|   15:07:40
דלג
  פזית רבינא  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
חיסול אחמד ג'עברי [צילום: AP]

למה אחמד ג'עברי לא פחד?

ישראל אומנם בחנה הסכם להפסקת אש ארוכת טווח עם חמאס, אבל לפני הכול רצתה להחליש את כוחו באמצעות פגיעה במאגר הטילים הגדול שלו, כדי להגן על עצמה מפני מתקפותיו, וגם כדי להתכונן לעימות עם אירן
07/12/2012  |   פזית רבינא   |   כתבות   |   מבצע עמוד ענן   |   תגובות
אבו-מאזן קיווה להון פוליטי
הסימנים הראשונים לכך שהערוץ החשאי של המשא-ומתן בין בסקין לבין חמאס עומד להיחשף החלו לצוץ על פני השטח הרבה קודם.

בעיצומם של חילופי המהלומות המילוליות בין ישראל לרשות הפלשתינית, לקראת 29 בנובמבר, איים דוברו של אבו-מאזן, נביל אבו-רודיינה, לחשוף מסמכים המוכיחים, לטענת אש"ף, את דבר קיומו של משא-ומתן בין ישראל לחמאס. ברמאללה ניסו להביך את חמאס, לאחר שנטען כי אבו-מאזן מכר את זכות השיבה בראיון לערוץ השני, ובהזדמנות זו קיוו להביך גם את ישראל. לאיומים של אבו-רודיינה הצטרף גם השר לעניינים אזרחיים, הממונה על התיאום הביטחוני עם ישראל.

יש משהו באיומים הללו? שאלתי אז את בסקין, שמאז עסקת שליט מתפקד כשומר החותם בכל הקשור למגעים עם חמאס. פניו של בסקין היו חתומות. "אין שום משא-ומתן", אמר, שומר את הקלפים שלו צמוד מאוד לחזה, "לא מתנהל שום דבר כזה. אין מפגשים – לא בישראל ולא באירופה. לא היה ולא נברא".

יום אחר חיסולו של ג'עברי שבתי לבסקין. עבדת עליי, אמרתי לו.
"לא נכון", השיב. "על-פי ההגדרה, אין מדובר במשא-ומתן רשמי בין ישראל לחמאס".
האם העובדה ששר הביטחון הקים לצורך העניין ועדה בין-משרדית אינה אומרת שלכל הפחות מדובר בעניין שהוא רבע-רשמי או חצי-רשמי?
בסקין לא הכחיש.
ואם כן, יכול להיות שאותם איומים של אבו-מאזן לחשוף מגעים בין ישראל לחמאס מתייחסים למשא-ומתן שלך עם רזי חאמד?
"לא יודע", השיב בסקין בזהירות.
נפגשת עם אבו-מאזן?
"כן", השיב בסקין. "לפני קצת פחות מחודשיים ביקרתי אצלו ברמאללה. השארתי לו עותק של טיוטת ההסכם שרזי ואני גיבשנו עם המודיעין המצרי. מה הוא עשה איתו – איני יודע. איני יודע אם קרא אותו או השליך אותו חמש דקות אחר כך לפח".
או בדק אולי את האפשרות לייצר ממנו הון פוליטי באמצעות חשיפתו כמגעים בין ישראל לחמאס?

אבו-מאזן לא יכול היה לדעת שזמן לא רב אחר כך אכן יתנהל משא-ומתן כזה בין ישראל לחמאס. גם אם לא קוראים לזה כך.

האם עמד אחמד ג'עברי לחתום על הפסקת אש קבועה עם ישראל? לדברי גרשון בסקין, בבוקר שלפני חיסולו הועבר לעיונו מסמך הקורא להפסקת אש דו-צדדית המעוגנת במנגנון לשמירה עליה בשיתוף המודיעין המצרי, הכולל זכות תקיפה של ישראל במקרה של פצצה מתקתקת או במקרה של כישלון חמאס לעצור פיגוע מתגלגל בתוך 24 שעות.

האם היה בישראל חשש מפני מצב שבו יצהיר הארגון על נכונותו להסכם ארוך טווח לפני שישראל תספיק להשמיד את מאגר הטילים ארוכי הטווח של חמאס? במועצת השורא בעזה מעריכים כי חוסר זהירותו של ג'עברי, שהביא לחיסולו, נבע בין השאר מתחושת ביטחון כוזבת בעקבות המשא-ומתן הבלתי רשמי שהתנהל באמצעות רזי חאמד וגרשון בסקין.

האם אכן ניצלה ישראל את הערוץ הזה כדי להגיע לג'עברי? לפי אחת ההערכות, מבצע 'עמוד ענן' היה מחויב מציאות. לא רק בגלל ההסלמה בדרום, אלא בגלל צורך אסטרטגי של ישראל לנקות את השטח מטילים ארוכי טווח; זאת כדי לשדר אמינות לקראת קיץ 2013, לפני עימות אפשרי עם אירן.

השעה הייתה שמונה ושלושים בבוקר. התאריך: יום רביעי. הבוקר בעזה היה צח ובהיר. על שולחנו של אחמד ג'עברי, רב-מחבלים, נחת מסמך קצרצר בן ארבעה סעיפים שתוכנו: תנאים להפסקת אש בין ישראל לחמאס.

בו-בזמן נשלחה הודעה מאיש חמאס רזי חאמד לפעיל השלום הישראלי גרשון בסקין, שותפו למגעים החשאיים ב-11 החודשים האחרונים, ובהודעה נאמר שראש הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, קיבל לידיו את המסמך. זאת, לא לפני שקרא אותו נציג חמאס בקהיר, מוסא אבו-מרזוק. באותו לילה, לדברי בסקין, צפוי היה ג'עברי, כמו גם המודיעין המצרי, לקבל לידיו את טיוטת ההסכם המלאה.

בין לבין לא היה שום סימן למה שעתיד להתרחש שעות ספורות בלבד אחר כך.

סמוך לשעה ארבע אחר-הצהריים, בעת שג'עברי עשה את דרכו לאורך רחוב ראשי במרכז עזה, תקף כלי טיס של חיל האוויר את מכוניתו, מסוג קאיה סילבר. ג'עברי מת במקום. גופתו נשרפה כליל. עם חיסולו, ניתן האות לסדרת תקיפות אוויריות ברחבי הרצועה ובהן הושמדו מאגרי טילים לטווח ארוך. מבצע 'עמוד ענן' יצא לדרך.

בסקין היה המום. בחודשים האחרונים ניהל בסקין, האיש שהביא לפריצת הדרך בעסקה לשחרורו של גלעד שליט, מגעים שוטפים עם חמאס ועם המודיעין המצרי במטרה לגבש הסכם להפסקת אש קבועה בין ישראל לחמאס.

"המגעים נעשו בידיעת הגורמים הרשמיים בישראל, על-פי נוהל עבודה שהתגבש עוד בעסקת שליט", מדגיש בסקין. בראשית חודש מאי הוא נפגש עם שר הביטחון, אהוד ברק, והציג לו את טיוטת ההסכם המתגבש עם חמאס. "ברק אמר לי שאינו מאמין בתועלת של הסכם כלשהו עם חמאס", אומר בסקין, "אולם הסכים להקים ועדה בין-משרדית לבדיקת היתכנותו של הסכם כזה.

"מדובר בוועדה רצינית מאוד", הוא אומר, "בראשה עומד קצין אג"ת בכיר, ועם חבריה נמנים אנשים בלשכתו של ברק, אנשי אמ"ן ואנשים במשרד ראש הממשלה. במהלך החודשים האחרונים נבחנו בוועדה מגוון גישות להתנהלות עם חמאס. החל בהורדת חמאס מן השלטון, עבור בגישת ביניים שלפיה הדרך הנכונה היא יצירת הרתעה ללא חתימת הסכמים עם חמאס, וכלה בגישה המאמצת את רעיון ההסכם עם חמאס, בהנחה שקיומו מקדם מודוס ויוונדי בין הצדדים.

"במקביל", אומר בסקין, "התגבשה טיוטת הסכם מפורטת מאוד להפסקת אש קבועה בין ישראל לחמאס בשיתוף פעולה עם המודיעין המצרי. ימים ספורים לפני 'עמוד ענן' שבתי ממצרים לאחר שיחות עם בכירים במודיעין המצרי. מדובר באותם אנשים שעמם התנהל המשא-ומתן שנערך בינינו ובין חמאס בעסקת שליט. מאז, מעמדם לא רק נשמר, אלא אף התחזק. טיוטת ההסכם הלכה והתגבשה".

במשרד הביטחון נמנעו מהתייחסות לפעילותה של הוועדה שהוקמה בהוראת שר הביטחון לבחינת הסכם ארוך טווח עם חמאס.

"שבוע קודם לחיסול", מוסיף בסקין, "תכנן רזי חאמד להעביר את הטיוטא המפורטת לעיונו של ג'עברי, אולם עקב ההסלמה הקשה בדרום הוחלט להסתפק בנוסח תמציתי מאוד, שהועבר לעיונו בבוקר 14 בנובמבר. רזי חשב שזה הדבר הנכון. בעבר אמור היה להגיע נוסח מלא של טיוטת ההסכם הן לג'עברי והן למודיעין המצרי, שביקש עותק".

אלא שג'עברי, כאמור, חוסל שעות ספורות אחר כך. ודווקא בשל כך, המסמך הזה הופך כעת למעניין במיוחד.

מה קרה בין מגעי בסקין עם חמאס

גרשון היה המום
סמוך לשעה ארבע אחר הצהריים תקף כלי טיס של חיל האוויר את מכוניתו של ג'עברי. הוא מת במקום. עם חיסולו ניתן האות לסדרת תקיפות אוויריות ברחבי הרצועה ובהן הושמדו מאגרי טילים לטווח ארוך. גרשון בסקין, שבחודשים האחרונים, בידיעת גורמים ביטחוניים, ניהל מגעים עם חמאס לגיבוש הפסקת אש, היה המום

"מדובר במסמך קצרצר בן ארבעה סעיפים", אומר בסקין, "הכולל הודעה של שני הצדדים על התחייבות להפסקת הירי לשלושה חודשים, לצד פירוט מנגנון לשמירה על הפסקת האש בין הצדדים, גם במקרה של התלקחות בין ישראל לבין הפלגים ברצועה. אין במסמך שום התייחסות לתנאים שדורש חמאס, כגון הפסקת החיסולים או פתיחת המעברים.

"הרעיון היה לבנות את ההסכם בהדרגה, על בסיס הצלחה בשטח", אומר בסקין. "רצינו קודם כול ליצור מנגנון לשמירה על הפסקת האש, בהנחה שאם יצליח, יורחב ההסכם בהמשך ויכלול את הסוגיות המרכזיות שעל סדר היום – פתיחת המעברים, טיפול בהברחת אמל"ח מסיני, ובסופו של דבר הסרת הסגר".

האמת היא שהמסמך שמתאר בסקין דומה מאוד למסרים שמשדרת ממשלת ישראל מאז תחילת המשא-ומתן על הפסקת אש – מהלך בשני שלבים הכולל את העיקרון "שקט ייענה בשקט" והשארת הדיון בפרטי ההסכם להמשך.

אלא שבסקין, כמו שאר אזרחי ישראל, לא יכול היה לדעת ביום שבו ג'עברי קיבל לידיו את המסמך שמה שבאמת הטריד את הצמרת המדינית-ביטחונית הוא לא רק ההסלמה בדרום, אלא ההשלכות האסטרטגיות של מאגר הטילים ארוכי הטווח שהצליח חמאס להבריח לרצועה.

לדברי גורם ביטחוני בכיר, זו בדיוק הנקודה שבה כשל בסקין בהבנת הסביבה האסטרטגית שבה ניהל את המשא-ומתן עם חמאס. "למרות ועל-אף ההסלמה הבלתי נסבלת בדרום", מסביר הגורם הביטחוני, "לא היה לישראל אינטרס להגיע להבנות כלשהן עם חמאס בטרם יושמד מאגר הטילים ארוכי הטווח בעזה. וכדי לשמר חוסן ואמינות לקראת תקיפה אפשרית באירן לקראת קיץ 2013, היה על ישראל לנקות את השטח מטילים ארוכי טווח ולמזער את הסיכונים מפתיחת חזית נוספת בדרום. מבחינה זו, 'עמוד ענן' היה ניסוי כלים יוצא מן הכלל. ככלות הכול, עד השבוע, לממשלת ישראל לא הייתה יכולת להעריך לא רק מה תהיה התוצאה של נפילת טילים על תל אביב, אלא גם עד כמה תעמוד מערכת 'כיפת ברזל' בציפיות שתלו בה".

האם כל הגורמים הללו חברו יחדיו כדי להוציא לפועל את מבצע 'עמוד ענן' בעיתויו הנוכחי? ההערכה כי לא יהיה מנוס ממבצע בעזה הייתה מונחת על שולחנה של הממשלה כבר חודשים ארוכים, אולם עד כה הכתיב את הקצב לוח זמנים חיצוני, הכולל את העצרת הכללית של האו"ם בספטמבר והבחירות לנשיאות ארצות הברית בראשית נובמבר.

הפרופיל של 'עמוד ענן', קרי חיסולו המהדהד של ג'עברי ובעקבותיו שורת תקיפות אוויריות לחיסול הטילים ארוכי הטווח, התגבש ככל הנראה רק ערב המבצע. בין השאר בגלל השינוי בהתנהלותו של ג'עברי. רוב שנות פעילותו התנהל ג'עברי בחתימה נמוכה מאוד, אולם בחודשים האחרונים הוא השתנה, כפי שסיפרה אשתו: עם שובו לאחרונה מחאג' במכה, הוא היה ג'עברי אחר, שיצא לקניות וערך מסיבה רבת-משתתפים בביתו.

אולם מקור ישראלי ששוחח עם חברים במועצת השורא בעזה, אומר כי שיחת היום בעזה היא שהמשא-ומתן בין רזי חאמד לבין גרשון בסקין היה משא-ומתן כוזב, שנועד להרדים את ג'עברי וליצור אצלו תחושת ביטחון כוזבת. זאת אף על-פי שאחרי הפיגוע נגד ג'יפ צה"ל שבו נפצעו ארבעה חיילים החלו לשוב לטפטף ידיעות על חידוש מדיניות החיסולים.

בסקין מעריך שכעת, לאחר הסבב של 'עמוד ענן', יהיה קשה הרבה יותר ליצור סוג של מנגנון תלוי-הצלחה מהסוג שחמאס הסכים לעיין בו לפני החיסול. הייתה לו שיחה מרה מאוד עם רזי חאמד, הוא אומר, אולם המציאות הוכיחה אחרת. אנשי המודיעין המצרי שעִמם שוחח מאז החיסול הגיבו בקור רוח רב. מבחינתם, העבודה נמשכה.

מי שמגיב אולי קצת פחות בקור רוח הם גורמים בכירים בצה"ל, שטענו בזמן המבצע כי הפרסומים המוקדמים בעניין הפסקת האש עם חמאס שהציע בסקין אינם נכונים. בסקין היה ברור מאוד בעניין. "אני מבין. הגורמים הבכירים בצה"ל אינם רוצים להודות שהיה מגע מאושר עם חמאס. זה בסדר. היופי בכל הערוץ שאני מקיים הוא האפשרות להתכחש. אני לא אחשוף את המקור שנמצא איתי בקשר בסמכות וברשות. אני רק יכול לומר שכבר שבועיים מונחת על שולחנו של ראש אמ"ן בקשה רשמית של קצין בכיר לקיים דיון עמי ועם גורמים נוספים בנושא הפסקת האש המוצעת עם חמאס".

כולם חכמים כולם
מדינות מערביות מייעצות לישראל מה עליה לעשות כעת, כיצד עליה לנהוג עם עזה. בין לבין הן שוכחות שהנשק שהגיע אל הפלשתינים מגיע גם מלוב, ולא מעט באשמתן. עצות זה בחינם
▪ ▪ ▪

הכול השיאו לישראל עצות. כולם אמרו לה מה עליה לעשות. "הקהילייה הבינלאומית תתקשה לתמוך במבצע קרקעי", הזהיר את נתניהו שר החוץ הבריטי, ויליאם הייג, ואילו שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, קרא לריסון ולאיפוק. לכולם היו עצות מקרב לב.
העניין הוא, שבשעה שהבריטים, הצרפתים והאמריקנים השיאו את עצותיהם, איש לא טרח להעמיד אותם על אחריותם, והיא אינה מינורית, למשבר התופח בעזה.

התעצמותו האסטרטגית של חמאס בשנה וחצי האחרונות היא פועל ישיר של אפקט הדומינו הלוּבי. המבצע לשחרורה של לוב מעולו של קדאפי, מבצע שבו ארצות-הברית "הובילה מאחור" ובריטניה וצרפת סיפקו תמיכה צבאית, פיננסית ומורלית למורדים בלוב – ובכללם לקבוצות איסלאמיסטיות וג'יהאדיסטיות – בקואליציה בלתי קדושה עם טורקיה, קטאר וסעודיה, דרש מחיר שכעת משלמים אותו תושבי מדינת ישראל, כמו גם תושבי מאלי ואזרחי סוריה.

כל התרחישים הכי גרועים בלוב, ובראשם פריצת מחסני הצבא הלובי, קרמו עור וגידים. נכון להיום, לוב היא אחד מהבזארים לנשק הגדולים והקטלניים בעולם. לקוחותיה העיקריים הם קבוצות ג'יהאדיסטיות אלימות, שפרושות על פני אפריקה והמזרח התיכון, מסוריה ועד מאלי. חמאס היא חלק בלתי נפרד מהתמונה הזו.

התוצאה: מאז עושות את דרכן שיירות נשק מלוב, דרך גבולה המשותף עם מצרים, אל חצי האי סיני; ומשם במנהרות, היישר למחסני הנשק של חמאס בעזה. כך מוצאת את עצמה ישראל על אֵם הדרך, קורבן לשבר הסורי-אפריקני. גם בזמן המבצע נתפסו מאה טילי גראד בסיני, בדרכם לעזה.

המסלול הישיר דרך מצרים לסיני הוא המסלול המועדף על סוחרי הנשק, אך אינו היחיד. נשק מלוב מגיע לעזה גם בדרכים עקלקלות, גם דרך סודן. על-פי דיווחים שהגיעו לקציני נאט"ו מאנשי צבא לובים, יחידות של כוח העילית האירני 'קודס', המוצבות דרך קבע בסודן, לא הרחק מן הגבול הלובי, חדרו בשנה האחרונה ללוב, וגנבו, פשוטו כמשמעו, מצבורי נשק לובי, ובהם טיליSA-7 המכונים 'סטרלה' ('חץ' ברוסית). וכפי שידוע כעת, גם הטילים האלה הגיעו, במהלך השנה האחרונה, לעזה.

מנתונים שפרסם צה"ל עולה כי בכל יום מימי המבצע 'עמוד ענן' ניסה חמאס לשגר טילי סטרלה לעבר כלי טיס ישראלים.

הזוגיות של צרפת וקטאר
נתניהו בפגישתו עם פביוס [אבי אוחיון/לע"מ]

ואם לא די בכך, כעת נראה שמשהו מן המודל הפוליטי הקלוקל של שיתוף פעולה בין מדינות נאט"ו, ובכללן טורקיה וצרפת, לבין קטאר, הולך ומתרקם כעת גם בעזה. מבחינה זו, ביקורו של אמיר קטאר בעזה הוא סנונית ראשונה, שהפיחה בחמאס תקווה שהחרם המדיני על עזה נשבר. בהקשר הזה ראוי אולי לציין את שיתוף הפעולה הביזארי-משהו ההולך ונרקם בין צרפת לקטאר.

שר החוץ הצרפתי, לוראן פביוס, היה פה כדי להביע תמיכה בישראל, אך גם לדרוש ריסון ואיפוק. אלא שמתברר שפביוס עצמו כשל במבחן הריסון כשעל-פי דיווח ב'הארץ', במהלך פגישתו עם בנימין נתניהו לא התאפק, ושלף ללא כל אזהרה מסמך בן עמוד אחד שאותו הגדיר "הצעה צרפתית-קטארית להפסקת אש בעזה". למרות המעמד המביך, עיין נתניהו במסמך במהירות ודחה אותו על הסף באומרו: "התיווך היחיד שבו יש לישראל עניין הוא התיווך המצרי".

מה הניע אדם מנוסה כמו פביוס לעשות מהלך אנטי-דיפלומטי כזה? התשובה היא כנראה כסף. הרבה כסף. שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, שנשאל על מה שהתרחש בפגישה, סירב אומנם לאשר או להכחיש את קיומו של המסמך הצרפתי-קטארי, אך הסביר: "אנחנו בקשר עם כל המדינות שיכולות להשפיע או להפעיל לחץ על חמאס כדי להגיע להפסקת אש, ובכלל זה, שר החוץ פביוס מקיים מגעים בעניין גם עם שר החוץ של קטאר ועם שר החוץ של מצרים".

מה שהשגריר ביגו לא אמר הוא שקטאר, שכבר הבטיחה לחמאס השקעה של כחצי מיליארד דולר בעזה לפני חודש, שוקלת כעת גם השקעה כוללת בסך עשרה מיליארד דולר בצרפת באמצעות הקרן הסוברנית של קטאר. בין ההשקעות המוּכרות יותר בזמן האחרון של קטאר בצרפת: רכישת שלושה אחוזים מחברת הנפט הצרפתית 'טוטאל' ורכישת קבוצת הכדורגל פריז-סן-ז'רמן.

ועדיין לא הזכרנו את הפרויקט של השקעת חמישים מיליון דולר קטארי לשיקום פרברי העוני של פריז, המאוכלסים, רובם ככולם, באוכלוסיה מוסלמית ממדינות המגרב, המזרח התיכון ואפריקה.

אם שיתוף הפעולה עם צרפת מעניק לקטארים מעמד בינלאומי, הרי שיתוף הפעולה הכלכלי של הצרפתים עם קטאר מאפשר לצרפת לשוב ולמנף את עצמה מחדש דרך באמצעות השקעות משותפות, שיש מי שאולי יכנה אותן "פוסט-פוסט קולוניאליות", במדינות שלצרפתים יש בהן עבר עשיר, כגון מדינות צפון אפריקה והמזרח התיכון.
על מידת העניין שיש לצרפתים בזוגיות עם הקטארים אפשר אולי ללמוד מהעובדה שרק לאחרונה התקבלה נסיכות קטאר למועדון המדינות הפרנקופוניות. אולי בדרך נס, גם עזה תהפוך לכזו.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  07/12/2012   |   עודכן:  07/12/2012
פזית רבינא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
למה אחמד ג'עברי לא פחד?
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
7/12/12 16:50
 
אלטע קאקער
8/12/12 00:34
 
אלטע קאקער
8/12/12 00:43
2
צנחן
7/12/12 21:22
3
שלומינו
8/12/12 10:53
4
שלומים
8/12/12 11:20
 
פזית רבינא
13/12/12 02:10
5
דודי30
8/12/12 16:49
 
חשדנית
8/12/12 22:39
 
humanape
9/12/12 08:10
 
חשדנית
9/12/12 14:31
 
humanape
9/12/12 17:14
 
חשדנית
9/12/12 21:39
 
חשדנית
9/12/12 21:45
6
בבון זה קוף
10/12/12 20:28
 
חשדנית
11/12/12 14:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבצע עמוד ענן
בפי שמסתבר, "כיפת ברזל" אכן הוכיחה שביכולתה לעצור את מרבית טילי האויב. השאלה, כמה זה עלה לנו. נורו לפחות-400 טילי כיפת ברזל וזה עלה לנו סכום אדיר של 20,000,000 דולר(!!). ברור שאם טילי האויב הזולים בהרבה שחוסלו באויר היו פוגעים בריכוזי אוכלוסיה, העלות בהרס, בפיצוי לפצועים וההרוגים היו מעל ומעבר לסכום הזה. אלא ש"כיפת ברזל" לא השכילה להגן על הישובים בעוטף עזה כי משימותיה היה להגן על העיירות והערים.
06/12/2012  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
מבצע "עמוד ענן", שפקד אותנו בשבוע שעבר, דרש מכל אחד מאיתנו להתגייס למאבק הלאומי. חקלאי ישראל אינם צריכים להמתין לטלפון מקצינת הקישור כדי להתגייס לשמירה על גבולות המדינה. הם עושים זאת יום יום באמצעות זרעים, צינורות השקייה, טרקטורים ועבודת כפיים מהנץ החמה ועד שקיעה.
06/12/2012  |  דובי אמיתי  |   מאמרים
על-פי חוק צ'קים ללא כיסוי, אדם או תאגיד שבחשבון הבנק שלו סורבו עשרה צ'קים תוך שנה, מוטלות על בעל החשבון מגבלות של איסור על פתיחת חשבון בנק ומניעת משיכת צ'קים.
05/12/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מבצע עמוד ענן  /  מי ומי    / 
נשות הדסה מזדהות עם ישראל  /  יפעת גדות
אושרו התקנות לפיצוי נפגעי "עמוד ענן"  /  עופר וולפסון
מתווה התמ"ת: 188 מלש"ח לסיוע לעוטף עזה  /  עופר וולפסון
תמונות ניצחון   /  אביתר בן-צדף
"עמוד ענן" או... ענן אבק  /  רפי לאופרט
תמונה אחת שווה אלף מילים  /  יחיאל אמיתי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
חמאס חותר לשמור על שליטה בפועל [צילום: דובר צה"ל]
פרופ' קובי מיכאל
הרשות הפלשתינית לא תוכל לשלוט ברצועה בשל השחיתות והחולשה שלה, וברור שחמאס איננו אופציה    ישראל תצטרך לשלוט בשטח עד שניתן יהיה להכניס כוח זר בשילוב גורמים מקומיים
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בימים אלה, כנהוג בתקשורת בטרם בחירות, משאלי דעת הקהל עוסקים, כמובן, בשאלה: איזו מפלגה תזכה לרוב בפרלמנט בווסטמינסטר (הרובע בלונדון המארח את בנייני הפרלמנט).
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il