|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

הכיפה השקופה והשיבה הביתה

מנין מגיעה הנסיקה המטאורית של הבית היהודי? לצד רבים וטובים ממחנה הציונות הדתית ששבים לביתם היהודי, מגיעים גם רבים שלראשם כיפה שקופה, כיפת שמיים
02/01/2013  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
נפתלי בנט. פלגים נרחבים בעם מזדהים עם האיש [צילום: פלאש 90]

הפתעה גדולה
אחד מידידיי בבני ברק, יהודי חרדי לכל דבר ועניין, סח כי הוא ו"לפחות 60 איש בשכונה שלי בלבד, יצביעו בנט". כשהרמתי גבה, התנדב להסביר שמדובר בחרדים העובדים לפרנסתם או משרתים בצה"ל, ואינם זוכים לשום תמיכה מן ההנהגה הפוליטית החרדית. "הגענו למסקנה שהמנהיגים מעדיפים שנמשיך בחיי עוני ובערות, משום שרק כך יוכלו להמשיך לתעתע בנו"

   איציק וולף
בנט: רוצה להפוך את יום ראשון ליום חופש

פרשת בנט: על אוונגרד ועבדים
דרור אידר
יושב-ראש הבית היהודי נפתלי בנט מייצג את השינוי שעברה החברה הדתית, מראה הפוכה המציגה את העיתונאי ואיש הטלוויזיה ניסים משעל באור הנכון: עבד. לכן החרון והזעם וההתנפלות
לרשימה המלאה

בימים אלה, שבועיים וחצי לפני הבחירות, כבר ניתן להניח בביטחון רב למדי, שהפתעת הבחירות הבאות עלינו לטובה לכנסת ה-19 – אם לא יחול מפנה חסר תקדים – תהיה רשימת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט. כל הסקרים מבטיחים שהבית היהודי ישלש את כוחו, ויש אף אופטימיים ש'מריחים' ניצחון גדול יותר. בכל מקרה תהיה זו הפעם הראשונה שמפלגת הבית היהודי, שקמה על חורבות המפד"ל הישנה, הופכת ממפלגה מגזרית מובהקת, למפלגה כלל-ישראלית, שבין תומכיה בקלפי מצויים דתיים וחילונים, חרדים (כך בפירוש!) אשכנזים וחרדים ספרדים, בני תורה ושאינם כאלה, צעירים שזו להם הצבעתם הראשונה ומבוגרים, גברים ונשים.

נכון אומנם שכבר לימדנו אחאב מלך ישראל: אל יתהלל חוגר כמפתח. אולי משום כך, ואולי כדי למנוע מפעילי הבית היהודי לנוח על זרי הדפנה, מנסה נפתלי בנט, בחוגי בית ובמפגשים אחרים, לצנן את ההתלהבות. הוא מנמיך ציפיות, ומדבר 'רק' על 12 מנדטים, שגם זה, תודו, יפה מאוד, יחסית לנקודת המוצא של המירוץ.

שאלה גדולה היא, כמובן, מנין שואב הבית היהודי את המנדטים החדשים שלו? מאיפה מגיעים 10-7 מנדטים, שמתווספים בסקרים לרשימה? מי הם המצביעים החדשים של הבית היהודי?

נתחיל ממאגר המצביעים הטבעי ביותר: הציבור הדתי לאומי, שמאס בפוליטיקה של המפד"ל והאיחוד הלאומי, ונטש את שתי מפלגותיו הטבעיות לטובת שדות זרים. גם הדימוי העבש שדבק למותג ששמו מפד"ל הישנה, היה בעוכריה. בציבור הדתי לאומי רווחה ההלצה שאמרה, כי טרם נמצא הסרוג שגילו 40 ומטה, אשר הצביע אי פעם למפד"ל. מצביעים צעירים שסיימו את מערכת החינוך הממלכתית-דתית, ה'בייבי' של המפד"ל, למדו בישיבת הסדר שגם היא בת-טיפוחים של המפד"ל, רכשו דעת באוניברסיטת בר-אילן שגם זו יצירת כפיה של המפד"ל, העדיפו משום מה בבגרותם לבעוט במפד"ל, התעלמו מן החובה הבסיסית של הכרת הטוב. לא ניכנס כרגע לניתוחים על מה ולמה.

זכות השיבה

מאגר הקולות העצום של מצביעים שהורתם ולידתם במתחם הציונות הדתית, התפזר לכל רוח. הוא נחת בליכוד, בשס, בעבודה, ביהדות התורה ובקדימה. סיסמתם היתה, רק לא מפד"ל. הדימוי – לא בהכרח נכון - של מפלגתם הטבעית, כארגון של עסקונה ומקורבים חובבי ג'ובים, הרחיק אותם מביתם הטבעי.

עכשיו הם שבים הביתה. מממשים את זכות השיבה. הם שבים מן הליכוד, בגין שורת אכזבות קשות: התחייבות נתניהו ל'שתי מדינות לשני עמים', והתעקשותו להחזיק בה גם בימים אלה (בניגוד לטענות הסרק-סרק של ח"כ חוטובלי שטענה השבוע שסיסמת שתי המדינות שאימץ נתניהו אינה אלא טקטיקה); גזירות 'הספר הלבן' האנטי ציוניות של נתניהו, להקפאת הבנייה ביו"ש ובירושלים, גזירה אכזרית ששום ממשלת שמאל לא נקטה בה; ההתייחסות האדישה, הפושעת, כלפי חדירת 60,000 מסתננים מוסלמים, עבריינים ובהחלט לא פליטים, מסודן ומאריתריאה; טירפוד חוק ההסמכה שהציע ח"כ זבולון אורלב, אשר עשוי היה למנוע את ההרס במגרון ובגבעת האולפנה ובמקומות נוספים; ההתבטלות מול 'דת המשפט' הקלוקלת, שמכוחה אישרו רק השבוע תשעה שופטי בג"ץ את זכותה של תומכת הטרור חנין זועבי לרוץ לכנסת, ובכך שללו את זכותה של מדינת ישראל להתגונן מול הגיס החמישי שבתוכה, ועוד.

אילו התחשבו הליכודניקים בדעת הקהל, היו לוקחים ביתר רצינות את ממצאי סקר 'מאגר מוחות' שנעשה בנובמבר 2011, ולפיו רוב מכריע בציבור, 75%, סבור שבית המשפט העליון מוטה פוליטית שמאלה. שמאלה? הרבה יותר שמאל משמאל. אילו היו הליכודניקים נאמנים לשולחיהם, איך קרה להם שמבין כל 55,000 עורכי הדין בישראל, נבחר דווקא וינשטיין האנטי לאומי לתפקיד היועץ המשפטי? הם טרם הפנימו שהצדק צריך גם להיראות?

ואם לא די בכך, באים עכשיו הדיבורים על הכוונה, למנות בקדנציה הבאה של הממשלה את אהוד ברק, המתעלל מספר 1 במתיישבים, לתפקיד שר ביטחון, שלצידו יישבו מן הסתם שלי, ציפי ויאיר, אשר יכתיבו שבירה חזקה שמאלה, עד כדי אפשרות ריאלית להינתקות מספר 2 ביו"ש. עם חששות כאלה, מה הפלא שהבנים האובדים חוזרים הביתה?

גם מפלגת העבודה המשמאילה מספקת לבנים האובדים סיבה טובה לשוב הביתה, למרות כל מאמציה של שלי יחימוביץ' לנהל שיח עם הציבור הסרוג. יכולה יחימוביץ' לחבק עד מחר את הציבור הסרוג, אבל הציבור הסרוג אינו יכול להתעלם מנוכחותם של טיפוסים מפוקפקים ברשימת העבודה: מירב מיכאלי (מקום 4), מאושיות השמאל הסהרורי, נכדתו של ישראל קסטנר, האיש שהכשיל את הניסיונות להצלת חנה סנש, והסגיר את הצנחנים יואל פלגי ופרץ גולדשטיין לידי הגסטאפו, ובית המשפט קבע לגביו כי שיתף פעולה עם הנאצים; וזו אותה מיכאלי, שתמכה בביטול המדינה היהודית והפיכתה למדינת כל אזרחיה לפי נוסחת חנין זועבי, וקראה לנשות ישראל למנוע מבניהן להתגייס לצה"ל?

אבל היא לא לבד. לא מדובר בתקלה חד-פעמית. מי שמצביע העבודה, ישלח לכנסת גם את סתיו שפיר (מקום 8), ידידת רבבות המסתננים המוסלמים מסודן ומאריתריאה, שתרומתה היחידה למדינה הייתה בשירותה הצבאי במערכת 'במחנה', אשר טענה כי נתניהו היה מסוגל לפתוח במלחמה כדי למסמס את המחאה החברתית. מצביע העבודה גם ישלח לכנסת את ראלב מג'אדלה (17), חסיד נלהב של המשורר מוחמד דרוויש, שקרא ליהודים לפנות מפה את מתיהם וחפציהם ולהסתלק למקומות מוצאם; ואולי גם את פרופ' יוסי יונה (20), שחתום על הפנינים הבאות: "אני לא מתחבר למילה ציונות. היא לא מבטאת מה שאני"; ו"התנהגות ישראל בעשורים האחרונים אינה מאפשרת צירופה לקהילת האומות הנאורות", ושהציע לקיים יום אבל לאומי 'מאוחד' לזכרם של חללי צה"ל ומתֵי הנאכבה, ועוד הזיות שכאלה.

השֶ"סַע העדתי

לתנועת השיבה לבית היהודי מצטרפים גם שסניקים. לא הרבה, אבל יש. מדובר באנשים שנחרדים משיבתו של העבריין המורשע אריה דרעי, מי שהיה (יחד עם ידידו חיים רמון) מגיבוריו הנכלוליים של 'התרגיל המסריח' (1990), שנועד להפיל ממשלת ימין בישראל, ולאחר מכן היה שותף בכיר לאסון אוסלו (1993), בכך שסיפק את הרוב היהודי להסכם שעלה לנו עד כה ב-1,600 קרבנות; והם גם נחרדים מן המדיניות האנטי חברתית, שניצלה את משרד השיכון ליעדים סקטוריאליים. זוהי דרכם למחות על הקמפיין ההזוי של שס שמבקש ללבות מחדש את אש שנאת האחים, שהציג את הליכוד-ביתנו כמפלגת "רוסים ולבנים", רק כדי להעמיק את השֶ"סַע העדתי, ולקושש עוד אי אלו קולות; ועל מאמציה של שס להתיישר על-פי תכתיבי 'יהדות התורה' היהירה והמתנשאת, ועמידתה לצידם של קנאים חשוכים שחשובה בעיניהם הצלת קברי עכו"ם באשקלון על פני הקמת חדר מיון מציל-חיים.

וההפתעה הגדולה: יש שמגיעים לראשונה בחייהם אל הבית היהודי - לא תאמינו - ממפלגת 'יהדות התורה'. אחד מידידיי בבני ברק, יהודי חרדי לכל דבר ועניין, סח כי הוא ו"לפחות 60 איש בשכונה שלי בלבד, יצביעו בנט". כשהרמתי גבה, התנדב להסביר שמדובר בחרדים העובדים לפרנסתם או משרתים בצה"ל, ואינם זוכים לשום תמיכה מן ההנהגה הפוליטית החרדית. "הגענו למסקנה שהמנהיגים מעדיפים שנמשיך בחיי עוני ובערות, משום שרק כך יוכלו להמשיך לתעתע בנו".

אבל הפתעה גדולה יותר מספקים לנו כל אותם רבבות-רבבות מצביעים חילונים, צעירים ומבוגרים, תומכי הבית היהודי. לא כיפות סרוגות ולא כיפות שחורות, אלא כיפות שקופות. אלה הם מבוגרים שמחפשים משהו רענן, והמוני צעירים חילוניים, מבאי הפאבים והמועדונים, לא דתיים ולא אנטי, שמחפשים דמות להזדהות עימה. עם מי יזדהו? עם שלי? ציפי? יאיר? אפילו ביבי כבר לא מתאים. מתאים להם אדם צעיר, דתי אבל לא קנאי, בוגר סיירת מטכ"ל (וחברו לצוות של הגיבור עמנואל מורנו הי"ד), הייטקיסט שביצע אקזיט מדהים, שבפיו אנגלית משובחת, ודגליו הם עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל; שהמסרים שלו הם חד-משמעיים, ולא ביבי א' מול ביבי ב'. מה עוד אפשר לבקש?

הטרנד הזה סוחף יהודים חילונים, שחשים כי יהדותם נגזלה מהם. הם פזורים בקיבוצי השמאל, במושבים ובעיירות, מחפשים דרך אל יהדותם, ומוצאים תשובה הולמת בבית היהודי. הם לאו-דווקא שומרי שבת, אבל חלקם פוקדים בשבתות את בתי כנסת שפתחו במקומותיהם. הם חשים עצמם יהודים טובים, אף שלראשם רק כיפה שקופה, כיפת שמיים. גם הם אמורים להצטרף לטרנד שיהפוך מפלגה שאף אחד לא ספר, לשלישית בגודלה.

נכון אומנם ששום דבר אינו נגמר עד שזה נגמר. אבל כשמסביב בנט ואנשיו יהום הסער, זה לא חלום באספמיה.

תאריך:  02/01/2013   |   עודכן:  02/01/2013
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הכיפה השקופה והשיבה הביתה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהוד פרלסמן
3/01/13 15:47
פורום: בחירות 2013 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2013
נכון לעכשיו מערכת הבחירות אינה מרגשת איש ולכן היא כמעט אינה מעניינת את הציבור. ניתן למצוא הרבה סיבות לכך, אך, לטעמי, החשובה שבהן היא כי המערכת הפוליטית לא מצאה מועמד בעל שיעור קומה שיתחרה בבנימין נתניהו, ראש הממשלה הנוכחי, על ראשות המשלה.
02/01/2013  |  פסח רויטמן  |   מאמרים
יבת מנהיגות יהודית בליכוד ומועמד מטעם המפלגה לכנסת, משה פייגלין, קורא לבצע תוכנית פינוי-פיצוי לפלשתינים על-מנת שישתכנעו להגר מבתיהם ביהודה ובשומרון למדינות אחרות.
02/01/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
כשעלה ארצה סבי, בשנות העשרים של המאה הקודמת, והצטרף מיד לתנועת הפועל המזרחי, לא עמדה בראש מעייניו דווקא תנועת ההתיישבות בארץ ישראל. אמנם, הוא האמין בכל לבו בזכותנו המשפטית, ההיסטורית והדתית על כל רחבי הארץ, ואף כתב על כך את ספרו היחיד. ואולם, הסוגיה שהטרידה אותו ואת חבריו יותר מכל, ואשר עליה כתבו ונאבקו כמעט בכל צורה אפשרית, הייתה האופן שבו יש לעצב את הישות המדינית ההולכת ומתהווה בארץ ישראל, כבית יהודי ולאומי של ממש. וכך, ואולי גם מחמת חלישות פיזית, השקיע סבי את כוחו לא בהתיישבות בפועל, כי אם בפעילות ציבורית מגוונת בערים הגדולות: בירושלים, בתל אביב, ובכל מקום שבו ניתן היה לשאת באותם הימים את דברה של הציונות הדתית הלאומית.
02/01/2013  |  ראובן גפני  |   מאמרים
יושב-ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, החליט (31.12.12) לקבוע בהגרלה את סדר תשדירי התעמולה של המפלגות ברדיו ובטלוויזיה.
01/01/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
מפלגת הליכוד החליטה להדיח את משה איפרגן מחברותו בתנועה. זאת לאחר שפרסם את מודעת 'הגטו היהודי' נגד יו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט.
01/01/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי  
יוזם מודעת 'הגטו היהודי' - ברשימת הליכוד  /  איציק וולף
יו"ר ועדת הבחירות לעורכים: תנו ביטוי לכולם  /  איציק וולף
"החקלאות המשגשגת היא בזכות הערבים"  /  עידן יוסף
חרדת החרדים  /  עמי דור-און
אם הייתי מצביעת ליכוד  /  שולמית קיסרי
מה קורה לביבי?  /  אפרים הלפרין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il