|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

סדרת פיגועים בלונדון

700 נפגעו, כ-50 נהרגו; <br>אל-קאעידה נטל אחריות

ארגון אל-קאעידה נטל אחריות לביצוע הפיגועים וטען כי אלה פיגועי נקם בגלל מעורבות בריטניה בעירק ובאפגניסטן בלייר: זה ברברי לבצע פיגועים ביום בו מתכנסים לפתור את בעיותיה של אפריקה
07/07/2005  |   הדר פרבר   |   חדשות   |   טרור בלונדון   |   תגובות


מפנים פצועים

צוות חילוץ בתחנת אולדגייט






עומר שיקלר, הדר פרבר
הבאים בתור - דנמרק, איטליה וכל הצלבנים

מירב לוי
הטרור רודף אחרי משפחות השכולות גם בחו"ל

מירב לוי
נתניהו ביטל פגישותיו; כוננות בשגרירות ישראל בלונדון

סדרת פיצוצים קטלניים ברחבי לונדון, אנגליה: יותר מ-700 נפגעים. רשמית נמסר על 37 הרוגים, שנמנו עד הערב בסידרה של פיגועים שאירעו בבוקר יום ה' (שעון לונדון) בבירת בריטניה. ואולם, ממידע בלתי רשמי עולה שמספר ההרוגים עלה ליותר מ-50.

חלק מהפיגועים בוצעו ברכבת התחתית. פיגוע אחד גדול לפחות בוצע באוטובוס. דגל בריטניה הורד הבוקר (יום ו'), ברחבי לונדון, לחצי התורן, לאות אבל.

בשעות שלאחר הפיגועים היתה מהומה גדולה. אמצעי התקשורת הבינלאומיים התקשו לדווח על מספר ההרוגים והפצועים, וזאת בשל העדר מידע רשמי. תנועת הרכבות והאוטובוסים שותקה בכל לונדון. גם תנועת כלי רכב נעצרה כמעט לגמרי.

המשטרה המקומית לא הייתה בטוחה בתחילה מהו המקור לפיצוצים. בתחילה שיערו כי מדובר בתאונות או בעיית חשמל ברכבות. אולם לאחר מכן התברר, כי המדובר בפיצוצים יזומים. הנסיבות עדיין לא ברורות, אולם מעריכים כי מדובר באירוע טרור.

רק מאוחר יותר - בשעה 17:00 (שעון ישראל), קיימו נציגי שירותי הביטחון מסיבת עיתונאים, בה מסרו, כי היו ארבעה פיצוצים במוקדים שונים. שלושה פיצוצים היו ברכבות ופיצוץ נוסף באוטובוס. בנוסף הם מסרו, כי לא הייתה כל התרעה מוקדמת. נמסר עוד, כי שירותי הרכבת ישארו מושבתים לפחות עד יום שישי בשעות הבוקר. הם הדגישו, כי יידרשו ימים רבים עד שעבודות השיקום יסתיימו.

חיילים ברחובות לונדון

במטרה לשמור על הסדר הציבורי, ובמיוחד למנוע פיגועים נוספים, הוזעקו חיילים של צבא בריטניה לתגבר את כוחות הביטחון בבירה. דווח, כי החיילים התפרשו סביב ארמון המלכה, סביב בניין הפרלמנט וכן בנקודות אסטרטגיות נוספות.

ראש הממשלה הבריטי, טוני בלייר, שחזר בערב ללונדון מוועידת ה-G-8 אמר במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס, כי הטרוריסטים פעלו 'בשם האיסלם', אך ציין, כי הוא יודע שמרבית המוסלמים סולדים ממעשי הטרור. "הם מנסים להשתמש במעשי טבח של חפים מפשע לפגוע בנו... הם אמורים לדעת שהם לא יצליחו".

ממשרד החוץ בירושלים נמסר, כי לא ידוע על נפגעים ישראלים. במשרד הוקם חדר מצב אליו זרמו אלפי שיחות מצד משפחות שלא הצליחו לייצור קשר עם יקיריהן, שהיו בלונדון בעת הפיגועים.

רמת הכוננות בשגרירות ישראל בלונדון הועלתה. כל שגרירויות ישראל בעולם קיבלו התרעה גם כן. שר החוץ של איטליה, פרנקו פרטיני, מסר כי ארצות האיחוד האירופי הועברו כולן לרמת כוננות.

אל-קאעידה: כבר הזהרנו את ממשלת בריטניה

באתר האינטרנט, המקושר לאיסלם קיצוני, פרסם "הארגון החשאי - ארגון הג'יהאד של אל-קאעידה באירופה", כי הארגון באירופה לוקח אחריות לפיגוע בבריטניה. הארגון טוען, כי מדובר בתגובה למעורבות בריטניה בעירק ובאפגניסטן. "כבר הזהרנו את ממשלת בריטניה ואת העם הבריטי חזור והזהר, ועתה עמדנו בהבטחתנו וביצענו את ההתקפה הצבאית המבורכת".

הארגון איים, כי הוא יבצע פיגועים גם באיטליה ובדנמרק. "אנו שבים ומזהירים את כל ממשלות דנמרק, איטליה וכל הממשלות הצלבניות, שגורלן יהיה דומה אם לא יסיגו את כוחותיהם מעירק ומאפגניסטן". אמינות ההודעה טרם הוכחה.

תושבת לונדון סיפרה ל-Nfc, כי אמצעי התקשורת המקומיים קוראים לכל התושבים להישאר בבתיהם ולא להגיע לאזורי הפיצוצים. "מחזה מגיהנום", תיאר עד ראייה לחדשות סקיי. אנשים דפקו על החלונות וניסו לצאת מהקרונות, העשן מילא אותם והם חשבו שהם עומדים למות. עוד נמסר מתושבי לונדון, כי רשתות הטלפונים הסלולריים קורסות לסירוגין.

פיצוצים ברכבות ובאוטובוסים

הדרמה החלה מעט לפני השעה 09:00. הפיצוץ הראשון אירע סמוך לשעה 08:49 (זמן לונדון) בתחנת רכבת תחתית בלונדון - בתחנה Aldgate East בקווי Metropolitan ו-Circle Lines, בין רחוב ליברפול לבין אולדגייט.

זמן קצר לאחר מכן דווח על אירוע נוסף בתחנת Edgware Road בצפון מערב לונדון. בתקשורת הבריטית מדווחים אף על פיצוץ שלישי.

הפיצוצים ברכבת התחתית אירעו בתחנות: Aldgate, Edgware Road, Moorgate, King's Cross, Old Street and Russell Square, Liverpool St. כל שירות הרכבות של לונדון הופסקו. הפיצוצים כוונו כך שיהיו בשעות השיא של הבוקר, בתחבורה הציבורית.

דקות ספורות לאחר הפיצוצים ברכבות דווח על פיצוץ באוטובוס קומותיים בכיכר ראסל במרכז לונדון, סמוך למלון טביסטוק. זמן קצר לאחר מכן דווח על שני פיצוצים באוטובוסים נוספים, אך מאוחר יותר התברר שמדובר בדיווח שגוי.

הסקוטלנד יארד אישר, כי אכן מדובר במספר פיצוצים ואף מסר כי בכל המוקדים נמצאו שרידי חומרי נפץ. עד ראייה אמר בראיון לחדשות סקיי: "ראיתי את האוטובוס, הוא היה הרוס בחלקו האחורי. אני לא יודע מה קורה... אני לא יודע מה לעשות...".

דובר מטעם המשטרה פנה לציבור בהודעה קצרה וביקש להישאר רגועים ככל הניתן. מהתקשורת ביקש - לבצע כמה שפחות ספקולציות, עד שניתן יהיה לספק מידע נוסף לציבור.

בתי החולים הכריזו על כוננות גבוהה

כוחות הצלה, כיבוי ומשטרה רבים, הוזנקו למוקדי הפיצוצים. רשתות הטלוויזיה השונות החלו לשדר תמונות של כוחות הביטחון המפנים פצועים מתוך תחנות הרכת אל אוהלים שנפרשו ברחוב. בנוסף דווח על הרוגים שנלכדו בהריסות, במנהרות של הרכבות. פעולות חילוץ התקיימו על-מנת לחלץ את הלכודים ולהעביר את הפצועים לבתי החולים השונים.

כל תחנות ברכבת התחתית נסגרו. כל אספקת החשמל של הרכבת התחתית נותקה. בעקבות ניתוק החשמל - גם דלתות הרכבות לא נפתחו. נוסעים רבים מפוחדים ניסו לצאת בכוח מהקרונות. ברכבת התחתית בלונדון לא היה מיזוג אויר.

בלייר: זה ברברי לבצע פיגועים ביום שדנים בעוני באפריקה

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, אשר נמצא בסקוטלנד במסגרת פסגת G-8 אמר: "נודע כי היתה סידרת התקפות טרור בלונדון. ישנם פצועים והרוגים... בכוונתי לעזוב את ה-G-8, לחזור ללונדון... ולחזור מאוחר יותר הערב. הפגישה צריכה להמשיך בהיעדרי ויש להגיע למסקנות... כל אחת מהמדינות... חוו את אפקט הטרוריזם... זה במיוחד ברברי, כשזה קרה, ביום בו אנשים נפגשים לנסות לעזור לעוני באפריקה ולסביבה העולמית, כמו שברור לאחרונה שזו התקפה של טרור, ברור גם שהיא היתה מתוכננת להתקיים לצד ה-G-8".

"חשוב, כי אלה אשר עוסקים בטרור יבינו, שהנחישות שלנו להגן על הערכים שלנו ועל דרך החיים שלנו גדולה יותר מאשר הנחישות שלהם, שגורמת למוות והרס של אנשים תמימים... מה שהם לא יעשו, את הנחישות שלנו הם לא יצליחו להרוס, ולא את מה שעשינו במדינה הזאת ובציביליזציות אחרות בעולם".

שרון: ישראל כולה מביעה סולידריות

ראש הממשלה, אריאל שרון, התקשר בצהריים לשגריר בריטניה בישראל, סימון מקדונלד, בעקבות פיגועי הטרור שהתרחשו בלונדון.

שרון ביקש מהשגריר להעביר לראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, את הזעזוע שלו ושל ממשלת ישראל מהפשע הנורא שבוצע כנגד אזרחים בריטים חפים מפשע. בנוסף, ביקש שרון להעביר גם את תנחומי העם בישראל לעם הבריטי, ואמר כי ברגעים אלה ישראל כולה מביעה סולידריות עם תושבי בריטניה, כואבת את כאבם, ושולחת תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים. הוא ציין, כי העולם כולו צריך להתאחד במלחמה נגד הטרור שכל תכליתו הוא רצח חפים מפשע.

הפיצוצים - בשעת השיא

ברכבת התחתית כבר אירעו תאונות בעבר, אך על-פי דיווחים נראה כי הפעם מדובר באירוע חמור במיוחד, אשר גרם לכל רשת החשמל במקום לקרוס. מיליוני אנשים משתמשים, בכל יום, ברכבת התחתית בלונדון. כאמור, שירותי הרכבת התחתית ושירותי האוטובוסים הופסקו כמעט לחלוטין, וגם קווי הטלפון הסלולריים קרסו באזור.

שירותי הביטחון הבריטים הציבו בעיר מצלמות מעקב רבות לאחר התקפות הטרור ב-11 בספטמבר 2001, אשר אירעו בארה"ב ובעקבות מספר פיגועים שביצעה המחתרת האירית (IRA).

מיתקפת הטרור אירעה יממה לאחר החגיגות שנערכו, בעקבות ההודעה על זכייתה של העיר במכרז לאירוח המשחקים האולימפיים, ובמקביל לקיומה של פיסגת G-8 בה משתתף גם ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר.

שר האוצר, בנימין נתניהו, עושה בלונדון וצפוי היה להגיע הבוקר לאזור העסקים - אזור הפיצוץ. כוחות הביטחון הבריטים מנעו מהשר להגיע למקום.

חדר המצב של משרד החוץ פתח קו טלפון לבירורים לגבי ישראלים השוהים בלונדון ומספרו הוא 02-5303155
מוקד חירום של אופיר טורס (גם לאנשים שאינם לקוחות החברה) הפועל 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה עומד לרשות הישראלים השוהים בלונדון בטלפון: 03-5395508.
תאריך:  07/07/2005   |   עודכן:  08/07/2005
הדר פרבר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פעילי קבוצת שב"י - קבוצה חדשה העוסקת בזכויות בעלי חיים, יחלקו בחינם מנות טבעוניות לציבור במסגרת האירוע "meat out" - אירוע בינלאומי המתקיים השנה במקביל לכנס השנתי הגדול של התנועה לזכויות בעלי חיים, בארה"ב.
07/07/2005  |  הדר פרבר  |   חדשות
קבוצת מדענים ממכון ויצמן גילתה כיצד מקטע של מולקולת חלבון, המוצגת על המעטפת החיצונית של נגיף ה-HIV, מאפשר לנגיף לשבש את התגובה החיסונית של התא.
07/07/2005  |  יפעת גדות  |   חדשות
כנפיים מוכרת את אחזקותיה בקבוצת הנסיעות איסתא. ההחזקות נמכרו תמורת סכום כולל של 18 מיליון ש"ח לשלושה רוכשים: משה שניידמן (40%), אביעד השקעות בתיירות (40%) ומשפחת גל, חברה בבעלות אחישי גל מנכ"ל קבוצת איסתא ובעל מניות בחברה (20%).
07/07/2005  |  מירב לוי  |   חדשות
משרד הקליטה פועל במהלך המכביה ה-17 לעידוד העלייה לישראל: רגע לפני הפתיחה מתכנסים כל ספורטאי המכביה לערב "ברוכים הבאים" בסימן עידוד העלייה לישראל, בחסות משרד הקליטה: הפנינג תרבותי אשר יציג לספורטאים את פזורת ישראל בתפוצות והמגוון התרבותי בישראל, 4 במות בידור, מתחמי עדות, והופעה של הזמרת דנה אינטרנשונל.
07/07/2005  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
ניר אלון, בלם העבר ששיחק בהפועל פ"ת בשנות ה-80 אמור להצטרף לקבוצת הניהול הנוכחית של המועדון.
07/07/2005  |  טלספורט  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il