|   15:07:40
דלג
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

איש הנדל"ן של השבוע

יגאל דמרי - עכשיו גם יזם קולנוע

היזם והקבלן הוותיק מנהל חברה רווחית הבונה 2,000 דירות מעסיק בחברתו הציבורית 8 מקרובי משפחתו עכשיו גם נכנס ב-33% לפרויקט סינמה סיטי בבאר שבע ובכלל, ייתכן שימחק את חברתו מהבורסה, ולא יצטרך לדווח על עסקיו
14/12/2012  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
יגאל דמרי. נכנס בגדול לענף הבידור [צילום: בוצ'צ'ו]

   אלעזר לוין
100 מיליון יושקעו בסינמה סיטי חדרה

ארבעה שבועות לפני יום הולדתו ה-56, שיחול בכ"ז בטבת, רכש הקבלן והיזם הוותיק יגאל דמרי מתנת יום הולדת נאה לעצמו: הוא הצטרף ב-33 אחוז לפרויקט ענק לבניית הסינמה הסיטי החמישי בארץ, בבאר שבע. זהו מהלך עסקי גדול לגבי מי שב-25 השנים האחרונות עסק כמעט אך ורק בבניית דירות, ופה ושם גם ברכישת מרכזים מסחריים ומשרדים ובפעולות נלוות. עכשיו הוא מנהל משא-ומתן על כניסה גם לענף הבידור, ובגדול.

הפרויקט, בן 30,000 מ"ר, אולי הגדול מסוגו בארץ, ייבנה על מגרש בן 20 דונם. שותפיו יהיו האחים אדרי והיזם עמיר בירם. ההשקעה מוערכת בכ-300 מיליון שקל, 100 מיליון לכל שותף.

הרווחים: 98 מיליון שקל אשתקד, ירידה חדה ב-2010

עד היום, היה דמרי ידוע בתור יזם מצליח בבנייה למגורים. ב-2011 היו לחברתו הכנסות של 437 מיליון שקל, ו-98 מיליון שקל רווח לפני מס. השנה האחרונה, עם זאת, פחות מוצלחת, והרווח לפני מס בינואר-ספטמבר ירד בשיעור חד, ל-26 מיליון שקל. דמרי בונה כיום, בשלבים שונים, כ-2,000 דירות, רובן באזור הדרום – באר שבע, אשקלון, נתיבות, אופקים. זה אולי טבעי, כי משפחת דמרי מתגוררת באיזור. התוכניות הבאות הן לבנות עד 1,150 דירות באופקים ו-1,500 דירות בחדרה, ודמרי מקדמת את שני הפרויקטים הללו.

דמרי התפשטה גם לשטחים אחרים. בבעלותה חברה לעבודות עפר ותשתית, חברה ליבוא עובדים זרים וחברה לעבודות איטום ובידוד. בנוסף, מרכזים מסחריים ומשרדים, בשטח כולל של 9,300 מ"ר. היא גם רכשה 6 מגרשים לבנייה ו-2 בצ'כיה, אך הבנייה מוקפאת בשל המשבר הכלכלי.

אבל כל הפעילות הזו סובבת סביב ענף הבנייה. הכניסה לסינמה סיטי היא משהו חדש. מדוע? ההסבר הטבעי והפשוט הוא, שיגאל דמרי מבקש לנצל בצורה הרווחית ביותר את המגרש בן 20 הדונם בבאר שבע, הנמצא בבעלותו. הוא יכניס את המגרש לשותפות העסקית שתוארה לעיל, וזה יבטא מן הסתם את רוב השקעתו במזומן. חוץ מזה, דמרי אוהב גם להתרחב. הוא התחיל כקבלן ויזם בדרום ובנגב, ועבר גם לבנייה בצפון תל אביב, במתחם "עיר ימים" בנתניה, בירושלים וגם במודיעין.

להרוויח מבלי לבנות

דמרי יודע איך להרוויח מנכסים מבלי לבנות עליהם כלל. לפני שבעה חודשים, למשל, מכר לחברת אזורים מגרש ל-108 דירות ב"עיר ימים" ב-74 מיליון שקל. הוא הרוויח על העסקה כ-12 מיליון שקל.

בימים אלו מתגבשת עסקת מימוש גדולה: דמרי רכש מקבוצת ברגאורין, במרס 2010, שישה בניינים לשימור, ב-141 מיליון שקל. באחרונה מכר את אחד הבניינים בכ-35 מיליון שקל. זו רק ההתחלה, כי הקונה קיבל אופציה לקנות שלושה בניינים נוספים ב-129 מיליון שקל. אם ינצל הקונה את האופציה, יעשה דמרי רווח נאה: הוא קנה שישה בנינים ב-141 מיליון שקל, ומוכר ארבעה מהם ב-165 מיליון שקל, עם רווח של 24 מיליון שקל, ועוד יישארו לו שני בניינים. בנק הפועלים, שמימן את עיקר הרכישות בהלוואה, יקבל גם חלק מהתמורה, בתור פרעון ההלוואה.

דמרי מגדיר את מדיניות החברה כך, בין היתר: "אנחנו רוכשים קרקעות ללא תכנון מפורט, מתכננים בעצמנו וכך משביחים את הנכס. אנחנו מחזיקים מלאי קרקעות גדול באיזורי הביקוש, מקפידים על בניוה איכותית ושירות ברמה גבוהה".

האב, האישה, הבנים, הבנות ויתר הקרובים

יגאל דמרי, מנכ"ל החברה ובעל כ-75% ממניותיה, הוא בוגר המכון לפריון העבודה והיצור. הוא לא רק קבלן טוב, אלא גם ראש משפחה מסור, הדואג לילדים ולקרובים אחרים. חלק מהם גם קונים ממנו דירות. הנה הרשימה, אולי לא מלאה:
  • אביו חזקיה מכהן כיועץ מיוחד לחברה, ב-31.000 שקל לחודש. כל בני המשפחה מקבלים גם החזר הוצאות רכב, טלפון וסעיפים מקובלים אחרים.
  • אשתו, איריס (52) היא סגניתו של בעלה ואחראית על קשרי לקוחות. משכורתה: 34,500 שקל לחודש. היא, כמו כל הקרובים-השכירים, מקבלת גם תנאים סוציאליים כמקובל.
  • הבן יחזקאל (30) הוא מנהל הרכש והלוגיסטיקה בחברה, ב-31,000 שקל לחודש. חזי נשא אישה לפני כשנה ורבע, בחתונה חגיגית בגני התערוכה בתל אביב. הזוג הצעיר זקוק כמובן לדירה. ואכן, חזי קונה בימים אלו מחברת דמרי מיני-פנטהאוז בפרויקט של החברה בנתניה, ב-1.88 מיליון שקל. כן קנה מהחברה דירת 4 חדרים בנתיבות ב-840 אלף שקל (כולל שכר טירחה לעו"ד).
  • בן אחר, אופיר, קונה מהחברה מיני-פנטהאוז בנתניה, כך שיוכל לגור ליד אחיו. הוא שילם 1.82 מיליון שקל. אופיר הוא אחראי על מיחשוב ותקשורת בחברת דמרי, בשכר של 10,000 שקל לחודש.
  • הבת, שרון דמרי, היא מזכירה בשליש משרה, רק 3,500 שקל לחודש. היא גם קונה מחברת דמרי דירת 4 חדרים באשקלון ב-1 מיליון שקל. היא, וגם קוני דירות אחרים מבני המשפחה, משלמים בנוסף גם שכר טירחת עו"ד בגובה 0.5% עד 0.75% ממחיר הדירה, שיעור נמוך, אולי, לעומת המקובל.
  • האח מאיר עובד כמנהל תקשורת סלולרית בחברה, ב-13,650 שקל לחודש.
  • האחות, גאולה ננר, עובדת כמזכירה ב-80% משרה, ב-4,400 שקל לחודש.
  • הגיס, יהושע ניר, עובד כנציג שיווק, ב-4,500 שקל לחודש.

משפחה מלוכדת

כדאי להדגיש: משכורותיהם של כל בני המשפחה, אינן נראות חריגות ביחס למקובל בשוק, ומשכורת המזכירות אפילו נראית נמוכה למדי. גם מחירי הדירות שקנו מהחברה הם כמקובל בחברה ובשוק, אושרו על-ידי הדירקטוריון, ויובאו בעוד מספר שבועות לאישור האספה הכללית. מה שמאפיין את יגאל דמרי ורעייתו הוא, כנראה, המשפחה המלוכדת. דואגים כמעט לכל הקרובים, שיהיו לו פרנסה בטוחה וקורת גג. רק בחברות נדל"ן מעטות אנחנו רואים ליכוד משפחתי כזה.

כל האמור לעיל הוא פכים קטנים לגבי מה שמקבל הבוס והבעלים, יגאל דמרי עצמו. דמי הניהול שהוא מקבל, בתור התחלה, עמדו אשתקד על 241 אלף שקל לחודש (ברוטו כמובן), צמוד למדד, כאשר 60% מסכום זה לא יופחתו גם אם המדד ירד. הוא מקבל את דמי הניהול גם כשהוא בחופשה. בנוסף, קיבל אשתקד גם מענק בגובה 6.58 מיליון שקל, המבטא את הפער בין רווח "על הנייר" של החברה, גבוהה 32 מיליון שקל, לבין הפועל, שהיה גבוה יותר. יחד עם תוספות קטנות, הגיע שכרו של הבוס אשתקד לכ-9.6 מיליון שקל, 10% מהרווח הכולל לפני מס אשתקד.

עוד הטבה היא מכונית מרצדס 600, ששוויה כמיליון שקל, כל האחזקה על חשבון החברה (גם בימי חופשתו). בימים אלו יש לדמרי זכות להמיר, על חשבון החברה, את מכוניתו הנוכחית במכונית יקרה עוד יותר, שתעלה כ-1.1 מיליון שקל. אם לי די בכך, הרי שעל שמו של דמרי רשומים 26(!) כלי רכב, שרובם ככולם משמשים מן הסתם את עובדי החברה.

זאת ועוד. יגאל ואשתו איריס קנו מהחברה את 4 הדירות הבאות: דירה ב"עיר ימים" בנתניה ב-3.33 מיליון שקל, דירת 5 חדרים בנתניה ב-2.3 מיליון שקל, פנטהאוז ב"מגדלי קרן" בבאר שבע ב-1.45 מיליון שקל, דירה באשקלון ב-980 אלף שקל. אפשר להשכיר את הדירות וליהנות מהכנסות חודשיות נאות.

פרשה לא נעימה: הבתים בבית הגדי

בתוך כל סיפור ההצלחה הזה מופיע פתאום אירוע לא נעים: בבעלות יגאל ואביו חזקיה שני בתי מגורים ומשקי-עזר במושב בית הגדי, מועצה איזורית עזתה. חברת דמרי שכרה מהם את הבתים, בכ-1,200 דולר לחודש, והפכה אותם למחסנים. אלא שיום אחד התברר, שהשימוש אינו חוקי. בית משפט הורה להפסיק להשתמש במבנים כמחסנים, והאב ובנו הפסיקו לקבל את ההכנסה הנוספת הקטנה הזו. אל תדאגו, הם מצליחים לגמור את החודש.

באחרונה הודיעה חברת דמרי, שהיא בוחנת אפשרות לרכוש מהציבור את כל מניותיו. זה יאפשר לה להפוך לחברה פרטית, ואז מן הסתם נדע פחות על ההטבות והמשכורות של בני המשפחה.

תאריך:  14/12/2012   |   עודכן:  14/12/2012
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יגאל דמרי - עכשיו גם יזם קולנוע
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תיאטרון הוא כניסה לעולם קסום. בין אם זה למבוגרים, שנפתח להם פתח למחשבות הכמוסות של גיבורי דרמה, ובין אם זה לילדים, כשהוא לוקח אותם לעולמות בהם הדמיון שלהם פורח יחד עמו. והמחזור המסיים את בית צבי מעמיד צוות שחקנים כה מוכשרים, שכל אחד מילא בהצגה כמה תפקידים שונים, אך בזכות החלפת תלבושות זריזה, או פאות ואביזרים בעיצוב לירון מינקין - כל אחד זכה לאפיון כה שונה, עד שקשה היה להבחין בתוך התפקידים השונים מי ממלא אותם. את השפה היפהפייה תירגם ועיבד למחזה אורי אוריין, והבימוי המדהים - של עידו רוזנברג.
14/12/2012  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
ביום חמישי (13.12) היה מולד ירח במזל קשת. בנוסף לעצירת כוכב אורנוס שמביא לשינוי מגמה, זה יהיה זרז לשבירת מסגרות, הזדמנות להשתחרר ממה שהגביל. השילוב במבנה הכוכבים מציג פתיחות שתיתן מקום ליוזמות חדשות, להעז לפעול, אולי רצון להרפתקה חדשה לצד השראה גבוהה. אבל זה יכול גם להיות רעידת-אדמה, תרתי משמע, בחיים אישיים או במישורים שונים ברמה לאומית או בינלאומית. כולנו נחוש גם בימים הקרובים מתחים שיגיעו לשיאים חדשים.
14/12/2012  |  טובה ספרא  |   כתבות
השופט מנחם קליין כנראה הרגיש כמו גננת בעת דיון שגרתי לגמרי, שמשום מה התלהט והביא את עורכי הדין משני הצדדים להתנהג כמו ילדים קטנים. אך בעוד גננת יכולה לכל היותר להזמין את ההורים, קליין מזהיר (8.12.12) את השניים: בפעם הבאה אטיל הוצאות אישיות לטובת אוצר המדינה.
13/12/2012  |  איתמר לוין  |   כתבות
היקף השימוש בסמארטפונים - או טלפונים חכמים, כפי שנוהגים לכנות אותם בעברית - עלה בעשרות אחוזים בשנים אחרונות. אנחנו לוקחים אותם אתנו לכל מקום אליו אנו הולכים. אנו משתמשים בו מהרגע בו אנו מתעוררים בבוקר ועד שאנחנו הולכים שוב לישון. אנחנו מתחברים באמצעותם לאינטרנט, קוראים איתם אימיילים, משתפים בעזרתם מידע ברשתות החברתיות, ואפילו משתמשים בהם כדי לתקשר עם המשפחה והחברים.
13/12/2012  |  רונן מואס  |   כתבות
ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם שר התחבורה ישראל כץ, החליטו - ממש ברגע האחרון, להימנע מחתימה סופית על הסכם "השמיים הפתוחים" עם האיחוד האירופי. ההסכם היה פותח את השמיים לחברות תעופה זרות, וגורם אולי להוזלת מחירים זמנית במחירי כרטיסי טיסה לחו"ל, אך היה עלול לגרום, קרוב לוודאי, להתמוטטות חברות התעופה הישראליות, ובראשן: אל על וארקיע; ולאחר מכן היה גורם לעליית מחירים חדה. הצרכן, ששרי הממשלה חפצים כל-כך בטובתו, היה יוצא ניזוק.
12/12/2012  |  יואב יצחק  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il