מסע ההשפלה אותו עברה נוסעת בת 19 בקו 277 של
אגד תעבורה מצד נוסעים חרדיים ומצד הנהג [ראו:
דיווח של כרמלה מנשה] אינו הראשון וכנראה שגם לא האחרון. לא פחות מהנוסעים החרדים, אשמים בכך הנהג שלא הגן על כבודה של הנוסעת, החברה שלא יידעה כראוי את הנוסעת כיצד להתקשר למוקד הביטחון של
משרד התחבורה, ולא פחות מכולם - גם משרד התחבורה.
זה האחרון לא רק שאינו מנסה למנוע קווי הפרדה בתחבורה הציבורית, אלא אף מעודד אותם ומוסיף חדשים. גם אם באופן מוצהר נטען שאין קווי הפרדה, הרי שקווים אלה חיים ובועטים. לו רק היה משרד התחבורה מורה להם לעצור בתחנות אסטרטגיות במהלך המסלול, נקודות הן עולים לא רק נוסעים חרדיים, הרי שכל הפארסה הזו הייתה נמנעת.
גם קו 277 האמור מאלעד לירושלים מאפשר הורדת נוסעים בצומת שילת. אך הנוסעת האומללה, שעלתה כמה קילומטרים אחר כך בשהם, לא הייתה יכולה לרדת בו, משום שמשרד התחבורה החליט לתקן את הרישון כך שיכלא את כל הנוסעים שעלו בשהם באוטובוס, ויאפשר ירידה רק למי שעלה בתחנות אלעד.
על ההתנהלות הפוגענית בנושא זה של משרד התחבורה, תחת שרביטם של השרים ישראל כ"ץ ו
שאול מופז, ובאישור שבשתיקה מצד הוועדה הבינמשרדית נגד
הדרת נשים של
לימור לבנת ו
דניאל הרשקוביץ, כתבתי לא פעם. רק התערבות מצד בית המשפט העליון והמחוקק תוכל לשנות את האפליה בתחבורה הציבורית.