|   15:07:40
דלג
  מיכאל טוכפלד  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קאופמן. היגיון בריא ותפישת עולם מגובשת [צילום: AP]

מתנהל כמו נשיא

משיחות עם בכירים במטה של מיט רומני לפני ואחרי העימות האחרון עולה ביטחון בהצלחתו לגבור על אובמה. יועצו הקרוב, דב זקהיים: "רומני הפתיע אפילו אותי. הוא היה מצוין, נשיאותי מאוד, גילה הבנה עמוקה והוכיח כי אין ראוי ממנו לשמש המפקד העליון". העימות הבא יהיה בקלפי
29/10/2012  |   מיכאל טוכפלד   |   כתבות   |   בחירות בארה''ב 2013   |   תגובות
שני מיליארד דולר
בסופו של דבר, שני המועמדים מוציאים שני מיליארד דולר כדי להשפיע על הצבעתם של 400 אלף איש בשלוש מדינות מתנדנדות. זה הסיפור. שם זה נגמר

שמו של דב זקהיים, יועצו של מיט רומני לענייני המזרח התיכון, מעלה בראשם של ישראלים רבים זיכרונות שאינם טובים במיוחד. זקהיים, חובש כיפה ושומר מצוות, היה האיש שלפני 25 שנה, בהיותו בתפקיד בכיר בפנטגון, הביא להחלטת ממשלת ישראל להפסיק את פרויקט ייצור מטוס ה'לביא', להעדיף את מטוסי האף-16 ולשלוח הביתה יותר מ-5,000 עובדים של התעשיה האוירית. מאז כיהן זקהיים בשורת תפקידים בממשליהם של הנשיאים רונלד רייגן וג'ורג' בוש האב, ושימש סגן שר ההגנה בממשל בוש הבן.

זקהיים לא ישכח את המעמד שבו נכח ב-1999, כאשר מושל טקסס שהתמודד לנשיאות, ג‘ורג‘ בוש הבן, שהיה חסר ניסיון לחלוטין בענייני חוץ וביטחון, ביקש לקבל "שיעורים פרטיים" ממומחים בנושאים אלה. המומחים באו לאוסטין, בירת טקסס, כדי למלא את חללי הידע של המושל. המורה לביטחון לאומי היה דב זקהיים, אינטלקטואל מבטיח מהמפלגה הרפובליקנית. עם כל ניסיונו, אפילו הוא לא ציפה לשאלה של בוש: "דב", שאל המושל "בשביל מה אנחנו בכלל צריכים צבא?"

הנוכחים, כך על-פי העדויות, נאלמו דום. אחר כך הסבירו שבעצם זו גדולתו של המועמד, שביקש לרדת לפרטי פרטים ולהגיע לגרעין הקשה של כל בעיה ובעיה.

הסיפור הזה מעניין שבעתיים לאור העובדה שהיום, 13 שנה אחרי בוש, מספקים זקהיים וחבריו הסבר דומה להפליא באשר לתכונותיו של מיט רומני, המועמד שלהם לנשיאות. גם הוא מושל לשעבר, גם הוא חסר ניסיון בענייני צבא ויחסי חוץ, אבל לדבריהם הוא מגיע מצויד בהרבה היגיון בריא ובתפישת עולם מגובשת.

אני משוחח עם זקהיים למחרת העימות השלישי בפלורידה. "לומר את האמת, רומני הפתיע אפילו אותי", הוא אומר לי. "הוא היה מצוין, נשיאותי מאוד, גילה הבנה עמוקה והוכיח שאין ראוי ממנו לשמש המפקד העליון של הכוחות המזוינים של ארה"ב. הוא לא תקף את יריבו באופן אישי כשם שעשה אובמה, ועסק בנושאים המרכזיים מבלי להיכנס לפרטים יותר מדי".

למתבונן מהצד דווקא היה נדמה שאובמה לועג לאותה "הבנה צבאית עמוקה" של רומני. כאשר רומני ביקר את הממשל על צמצום הצבא והזכיר שמספר אוניות המלחמה של ארה"ב הוא הקטן ביותר מאז 1916, ענה אובמה בציניות: "נכון, וגם מספר הסוסים שלנו קטן, כמו גם מספר הכידונים. היום צבא פועל אחרת. היום יש לנו דברים כאלה שמטוסים יכולים לנחות עליהם וקוראים להם נושאות מטוסים. יש לנו גם אוניות שיכולות לשוט מתחת למים. קוראים להן צוללות".

"אובמה הדהים אותי בחוסר ההבנה שלו", מגיב זקהיים. "מי שמבין בכוחות הצי יודע שלמספר האוניות בהחלט יש חשיבות לצורכי המדינה. אנחנו למשל חייבים לגלות נוכחות בים התיכון כדי לעזור לישראל, ואתה לא יכול לעשות זאת באמצעות אוניות בודדות.

"אתן לך דוגמה נוספת: אובמה הצהיר שכל הגנרלים תומכים בתוכנית הקיצוצים שלו בצבא. מובן שיתמכו, וכי מה יעשו? ראית ממשל דמוקרטי שבו קציני הצבא לא מיישרים קו עם השלטון? הם יכולים להתנגד, אך הם תמיד יצייתו לדרג הפוליטי. כך זה בישראל, כך זה בבריטניה וכך זה גם באמריקה".

"רומני ישנה את המשוואה"

דב זקהיים, יועצו של רומני לענייני המזרח התיכון: "עם כל הקשיחות שאובמה מפגין כשהוא מדבר על הסנקציות, אירן עדיין מייצאת 800 אלף חביות נפט ביום. מישהו הרי קונה את החביות האלה. מדינות כמו הודו או סין קיבלו פטוֹר מהסנקציות. לא קשה לנחש מה אירן חושבת לעצמה על הרצינות שלנו. רומני יסגור את הפרצות האלה"

כבר לפני חמש שנים יצא זקהיים בגלוי נגד האפשרות שישראל תתקוף באירן. "התקפה ישראלית תגרום לעולם להמשיך לחשוב שמדובר בבעיה ישראלית, ותוביל לכך שאיש לא ינקוף אצבע לעזור לפתור את הבעיה הזאת", אמר אז. גם היום הוא סבור שהתקפה כזו תהיה משגה, אולם הקרע שנוצר בין הממשל לבין ראש ממשלת ישראל בסוגיית הקווים האדומים מטריד אותו. "אם איננו רוצים שישראל תצא מההרפתקה הזו בקומה שפופה, ואיני מאמין שמישהו בקהילת הביטחון הלאומי רוצה בכך, הדרך לעשות זאת היא לא ליצור סדק בינינו לבין הישראלים", אומר זקהיים.

בנושא ההתמודדות עם הגרעין האירני חזר רומני כמה פעמים על ההצהרה שהוא מסכים עם הנשיא. מה ההבדל המעשי ביניהם?

"ההבדל גדול. רומני מודאג מהפרצות בסנקציות שהוטלו על אירן. עם כל הקשיחות שאובמה מפגין כשהוא מדבר על הסנקציות, אירן עדיין מייצאת 800 אלף חביות נפט ביום. מישהו הרי קונה את החביות האלה. מדינות כמו הודו או סין קיבלו פטוֹר מהסנקציות. לא קשה לנחש מה אירן חושבת לעצמה על הרצינות שלנו. רומני יסגור את הפרצות האלה, ודבר זה כשלעצמו ישדר מסר חשוב ומשמעותי. ראה, העסקה לשחרור בני הערובה האמריקנים באירן נחתמה רק ב-1980, שנה וחצי אחרי החטיפה, כאשר רייגן התמנה לנשיא. הסיבה היא פשוטה: האירנים ידעו שהוא יגלה עוצמה. השקפתו של רומני שלפיה לא יהיה שלום כל עוד אתה חלש לא תיעלם מעיני האירנים. כל זה ישנה את המשוואה הקיימת כעת".

רומני יסכים לדרישת נתניהו להציב לאירן קווים אדומים?

"בין רומני ונתניהו שוררים יחסים טובים ותהיה ביניהם הבנה איך לנהל את עניין הקווים האדומים. קשה מאוד להגיע להסכמה כאשר היחסים בין הנשיא לראש הממשלה אינם טובים. הדרך היחידה להגיע לכך היא לזכות מחדש באמון הישראלים".

הפלשתינים נעלמו
מיט רומני [צילום: AP]

את הסיפור הבא סיפר לי דיפלומט ישראלי רם דרג. הוא צפה בעימות בטלוויזיה בחברת כמה מבכירי התקשורת האמריקנית. כשהסתיים העימות אמר אחד מהם, פרשן בכיר של אחת הרשתות המובילות: "אתם יודעים מי ניצח הערב בעימות? – ישראל!"

והוא צדק. המילה "ישראל" הוזכרה עשרות פעמים, ובדרך כלל הצטרף אליה הביטוי "בעלת בריתנו הטובה ביותר". שני הצדדים לא הסתירו את דאגתם ומחויבותם לביטחונה. "הסיפור האמיתי הוא שאנחנו כבר לא סיפור. חרף המאמצים להפוך אותנו לנושא שנוי במחלוקת, נשארנו מחוץ לעימות. כל מה שנאמר לגבינו נאמר בקונצנזוס מוחלט", אומר הדיפלומט. "הסיבה לכך היא שהתמיכה בישראל והקשר התרבותי, הרגשי ואפילו הדתי נמצאים ברבדים העמוקים ביותר. ראית כמה פעמים הדגישו שישראל חולקת עם ארה"ב ערכים ואמונות משותפים".

אבל אותו בכיר טעה במקצת. לא ישראל ניצחה בעימות, אלא אדם אחד ששמו ורוחו ריחפו בחלל האוויר דקות רבות. שמו הוא בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל. העובדה ששני המתמודדים לא הזכירו ולו פעם אחת את המילה 'פלשתינים' מעידה כמה מוצלחת הייתה מדיניות החוץ שלו, שהעתיקה את מרכז הכובד לבעיה האירנית.

"לא קרה מעולם שמדיניות החוץ של ישראל הצליחה להפוך את סדר היום העולמי", אומר הדיפלומט הבכיר. "מבחינת הפלשתינים זה רגע שפל שחושף את כישלון מדיניות החוץ שלהם, שכן במקום להשתיתה על אסטרטגיה הם ניסו לגרום בתחבולות שונות, באו"ם ובמקומות אחרים, לכפות הסדר על ישראל מבלי לנהל מו"מ. העולם תפס זאת כתרגיל והבין שלא הישראלים הם הסרבנים אלא הפלשתינים. אגב, הדבר ישפיע גם על הבחירות בישראל", מעריך הדיפלומט הבכיר. "סוף סוף, אחרי שנים רבות, תתנהל מערכת בחירות על נושאים חברתיים, והפלשתינים יידחקו הצִדה".

זקהיים לא הופתע מכך שהנושא הפלשתיני לא עלה כלל בעימות. "הנושא הוא חשוב, אבל יש נושאים דחופים ובוערים יותר כמו סוריה, לוב, מצרים ואירן כמובן", הוא אומר.

מה יעשה רומני כדי לקדם את המו"מ בין ישראל לפלשתינים? גם הוא ילחץ על ישראל להקפיא את ההתנחלויות?

זקהיים, הידוע בתמיכתו הנלהבת ברעיון שתי המדינות לשני העמים, נבהל. "חלילה, לא יהיה שום לחץ. לדעתי ההרגשה הכללית של רומני היא שכדי להתקדם לשלום צריך להחזיר בראש ובראשונה את אמון העם וההנהגה הישראלים בממשל האמריקני. רוב הישראלים תומכים ברעיון שתי המדינות, אך הם לא בוטחים באובמה. לכן לאובמה יהיה קשה מאוד לקדם פתרון. לרומני לא תהיה בעיה. רוב הישראלים יתמכו בו והוא יזכה לאמון שיאפשר לו לעבוד עם ישראל. סוף-סוף, מי כרומני יודע לנהל מו"מ קשה ולתמרן בין עמדות מקוטבות. הוא רכש ניסיון רב כאשר ניהל מו"מ ממושך עם הדמוקרטים אצלו במסצ'וסטס. ואתה יודע מה? הוא הצליח ויצר קונסנזוס מוחלט לפעולותיו".

לדעתך, אם אובמה ונתניהו ייבחרו מחדש יהיו צרות?

"אני מקווה שלא. אינני רוצה לראות בעיות ביחסים בלי קשר לזהות הנשיא. בוא נאמר כך - היחסים בין ישראל לארה"ב יהיו חלקים יותר אם רומני ייבחר".

היועצים: בלי כאסח

מחליש ידידים פוטנציאליים
רון קאופמן, יועצו הפוליטי הבכיר של רומני: "הציבור לא מחשיב כמו שצריך את הצורך בנשיא שתומך בידידינו הקרובים ולא מרחיק עצמו מהם, שכן הדבר מחליש את כל הידידים הפוטנציאליים. אובמה החליש את יחסינו עם בעלת בריתנו הטובה ביותר, ישראל, וגרם לחוסר יציבות במזרח התיכון ובעולם כולו. העולם צריך אמריקה נחושה וחזקה, אחרת יהיו עוד הרבה 'בנגאזים'"

פלורידה היא חבל ארץ שטוף שמש, עם חופי ים כחולים וזהובים, חווילות מהודרות ובתי דירות גבוהים. נסיעה בכביש מס' 1 לאורך החוף מזמנת חוויית נוף מיוחדת במינה שאין כמוה בכל רחבי ארה"ב. מלון מאריוט בעיירה דלריי ביץ' שוכן בדיוק במרכז העיירה, על חוף הים. ביום שני שעבר נערכו במלון שיפוצים. ברחבת הכניסה נערמו צינורות וחומרי בניין, וחלקים מהגן היפהפה נחסמו ביריעות פלסטיק גדולות.

כל זה לא הפריע למיט רומני לשבת על המרפסת, מול הים, לצפות בגולשים ובמפריחי העפיפונים ולגייס את כל הרוגע והשלווה האפשריים להכנה מדוקדקת לעימות השלישי והגורלי. למטה, בלובי, הלכה התרגשותם של אנשי הקמפיין שלו וגאתה. העיתונאים הרבים נערכו ליציאה משותפת לאוניברסיטת לין בבוקה רטון הסמוכה.

רון קאופמן, יועצו הפוליטי הבכיר של רומני, ניסה לפרוק את המתח בברֵכה. לבוש במכנסי ברמודה וחולצת פולו, הוא ענה בשלווה לעיתונאים שניסו לחלץ ממנו כיצד בדיוק מתכוון רומני להלום בנשיא אובמה בערב. האם הוא מתכוון לתקוף בנושא המחדלים שהובילו לטרגדיה בלוב, האם רומני, חסר הניסיון בנושאי חוץ וביטחון, חזק דיו להתמודד מול נשיא מכהן השולט במכמני מדיניות החוץ ובכל הטריקים והשטיקים שהנושא טומן בחובו.

קופמן מרגיע: "הקמפיין הולך מצוין. המומנטום נמשך והמצב בסקרים רק הולך ומשתפר".

מעבר להתבטאויות הצפויות, לאנשי רומני בהחלט הייתה סיבה לדאגה. רומני הוא מושל מדינה שכל ימיו עסק רק בנושאים מקומיים. מעולם לא טיפל בענייני החוץ. הם חששו ממלכודת שיטמון אובמה ובה יבקש להראות שרומני הוא נִצי מדי, מחרחר מלחמה. עובדה, הוא מתנגד לקיצוץ בתקציב הביטחון הענק ורוצה להשאיר כוחות אמריקניים בעירק ובאפגניסטן.

"לצערנו, מדיניות החוץ אינה נושא שעומד בראש מעייניו של הציבור", מתלונן רון קאופמן. "הציבור לא מחשיב כמו שצריך את הצורך בנשיא שתומך בידידינו הקרובים ולא מרחיק עצמו מהם, שכן הדבר מחליש את כל הידידים הפוטנציאליים. אובמה החליש את יחסינו עם בעלת בריתנו הטובה ביותר, ישראל, וגרם לחוסר יציבות במזרח התיכון ובעולם כולו. העולם צריך אמריקה נחושה וחזקה, אחרת יהיו עוד הרבה 'בנגזים'".

אובמה מצדו הגיע לעימות ביתרון גדול. הוא לא נדרש להוכיח כישורים ההולמים עמידה בראש הכוחות המזוינים. הוא המפקד. חובת ההוכחה מוטלת על רומני. לרומני היה הרבה מה להפסיד. את סגירת הפער הגדול בינו לבין אובמה עד כדי הובלה בסקרים רכש בעבודה קשה ומאומצת. תבוסה בעימות עלולה להוריד את הכול לטמיון. ניצחון יכול להביא אותו לבית הלבן.

יועציו של רומני הזהירו אותו לא לתקוף את אובמה יתר על המידה, לא להתנהג ב"חוסר דיפלומטיות". שני הצדדים הפיקו את לקחי האגרסיביות מהעימות הקודם. ציבור המתנדנדים לא אוהב כאסח וירידות מתחת לחגורה. בעימות עצמו ניסה רומני להישמע ליועציו. הוא לא נכנס לפרטי הטרגדיה בלוב ונמנע מלהביך שוב את אובמה בנושא. אובמה מצדו שיחק בלי כפפות.

"אתה מצהיר הצהרות סותרות ומבלבל גם את החיילים שלנו וגם את ידידינו", האשים אובמה. "להתקיף אותי אישית זו לא תפיסה פוליטית", השיב רומני והזכיר לנשיא שכבר לפני שנה הצהיר שימיו של אסד בסוריה ספורים. בינתיים נרצחו 30 אלף סורים.

רומני גם נזהר שלא להיות מזוהה עם הימין הקיצוני. "איננו יכולים לפלס את דרכנו מהצרות באמצעות הרג בלתי פוסק", אמר לאובמה שהזכיר שוב ושוב את הישגו הבולט בחיסול בן-לאדן ואף גייס את הרגש האמריקני החם כשסיפר על פטי, בת לאב שנהרג במגדלי התאומים, שהודתה לו בהתרגשות על החיסול ואמרה שהוא סגר בעבורה מעגל שרדף אותה 10 שנים.

חיזור אחר היהודים

היהודים עשויים להכריע
שני הצדדים ידעו עוד דבר אחד על פלורידה. המדינה הזו, והעיירה בוקה רטון שבה התקיים העימות, הן אחד הריכוזים היהודיים הגדולים ביותר בארה"ב. זו מדינה עם פוטנציאל הכרעה אדיר, בזכות 27 האלקטורים שהיא שולחת בהיותה הרביעית בגודלה בארה"ב. נכון להיום פלורידה היא תעלומה גדולה. הסקרים מדווחים על שוויון. קולם של היהודים עשוי להכריע. אין זה פלא שגם רומני וגם אובמה מגלים נחמדות מופגנת כלפי ישראל

שני הצדדים ידעו עוד דבר אחד על פלורידה. המדינה הזו, והעיירה בוקה רטון שבה התקיים העימות, הן אחד הריכוזים היהודיים הגדולים ביותר בארה"ב. זו מדינה עם פוטנציאל הכרעה אדיר, בזכות 27 האלקטורים שהיא שולחת בהיותה הרביעית בגודלה בארה"ב. נכון להיום פלורידה היא תעלומה גדולה. הסקרים מדווחים על שוויון. קולם של היהודים עשוי להכריע. אין זה פלא שגם רומני וגם אובמה מגלים נחמדות מופגנת כלפי ישראל ומנסים להראות שיריבם אינו אלא מתחסד עתיר אינטרסים.

רומני דיבר על "מסע ההתנצלות" של אובמה לעולם הערבי. "היית במצרים, בערב הסעודית, בטורקיה, בסוריה ובעירק, ודילגת על ידידתנו הקרובה ביותר, ישראל". אובמה לא נשאר חייב: "כשאני נסעתי לישראל בהיותי מועמד לנשיאות, לא לקחתי איתי תורמים ולא אירחתי מגייסי כספים. ביקרתי ביד ושם ובשדרות".

תיקו. האוזן היהודית אהבה את שני הצדדים.

"הציבור נחשף לרומני אחרי העימות הראשון. עד אז, כל שידע עליו היה קמפיין 100 מיליון הדולר של אובמה, שבחוכמתו ניסה לצבוע את רומני בשחור", אומר קאופמן. "בעימותים ראה הציבור מועמד שנראה כמו נשיא, חושב כמו נשיא, מתנהל כמו נשיא ומדבר כמו נשיא. לפתע הוא הבין שהתמונה שאליה נחשף עד כה הייתה שגויה. זה מה שגרם למהפך".

בסופו של דבר, העימות הסתיים כשם שהתחיל. לא הייתה הכרעה. אובמה ניצח? אולי כן. רומני הובס? ודאי שלא. אדרבה, הוא המשיך לעצב את מעמדו כמועמד ראוי לתפקיד המפקד העליון. האם העימות עזר למתנדנדים להחליט למי להצביע? קרוב לוודאי שלא. כמו שאמר אחד המשקיפים: "בסופו של דבר, שני המועמדים מוציאים שני מיליארד דולר כדי להשפיע על הצבעתם של 400 אלף איש בשלוש מדינות מתנדנדות. זה הסיפור. שם זה נגמר".

באמריקה יחגגו עוד מעט את ליל כל הקדושים. העימות האחרון נתן לשניים הזדמנות מצוינת לעטות את המסכות שלהם ולהתאמן על היריב במשחק 'תעלול או ממתק'.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  29/10/2012   |   עודכן:  29/10/2012
מיכאל טוכפלד, פלורידה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השופטת: רבקה פרידמן-פלדמן, בית המשפט המחוזי בירושלים
29/10/2012  |  איתמר לוין  |   כתבות
רביב דרוקר, חברת החדשות של ערוץ 10 והערוץ עצמו התחייבו לסקר באופן "הוגן וענייני" את שרה ובנימין נתניהו, כך נכתב בהסכם הגישור ששם קץ זמני לשתי תביעות דיבה שהגישו בני הזוג נתניהו נגד העיתונאי והערוץ בעקבות התחקיר שפירסמו על נסיעותיו של נתניהו לחו"ל. על ההסכם דיווח לראשונה ברק רביד באתר הארץ. הסכם הגישור הוגש בשבוע שעבר לבית משפט השלום בירושלים וקיבל היום תוקף של פסק דין.
29/10/2012  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
בצעד נדיר התראיין בשבוע האחרון אבי ניר, מנכ"ל קשת, למוסף "גלריה". כמו הרבה ווינרים בתרבות הישראלית, גם הוא מעדיף שלא להתראיין כדי לא להרוס לעצמו שום דבר. לא ברור איזה סוג של פסיכוזה גורמת לאנשים שמקבלים כל כך הרבה פידבק מהחברה הישראלית להאמין שאם הם יגידו את מה שהם חושבים מדי פעם, יבולע להם. אבל זאת ההתנהלות של קשת (וביבי) כבר שנים.
29/10/2012  |  איילה פנייבסקי  |   כתבות
ביום שבו ירו בראש הממשלה, העם נקרע לשניים. החלק האחד ישב מול ערוץ 1 וצפה ב"קרוקודייל דנדי" מחפש עלמה במצוקה שהלכה לאיבוד בערבות אוסטרליה. התנין שארב לה חיכה בסבלנות יגאל עמירית לשעת כושר כדי לתקוף, כשלפתע קטעו את השידור עם בשורת ההתנקשות. באותו הזמן בערוץ 2, מומו, בנצי ויהודל'ה לא הספיקו להוריד את המכנסיים כשיעקב אילון נכנס להם פתאום באמצע. יהודל'ה המסכן שוב לא הצליח לזיין. ובאוסטרליה, חייה של עלמה צעירה נפדו במחיר חייו של ראש ממשלה זקן.
29/10/2012  |  טל מסר  |   כתבות
ב-4 באוקטובר, 2012, בעקבות ראיון שקיימתי עם הרב ד"ר ברנרד רוזנברג העומד בראש 'רבנים לרומני ", פרסמתי מאמר שלו קראתי "אובמה והקול היהודי האחר" (קישור).
29/10/2012  |  נורית גרינגר  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il