|   15:07:40
דלג
  צבי גיל  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
השירותים... לנוסעים של חברת דן [צילום: צבי גיל]

"שרות הלקוחות" של חברת דן

חברת "דן" שקיבלה ציון נמוך מהממוצע בנתוני הבקרה על תחבורה ציבורית ראויה בשל זלזול בנוסעיה להורדה נוספת בדירוג ולהתחלף עם חברת "אגד", שרק היא נמצאת במקום נמוך ממנה
04/01/2013  |   צבי גיל   |   מאמרים   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות

באחד המוספים הקודמים התלוננתי על "שדה דב" שאינו כשיר לקלוט את נוסעי הטיסות בשל עליבותו והיעדר תנאים נאותים. לא הייתי מעלה בדעתי שכאשר אני במרתף כזה אני עדיין שומע דפיקות מלמטה. אלה באו מעוד טרמינל יבשתי: מסוף ארלוזורוב. לא המסוף אלא אותו תא, שאילו היה כמה מטרים נוספים למטה יכול היה לשמש כמרתף לאלטע זאכען. כיום הוא משמש לקוחות שבאים לשם הנפקה או חידוש כרטיסי נסיעה "רב קו" לאוטובוסים של החברה.

חברת דן היא חברת תעבורה גדולה לא רק יחסית לישראל, אלא בכלל. היא הוקמה כקואופרטיב בשנות ה-20 של המאה הקודמת ואחר כך התגבשה לשתי חברות - "המעביר" ו"גלי אביב". ב-1945 הוקמה החברה המאוחרת "דן", שכיום פרוסה על פני כל גוש דן, ב-130 קווים, ובעוד כמה מסוימים מעבר לו, כמו הקו לבני ברק וגבעתיים. החברה מפעילה קרוב ל-1,500 אוטובוסים, מהם פרקיים, מיניבוסים, מידי בוסים, ורכבי שירות. היא מעסיקה אלפי עובדים ליד ההגה, במנהלה, במוסכים ובשלוחות אחרות ומסיעה 15 מיליון נוסעים לחודש. ב-67 שנותיה הגיעה החברה להיות המוביל הגדול ביותר בריכוז האוכלוסין הגדול ביותר במדינה: בגוש גן - כשמה של החברה. היא משרתת מדי חודש 15 מיליון בני אדם. יותר מ-120 אלף נוסעים רוכשים מדי חודש כרטיסי מנוי חודשיים (חודשי חופשי).

בתל אביב פועלת התחנה המרכזית "החדשה" בדרום העיר. היא הוקמה במקום התחנה המרכזית הקלאסית ליד שכונת נווה שאנן, שהייתה ידידותית הרבה יותר מזאת הנוכחית - בזאר על קומות שיש בו אוטובוסים. עליה לא אכביר מילים. יש עוד מסופים שהגדול בהם הוא מסוף ארלוזורוב במרכז העיר. הוא משמש גם מסוף בינעירוני כמו קו 460 מירושלים אבל רובו הוא מסוף עירוני או אזורי. הוא גם סמוך לתחנת הרכבת הגדולה ביותר בתל אביב (סיפור אחר).

משום כך טבעי שבמסוף כזה במרכז התל אביבי, התוסס והיפה, המבנים במסוף הזה יהיו יותר מסבירי פנים מבחינת החזות שלהם, האסטטיות והנוחיות, והיכולת לשרת את ציבור הנוסעים. הגעתי לשרות לקוחות במסוף מכיוון שהכרטיס המגנטי לנסיעות השתפשף וצריך הייתי להחליף אותו. המוזר הוא שלחברה כמו דן אין עמדות שרות לצורך זה, במיוחד במטרופולין ובריכוזים כמו דיזנגוף סנטר, כיכר העיר, מתחם באזל ועוד והנוסע צריך להטריח עצמו למסוף ארלוזורוב. חברה שמודיעה בגאווה שעוד מעט נוסעים יוכלו להיכנס בדלת האחורית של האוטובוסים, כאשר ליד הדלתות יוצבו מכשירים לתקיפות כרטיס רב קווי, יכלה לפתור גם את הבעיה של חידוש כרטיסים, תוך השקעה במיכון. זאת בלא להטריח את הנוסעים לנסוע למסוף ארלוזורוב כדי לחדש כרטיסים. אגב, אין רע כאמור במסוף הזה.

אני מטריח עצמי למקום ומחפש משרדים. מחפש משהו מכובד פחות או יותר, כיאה לטרמינל, ולא מוצא. לרוב, אלה צריפים דהויים של מחנה צבאי, אך פחות מסודרים. לאחר טיול קטן מצביעים עוברים ושבים על צריף אחד, ואני תוהה אם בכלל זה המקום הנכון כי הוא נראה לי עלוב במיוחד. משהו כמו מחסן לכלי ניקוי. אבל מצאתי את המקום הודות לקצה זנב של לקוחות שהיו בפתח בחוץ. בפנים לא היה מקום.

זה משהו בגודל שלושה על ארבעה מטרים, או מטר יותר. יש מקום ישיבה לחמישה אנשים, ואלה תפוסים על-ידי אישה בהיריון, נכה וקשיש, אבל גם חלק מקרב ה"מיוחסים" האלה צריכים לעמוד. אין תור ובהתאם למסורת עתיקת היומין של תורים בארץ (מסורת שאפילו בקופות החולים עברה מן העולם) שואלים מי האחרון ואתה צריך כל הזמן לעקוב אם האחרון הזה הגיע לעמדה, או אז תידחק קדימה שמא מישהו אחר יתפוס את מקומך. העמדה היא איזו מחיצה מוגבהת בצורת ארון פתוח לכוון העבר השני שבו חצי מטר למטה (אולי מחשש לתקיפה חלילה) שם יושבים פקידי החברה שמנפיקים את הכרטיסים. כל תהליך ההנפקה הוא מהיר ביותר, שכן המכשור הוא חדיש. אבל אלוהים אדירים, מי היה מאמין שחברה אשר הסיסמה שלה "היא הדלתות נפתחות בפניך" - אלה ייפתחו בפני משהו עלוב ומבזה, הן את הלקוחות והן את החברה.

כאשר באתי בשנית למשרדי דן במסוף ארלוזורוב כדי לצלם בחוץ (שכן בפנים זאת לא רשות רבים) ולבדוק את המצב בפנים, היו במקום רק שני אנשים והכיסאות היו ריקים. צילמתי רק את הכיסאות מבלי לצלם פניהם של אנשים. אך ביקשתי מידיד שנסע אל מחוץ לעיר דרך המסוף שיציץ והוא ראה את הקובייה הזאת גדושה.

כאשר בביקור הראשון נתקלתי במראה שתיארתי, שאלתי את הפקידים לפשר הדבר הזה ואלה אמרו: "אוהו... שאל את העירייה, הם אחראים לכל הבלגן הזה". אמרתי להם כי לפני שאני פונה לעירייה אני רוצה לפנות לדובר חברת דן. קבלתי את הטלפון, וכרגיל בלשכות של הדוברים, לא רק של חברת דן, הטלפון לא עונה. עשיתי זאת באמצעות האינטרנט. ואמנם זמן קצר לאחר מכן קבלתי תשובה מעוזר הדובר כי העניין ייבדק והוא יחזור אליי בשבוע הבא. זה היה לפני יותר מחודשיים. מאז לא שמעתי ממנו, וספק אם אשמע, גם לאחר פרסום רשומה זאת. הדובר הצטרף ל"גודו" האגדי. בעצם מה יש כאן להסביר: שחברה גדולה שאמורה לשרת ציבור גדול, מטריחה אותו ומזלזלת בו. פניתי לדובר העירייה באותה דרך וזכיתי למענה מהיר וסופי: "זה עניין עסקי של חברת דן".

אז יש לנו כאן דובר וממונה על יחסי ציבור של חברת "דן" שעוסק בעיקר בפרסום חיובי בתקשורת, בלשוננו "יחסי ציבור". יש גם "שיווק", אך חורים כאלה לא משווקים. אבל בין שהדובר או האסיסטנט שלו בדקו ומצאו כי הילד האסופי הזה שייך להורים חוקיים ששמם חברת "דן" ובין אם הוא לא טרח לחפש כלל, זהו אות קלון לחברה. חברה שמשרתת מיליוני נוסעים ועושה פרסומת במאות אלפי שקלים, אך אינה נותנת שרות ראוי לציבור - להפך, היא מצפצפת עליו - ראויה לגינוי. אשר למוניטין של החברה על-פי נתוני הבקרה של משרד התחבורה, רק "אגד" נמצאת בתחתית ולפניה צמודה חברת "דן". לעומתם, חברת "קווים" מעניקה את השרות הטוב ביותר.

אשר לעיריית תל אביב, התגובה של הדובר אינה פחות תמוהה. מי אחראי לכל נושא התחבורה במטרופולין? שתי מערכות ביורוקרטיות, משרד התחבורה ועיריית תל אביב. כאילו השרות לתושביה מצד חברה שמפוקחת לא שייך לה אלא נגיד למשרד המסחר והתעשיה או לאיזה איגוד כמו "איגוד לשכות המסחר" או שלוחה של שוק הכרמל. כאילו המסוף בארלוזורוב הוא בטימבוקטו ולא בתל אביב, ובטימבוקטו, אשר בקצה מדבר סהרה (במאלי) הפקידים בעירייה לא קבלו איזה "בקשיש", ולכן לא ניתן אישור לבנות מקום ראוי יותר. אכן מן הראוי שבאותם אוטובוסים של דן שישנה כריזה וכתוביות על מיקום התחנה ייכתב וייאמר: "התחנה הנוכחית היא מסוף טימבוקטו".

תאריך:  04/01/2013   |   עודכן:  04/01/2013
צבי גיל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
מה חושבות המפלגות על תחבורה ציבורית בשבת? חבר הכנסת אורי אריאל ממפלגת הבית היהודי אומר כי המדינה היא יהודית-דמוקרטית, והצד היהודי שבה אומר ששבת היא יום מנוחה. "נפעל לכך שיום ראשון יהיה יום מנוחה נוסף, שיהיה יהיה מיועד לקניות וללכת לים וכו'".
02/01/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת התחבורה הציבורית אגד תעבורה החלה בסוף השבוע (יום ו', 28.12.12) במתן שירות ליישובים באזור פרוזדור ירושלים. השירות המשופר ניתן למבשרת ציון ולגבעת זאב, ויכלול אוטובוסים חדשים וכן שיפורים במסלולים ובתדירויות הנסיעה.
29/12/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
התחנה המרכזית החדשה בירושלים ברחוב יפו מול בנייני האומה נפתחה לפני למעלה מעשר שנים בספטמבר 2001. כבר בשנים הראשונות לפתיחתה הועלו ונשמעו תלונות על איכות האוויר בתחומה. נוסעים ועובדים בתחנה התלוננו, לא פעם, כי בזמן שהותם בתחנה הם חשו בכאבי ראש, בקשיי נשימה ובתופעות לוואי נוספות המאפיינות חשיפה לזיהום אוויר חריג. גם מבלי להיות מומחה גדול לנושא איכות האוויר, ברור לכל בר-דעת, כי מאות האוטובוסים הבין-עירוניים הבאים ויוצאים מדי יום בשערי התחנה והפולטים עשן ופיח המכילים חומרים מזהמים למיניהם, בשילוב העובדה שהתחנה נמצאת בתוך מבנה סגור, כולל רציפי התחנות הבין-עירוניות, ולא מאווורר דיו - מהווה חממה ומצב ואידיאלי להיווצרות גזים רעילים וזיהום אוויר משמעותי.
27/12/2012  |  אלי אלון  |   כתבות
חברת מטרופולין זכתה (יום ד', 26.12.12) במכרז של משרד התחבורה להפעלת קווי התחבורה הציבורית בנגב, במסגרת הרפורמה שמנהיג משרד התחבורה בתחבורה הציבורית. קווי התחבורה הציבורית בנגב מופעלים כיום על-ידי חברות מטרופולין ואגד תעבורה.
26/12/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
מדינת ישראל קיימת כישות שלטונית עצמאית מזה 64 שנים. ירושלים היא אומנם בירת העם היהודי מזה 3,000 שנה, אך כמיזם מודרני העיר תל אביב קיימת רשמית משנת 1909 (שמה המקורי היה "אחוזת בית"). כלומר, כחברה יהודית-ישראלית אנו מתקיימים על אדמה זו למעלה מ-100 שנים.
26/12/2012  |  יובל ארליך  |   כתבות
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
קווי הלילה יורדים דרומה  /  עידן יוסף
ערב בחירות: מרצ תפעיל אוטובוס שבת  /  עידן יוסף
רכבת ישראל חונכת עמדת הנצחה חדשנית  /  יניב כהן
מוניות הכסף של פתח תקוה  /  עידן יוסף
סיבוב הפאבים של אמסלם   /  עידן יוסף
משפט חברים  /  עידן יוסף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il