|   15:07:40
דלג
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

פג תוקפם של הסכמי אוסלו

על-אף שגורמים שונים מנסים "להחיות" את הסכמי אוסלו, ההנשמה היא מלאכותית. הסכמי אוסלו אינם רלוונטיים עוד ואין להם עתיד תחזית אסטרולוגית: 21.12.12-14.12.12
14/12/2012  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   תגובות
הסכם אוסלו. כבר לא רלוונטי [צילום: לע"מ]

ביום חמישי (13.12) היה מולד ירח במזל קשת. בנוסף לעצירת כוכב אורנוס שמביא לשינוי מגמה, זה יהיה זרז לשבירת מסגרות, הזדמנות להשתחרר ממה שהגביל. השילוב במבנה הכוכבים מציג פתיחות שתיתן מקום ליוזמות חדשות, להעז לפעול, אולי רצון להרפתקה חדשה לצד השראה גבוהה. אבל זה יכול גם להיות רעידת-אדמה, תרתי משמע, בחיים אישיים או במישורים שונים ברמה לאומית או בינלאומית. כולנו נחוש גם בימים הקרובים מתחים שיגיעו לשיאים חדשים.

השבוע מתעורר געגוע לאהבה ולקשר חזק, צורך במשהו שייתן משמעות למערכת היחסים. אלה ימים בהם תפתחו פרספקטיבה חדשה שתאפשר לכם לראות ולהכיר בערכם של האנשים הנמצאים בחייכם. קיים רצון לקבל הערכה בחברה ולשמוע דברים בלי לקבל את המצב כמובן מאליו. הוונוס תעזוב את מזל עקרב ב-16.12 החושני למזל קשת החופשי. הרבה בעיות הקשורות בוונוס, כמו למשל ענייני פיננסים תקועים, ישתחררו, מו"מ יעלה על דרך המלך ויגיע ליעד הרצוי.

בין התאריכים 23.12-10.12 עם דיוק על התאריך 17.12 יש מחשבה חוזרת על אופי ה"הרפתקה" הבאה אליה תיכנסו. אלה ימים בהם כדאי לשמור על אובייקטיביות כשאתם בוחנים את ההזדמנויות שיאפשרו לכם להתפתח. שילובי הכוכבים יוצרים אופטימיות והבטחות שחלקן לא יוכלו להתממש. סביב ה-20 בחודש המתחים עלולים לשחוק את העצבים, תהיה נטייה "לעשות פרצופים" כועסים, הגורמים מיד לזולת להיפגע או להיעלב מדברים שוליים. התקשורת תהיה מהירה מאוד, התגובות בהלימה. ייתכנו ביקורים קצרים ולא צפויים. כמו-כן כדאי לשמור על גמישות מאחר שב-25.12, מבנה הכוכבים יביא לשינוי פתאומי בתוכניות או בדרך החשיבה. היו מוכנים לכך שתשנו דעה על נושא שהיה "סגור" מבחינתכם.

ב-21.12 נוצר מבנה ייחודי של כוכבים שתהיה לו השפעה שתביא לנקודת מפנה בכמה ארועים עם משמעות היסטורית. הימים סביב התאריך הזה יאפשרו גם תכנון פרגמאטי וקונסרבטיבי של תוכניות כלכליות, פוליטיות וגם כאלה האמורות לתת אחריות ביטחונית או צבאית.

מפלגת העבודה וגם התנועה בראשות ציפי לבני השיקו את קמפיין הבחירות ביום ראשון (9.12) - יום בו הירח היה בטל כל היום. יש להניח שהן יצטרכו לשנות את הרעיונות הבסיסיים שבונים את מסע הבחירות. הניסיון מוכיח שכל דבר שמתחילים בזמן ירח בטל, דומה למכונית המנסה להתקדם כשההילוך נמצא בניוטרל. מגיעים ל...שום מקום.

כתב האישום בפרשת השגריר של אביגדור ליברמן הוגש ביום חמישי (13.12); הירח בטל כל היום... לאן זה יגיע? איך זה יתפתח? איך זה יסתיים? זה חומר למחשבה.

21.12.2012 יהיה היום הקצר ביותר בשנה, ולמעשה למרות שהחורף הקדים והוא כבר כאן, זה התאריך בו החורף מתחיל רשמית. לאלה מכם שעקבו אחרי "תולדות" לוח המאיה, התאריך הזה מוכר כיום האחרון המסומן בלוח, ושנים רבות היו הרבה אנשים ש"האמינו" שתאריך זה יסמן את סוף העולם. נכון שזו הייתה מחשבה הזויה. אבל במציאות אלה החושבים בגוונים חיוביים, מבינים שזה סמל להתחלה חדשה, שינוי רגשי ואינטלקטואלי, שלמעשה כבר מתרחש לאורך כשנה בעזרת הכוכבים אורנוס ופלוטו שישפיעו עד 2015;

בעולם כולו, התבטאותם של אלה משפיעה על מהפכים חברתיים, כלכליים ופוליטיים, אותם נבין טוב יותר בעתיד כשנביט על המסלול שעברו אומות העולם במישורים הסוציאליים. חלק מהתהליך יהיה שהכוח יעבור לאנשים, ולא יישאר בידי אנשים שהם כביכול מורמים מעם. הכוח לא יישאר יותר בידי קואופרטיבים ענקיים או דיקטטורים, נשיאים וממשלות. הרבה מהדברים הנכתבים כאן מתרחשים בהדרגה ואחרי 2015 נביט אחורה ונבין שמציאות חיינו השתנתה בכמה רבדים. האם זה יהיה לטוב או לרע? זה נושא פילוסופי שתלוי בציפיות או בזווית הראייה של כל אחד מאיתנו.

השבוע...

14.12 [א' בטבת] קשה לכם להישאר רגועים, אתם מתמקדים בכמה דברים שצריך לסיים, למצוא פתרונות לבעיות שצצו, לפני שהן הופכות לקשיים שלא ניתן לפתור אותם. רעיון מבריק שיגיע מאי שם יעזור לכם להתחלה חדשה.

15.12 [ב' בטבת] תקבלו הצעה נחמדה ממישהו שרוצה לעזור לכם, אבל תוכניות גדולות לעתיד עלולות לאכזב. אם יש לכם מטרות, התמקדו בהן, בלי להתפזר. הירח בטל משעה 23:13 בלילה עד 23:53. רק 40 דקות.

16.12 [ג' בטבת] תתעורר השראה שתלווה אתכם במחצית הראשונה של היום. שימרו על פתיחות כדי להתנסות בחוויות, שיעזרו להשתחרר. האופטימיות מביאה לשמחה. מאידך-גיסא כדאי לשמור גם על משמעת עצמית ולא להגיב באימפולסיביות. אתם רוצים לקבל אהבה, אבל קל היום להיכנס למלכודת שתסתיים באכזבה.

17.12 [ד' בטבת] יש לכם הבנה למניעים של אחרים. כדאי לגייס אותם לקדם את האמביציות האישיות שלכם. אתם פתוחים לתת ולקבל עזרה בהדדיות. היום טוב במיוחד לקדם תוכניות, חוזים הסכמים. או להתחיל מקום עבודה חדש. הירח בטל משעה 20:10 בשעות הערב המאוחרות עד שעה 02:48 אחר חצות.

18.12 [ה' בטבת] קיים צורך באהבה, לקבל ולתת, אבל החיים לא תמיד מושלמים. תנו לרגשות שלכם מקום, בלי ציפיות. שלבו רגש והיגיון וכך תקבלו אחריות על מה שאפשר לממש. התמקדו בעיקר בכישורים שלכם בלי להבטיח לאיש מעל ומעבר ליכולות שלכם.

19.12 [ו' בטבת] הרגשות עזים ועלולים לסחוף אתכם למערבולת יצרים, איבוד שליטה וגלישה לתוך אהבה גדולה. הניסיון לחזור לשליטה לא מובטח. המפגשים עם אנשים חדשים יכולים להביא ריגושים לא צפויים. יש סיבה למסיבה.

20.12 [ז' בטבת] הירח בטל היום משעה 07:17 עד שעה 09:43 בבוקר. האסרטיביות תאפיין אתכם, אבל תדעו גם למצוא מהר מאוד את האיזון הרצוי. הקשרים הרומנטיים זורמים ונותנים אנרגיה חיובית ליוזמות חדשות.

21.12 [ח' בטבת] אתם תתבטאו בדרך חיובית, עם ציפיות גבוהות מהסביבה. אל תתנו למושגים או למילים מעורפלות הנשמעות סביבכם לקלקל את התחושות הטובות. הרצון הטוב יהיה המסלול הנכון לכם.

כלכלה ושווקים

בחמישי האחרון, כוכב אורנוס השפיע על הגוונים של המסכים. אפשר לזכור שהשפעה זו יכולה לנדנד את השווקים גם כמה ימים. זיכרו גם שכל עוד נושא "הצוק הפיזקאלי" לא נפתר, חוסר הוודאות גם הוא הופך לגורם משפיע. אם כי ייתכן שתהיה הסכמה חלקית, ברגע האחרון, אבל עדיין לא יגיע הפתרון במלואו לבעיה המרכזית בארה"ב.

1.1.2013 הוא התאריך בו מציינים "פג תוקף". כל המאבקים בין הנשיא והקונגרס שם עלולים לגלוש למצב ממנו הם רועדים מפחד; אם זה יתרחש, המשמעות תהיה העמקת המיתון. לפי לוח הזמנים שלהם, ההסכמה בין הקונגרס והנשיא חייבת להתרחש לפני חג המולד. השווקים יכולים להגיב בזכות התקווה.

בין 17.12-16.12 אולי אשליה שבסיסה הונאה, שבהמשך יכולה להפוך לאופטימיות מוגזמת שתביא להתפכחות מכאיבה. זו רצועת זמן שהיא מלכודת. למעשה אין שום הבטחה שאכן השווקים יצליחו לפענח מראש מה מניע באמת את הכוחות למעלה, האם תהיה זו האחריות על משאבי המדינה שתגבר על האגו של כל צד? כן, אינם מופתעים שיש שם גם משחקי כבוד בין הנשיא והקונגרס. השבוע הקרוב יהיה קריטי לנושא הצוק הפיזקאלי. סימני שאלה שישפיעו על כל שווקי העולם סביב כדור הארץ.

אצלנו: עתיד הסכמי אוסלו
אבו מאזן. להקשיב לערבית שלו [פלאש 90]

חד-צדדיות
כשבוחנים את המפה של הסכמי אוסלו עם הפלשתינים, רואים שאלה ימשיכו בתהליכים חד-צדדיים לרוקן את ההסכם מתוכנו. הפלשתינים יעשו את "העבודה" עבורנו, ולנו כמדינת ישראל יהיה קל לומר שאנו דבקים בהסכם, בעיקר מול העולם

אחרי ההתפתחויות האחרונות באזורנו, נשמעו קולות על אודות תקפות הסכמי אוסלו שנחתמו ב-13.9.1993 בוושינגטון. למעשה, מצבי הכוכבים על ההורוסקופ של ההסכמים, מעידים שאלה אינם רלוונטיים. זהו חזון שמתרחק, מאבד מהתוקף שלו, למרות שיש ניסיון מגורמים שונים "להחיות" אותו, אבל ההנשמה היא מלאכותית. המציאות תחזור ותוכיח שאין לכך סיכוי. אנו נהיה עדים אעפ"כ למאמץ הזה סביב מרס-אפריל 2013 או ברצועת הזמן בין אוקטובר 2013-פברואר 2014. אבל כל הניסיונות לפזר תקוות ביחס לאפשרויות שהנה אפשר יהיה להגיע להסכמה, יביאו להתנפצותן של האשליות, מה שעלול לגרום נזק גדול יותר, וימחיש בצורה חד-משמעית את חוסר הרלוונטיות של ההסכמים להביא משהו טוב לאזורנו.

במפה המשולבת בין מדינת ישראל והסכמי אוסלו, עם מצב הכוכבים על ציר 4-10 ו-5-11 לא תהיה הצהרה פומבית שההסכמים בטלים מצידה של מדינת ישראל, אלא סוג של פשרה לצד מערכת יחסי ציבור שתעשה המדינה בנושא, בעיקר בחודשי הקיץ 2013. אבל כשבוחנים את המפה של הסכמי אוסלו עם הפלשתינים, רואים שאלה ימשיכו בתהליכים חד-צדדיים לרוקן את ההסכם מתוכנו. הפלשתינים יעשו את "העבודה" עבורנו, ולנו כמדינת ישראל יהיה קל לומר שאנו דבקים בהסכם, בעיקר מול העולם. הבעיה שלנו תישאר ה"אהבה" של מדינות אירופה למדינת ישראל. והתגובה ההולמת ליחס החד-צדדי של רוב מדינות העולם נמצאת במקורות שלנו, בספר דברים, פרק כ"ג, פסוק ט': "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב".

ממפת ההשבעה של אבו מאזן ב-15.1.2005 בשעות הצהריים ברמאללה, ניתן להשוות ולקרוא את התהליכים (בהשוואה בין המפות השונות בנושא). אלה מעידים שהוא פועל נגד ההסכם, משחק משחק-כפול, הצהרות מול המציאות. כלומר, יהיה חשוב מאוד להקשיב לו בשפה הערבית, ולא למילים שמנסה להשמיע לאלה (פוליטיקאים ופרשנים) שרוצים להאמין לו, בשפה האנגלית. שם נמצא את הפער בין התכנים הסלקטיביים המיועדים לקהל הערבי בניגוד לקהל המערבי.

שנת 2013 תציג את אבו מאזן שהיה אמור לממש את הצהרת העצמאות של ערפאת, כמנהיג שמרחיק את הפלשתינים מהתקווה. בפועל, הפער בין הציפיות ובין המימוש עם כוכבים על ציר 1-7 יפגע בלגיטימיות שלו. מעמדו יתערער - מה שעלול לגרום לכוחות אחרים לעלות במקומו (החמאס?) בתוך כשנתיים.

המציאות שלנו בהווה דומה לקופסה המכילה חומר בעירה ומחכה לגפרור. המצב בין הפלשתינים ומדינת ישראל נראה נפיץ. הניסיונות להדליק את יהודה ושומרון אמיתיים. בחודשים הקרובים ולאורך השנה יש כוכבים על ציר 2-8 (במפת המדינה). ולנו נותר רק להתפלל שזה ייעצר ולא יצבור תאוצה ושלא ימצאו את הגפרור...

"וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות" [ישעיה ב', ד'].

תאריך:  14/12/2012   |   עודכן:  14/12/2012
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השופט מנחם קליין כנראה הרגיש כמו גננת בעת דיון שגרתי לגמרי, שמשום מה התלהט והביא את עורכי הדין משני הצדדים להתנהג כמו ילדים קטנים. אך בעוד גננת יכולה לכל היותר להזמין את ההורים, קליין מזהיר (8.12.12) את השניים: בפעם הבאה אטיל הוצאות אישיות לטובת אוצר המדינה.
13/12/2012  |  איתמר לוין  |   כתבות
היקף השימוש בסמארטפונים - או טלפונים חכמים, כפי שנוהגים לכנות אותם בעברית - עלה בעשרות אחוזים בשנים אחרונות. אנחנו לוקחים אותם אתנו לכל מקום אליו אנו הולכים. אנו משתמשים בו מהרגע בו אנו מתעוררים בבוקר ועד שאנחנו הולכים שוב לישון. אנחנו מתחברים באמצעותם לאינטרנט, קוראים איתם אימיילים, משתפים בעזרתם מידע ברשתות החברתיות, ואפילו משתמשים בהם כדי לתקשר עם המשפחה והחברים.
13/12/2012  |  רונן מואס  |   כתבות
ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם שר התחבורה ישראל כץ, החליטו - ממש ברגע האחרון, להימנע מחתימה סופית על הסכם "השמיים הפתוחים" עם האיחוד האירופי. ההסכם היה פותח את השמיים לחברות תעופה זרות, וגורם אולי להוזלת מחירים זמנית במחירי כרטיסי טיסה לחו"ל, אך היה עלול לגרום, קרוב לוודאי, להתמוטטות חברות התעופה הישראליות, ובראשן: אל על וארקיע; ולאחר מכן היה גורם לעליית מחירים חדה. הצרכן, ששרי הממשלה חפצים כל-כך בטובתו, היה יוצא ניזוק.
12/12/2012  |  יואב יצחק  |   כתבות
ניתוח מתיחת פנים הינו אחד הניתוחים הפופולריים בכלל ובימי החורף בפרט. המורכבות של הניתוח דורשת תנאי החלמה המתאימים יותר לתקופת החורף ומזג-האוויר הקר. כמו-כן, אנחנו סגורים בבתים יותר ויוצאים פחות ולכן זה הזמן שאנשים רבים מחליטים לעבור מתיחת פנים בעיקר בחורף. ניתוח מתיחת פנים, כאמור, הוא ניתוח מורכב ומחייב זמן החלמה של כשבועיים.
12/12/2012  |  ד"ר רונן גלזינגר  |   כתבות
מגיל צעיר מלמדים אותנו שכשיש פצע, רואים אותו ומטפלים בו, אך במקרה של מצוקות נפשיות, אין תמיד סממנים חיצוניים ולכן לעיתים קשה לנו ולסביבה לראות אותן ולהבין אותן. הצורך להוכיח שאת אכן סובלת ממצוקה נפשית כדי להצדיק לסביבה את הקושי, רק הופך את ההתמודדות עם המצב למסובכת יותר. דיכאון לאחר לידה היה טאבו למשך זמן רב, וגם היום קיימים מיתוסים וסטיגמות אשר מקשים על ההתמודדות איתו:
12/12/2012  |  רונית רוטברט  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il