|   15:07:40
דלג
  דן אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

אלט-הולילנד מול ארץ חדשה

למה ארץ חדשה? כי מה שדרוש לנו הוא שינוי, מהותי, מהיר ואקוטי ביחסי הכוחות בתוך משכן הכנסת. כוחות הון-שלטון פועלים שם במשך כמה עשורים באין מפריע. הקרקע רועדת כי הציבור התחיל להתעורר, והמרוץ נגד השעון הוא קריטי. ארץ חדשה אינה הצבעת מחאה. היא הצבעת תודעה
01/01/2013  |   דן אלון   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
יניב. לא מושלם [צילום: פלאש 90]

וידוי אישי: השורות הללו ישבו שם במדף האחורי העליון של התודעה, הרחק מטווח הנגישות, וחיכו לאירוע שיזכיר לי שהן שם. התודעה העדיפה את ארגז הזיכרונות הזה, קבור ומאובק, אי-שם בירכתיים. אני מודה שלא ידעתי על קיומם עד לאחרונה. אמנם, הרמזים לקיומם התעבו לאחרונה, והיו פזורים בכל עבר, אך ההכרה לא קישרה ביניהם.

אתמול, כחלק מעבודת התחקיר בנוגע ל"ארץ חדשה", צפיתי בסרטון אחד ובו שני גיבורים. הסרטון זיקק את המסר. גיבור ראשון: יצחק (ג'קי) אדרי, אדם שיצא לי להכיר מקרוב השנה, ולעבוד לצידו באחד הקרבות הציבוריים המרתקים שהיו כאן. הגיבור השני הוא אלדד יניב. הסרטון מתאר את סיפור פגישתם המחודשת, בעניין הקרב של אדרי מול מפעלי ים-המלח.

תוך כדי צפייה בסרטון, והרי זהו סיור שגרתי בארכיון התודעה, משהו קרה. ארגז הזיכרונות הזה נפל על ראשי, והזיכרונות התפזרו סביבי. התמונות היו חדות וברורות. המסר נקלט בתוך שנייה.

אני מכיר את הסיפור המסופר ממקום אישי מאוד. הייתי שם בעבר בעצמי. עשיתי בשירות ההון את מה שעשה אלדד יניב, עד שבבוקר אחד, לאחר עוד לילה ארוך ונטול שינה, הבנתי שאני הולך לישון עם המצפון ולא עם הארנק. בצהריים כבר הודעתי לשותפיי שאני עוזב, ובתוך שבוע כבר חייתי הרחק מכאן. כמעט עשר שנים לקח תהליך הניקוי של האורווה הפנימית הזו. לא חזרתי לתת שירותים משפטיים, והכתם המוסרי הזה מפעיל את תת-ההכרה שלי גם כיום.

הנער שהייתי, האידיאליסט הצעיר, נגע באש, הטיל מום בכוחות הבריאה, והפך לאיש בוגר, ציני, בעל לשון חדה, ארסית. אני מטייל בעולם ומצליף ללא הרף בעבדים המשרתים את השיטה. אני מתוסכל למראה העיוורון הכללי, השחיתות, הסיאוב והרוע. השירות הקצר בשליחות "השיטה" הותיר צלקות בתפישת המציאות שלי ועיוות אותה. הגועל האפיל על האידיאל. לא עוד.

אלט-הולילנד
הולילנד. תזכורת נצחית

הולילנד היא פרויקט מדהים שיעמוד לנצח בצד ימין של ירושלים, ויזכיר לנו עד כמה השיטה פוגעת בנו ומשחיתה אותנו, את הנוף שלנו, את המציאות שאליה נולדים ילדינו, ואת החזון שהורישו לנו הורינו. עוד קולגה למקצוע המשפטי שפיתח את הגרסה שלו לדרך שבה אנחנו עובדים עם השיטה. מן הספסלים האחוריים של הכנסת, כחלק מן הדור הצעיר והמבטיח של הנסיכים, דרך השותפות עם בעלי-הון, אל לשכת ראש העיר, וממנה למשרת ראש הממשלה. ובדרך, זנב ארוך של מעשי שחיתות.

הולילנד אינה הפסל הסביבתי היחיד המשמש כתזכורת לשחיתות של הון-שלטון, ולאובדן הדרך של הציונות. הולילנד בולטת בתוואי הנוף. אולם, יש כמוה אלפים של פסלים המכערים את פני הארץ הזו, חלקם נראים וחלקם עדיין לא, ולעיתים הם לעולם לא ייראו, אך הם שם. עשרות ערוגות של עולם תחתון מצמיחות כאן מדי יום, אורגיות של הון ושלטון, העושקות את הציבור וחומסות ממנו את נכסיו מבלי שאיש יודע על כך.

ראשי המשק, קברניטי המדינה, פרקליטי-צמרת, כולם מעורבים בביצה המזוהמת הזו, ששואבת את האמון שרוחש הציבור במערכות הממשל, ומכלה אותם על מזבח בצע הכסף. זה לא רק שוד וגזל. מדובר בחיי-אדם. במערכות הבריאות והרווחה שהופרטו כי הפרטתן הועילה למקורבים. מדובר על תקציבי החינוך שזורמים למעיינות פרטיים. משאבי הטבע, ים המלח, חופי הרחצה, מי תהום, קווי תעופה, נתיבי תחבורה, וכל אלה עוד מתגמדים לעומת המחיר האמיתי - החיים!

מבצעים צבאיים ומלחמות של ממש, שלחו חיילים אלי קרב. נאומים חוצבי להבות של פוליטיקאים ציניים ואכזריים, העושים שימוש באתוס הציוני של "משואה לתקומה", מפמפמים פחד בציבור המלווה בפאתוס של מילים שחוקות ובליל של סיסמאות ריקות, וכל אלה הם רק מזבח שעליו מוקרבים חיי-אדם בשירות קמפיינים של בחירות, שנועדו לשמר את הכוח בידי מי שמחזיק בו.

היסוד החשוב ביותר לקיומה של חברה הוא מרקם האמון, והוא אבד כאן בין חריצי פס-הייצור של מכונת הון-שלטון. התקשורת הפכה לפודל המחמד של המושחתים, ומערכת המשפט היא המבצר הדמוקרטי היחיד שעדיין עומד על תילו. השחיתות זוחלת פנימה דרך אנשי הון-שלטון, והמערכת על סף קריסה. מבקר המדינה מתראיין על-ידי אשת-ראש-הממשלה ומפטר את האדם המופקד על חקירתה (ביביטורס). נשיא בית המשפט העליון נבחר בשל דעותיו. היועץ המשפטי נבחר על-ידי פרקליטה של משפחת נתניהו. שר החוץ החשוד הוא הבוס של שר המשטרה, ולקוח "פרטי" של שר המשפטים. קריסת המערכות היא טוטאלית.

ארץ חדשה
יניב. חשף רק את קצה הקרחון [פלאש 90]

עד כה, התעקשתי שלא לתמוך במפלגה מסוימת באופן פומבי. איני נוהג להביע תמיכה כזו, משתי סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה היא אסטרטגית, והיא נובעת מכך שאני מאמין שתמיכה כזו גורמת לאנשים שדעתם קלה ומחפשים דרך סלולה, ללכת-בעקבות במקום לחשוב בעצמם. הסיבה השנייה היא טקטית, והיא נוגעת בעובדה המצערת שמפלגות נוטות לצאת אל דרך, אך לא להגיע אל היעד, ואני לא אוהב להיות הגורם המתווך לאנשים את אכזבתם.

למה ארץ חדשה?

כי מה שדרוש לנו הוא שינוי, מהותי, מהיר ואקוטי ביחסי הכוחות בתוך משכן הכנסת. כוחות הון-שלטון פועלים שם במשך כמה עשורים באין מפריע. הקרקע רועדת כי הציבור התחיל להתעורר, והמרוץ נגד השעון הוא קריטי. הון-שלטון-עיתון הם עולם תחתון הפועל במסדרונות מערכות החקיקה ומשפר עמדות באמצעות חקיקה בלתי-חוקתית, בלתי-מידתית ובלתי-ראויה. הברחות של תקציבים לטובת מקורבים נעשות כבר לאור היום, בלי בושה וללא חשש. דרוש שינוי מיידי של חוקי המשחק.

כל מה שחשף אלדד יניב היה ידוע למי שמכיר את המסדרונות הללו. אני הכרתי את הסיפורים, וכמוני, מאות עיתונאים ואישי ציבור, אנשי אקדמיה ושופטים, ואנשי מערכות אכיפת החוק. ועדיין, כל מה שאלדד חשף הוא רק קצה קצהו של הקרחון. אלה הסיפורים שלגביהם ניתן היה להשיג ראיות, על-מנת לסגור את הפרצה של תביעת דיבה. נתניהו איים, אבל לא ביצע. נתניהו מושחת ומפחד מחשיפת האמת. את האמת הזו אני רוצה על הפודיום בכנסת. בחזוני אני רואה את עשיריית חברי-הכנסת של ארץ חדשה, מאמללים את הנבחרים הוותיקים והחדשים, ואת כל עבדיה של השיטה.

אלדד יניב לא מושלם. גם אני לא, וגם לא מי שקורא כעת שורות אלה. אני מעדיף את אלדד יניב כלוחם גאה בשחיתות ובעל חסינות (החסינות עצמה אינה מקנה הגנה מפני פשעי העבר), ואני מעדיף אותו לצידנו, במקום המושחת ביותר, כמצביא המוביל את הכוחות הפורצים את המצור על ירושלים של זהב-העושק. אלדד יניב אינו מושלם, אבל השלמות אינה נחלת אף אדם חי. הפגמים הגלומים במודל הזה הם כתמים חיוורים בהשוואה למצב השחיתות ביחסי הון-שלטון.

המציאות שחזה הרצל עם אלטנוילנד, לא הייתה המציאות של אלט-הולילנד. אין לנו ארץ אחרת, אבל יכולה להיות לנו ארץ נהדרת (לא רק כתוכנית בידור בטלוויזיה).

בכל מערכת בחירות ישנה הפתעה אחת דרמטית. לפעמים היא בת 5 מנדטים, ולפעמים 10 ויותר. אני מאחל לכולנו את ארץ חדשה כהפתעה הגדולה של כל הזמנים, עם מספר שיא של חברי-כנסת המחויבים לביעור השחיתות ולשינוי כללי המשחק. ביום שיפרצו החומות, נתחיל לדבר על העתיד, כרגע, זהו הקרב על מיגור העבר ושינוי ההווה.

המציאות שמגיעה לנו, נמצאת בהישג-יד. צריך רק לקחת את הפתק הנכון ולהכניס אל הקלפי בחזרה, את מה שקיבלנו ממנה כל השנים. הצבעה לארץ חדשה אינה הצבעת מחאה. היא הצבעת תודעה.

תאריך:  01/01/2013   |   עודכן:  01/01/2013
דן אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אלט-הולילנד מול ארץ חדשה
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עזרא מנצור
1/01/13 22:32
2
קורןנאוה טבריה
2/01/13 04:27
 
תשובה לנאוה
2/01/13 11:30
3
עזרא מועלם
3/01/13 06:25
4
מרק בריל
3/01/13 09:12
5
אפרתקקק
3/01/13 10:04
6
דידה
5/01/13 17:08
פורום: בחירות 2013 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2013
ניתוח תקופת שלטונו של ראש הממשלה שרון, ראש ממשלה חזק לכל הדעות, מציב סימן שאלה לגבי הנתונים הדרושים לתפקיד ראש ממשלה בישראל: האם טוב לישראל ראש ממשלה "חזק", הנתפס ככזה שמסוגל "לספק את הסחורה" למי שלוחץ עליו מעבר לים וכך גורם נזקים חמורים לישראל, או אולי עדיף דווקא ראש ממשלה "חלש", שאין לצפות ממנו ל"ויתורים כואבים" ועקב כך ייחסכו מישראל כאבים אלה?
01/01/2013  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
הרעיון שמדינה פלשתינית תוביל לשלום הפך כבר לאובססיה אצל חלק גדול בציבור הישראלי. אך דווקא יצחק רבין המנוח אשר כראש ממשלה האמין במדיניות של ויתורים בשביל שלום, היה זה שטען כי אין מקום למדינה פלשתינית (ראה מכתבו המצולם מטה). אך למרות זאת, עם השנים רעיון העצמאות הפלשתינית נעשה פתאום מעין "משיח", כזה האמור להביא את הגאולה והשלום הנכסף. הגדיל נשיא המדינה שמעון פרס, שקבע ש"ישנו רוב ברור בעם בעד עיקרון שתי מדינות לשני עמים". לדעתי הנשיא לא מעודכן, סקר מינה צמח מלפני כמה ימים מוכיח דווקא ההפך; הוא קובע שיש רוב ברור ומוצק בעם נגד מדינה פלשתינית.
01/01/2013  |  יאיר שמיר  |   מאמרים
שלשלום (30.12.12) במסגרת המהדורה המרכזית בחדשות 2 התקיים ראיון של עמית סגל עם סטנלי גרינברג יועץ הסקרים האמריקני העומד מאחורי הקמפיין של מפלגת העבודה.
01/01/2013  |  איתן הרשקו   |   מאמרים
ח"כ ראלב מג'אדלה ממפלגת העבודה תולה את הצלחת המדינה היהודית בערבים. "החקלאות המשגשגת היא בזכות האזרחים הערבים. מי הקים את הבנייה? מי סלל את הכבישים? האזרחים הערבים!"
31/12/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
"זאת שערורייה ואין שום ספק שבמסגרת משפטו של אביגדור ליברמן הסניגורים יעלו טענה של הגנה מן הצדק. כמעט מתקבל על הדעת שביהמ"ש, יתחשב אם לא בעניין ההרשעה - לכל הפחות בעניין העונש, אם יגיע למסקנה שצריך להרשיע. ההתנהגות של הפרקליטות איננה מתקבלת על הדעת. אי-אפשר למשוך דבר כזה במשך כל כך הרבה שנים זה דבר קשה". כך אומר (יום ב', 31.12.12) המשנה לשעבר לנשיא בית המשפט העליון, אליהו מצא.
31/12/2012  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il