|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

שישה בשישי

שחור-לבן

אהוד אולמרט רואה עצמו כצד במלחמת בני אור בבני חושך אפשר לתמוך בדניאל פרידמן בנושא אחד ולהתנגד לו בנושא אחר המחוקק קבע גבולות ברורים לגבי דרעי ואולמרט שימו לב לדפוסי ההצבעה של האפרו-אמריקנים משפט הולילנד מטיל צד על היושרה של העוסקים בשמאות האתרים הכלכליים מלמדים שאפילו נתונים אפשר להציג מתוך פוזיציה
18/10/2012  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
אצלן קווי השחור-לבן ברורים [צילום: AP]

ועוד משהו קטן
עצה מעשית: עד הבחירות, או שלא תקראו את ידיעות אחרונות ואת ישראל היום, או שתקפידו לקרוא את שניהם במקביל. מאחר שהאחד תמיד יגיד שחור על מה שהאחר יגיד לבן, זו הדרך היחידה לשמור על קשר עם המציאות.


אהוד אולמרט
נפרק את התגובה למרכיביה [צילום: פלאש 90]

"רדיפה אישית מרושעת" – זו הגדרתו של אהוד אולמרט, מפי דוברו וסניגורו, להחלטת הפרקליטות לערער על זיכויו. מאחר שאולמרט מציג את עצמו כצד במלחמת בני אור בבני חושך, הבה נפרק את התגובה הזו למרכיביה.

"רדיפה": זו אותה פרקליטות שגררה את רגליה בפרשותיו של אולמרט במשך שנים. זו אותה פרקליטות שסגרה את התיק בפרשת כרמיה (מחוסר ראיות מספיקות), בפרשת בנק לאומי (מחוסר ראיות מספיקות) ובפרשת המינויים הפוליטיים (בשל ריבוי כתבי האישום). "אישית": זו אותה פרקליטות שהעמידה לדין את משה קצב, אברהם הירשזון, חיים רמון, צחי הנגבי ורבים אחרים. זו אותה פרקליטות שערערה בהצלחה של קולת עונשו של שלמה בניזרי, שקיבלה דיון נוסף בפרשת שמעון שבס, ואשר רק השביתה בה מנעה את הערעור על זיכויו של הנגבי. "מרושעת": זו אותה פרקליטות שהציעה לאולמרט לשמוע את עדותו של משה טלנסקי בדלתיים סגורות. זו אותה פרקליטות שהגנה על אולמרט בעתירה לבג"ץ שדרשה את התפטרותו. זו אותה פרקליטות שהציגה לבית המשפט בהרחבה את הסיבות להקלה בעונשו.

הטיעון של אולמרט מזכיר לי את הבדיחה על ההוא שזכה בחצי מיליון שקל במפעל הפיס. הסיפור נכון, בשלושה תיקונים קלים: לא חצי מיליון אלא מיליון, לא בפיס אלא בקזינו, לא זכה אלא הפסיד.

דניאל פרידמן
לפי ה-issue ולא לפי האיש [פלאש 90]

אפשר לבקר את בית המשפט העליון ואת מבקריו גם יחד. אפשר לתמוך בהקמת גוף מפקח על הפרקליטות, ובה בעת לחזק את ידיה בתיקים ספציפיים וגם במדיניות כוללת. אפשר למתוח ביקורת על אהוד אולמרט, ובמקביל – להצדיע לו בנושא הכור הסורי (לפי פרסומים זרים כמובן). אפשר לשבח שופט על פסק דין אחד ולבקר אותו על פסק דין אחר. אפשר להצביע בעד מפלגה מסוימת ולבחור בראש ממשלה מסוים, וגם לא להסכים עם כל מה שהם אומרים ועושים.

אני אומר את הדברים הללו, שלכאורה הם מובנים מאליהם, משום שיש כאלו הסבורים ההפך. יש טוקבקיסטים באתר זה האומרים, שאם תקפתי את דניאל פרידמן – אני לא יכול להסכים עם דרישתו לפקח על הפרקליטות; ושאם כאיש ימין תמכתי בדעותיו לגבי עודף האקטיביזם השיפוטי, אני חייב להסכים עימו גם בפרשת אולמרט. וזה ממש לא כך. החיים אינם שחור-לבן, ועלינו לקבוע את עמדותינו לגופו של נושא ולא לגופו של אדם, לפי ה-issue ולא לפי האיש.

קלון ובחירות
עשר שנים ולא יום אחד יותר [פלאש 90]

בנושא הזה, החוק ברור ויוצר מצב של שחור-לבן. מי שהורשע בעבירה שיש עימה קלון ונדון למאסר, לא יכול לשמש כשר במשך עשר שנים מיום שחרורו מהכלא. עשר שנים ולא יום אחד יותר. האם מי שדורש להרחיק את אריה דרעי לתקופה ארוכה יותר, היה מוכן לשלם פרומיל מס יותר ממה שקובע החוק? אני משער שלא. כך גם לגבי התמודדותו של אהוד אולמרט בבחירות לכנסת: מאחר שלא נדון למאסר של למעלה משלושה חודשים, אין בכלל שאלה של קלון והוא רשאי להתמודד על מקום בכנסת (להבדיל מכהונת שר או ראשות הממשלה, וזה בגלל משפט הולילנד).

תאמרו: זו סוגיה ערכית. בהחלט. אך מאחר שבחברה יש דעות שונות לגבי ערכים שונים, המחוקק הוא הקובע איזה מהם יגבר ומה יהיו גבולותיו – וכך עשה בנוגע להתמודדותם של מי שהורשעו בפלילים, ולכן המגבלות שקבע משקפות את הערכים להם ניתנה הבכורה. מי שרוצה לכופף את החוק כאשר נוח לו, בל יתפלא אם ימצא את עצמו מול חוק שכופף לרעתו.

ברק אובמה
בוחרים לפי צבע העור [צילום: AP]

נקודה שמעטים בארץ שמים לב אליה: ברק אובמה צפוי לקבל למעלה מ-90% מקולותיהם של המצביעים האפרו-אמריקנים. מה שאומר דבר עצוב מאוד ורע מאוד על החברה האמריקנית. זה אומר ש-150 שנה לאחר מלחמת האזרחים ו-40 שנה לאחר מרטין לותר קינג, התפישה הגזעית – שלא לומר הגזענית – עודנה מושרשת בה עמוק מאוד. זה אומר שבארה"ב של 2012 סבורים כמעט כל האפרו-אמריקנים, שמוטב להם תחת נשיא בעל צבע עור זהה לשלהם, בלא קשר לדעותיו ולביצועיו.

שמאים
הסתמכו על שמאים ונפגשו באמצע

18 מיליון שקל דרשה עיריית ירושלים כהיטל השבחה מיזמי הולילנד במסגרת התב"ע השישית של הפרויקט. היזמים טענו שחיובם הוא 2.6 מיליון שקל בלבד. שני הצדדים הסתמכו על שמאים, ובסוף נפגשו באמצע: 11 מיליון שקל. כך התברר השבוע במשפט הולילנד. אז נכון ששמאות אינה מדע טהור ואינה שחור-לבן ויש בה לא מעט מקום להערכות ולתחזיות, ובכל זאת – הבדל של פי שבעה פשוט אינו מתקבל על הדעת. ברור לחלוטין, שהשמאים משני הצדדים כיוונו לתוצאה שציפו מהם: אלה לסכום הגבוה ביותר ואלה לסכום הנמוך ביותר. מה שמעורר הרהורים נוגים על היושרה והאמינות של המקצוע הזה ושל העוסקים בו.

אתרים כלכליים
מעניין רק את רודפי האגו

חשבתי לתומי, שנתונים מספריים הם חד-משמעיים: 2 גדול מ-1 וקטן מ-3. מתברר שטעיתי. כמו תמיד, גם השבוע מצאתי את עצמי נבוך בחיפושי אחרי תשובה לשאלה מהו אתר האינטרנט הכלכלי המוביל בישראל. כלכליסט, גלובס, TheMarker – כולם טענו לבכורה בהתבסס על אותו סקר של TIM. כל אחד מהם לקח את הפילוח בו יצא ראשון וחגג את נצחונו. האמת היא, שזה לא מעניין איש חוץ מאשר את רודפי האגו באתרים עצמם. אם כבר, זה רק מלמד כמה שהנתונים הללו לא שווים כלום וכמה שהאמינות של האתרים יכולה להיות עניין של פוזיציה.

תאריך:  18/10/2012   |   עודכן:  19/10/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם הירשזון   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי מסר   אורי קורב   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אוריאל  קונסטנטין   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי אברבנאל   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחק   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   אשר גרוניס / Asher Grunis   אתי בן-דור   בן-דוד מרב   בן-חיים מאיר   ברק אובמה / Barack Obama   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   דניאל פרידמן   דניאלה יקירה   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   זהבה גלאון   חיים רמון   טל שפירא   טליה דאר   יאיר שמיר / Yair  Shamir   ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם דנציגר / Yoram Danziger   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יעקב צבן   יפעת מנור-נהרי   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר רבין   מוסיה ארד   מיקי לוי / Mickey  Levy   מני מזוז / Meni Mazuz   מקסים אוקנין   משה טלנסקי   משה  ישראל   משה לדור   משה סובל / Moshe Sobel   משה צרפתי   משה קצב / Moshe  Katsav   משה שמיר   נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"   נוית נגב   ניל הנדל / Neal Hendel   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נעמי גרנות   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סלים ג'ובראן / Salim Joubran   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   פרשת כרמיה   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   ראובן אגסי   רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שאול מופז   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בניזרי   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין   שמעון שבס 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שחור-לבן
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע_הראל
19/10/12 09:54
2
לאיתמר לוין
19/10/12 13:29
3
פטריוט ישראלי
19/10/12 13:55
4
גילה פ.
19/10/12 18:48
 
גילה פ.
20/10/12 09:27
5
מתיתיהו
19/10/12 18:57
6
מתיתיהו
19/10/12 19:05
7
יוסי מ
19/10/12 19:12
8
et
19/10/12 19:34
 
לאיתמר לוין
19/10/12 21:20
9
מתיתיהו
19/10/12 22:49
10
ומה פה?
20/10/12 04:16
11
ינקו שידורי
20/10/12 07:41
12
מתיתיהו
20/10/12 08:24
13
פועה
20/10/12 12:16
14
אנה מירושלים
20/10/12 16:17
 
שאלה לאנה.
20/10/12 18:09
 
אנה מירושלים
20/10/12 22:12
 
לאנה
21/10/12 00:41
 
אנה מירושלים
21/10/12 08:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
במאמר הראשי של עיתון הארץ (אחד מעמודי התווך של חופש הביטוי שעדיין נותרו) התפרסם ביום א' ה-14.10.2012 מאמר המערכת בנושא אהוד אולמרט שקטע הסיום שלו הוא כדלהלן: "נכונותם של ישראלים רבים, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בסקרי דעת הקהל, להביא בחשבון מועמדות כזאת (של אהוד אולמרט - צ.ג) של עבריין שהורשע זה עתה בהפרת אמונים של אותו ציבור עצמו, היא עדות עגומה להלך הרוח במדינת ישראל; היא גם מלמדת על ביקוש קדחתני לתחליף לבנימין נתניהו. אבל ניקיון הדעת והממשל אינו סובל שיתוף של עבריין ונאשם בבחירות הקרובות. ישראל אינה כה מושחתת ונואשת. אסור לאולמרט להשתתף בבחירות אלה."
18/10/2012  |  צבי גיל  |   מאמרים
לדבריו, ברוב רובם של בתי הספר חשוב המידע. מטרת מערכת החינוך היא בראש וראשונה תעודת הבגרות. גם ילדים צעירים חושבים כבר איך להצליח בבחינות ולא איך ללמוד. הלימודים מתקיימים לפי אותו דגם ראשוני מלפני מאתיים שנה, כשבעקבות המהפכה התעשייתית נולד המושג "בית ספר". מטרתו הייתה לספק עובדים חרוצים וגם חיילים לצבא. "כיום אנו במאה ה-21 ובית הספר שלנו יוזם מגוון של דיסציפלינות, לא פועל וחייל בלבד. איננו מעוניינים בדקלום תאריכים. אנו מלמדים כיצד לחפש כל נושא בוויקיפדיה ובמקורות אחרים ומה לעשות במידע ההולך וגדל מיום ליום".
18/10/2012  |  תקוה וינשטוק  |   מאמרים
בכל מה שקשור למוכנות חדרי מחשבים ומערכות מידע במגזר העסקי והפרטי, התוצאות של תרגיל פיקוד העורף נקודת מפנה ידועות מראש. התשובה היא שחדרי המחשבים אינם ערוכים למקרי אסון. המשמעות היא שיתוק מוחלט של כל המשק, שלא יוכל לחזור לתפקוד מהיר עקב קריסת מערכות מחשב והעדר פתרונות מספיקים. אין טעם לחפש אשמים, הכתובת על הקיר. היתרון היחיד הוא עצם העלאת המודעות בקרב הנהלות ארגונים שיש לתרגל, לבדוק ולהפיק לקחים לא רק פעם בשנה. שלא נדע!
18/10/2012  |  יהודה קונפורטס  |   מאמרים
יאיר לפיד - העומד בראש מפלגה, שנולדה באבחת יומרה של איש אחד להיות חבר כנסת, דאג להופיע כנער פורק עול ומחויבויות לימודיות, המשוטט חסר מנוחה בחצר בית הספר בתביעה לבטל מיד את בחינות הבגרות בתנ"ך ובספרות.
18/10/2012  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
קובץ הלכות זה ישב אצלי עד אשר יום בהיר אחד, הגעתי לקניות וננזפתי על-ידי הקופאית. "לא קשה לך עם המחירים הגבוהים? הטיחה, "אתה נוהג בחוסר אחריות כשאתה בא לקנות כאן בלי כרטיס אשראי שלנו". "מה גם" אמרה לי בשקט "שיהיו כאן ערבי קניות מיוחדים, ללקוחות שמחזיקים כרטיס אשראי שלנו, עם כיבוד והפתעות, ומבלי כרטיס האשראי שלנו לא תוכל להיכנס". שאני אוזמן למסיבה ועוד עם כיבוד זה דבר שלא קורה לי כל יום. ועוד יותר מזה, שאחרים יוכלו להיכנס ואני לא, את זה כבר עברתי מספיק ו- לא עוד.
18/10/2012  |  יוסף קנדלקר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   בחירות בארה''ב 2013  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט אולמרט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
וינשטיין לא מתיר הכשרת מאחזים לפני הבחירות  /  עופר וולפסון
איחוד הסרוגים: "28-21 מנדטים בפוטנציאל"  /  עידן יוסף
יוזמה: לא הצבעתם? אין יום חופש  /  עופר וולפסון
שאגת האריה ושאגת הצבועים  /  אליהו קאופמן
בוא וראה כוחה של אחדות  /  ד"ר מוטי גולן
מסר לתקשורת בזמנים של בחירות  /  עופר ליפשיץ
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il