בישראל נמכרים כ-35 מיליון ספרים בשנה, כך עולה ממחקר מיוחד של קבוצת BDI על ענף הספרים בישראל. סך המכירות בענף הספרים בישראל מוערך בכ-1.8 מיליארד ש"ח בשנה ומחירו הממוצע של ספר נאמד בכ-55 ש"ח.
עם זאת אין לשכוח, כי המחירים לא תמיד זהים בכל החנויות וספרים פופולריים - עולים למעלה משבעים ש"ח.
לפי הערכות BDI, בישראל פועלות כ-300 חנויות ספרים, מתוכן כ-217 חנויות של סניפי רשתות סניפים. מספר זה אינו כולל את נקודות המכירה שאינן חנויות ספרים. מספר נקודות המכירה הכולל של ספרים (חנויות, סופרמרקטים, פארמים, חנויות מוסיקה ועוד) נאמד, להערכתם של כלכלני BDI בכ-1,500 חנויות ונקודות מכירה.
עוד מעריכים ב-BDI, כי למעלה מ-50% מהחנויות בענף משתייכות לאחת מרשתות הספרים הגדולות והבינוניות, כמו: סטימצקי, דיונון, צומת ספרים, אקדמון ומודן.
כ-80% מהמכירות - בחנויות הספרים
בענף חנויות הספרים סוגים שונים של נקודות מכירה: פארמים, חנויות מוסיקה, סופר מרקטים, חנויות צעצועים ומכשירי כתיבה, אתרי אינטרנט, ועדי עובדים וכמובן... שבוע הספר העברי המתקיים מדי שנה בקיץ. ממחקר קבוצת BDI עולה, כי חנויות הספרים הן הקטגוריה המובילה עם נתח של כ-80% מהמכירות בענף.
עוד מציינים כלכלני BDI, כי בקטגורית חנויות הספרים השונות (רשתות וחנויות פרטיות), מובילות הרשתות עם נתח של כ-55% ממכירות הענף. חנויות הספרים הפרטיות אוחזות בנתח של כ-45% מהמכירות. אז מי קובע מהו רב-מכר? אפשר לנחש, לפי תוצאות הסקר.
תוצאות המחקר מצביעות על-כך, שמרבית חנויות הספרים בארץ, כ- 42%, ממוקמות באזור המרכז. "סטימצקי" הרשת המובילה עם כ-150סניפים מתוך כ-217 סניפי רשתות.
בענף חנויות הספרים שחקנים רבים ושונים: רשתות גדולות, רשתות קטנות, חנויות בודדות ואתרי אינטרנט ישראליים. ממחקר BDI עולה, כי "סטימצקי" היא הרשת המובילה בענף (מבחינת מספר הסניפים שהיא מפעילה) המחזיקה בנתח משמעותי של כ-69% מהשוק, עם כ-150 סניפים מתוך כ-217 סך-הכל.
במקום השני, בהפרש משמעותי, ניצבת רשת "צומת ספרים" המחזיקה בנתח של כ-16% מהשוק עם כ-35 סניפים. 16% הנותרים נחלקים בין הרשתות השונות. אקדמון עם 4.5%, דיונון עם 3.5%, תמיר ספרים עם 3%, יודן עם 2.5% ומודן עם 1.5%.