|   15:07:40
דלג
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

אין אכיפת מטרדי-רעש? לתבוע את המשטרה

אזרח שלו הסובל ממטרדי רעש בשעות הערב המוקדמות מתקשר למשטרה, רק כדי לשמוע את המנטרה כי "מותר עד 23:00 בלילה" האמנם? - לא! רעש בלתי סביר אסור בכל שעת היממה המשטרה זורה חול בעיני הציבור ומפקירה אותו לגחמות של בריוני הרעש
11/09/2012  |   ענבל בר-און   |   כתבות   |   תגובות
מסיבה רועשת. רעש חזק אסור בכל שעות היממה [צילום: פלאש 90]

הסיטואציה הבאה מוכרת לרבים מאזרחי ישראל: השכן מרעיד את קירות ביתכם עם מוסיקת דיסקוטקים בעוצמות מחרידות מביתו, ואתם לא יכולים לנהל את חייכם - בין אם מדובר בלימוד לבחינה, השכבת הילדים לישון, או סתם, בילוי ערב שקט בביתכם. אתם מתקשרים למשטרה, מתוך אשליה שאולי גורמי אכיפת החוק יאכפו את החוק, ומי שאמון על הסדר הציבורי יעשה משהו כנגד מפריו. אך לשווא. במשטרה מדקלמים את המשפט הקבוע "מותר עד 23:00".

נניח לרגע בצד את העובדה שהתקנות החדשות לפי חוק למניעת מפגעים, התשכ"א - 1961 אסור לנגן מוזיקה כבר אחרי 22:00 בלילה, אבל זה לא העיקר. על-פי סעיף 2 לחוק למניעת מפגעים, התשכ"א - 1961 רעש בלתי סביר אסור בכל שעות היממה. לא אחרי 23:00, אבל גם לא בשעה 23:00. לא בשעה 19:00, לא בשעה 18:00, לא בשעה 20:00, אסור בכלל. ההגיון של החוק הזה ברור.

הרי הרעיון של איסור להרעיש בין 14:00 ל-16:00 בצהריים, כמו גם בין 22:00 ל 7:00 בבוקר, הוא רעיון אנכרוניסטי. הרעיון מניח כי רק בשעות השינה אסור להרעיש, כאילו שכדי לקרוא עיתון, לקרוא ספר, לראות תוכנית טלווזיה, לנהל שיחה שלווה, להשכיב את הילדים לישון, ללמוד לבחינות באוניברסיטה או בתיכון, לכל אילו לא צריך שקט. צריך גם צריך. על כן החוק אוסר על הקמת רעש חזק או בלתי סביר בכל שעות היממה.

אלא מאי, שהמשטרה, אשר תפקידה לאכוף את החוק, אינה טורחת לאכוף את החוק הזה ומפקירה אזרחים בכל רחבי הארץ להלמות הבאסים המחרידים ממכונות קריוקי בחצרות או ממכשירי הגברה ביתיים. למעשה, כאשר למוישלה זוכמיר מרחוב ארכיפלך בבאר שבע, צפת, תל אביב, חיפה או רמת גן מתחשק, בהינף של רגע, לנגן את המוזיקה האהובה עליו ברמות דציבלים מחוררות עור תוף, תושבים המתגוררים ברדיוס של 2 קילומטרים הופכים שבועיים בגחמותיו של מוישלה זוכמיר.

ומי אשם? המשטרה ורשויות האכיפה, שאינן עושות דבר. המשטרה אינה טורחת להגיע בזמן אמת. לא אחת, המשטרה עוסקת באכילת דונטס, ורק אחרי שהשוטרים סיימו לאכול את הדונטסט בטעם וניל, את הדונסט בטעם שוקולד, את הדונטס בטעם פיסטוק חלבי ואת הדונטס עם אגוזי קוקוס, הם פונים, על בטן מלאה (אולי זו הסיבה שאין להם חשק לתת קנס) לאזור האסון והרעש. בשלב זה יתכן ומטרד הרעש כבר חלף. המשטרה לעולם לא טורחת להגיע בזמן אמת.

לא טורחים להכיר את החוק

אבל למה שנצפה מן המשטרה שיגיעו בזמן אמת? הרי את החוק הם לא מכירים. לאמר שאסור להרעיש בין 22:00 בלילה ל-7:00 בבוקר, ובכל שאר הזמן מותר, זה לאמר שיש חצי הריון. רעש חזק או בלתי סביר אסור בכל שעות היממה, ואין אפילו צורך במד דציבלים בכדי להוכיח זאת (כך קבעו לפני המון שנים בפסק דין בעניין פרשט נ' חברת החשמל שם מספר תושבים תבעו מחברת החשמל להנמיך את הדציבלים של הרעש שמחוללת תחנת הכוח רידינג). כלומר, אין צורך במד דציבלים, מספיק שמדובר ברעש חזק או בלתי סביר.

אז לא רק ששוטרים אינם טורחים להגיע בזמן, ולא רק ששוטרים לא ממש טורחים להכיר את החוק שהם אמורים לאכוף, הם גם אוהבים לשחק אותה טמבלים, או שזה רק האפקט הממסטל של דונטס פיסטוק חלביי (או שמא אגוזי הקוקוס)? כשסוף סוף הם מגיעים למסיבה הביתית התורנית עם זיופי הקריוקי, או עם הילד המתלהב בן ה 25 שהחליט שבא לו להרעיד את עורות התוף של השכונה עם המוזיקה החביבה עליו (מבלי לקלוט שזה לא בדיוק מה שבא לשכנים ברדיוס של קילומטר לשמוע באותו רגע) , הם טוענים ש"הרעש סביר".

יתכן ושוטרים שעברו מטווחי ירי התרגלו לרעש, או שפשוט חלק מהקרם המתקתק של הדונסט שהם זללו טרם הגעת הניידת למוקד הרעש, נכנס להם לעור התוף להם את האוזניים. כי לא ניתן להסביר אחרת כיצד דציבלים שמרעידים את אמות הסיפין לא מדקדקים לקצה עור התוף של המשטרה. בטח יש שם שאריות של דונטס, פצפוצי שוקולד ואגוזי קוקוס שסותמים את זה.

בקיצור, כל דאלים גבר, ומי שמרים את הווליום הכי חזק ויש לו הכי גדול, הוא מלך השכונה. זה שיכול בהינף סיבוב כפתור הווליום להשבית שכונה שלמה.

למה? כי המשטרה האימפוטנטית מאפשרת זאת. הסתכלו פעם בפורומים ואתרים שמאפשרים לציבור לשטוח את טענותיו בנושאי מטרדי רעש כגון פורום שיתוף הציבור של המשרד לאיכות הסביבה, ותראו שם טענה ששבה וחוזרת על עצמה: המשטרה אינה עושה כלום. אז האפס מעשה של המשטרה חדלת האישים שלנו, הוא זה שגורם למעשה לכל דאלים להיות גבר (ולהגביר את הווליום) וזה שגורם לשכונה שלמה של תושבים שקטים להפוך לאסירים ולשבויים של כל מי שמתחשק לו לחורר את עור התוף של שכניו.

מפקירים תושבים למטרדי רעש

הסיטואציה שבמסגרתה תושבים חסרי אונים שקירות ביתם רועדים ממוזיקה מחרישת אוזניים של השכנים נאלצים לשמוע את שוטר הדונטס התורן מדקלם "מותר עד 23:00" מסמלת את אוזלת היד של המשטרה, ואת האופן שבו היא מפקירה תושבים שלווים למטרדי רעש. מה לעשות? להראות למשטרה מאיפה משתין הדג, ומה באמת אומר חוק למניעת מפגעים. החוק אוסר על הקמת רעש בלתי סביר בכל שעות היממה.

עצם העובדה שהשוטרים אינם מגיבים מידיית לקריאות - זו רשלנות, המקימה לאזרחים הסובלים עילת תביעה בנזיקין כנגד המשטרה. עצם העובדה ששוטרים אינם מצוידים במד רעש, הגם שהמשטרה היא מונע הנזק הטוב ביותר, ועבורה מדובר בהוצאה זניחה - להבדיל מאזרחים שעבורם מדובר בהוצאה בלתי אפשרית - גם זו התרשלות. עצם העובדה שהמשטרה מטעה את הציבור ומדקלמת את מנטרת הדונסט כאילו "מותר עד 23:00 בלילה" ובכך מאפשרת לבריוני רעש שכונתיים למרר את חיי התושבים - גם זו התרשלות.

הכתובת האמיתית לתביעות - משטרת ישראל

הרי לו שוטרים היו מסבירים לאזרחים כי רעש בלתי סביר אסור בכל שעות היממה, מרבית בריוני הרעש שהיו מבינים שזה אסור בכל שעה, היו מנמיכים את הווליום. הדיסאינפורמציה, המידע המוטעה שמפיצה המשטרה כאילו רעש מותר עד 23:00 בלילה, גורם לבריוני הקרקיוקי ומכשירי ההגברה לנהל את השכונה. תושבים האנוסים לשמוע את מסיבות הקריוקי ואת מוסיקת האימים שבוקעת ממכשירי הגברה בבתים פרטיים, הופכים לאסירים בביתם ולשבויים בגחמות המרעישים. למה? כי המשטרה מפיצה מידע מוטעה ולמעשה מפקירה את אזרחיה.

בשנים האחרונות תביעות בגין מטרדי רעש הפכו שכיחות יותר. רעש אינו רק עילה לסנקציה פלילית אלא גם לתביעה אזרחית (לפי סעיפים 14 - ו - 17 לחוק המקרקעין ולפי סעיפים 42 - 44 לפקודת הנזיקין). ניתן להגיש תביעה כנגד השכן שלא מפסיק לנגן. אבל, וזה האבל הגדול, האשמה האמיתית היא המשטרה, שבשתיקה שלה מאפשרת את הרעש. היא הכתובת האמיתית לתביעות נזיקין של תושבים שחייהם הפכו הפקר.

תאריך:  11/09/2012   |   עודכן:  11/09/2012
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אין אכיפת מטרדי-רעש? לתבוע את המשטרה
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אזרח חובב רוגע
11/09/12 09:41
2
אברהם אבינו
11/09/12 10:35
3
אובד מדינה
11/09/12 11:00
4
רון מוושינגטון
11/09/12 14:25
5
שפוז'ניקוב בוריס
11/09/12 15:52
6
הניה
12/09/12 00:17
7
מזכיר_המדינה
12/09/12 11:32
8
אוהב קריוקי וסיגר
10/11/12 12:48
9
geaula7
14/12/14 20:54
10
מחפש שקט
21/06/15 16:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"אני לא חושב שאפשר לדבר על זה", מהסס מ' בעברו השני של הקו. "וגם אם כן, אני לא זוכר הרבה. בכל אופן, המשך יום טוב".
10/09/2012  |  טל מיכאל  |   כתבות
חילוף חומרים - כולנו שמענו את צמד המילים הללו כמה וכמה פעמים, ואנחנו מגיבים אליו לפעמים כמו שאנחנו מגיבים למילה אחמדניג'אד מפחיד, מאיים, צריך לעשות איתו משהו, אבל אנחנו לא יודעים הכל עליו יש הרבה תהיות שטעויות בנוגע לחילוף החומרים, האם הוא אחראי על ירידה במשקל? האם ניתן לשפר אותו? והאם כמות מרובה של ביקורים בשירותים זו אינדיקציה לקצב חילוף החומרים?
10/09/2012  |  ג'ניה רומסקי  |   כתבות
לפני שנים זה היה טפטוף קל, עכשיו מדובר במבול ממש. הנה שתיים מהידיעות שהופיעו בימים האחרונים במדורי הברנז'ה: זהר שחר-לוי, עד לאחרונה כתבת המשפט של מעריב, הצטרפה למשרד יחסי-הציבור פאר&לוין-תקשורת. לפני מעריב הייתה שחר-לוי כתבת בידיעות אחרונות. בידיעה דווח כי המשרד האמור קלט באחרונה עוד שני עיתונאים לשעבר. ימים אחדים קודם לכן התפרסם דבר מינויה של דנה סומברג לדוברת חברת המכוניות החשמליות בטר-פלייס. סומברג, שעבדה בחברת החדשות של ערוץ 2 כארבע שנים וחצי, הייתה שם עד לאחרונה כתבת התחבורה והתעופה. לפני כן סיקרה נושאי משפט בתל אביב לערוץ 1, וגם עבדה במערכת תוכנית התחקירים "עובדה".
10/09/2012  |  רפי מן  |   כתבות
  • "אני מכחיש בהחלט שהציונות תנועה משיחית היא ושיש לה הזכות להשתמש בשפה הדתית לשם מטרותיה המדיניות. גאולת עם ישראל שאני שואף אליה כציוני, איננה אידנטית כלל וכלל עם הגאולה הדתית שאני מקווה אליה לעתיד לבוא... האידיאל הציוני לחוד והאידיאל המשיחי לחוד ואין מלכות נוגעת בחברתה אלא במליצות נפוחות של אספות עם הממלאות לפעמים את צעירינו רוח של שבתאיות חדשה שסופה להיכשל..."
09/09/2012  |  משה אידל  |   כתבות
יותר מאשר כיבדתי אני את המלכתא במתנות לקראת בואה, נשאה עמה המלכתא שובל מתנות: שלווה לעיניים הצרובות מסוּפוֹת הפוטונים של ראשית אב, שלווה לנפש טרוטת החולין, וגם מעט שלווה ללב, אותו שוֹבך הומה של געגועים, ייסורים, רחמים על כל יצור חי ותפילה לעילוי החסד בעולם. וכל שוכני השובך, מגעגוע ועד תפילה, מכונפים כולם ומעופפים מקצה העולם ועד קצהו, אך בערב שבת חוזרים תמיד לאכסנייתם, זולת הנכאים המתוקים, שאינם זזים ממנה כלל.
09/09/2012  |  חגית כהן  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
יקיר בן-משה
יקיר בן-משה
כל הספרים שתקו, מה יכולנו לומר? אפילו לסקלי הסמיק, לא ידענו שפוגל גונב, לא ידענו שהוא מחביא פירורים מעוגיות של אחרים
פוטין. זורק את האשמה על זלנסקי [צילום: מריקו אנדרו, ו-AP]
יאיר נבות  |  
הערכתי בשבועות האחרונים שלאחר נצחונו בבחירות יורה פוטין על גיוס מילואים נוסף. גם הפיגוע הנורא, אם קושרים אותו בדרך לא דרך לאוקראינה, ייקל על גיוס מילואים כמובן. האמת מעולם לא היית...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il