית ת"א-יפו, הוא פתרון מקומי זמני, מבורך ונקווה שיהיה גם יעיל. אבל הוא לא פותר את הבעיה והוא לא הפתרון לנושא הכאוב.

הקמת גדר באזור אילת היא אמצעי מונע וטוב שתקום, אך כבר למדנו ברצועת עזה, שעיקר הפעילות שלהם היא בתעלות מתחת לגדרות, וכפי שהם התגברו על הגדר למצרים, ולפעמים לישראל, ימצאו פתרון גם לגדר המסתננים.

הפתרונות חייבים להיות יותר אגרסיביים ומרתיעים: מעצר מיידי עם הסתננות או גילוי שוהים בלתי חוקיים, העברתם למחנות מעצר וגירוש מהיר, נקי וללא סיבוכים, לארצות מוצאם או לכל מדינה קולטת מתנדבת.

דרום סודן העצמאית, המספקת את רוב המסתננים, חייבת לקבל אותם בחזרה ומהר.

בשלב מעצרם במחנות המעצר, צריך להשתדל להעניק להם תנאים סניטריים וסוציאליים בסיסיים, של מזון, תרופות וטיפולים. אבל, העיקרון חייב להיות, מעצר קצר ענייני וגירוש מיידי אם אפשר.

יש להכריז על מצב חירום לגבי המסתננים והמסתננות, לרבות שימוש בהרתעה של משפטים/עונשים, עד לבלימת התופעה והקטנתה, בצירוף קנסות כבדים על מעסיקים ו/או משתפי פעולה עם המבריחים.

העולם הנאור - שיחכה. מספר המסתננים הפוליטיים החוששים לחייהם, או הבורחים ממלחמות אזרחים, הוא באחוז אפסי מול הזרם הגואה של מסתנני עבודה.

וכפי שאמרתי, נציבות האו"ם חייבת להכנס לעובי הקורה ומה שקורה בארץ ובארצות אירופה, כמו איטליה, ספרד וארצות הים, מול אפריקה, ולטפל בנושא במהירות וביעילות.

אם ישראל צריכה לשמש דוגמה או טריגר למדינות אחרות, כך יהיה, העיקר שנוכל להתגבר על התופעה והמחלה שהופכת להיות "חיידק טורף", חברתי מוסרי ופוליטי.

הערות והרהורים בענייני דיומא:

א. יאיר לפיד הגיב לתקשורת לעניין התקנון "הסטליניסטי" של מפלגתו בטענה שלא מדובר בשלטון יחיד אלא ביציבות.

ב. אז אפשר לומר, שהתקנון - מטרתו "יציבות סטליניסטית".

ג. תחשבו על הרעיון הבא: הבדואים בסיני, מבריחים את מסתנני העבודה תמורת כסף. לשלם לבדואים ישירות - שימנעו את כניסתם.

תאריך:  18/05/2012   |   עודכן:  21/05/2012
אברהם פכטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שוהים בלתי חוקיים - פצצות לפני פיצוץ
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
את מדינה היהודים
18/05/12 15:38
2
תושבי שכונת התקוה
19/05/12 20:48
3
צ'יפופו
20/05/12 21:30
4
הפתרון
20/05/12 22:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אנו עומדים בסיומם של ימי הספירה, לקראת המעמד הנרגש של מעמד הר סיני וקבלת התורה. במהלך קריאת הפרשות הצבענו לא אחת על הקשר בין הפרשה למועדים. השאלה היא האם ניתן להצביע על קשר דומה בין ימי הספירה לחומש ויקרא, המלווה אותם, ואם כן מה המשותף ביניהם. אלו מסרים ניקח עימנו מספר ויקרא אל ספר במדבר, המסמל באופיו את מתן תורה.
18/05/2012  |  ציפי לידר  |   מאמרים
בשבוע שעבר עמלנו להציג כאן את הלב של התורה כאשר התייחסנו לפרשה מספר לב. אמרנו שהמסר העיקרי העולה מן הפרשה הוא שעלינו לאמץ לעצמנו טבע שני, מזוכך ומעודן יותר, תמורת הטבע הראשון שלנו, טבע שהוא בהמי מטבע בריאתו. בשבת זו אנחנו חותמים את הקריאה בספר ויקרא בפרשה מספר 33, שזה "גל" מלשון גילוי, גַּל עֵינַי וְאַבִּיטָה נִפְלָאוֹת מִתּוֹרָתֶךָ [תהלים קי"ט, י"ח]. וגם מלשון גלגל, [יג] לְאֻמִּים, כִּשְׁאוֹן מַיִם רַבִּים יִשָּׁאוּן, וְגָעַר בּוֹ, וְנָס מִמֶּרְחָק; וְרֻדַּף, כְּמֹץ הָרִים לִפְנֵי-רוּחַ, וּכְגַלְגַּל, לִפְנֵי סוּפָה [ישעיהו י"ז, י"ג]. יש עוד כמה משמעויות לצירוף האותיות הזה, אבל נסתפק כעת בשניים אלו והלוואי שנצליח להסביר אותם. נתחיל בכך ש"גילוי" אמור להתייחס למשהו שהיה נעלם עד עתה וכעת הוא מתגלה; כלומר, צריכים למצוא בפרשה שלנו איזה גילוי, משהו חדש יחסית למה שקראנו בתורה עד כאן. גם צריכים למצוא מחזוריות, שזהו עניין הגלגל.
18/05/2012  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
"מתוך בריאות שלמה". משפט מלא אופטימיות. באלה המילים נפתח מכתב סיכום רפואי ששלח אותי להתמודדות יומיומית חדשה. "מתוך" - כלומר, באתי בריא ויצאתי חולה? כן, זאת המציאות החדשה
18/05/2012  |  גיל נתן  |   מאמרים
לדעתי יש להחזיר את הגולן (טלקום), ולהישאר (רק) עם הגולן האמיתי (והעיניים של המדינה). חבר'ה, איבדנו את הצפון. התאווה לשחיטת פרות קדושות שעליהן התקיימנו, הפכה תחביב לאומי – וקדימה לבריקדות.
18/05/2012  |  נסים גבאי  |   מאמרים
בוקר טוב לכם, שילה דה-בר, יון פדר וניר חפץ. איך הייתה שנת החורף במערכות ידיעות אחרונות, ynet ומעריב? אני מקווה שהיקיצה לא הייתה קשה מדי. בכל זאת, לגלות פתאום ש"העובדים הזרים" הם למעשה עבריינים וש"הסוגייה ההומניטרית" היא בעצם שאלה של פשיעה חמורה - זה ממש לא קל, אחרי שבמשך שנים אתם ואמצעי התקשורת שלכם סיפרתם לנו את ההפך.
18/05/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   מהגרים  /  מי ומי  
"להכניס את כולם לבתי הסוהר"  /  עידן יוסף
התפרצות חצבת בקרב מהגרים בתל אביב  /  יפעת גדות
אושר ברובו הנוהל להעסקת עובדים זרים בבנייה  /  איתמר לוין
ארץ כנען אשר אני נותן לבני ישראל  /  אלכסנדר יורפולסקי
מכת מדינה  /  ראובן לייב
מחוזי מרכז נגד וגנר  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בנתב"ג חונה המטוס שתוכנן במקור לטיסות הנשיא או ראש הממשלה, אבל המטוס "כנף מציון" מושבת    מדוע לא יוכשר מטוס זה לטיסותיהם של הבכירים לארה"ב?
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
מופעי השנאה והקריאות להשמדת מדינת ישראל גברו מאוד לאחר טבח שבת שמחת תורה    הקורבן הואשם בכל רעות העולם ונשיאות שלוש האוניברסיטאות סברו כי מתקפות השנאה נגד היהודים בקמפוסים חוסות תח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il