|   15:07:40
דלג
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

מי היו יעדי ההתנקשות ברשימת בצלם

בצלם טוען, שצה"ל התנקש בחייהם של שני "תושבים" פלשתינים הג'יהאד האיסלאמי מזהה אותם כבכירים בזרוע הצבאית, שהיו אחראים בין היתר לפיגועי התאבדות
07/07/2012  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
בשיר אל-דבש, מפקד בכיר בג'יהאד האסלאמי

זריף ערעיר, סייענו של אל-דבש

   יהונתן דחוח-הלוי
בצלם מציג נתונים חלקיים

   יהונתן דחוח-הלוי
בצלם ו"שני הנוסעים במכונית" ש"הוצאו להורג"

   יהונתן דחוח-הלוי
בצלם וארבעת החברים שהוצאו להורג

   יהונתן דחוח-הלוי
כך השחיר בצלם את פניו של סא"ל בורברג

   יהונתן דחוח-הלוי
מנכ"ל בצלם מזגזגת לגבי השייח' אחמד יאסין

   יהונתן דחוח-הלוי
מי יחקור את ארגון בצלם?

   יהונתן דחוח-הלוי
בצלם דבק בעלילת שווא נגד צה"ל

   יהונתן דחוח-הלוי
שוב בצלם "לא יודע"

   יהונתן דחוח-הלוי
אי-סבירות קיצונית על-פי בצלם

קמפיין הדה-לגיטימציה נגד ישראל עושה שימוש בנתונים שמספקים ארגוני זכויות אדם על ההרוגים הפלשתינים באינתיפאדת אל-אקצה על-מנת להעצים את מספר ההרוגים האזרחים שנהרגו בידי צה"ל ולהאשימו ב"פשעי מלחמה". בדיקת המקורות הגלויים מעלה במקרים רבים סימני שאלה על מהימנות הנתונים שמספקים ארגוני זכויות האדם.

בצלם: "תושבים" פלשתינים היו יעד לפעולת התנקשות של צה"ל

באתר בצלם, בפרק אודות ה"פלשתינים שהיוו יעד להתנקשות ברצועת עזה, 29.9.2000 - 26.12.2008", מופיעות הרשומות הבאות:

  • זריף יוסף אל-ערעיר - בן 30, תושב עזה, נהרג ב-05.10.2004 בעזה, מירי טיל ממסוק. היווה יעד להתנקשות. פרטים נוספים: נהרג בעת שנסע במכונית.

  • בשיר ח'ליל דבש - בן 42, תושב א-שאטי מ.פ., מחוז עזה, נהרג ב-05.10.2004 בעזה, מירי טיל ממסוק. היווה יעד להתנקשות. פרטים נוספים: נהרג בעת שנסע במכונית.1

ארגון בצלם מציין, כי בקטגוריה של "יעד להתנקשות" נכללים "פלשתינים שכוחות הביטחון הרגו במכוון, במסגרת פעולות התנקשות, נכללו בקטגוריה נפרדת. זאת מאחר שההחלטה להרגם התבססה על מידע מודיעיני חסוי שבצלם אינו יכול לבחון ולכן אין באפשרותו לקבוע בוודאות האם האדם השתתף בלחימה"2.

ארגון בצלם אינו מוסר כל פרט באשר לעברם של שני ההרוגים, שיוכם הארגוני או פעילותם הטרוריסטית נגד ישראל והגרסה הפלשתינית הרשמית לנסיבות הריגתם. הכללתם של השניים במסגרת הקטגוריה של "יעד להתנקשות" ולא בקטגוריה "הרוגים שהשתתפו בלחימה" מגדילה את שיעור "ההרוגים שלא השתתפו בלחימה" ביחס למספר ההרוגים הכולל, ובכך נמסרים נתונים שאינם מדויקים הפועלים לרעת צה"ל (אחוז גבוה יותר של הרוגים "אזרחים חפים מפשע").

ארגון PCHR: ישראל ביצעה "פשע"

ארגון זכויות האדם הפלשתיני PCHR טוען, כי התקיפה ("הפשע”) שביצע צה"ל כוונה לעבר פעילים של ארגון הג'יהאד האיסלאמי. להלן תיאור האירוע כפי שהתפרסם באתר הרשמי של PCHR:

"על-פי תחקיר של הארגון, בסביבות השעה 17:40 ביום שלישי 5 באוקטובר 2004, שיגר חיל האוויר הישראלי טיל לעבר מכונית אזרחית מסוג סובארו בצבע לבן, שנסעה ברחוב עיז אל-דין אל-קסאם, סמוך למשרד הנוער והספורט במרכז העיר עזה, רחוב המאוכלס בתושבים ובו מתקנים אזרחיים. הטיל פגע במכונית וגרם לשריפתה ולמותם של הנמצאים בתוכה, וכן לפציעתם של שלושה אזרחים פלשתינים, אשר נמצאו במקום בעת ביצוע הפשע. התברר, כי במכונית נסעו שני חברים בתנועת הג'יהאד האיסלאמי, והם: בשיר ח'ליל אל-דבש, בן 42, תושב מחנה [הפליטים] אל-שאטי בעזה וזריף יוסוף אל-ערעיר, בן 30, תושב שכונת אל-שג'אעיה בעזה”.3

אל-מיזאן: ישראל הרגה שני תושבי עזה

ארגון זכויות האדם הפלשתיני אל-מיזאן מציין, כי דבש וערעיר היו תושבים פלשתינים שהותקפו ע"י צה"ל בעת ששהו ברכבם. להלן תיאור האירוע כפי שהתפרסם באתר האינטרנט של אל-מיזאן:

"על-פי תחקיר של הארגון, בסביבות השעה 17:40 ביום שלישי ה-5 באוקטובר 2004, שיגר מסוק טיל לעבר מכונית מסוג סובארו בצבע לבן, שנסעה ברחוב עיז אל-דין אל-קסאם (אל-שיפא) באזור אל-רימאל הצפוני של העיר עזה. הטיל פגע פגיעה ישירה במכונית גרם למותם של שני פלשתינים שהיו בתוכה, והם: בשיר ח'ליל אל-דבש, בן 42, תושב מחנה [הפליטים] אל-שאטי וזריף יוסוף אל-ערעיר, בן 30, תושב שכונת אל-שג'עיה בעיר עזה. כמו-כן, נפצעו שלושה הולכי רגל, שניים מהם באורח קשה. על-פי התבטאויות מפקדי כוחות אלה [הישראלים] היעד להתנקשות הוא החלל אל-דבש”.4

גרסת הג'יהאד האיסלאמי: מדובר בפעילים בכירים בזרוע הצבאית

ארגון הג'יהאד האיסלאמי מזהה את שני ההרוגים בתקיפת צה"ל כפעילים בכירים בזרוע הצבאית של הארגון, שנטלו חלק בתכנון ובביצוע של פיגועי טרור נגד יעדים ישראלים, כולל פיגועי התאבדות.

בשיר עבד אל-כרים מחמוד אל-דבש (بشير عبد الكريم محمود الدبش), מפקד המועצה הצבאית של גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, ברצועת עזה, נולד במחנה הפליטים אל-שאטי ב-4 באוגוסט 1965. הוא למד בבית הספר היסודי לבנים אל-שאטי השייך לאונר"א, בחטיבת הביניים בבית הספר עזה החדשה (אונר"א), בבית ספר מקצועי בו למד ריצוף, מקצוע בו עבד לאחר סיום לימודיו.

בגיל צעיר חבר לג'יהאד האיסלאמי והכיר את מפקדו לעתיד בזרוע הצבאית מחמוד אל-ח'וואג'א. הוא נהג להתפלל במסגד אל-אביד (المسجد الأبيض) במסגרת קבוצת מתפללי הג'יהאד האיסלאמי והיה פעיל בפגישות שקיימו פעילי הארגון במסגד.

דבש נטל חלק בשנות השמונים בפעילויות רבות של הג'יהאד האיסלאמי (ישיבות במסגדים, חוגי בית, אירועים, ציון לילת אל-קדר במסגד אל-אקצה, השתתפות בדרשות יום שישי במסגד ענאן (مسجد عنان) ובמסגד אל-קסאם (مسجد القسام) בבית לאהיא ובכנסים שארגן פתחי שקאקי, בהם עמד על חשיבות הלחימה באויב ללא דיחוי. הוא אף היה פעיל בתחום ה"דעווה" (ההטפה הדתית) במסגדים והיה נושא דרשות בימי שישי במסגדים קודם להצטרפותו לזרוע הצבאית של הארגון.

בתחילת האינתיפאדה הראשונה (דצמבר 1987) נעצר דבש למשך שישה חודשים. ב-19 בינואר 1989 נעצר בשנית והפעם למשך 10 חודשים באשמה של השתייכות לג'יהאד האיסלאמי ובהשתתפות בפעולות הארגון.בחודש מאי 1994 נעצר בשלישית בצו מנהלי למשך שלושה חודשים. לאחר שחרורו הוא המשיך להיות פעיל בג'יהאד האיסלאמי, ובמסגרת זו היה אחראי על מספר קבוצות ושימש קצין מתאם בין שלוחות הארגון באזורים שונים.

באותה שנה (1994) הצטרף דבש למנגנון הצבאי של הג'יהאד האיסלאמי, שנוסד ב-1992 ע"י מחמוד אל-ח'וואגא ונודע בשם "קסם" (قَسم). דבש עמד בקשר הדוק עם הפעילים הבאים: עזיז אל-שאמי, מקלד חמיד, מחמוד ג'ודה, ראמי עיסא, מחמוד אל-זטמה ואיאד אל-ראעי. הוא נעצר שלוש פעמים ע"י מנגנוני הביטחון הפלשתינים על-רקע קשריו לג'יהאד האיסלאמי והיותו אחד הפעילים המרכזיים במנגנון הצבאי של הארגון.

ב-1995 נעצר בראשונה למשך עשרה ימים ע"י מנגנון המודיעין הכללי. בחודש אפריל 1997 נעצר בשנית למשך חמישה חודשים והפעם בידי מנגנון הביטחון המסכל. במחצית השנייה של 2003 נעצר בפעם השלישית למשך שבוע.

בתחילת אינתיפאדת אל-אקצה (ספטמבר 2000) נטל חלק לצידו של מוחמד אל-זלטה ואחרים בייסוד הזרוע הצבאית החדשה של הג'יהאד האיסלאמי, המוכרת בשם גדודי אל-קודס (سرايا القدس). הוא התבלט בפעילותו ומילא תפקיד של מפקד כללי האחראי מספר התארגנויות צבאיות באזורים שונים ברצועת עזה. דבש ייחס חשיבות עליונה לתיאום הפעילות עם ארגונים פלשתינים נוספים, והוא קידם ביצוע פיגועים משותפים עם גדודי אל-קסאם (חמאס) וגדודי חללי אל-אקצה (פתח).

פיגועים מרכזיים בהם היה דבש מעורב

  • 17 ביוני 2001 - שליחת מוראד אבו מעילק (مراد أبو معيلق) לביצוע פיגוע התאבדות עם עגלה הנגררת על חמור שכוון נגד עמדה צבאית סמוך לדהניה ברפיח.

  • 20 בספטמבר 2001 - פיגוע שבוצע ע"י מוניר אבו מוסא (منير أبو موسى) באזור החממות סמוך להתנחלות כפר דרום.

  • 20 בדצמבר 2002 - תכנון עם ראמי עיסא (رامي عيسى) של הפיגוע סמוך להתנחלות כיסופים, בו נהרג הרב יצחק עראמה.

  • 24 באוקטובר 2003 - הכנת אחד המחבלים המתאבדים של גדודי אל-קודס אשר השתתף (אך לא נהרג) עם סמיר פודה (سمير فودة) מגדודי אל-קסאם בביצוע פיגוע במתווה התאבדות בנצרים, בו נהרגו שתי החיילות, סמלת עדי אוסמן וסמלת שרית שניאור, והחייל סמ"ר אלון אברהמי.

  • 8 ביוני 2003 - הכנת ראמי אל-ביכ (رامي البيك) מגדודי אל-קודס שהשתתף עם המחבל המתאבד מוחמד אבו ביד (محمد أبو بيض) מגדודי אל-קסאם והמחבל המתאבד מוסא שחוויל (موسى سحويل) מגדודי חללי אל-אקצה בביצוע פיגוע בארז בה נהרגו ארבעה חיילים: רב-סמל בועז אמת, רב-סמל אסף אברג'יל, רב-סמל אודי איילת ורב-סמל חן אנג'ל.5

ב-5 באוקטובר 2004 נסע דבש עם עוזרו זריף אל-ערעיר בצפון העיר עזה עם עוזרו זריף אל-ערעיר, לאחר שהשניים ביקרו מספר פעילים בזרוע הצבאית של הארגון שנפצעו והיו מאושפזים בבית החולים שיפא. טיל ששוגר מכלי טיס של צה"ל פגע ישירות במכוניתם והרגם.

זריף יוסוף דיאב אל-ערעיר (ظريف يوسف دياب العرعير) נולד ב-1967 בשעונת שג'אעיה ולמד בבית הספר היסודי חיטין (حطين) בשכונת שג'אעיה. לאחר הקמת הרשות הפלשתינית בשנת 1994 הצטרף לשורות ההגנה האזרחית וקיבל דרגת סג"מ.

נהג להתפלל במסגד אל-תוופיק (مسجد التوفيق) הקרוב לביתו. מגיל צעיר חבר לג'יהאד האיסלאמי ופיתח קשרים קרובים עם פעילי הארגון מקלד חמיד, בשיר אל-דבש ועזיז אל-שאמי. במסגרת פעילותו היה מספק נשק, כדורים וחומרי נפץ לפעילי הארגון וסייע להם לוגיסטית.

ב-6 באוקטובר 1987 נעצר לראשונה למשך 18 חודשים בידי ישראל בגין אספקת נשק ותחמושת לפעילי טרור ומתן להם מחסה. ב-18 במאי 1989 נעצר בשנית למשך 8 חודשי וב-9 במרץ 1994 נעצר בשלישיתת למשך 3 חודשים. הוא הצטרף למנגנון הצבאי של הג'יהאד האיסלאמי "קסם" שנוסד ב-1992, ובמסגרת זו היה פעיל בקבוצות ההלם שחשפו, עינו ורצחו חשודים בשיתוף פעולה עם ישראל. בתחילת אינתיפאדת אל-אקצה (ספטמבר 2000) הצטרף לשורות גדודי אל-קודס ונטל חלק בפעולות שונות נגד יעדים ישראלים.6

סימוכין

1. [קישור]
2. [קישור]
3. [קישור]
4. [קישור]
5. [קישור]
6. [קישור]

צילום מסך מתוך אתר בצלם (6.7.12)
תאריך:  07/07/2012   |   עודכן:  07/07/2012
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי היו יעדי ההתנקשות ברשימת בצלם
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מבין עכשיו
7/07/12 20:30
2
פנחס
7/07/12 22:55
3
יובל ארהב
8/07/12 04:41
4
נרי ארכיונרי
8/07/12 06:53
 
קודש
9/07/12 14:33
5
אהוד פרלסמן
8/07/12 11:17
6
יוד יוד
9/07/12 23:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"אתם פונים שמאלה ותראו גן. בקצה שמאל אחרי מתקני המשחקים, יש שביל כורכר תגיעו לשם ותראו". You can't miss it - אומר לנו המארח, ד"ר דייויד בס, רופא בכיר יליד ארה"ב שהקים כאן את ביתו . זאת ההנחיה שקבלנו כיצד להגיע ל "בית התרבות" .שם כזה כבר אומר, מעט או הרבה, תלוי איך מתייחסים. זה יכול להיות מעין בית תרבות מודרני, אולם אירועים, או חלק ממתנ"ס. אבל "בית התרבות" בחבצלת הוא בפועל חלק ממורשת הסתדרותית משנת 1946 כשבע שנים לאחר הקמת השכונה בפאתי רחובות. ואכן, זה "בית התרבות" כפי שהיה לפני 65 שנה, תוך שיפוץ מינורי. בחוץ ישבו כבר כחמישה עשר נשים וגברים, כולם תושבי השכונה, מי שנשען על המעקה, מי בעמידה ומי בישיבה על האדמה. זאת המבואה. מחכים. כאילו לאסיפת הקיבוץ. הבניין נבנה בצורה מלבניית שצבעו חודש, אך נראה כהעתק של המקור, חוור, בין לבן לבז'.
06/07/2012  |  צבי גיל  |   מאמרים
אם יש משהו משותף להתנהלות של בנימין נתניהו, שאול מופז ואביגדור ליברמן בנוגע לגיוס החרדים, היא הטעות ששלושתם מתעקשים לחזור עליה. שלושתם רוצים מהלך פומבי, פוליטי, כוחני. אבל הדרך היחידה בה יהיה ניתן להשיג משהו היא במהלך חשאי, ענייני, הידברותי.
06/07/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
על בית הכנסת החביב שלי ושטריימלים בבצלאל. על פתרון לשירות הלאומי, על משפט עם עד מוסתר, והסבר פשוט לנוסחת השיוויון
06/07/2012  |  אברהם (פריצי) פריד  |   מאמרים
ג'ון פ. קנדי טבע את המשפט האלמותי: "אל נא תשאל מה המדינה יכולה לעשות עבורך, אלא מה אתה יכול לעשות עבור המדינה". בעולם שבו היחיד קורס תחת המטלות הרבות המקיפות אותו מכל עבר - יוקר המחיה, החופש הגדול של הילדים, מיסים, מילואים ועוד - הדרישה להשתתפות של עוד מישהו נראית ברורה לחלוטין. בבחינת נשיאת אלונקה - כשמישהו בוחר לא לעזור, הזעם עליו מובן לחלוטין.
06/07/2012  |  עקיבה לם  |   מאמרים
שי גולדן, המיני ילד פלא של השמאל והתקשורת, היתום שהביא דמע לעינינו בסיפורו האישי, והנבל אשר כתב דברים נוראים על רצח משפחת פוגל ("החדווה בה אנשים מתקבצים סביב פולחן האבל על משפחת פוגל היא כמו סדנת גיבוש לאומית לפני היציאה לסיבוב שפיכות הדמים הבא. רק בדם אנחנו מבינים"), יצא השבוע במין מאמר "נבואי" במעריב המצביע על כך שקרוב לוודאי שישראל גרמה למותו של יאסר ערפאת - ועד כמה שהדבר ישפיע בעתיד על יחסינו עם הפלשתינים (רחמנא ליצלן...) - כאילו שבכלל יש איזשהו עתיד ליחסינו עם הפלשתינים (אבל זה כבר סיפור אחר)...
06/07/2012  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
חיקוי כושל של צה"ל את צבאה של גרמניה הנאצית; רב-אלוף חיים לסקוב ואלוף ישראל טל - אבות השריון של צה"ל; מיתוסים על מהלכי השריון של צה"ל במלחמות; השפעה שלילית של צה"ל, האנטי-אינטלקטוא...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il