|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
איך מלבישים את הבית? טרנד עיצוב הקירות
כתיבת המומחים
5 המקומות שחייב לבקר בהם בניו-יורק

פרשה חדשה מסעירה שופטים ופרקליטים

חשיפה: כך הונה עו"ד יוסי כהן את <br>לקוחו והעליל על השופט רפי ארניה

עו"ד יוסי כהן הסתבך בהבטחות שווא ללקוחו שהורשע (ע"פ הודאתו) על-ידי השופט רפי ארניה ונשלח לכלא לשנה עתה טוען הנאשם אריאל מרקוס, בערעור שהגיש עו"ד כהן בשמו, כי הסכים להודות לאחר שעו"ד כהן הבטיח לו מפיו כביכול של השופט כי אם יודה לא יישלח לכלא למאסר בפועל תגובתו הנחרצת של השופט: טענותיו של עו"ד כהן חסרות שחר
28/01/2013  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   משמר המשפט   |   תגובות
יוסי כהן. רמאי

ארניה. טענות יוסי כהן חסרות שחר [צילום: בוצ'צ'ו]

הפרשה שלהלן אותה אנו חושפים ב-News1 מעידה על חציית קווים אדומים נוספים מצד עורך הדין יוסי כהן, שאינו נמנע הפעם מרקימת עלילת כזב נגד שופט בישראל, רפי ארניה, וזאת במטרה לשבש ואף להטות משפט פלילי, ולחלץ עצמו מהכזבים שמסר ללקוחו, אריאל מרקוס. הלקוח הסתבך בגלל עו"ד כהן במאסר למשך שנה, במקום עונש קל יותר כפי שנגזר על נאשמים אחרים בפרשה.

החשיפה שלהלן מסתמכת על מידע רגיש שהובא בפני, על כתבי בי-דין שהוגשו לערכאת הערעור בבית המשפט המחוזי מרכז, וכן על תגובתו של השופט רפי ארניה לשאלות News1. השופט מכחיש בתוקף ואף דוחה את גירסתו הכוזבת של יוסי כהן.

ראו לעיל מסמכים מצורפים

  • הודעת ערעור
  • תגובה להודעת הערעור

מהמידע עולה כי עו"ד כהן חתם על הודעה כוזבת לבית המשפט המחוזי, וביודעין, וביצע בכך עבירה על סעיף 244 לחוק העונשין, התשל"ז-1977. כמו-כן עולה, כי עו"ד כהן גרם ללקוחו נזק ניכר, בכך שסיבכו בגזר דין חמור בהרבה מזה שיכול היה להשיג בתחילה. העובדה שעו"ד כהן פעל כפי שפעל למטרותיו האישיות מחייבת מיצוי הדין עימו.

מעבר לחקירה המשטרתית הדחופה המתבקשת במקרה זה, עולה כאן השאלה: האם ראוי יוסי כהן לרשיון עורך דין; ומדוע לא תפעל הנהלת בית המשפט, המחוייבת לגונן על טוהרה של מערכת המשפט, כדי להגיש נגדו תלונה למשטרה ו/או ללשכת עורכי הדין.

לשאלות שלעיל משנה חשיבות, במיוחד בשל זאת שעו"ד כהן מציג עצמו כעורך דין בכיר, המייצג גורמים עסקיים ואישי ציבור, ובהם גם את בני הזוג שרה ובנימין נתניהו.

עפ"ג 244-12 אריאל מרקוס נ' מדינת ישראל - הודעת ערעור
ערעור שהוגש לבית המשפט המחוזי מרכז על-ידי אריאל מרקוס באמצעות עו"ד יוסי כהן
עפ"ג 244-12 אריאל מרקוס נ' מדינת ישראל - תגובה להודעת הערעור
תשובת המדינה - המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, להודעת ערעור שהגיש אריאל מרקוס באמצעות עו"ד יוסי כהן

רקע כללי

באפריל 2010 הוגש לבית המשפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד אריאל מרקוס ואחרים בגין מעורבותו בהפעלת אתר הימורים באינטרנט. בכתב האישום הואשם מרקוס בכך שארגן, ערך וניהל עם אברהם שאולי ושותפים נוספים משחקים אסורים והימורים.

למרקוס יוחסה אחריות להימורים והכנסות בהיקף 12.6 מיליון ש"ח, שלא דווחו לרשויות המס. בפרשה כולה הואשמו עשרות נאשמים בהימורים בלתי חוקיים בהיקף של כ-300 מיליון ש"ח. כתב האישום נגד מרקוס ושבעה נאשמים הוגש ונדון בפני השופט רפי ארניה. מרקוס יוצג על-ידי יוסי כהן. התביעה יוצגה על-ידי עורכי הדין ד"ר מאור אבן חן ועו"ד תובל דורי.

בסמוך לאחר פתיחת המשפט, וכשהתחוור לנאשמים כי בידי התביעה די ראיות להרשיעם, הסכימו מרבית הנאשמים לנהל מו"מ להסדר טיעון. ואכן, לאחר מו"מ קצר יחסית הצליחו להשיג עסקות טיעון מיטביות.

הדיונים / העסקה

במהלך שלב ההוכחות נוכחו הן נציגי התביעה והן השופט ארניה, כי עו"ד כהן מוביל את לקוחו בדרך ללא מוצא - בנתיב שלא יהא מנוס אלא להחמיר עימו. לכן צפה מחדש אפשרות לעסקת טיעון. השופט ארניה הציע לצדדים שוב ושוב לנסות ולסגור הסדר. לצורך זאת הוא אף קיים לפחות פגישה אחת בלשכתו בהשתתפות באי-כוחם של הצדדים, ודחק בהם להגיע להסדר.

ואכן, ביום 27.06.12 הגיעו הצדדים להסדר טיעון, במסגרתו הודה מרקוס בעבירות שיוחסו לו בכתב אישום מתוקן. התיקון היחיד שנערך בכתב האישום, לעומת המקורי, הינו: ההכנסות מהימורים שיוחסו לו הוערכו במיליוני ש"ח, במקום 12.6 מיליון ש"ח במקור. במסגרת עסקת הטיעון לא הסכימו הצדדים על גזר הדיון, ולכן הוסכם שכל צד יטען טיעוניו בבית המשפט. וכך אכן אירע.

בסופו של דבר גזר השופט ארניה את עונשו של מרקוס: מאסר בפועל לתקופה של 12 חודשים, ממנה תנוכה תקופת מעצרו; מאסר על תנאי למשך תשעה חודשים; ערבות על-סך 500 אלף ש"ח לבל יבצע עבירות דומות; וכן: חילוט כספים נזילים שנתפסו (1600 ליש"ט, 11,400 דולר, 26,800 אירו, 109,000 ש"ח); חילוט דירה ברמת גן; וחילוט קטנוע מסוג סאניאנג.

ההבטחה שלא הייתה

הנאשם המורשע אריאל מרקוס זעם על גזר הדין המשלחו לכלא, למשך שנה. כיצד אירע הדבר, קבל. לטענתו, הוא הסכים להודות בעבירות שיוחסו לו - רק לאחר שנאמר לו, מפיו של עו"ד יוסי כהן, כי בפגישה שהתקיימה בלשכתו של השופט ארניה הבטיח השופט כי אם הוא יודה בעבירות הוא לא יישלח לכלא. חד וחלק.

מרקוס העלה טענות קשות גם כלפי עו"ד כהן - על-כך שלא נהג בזהירות הראויה כלפיו - ודרש ממנו להגיש ערעור ולכלול את הדברים ששמע, אם שמע, מפיו של השופט ארניה.

ל-News1 נודע, כי מרקוס הביע, בדיעבד, את צערו על-כך שלא הלך בדרכם של נאשמים אחרים להם הוצע הסדר טיעון מוקדם יותר. כמו-כן הוא הביע כעסו על יוסי כהן, שפעל תוך רשלנות חמורה וברורה.

הערעור הכוזב

עו"ד יוסי כהן נדחק לפינה. לאחר שנלכד בגירסה בעייתית והונה את לקוחו, ובניסיון לחלץ עצמו אישית, הוא בחר להגיש ערעור בשמו של אריאל מרקוס. בערעור הוסיף כהן חטא על פשע, בכך שניסה 'לתפור' תיק לשופט ארניה, ואף העלה טיעונים שיש בהם כדי עלילה של ממש כלפי השופט הנכבד.

לטענת כהן, השופט הבטיח מפורשות, בדיון בלשכתו, כי אם מרקוס יודה בעבירות שיוחסו לו - הוא יימנע מלשולחו לכלא. כמו-כן מסר על התלחשויות שונות, כביכול, עם השופט, מהן הבין כי אם לא ימהר לקוחו לחתום על הסדר טיעון, או אם יתעקש על הליך גישור בפני שופט אחר, הוא יישלח לכלא.

הודעת הערעור ובה הגירסה הכוזבת מבית היוצר של יוסי כהן, הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז. הדיון קבוע בה לחודש מרס 2013. בהודעה מאשים כהן, בנוסף, את השופט ארניה, באי-כיבוד הבטחתו-התחייבותו, ובכלל - בכך שהשתתף, כביכול, בגיבוש הסדר הטיעון, וזאת בניגוד לחוק.

טיעוניו הכוזבים של כהן נדחים בתוקף על-ידי הפרקליטות. בהודעה מקיפה ונוקבת עליה חתמו עורכי הדין ד"ר מאור אבן חן ועו"ד תובל דורי הם מיחסים לכהן העלאת טיעונים כוזבים שלא היו ולא נבראו. נציג את מקצתם בהמשך.

לית מאן דפליג: עו"ד כהן מנצל את העובדה הידועה: הדיונים בלשכות השופטים מתנהלים בלא תיעוד בפרוטוקול, מתוך אמון הדדי בין השופטים לבין באי-כוח הצדדים. השימוש בדברים הנאמרים באותו מעמד, פסול, קל וחומר כאשר נעשה בדברים הנאמרים שימוש פגום ו/או כוזב - כפי שביצע עו"ד כהן.

מיותר כמעט לציין, מוטב לשופטי ישראל ולבאי-כוח הצדדים להיזהר מעו"ד יוסי כהן, ולהימנע מכל אמירה ו/או טיעון בלא תיעוד כדבעי. שכן, עו"ד כהן, הידוע כרמאי, אינו בוחל באמצעים כדי להשיג את מטרותיו הנלוזות, וזאת תוך שיבוש הליכי חקירה ומשפט. זה האיש, הפועל בדרכי רמייה כדפוס עבודה.

השאלות / גירסת השופט

עו"ד יוסי כהן, שאת שיטותיו חשפנו באתרנו בהרחבה בשורה של מקרים/אירועים, ניסה לנצל לתועלתו את מניעותו של שופט בית המשפט השלום בראשון לציון, רפי ארניה, מלומר את דברו בהליך של ערעור. ידוע כי באופן פורמלי – לא ניתן לפנות אל השופט ואף לא נהוג לבקש את גירסתו לצורך שמיעת ערעור. אחרי הכל, השופט ארניה אינו בעל דין ואינו צד בהליך הערעור. רק באופן נדיר, אם בכלל, מתירה המערכת המשפטית לשופט – וגם זאת באישור מיוחד של נשיא בית המשפט העליון – לומר את דברו, לאחר שניתן פסק דין והוא סיים את הטיפול בתיק שנדון בפניו.

בענייננו, מחמת גירסתו הבעייתית של עו"ד יוסי כהן, לא נותרה ברירה אלא לפנות לכבוד השופט ארניה, כדי לקבל את גרסתו. וכך אכן עשינו במערכת News1.

מתשובתו של השופט עולה מעבר לכל ספק: עו"ד כהן הונה את לקוחו, ולאחר מכן ניסה 'לתפור תיק' לשופט ארניה ולהעליל עליו עלילת כזב. כל זאת כדי להציל עצמו ממתן דין וחשבון ללקוחו. שזמנו עוד יבוא, מתן הסתם - לאחר שאותו לקוח יתפכח ויבין כי עו"ד כהן הוליכו בכחש ורימה אותו במשך תקופה ארוכה.

בדברים שבהמשך מובאת פניית הח"מ אל הנהלת בית המשפט, כדי לקבל את תגובתו של השופט; בהמשך - תגובתו הנחרצת של השופט, הקובע כי טענותיו של עו"ד יוסי כהן "חסרות שחר".


פניית הח"מ אל השופט רפי ארניה:


  • לטענת עו"ד יוסי כהן, המייצג את הנאשם אריאל מרקוס, במהלך דיון שיזם השופט בלשכתו עם הצדדים בת.פ. 6791-03-10 האיץ-דחק כבודו בעו"ד כהן להשפיע על לקוחו להסכים לעסקת טיעון, ואף הזהיר:

    "אם לא תסגרו עכשיו יהיה בסוף כלא"

    הדברים הנ"ל נאמרו, לטענת עו"ד כהן, וזאת לאחר שקודם לכן, בהליך גישור בלתי פורמאלי שהתקיים לטענתו בלשכת השופט, אמר כבודו, בהתייחסו להצעת עו"ד כהן להעביר את התיק לגישור בפני שופט אחר:

    "... כדאי לכם להישאר פה, אצל שופט אחר יהיה כלא...".

    ברי, כי אם אכן נאמרו הדברים, הרי שמדובר בחריגה חמורה מצד כבוד השופט ארנייה ובהתנהלות בלתי תקינה.

    אני עומד לפרסם כתבה בעניין זה. אי-לכך אני מבקש את תגובת השופט:

    האם אמר את הדברים שיוחסו לו לעיל.


תגובת דוברת מערכת בתי המשפט (בשמו של השופט):


  • הטענות [של עו"ד כהן] המועלות בפניה חסרות שחר.

    בתגובה להודעת ערעור שהוגש על פסק דינו של בית המשפט בתיק פ' 6791-03-10, מתארים באי-כוח המדינה, עו"ד מאור אבן חן ועו"ד תובל דורי, את מהלך העניינים כפי שהתרחש ומציינים כי "... ב"כ המערער הוא שיזם את השיחה בלשכת כב' השופט קמא וכל טענה אחרת מצד המערער חוטאת לאמת ומשוללת כל אחיזה במציאות. .. זאת ועוד השיחה שהתנהלה בלשכת כב' השופט קמא לא הייתה ישיבת גישור, כטענת המערער, ומהלך התנהלותה לא היה זהה או אף דומה לאופן התנהלותן של ישיבות גישור שנערכות בפני בית המשפט". (עמ' 10, סעיף 60, תגובה להודעת ערעור, תיק עפ"א 244-12)

    עוד מוסיפים עו"ד אבן חן ועו"ד דורי:

    "כמו-כן, יודגש ויובהר, הציטוטים אותם מצטט המערער, לכאורה מפיו של כב' השופט קמא, המתיימרים לתאר את שנאמר כביכול על-ידי בית המשפט קמא, אינם נכונים. כך, למשל, בעניין התבטאות בית משפט קמא במהלך שמיעת הראיות: "כדאי לכם להישאר פה, אצל שופט אחר יהיה כלא". ... בית משפט קמא מעולם לא אמר אף דברים ברוח דומה, או קרובה, לדברים המצוטטים בפסקה האמורה." (עמ' 11, סעיף 63, תגובת להודעת ערעור).

    יש לקרוא בעיון את תגובת המדינה להודעת הערעור המצ"ב.


גירסת השופט וגירסת באי-כוח הפרקליטות מדברות בעדן. מדבריו של השופט עולה, כי עו"ד יוסי כהן משקר, במצח נחושה, כדי להשיג את מבוקשו. כמו-כן עולה, כי בניגוד לטענתו, גם השיחה שהתקיימה בלשכתו של השופט נעשתה לבקשתו של עו"ד כהן. מתברר עוד, כי עו"ד כהן ציטט דברים מפיו כביכול של השופט ארניה, באופן כוזב וזדוני. עכשיו צריך להמתין ולראות: האם יפעלו גורמי האכיפה והחקירה כדי לבצע את עבודתם, שתכליתה: לבער את הנגע הרע הזה, העלול להשחית עורכי דין ומתמחים רבים וטובים.


הנאשם מגיב

בעקבות הפרסום דלעיל פנה הנאשם, אריאל מרקוס, אל מערכת News1 בטענות שונות ומשונות. לדבריו, הוא אינו כועס על עו"ד יוסי כהן על-כך שלא הגיע להסדר טיעון.

לטענתו, הכתבה דלעיל "מכילה כזבים רבים, עובדות בלתי נכונות וכי לאורך כל ההליך שהתנהל בפני כבוד השופט ארניה הייתי מרוצה עד מאוד מייצוגו של עו"ד כהן, מפועלו, ממקצועיותו, ממסירותו וממחויבותו כלפי".

הנאשם דרש בפנייתו להסיר לאלתר את הכתבה מהאתר ולפרסם התנצלות. בפועל, הוא נותן גיבוי לגירסתו הכוזבת של עו"ד כהן ולעלילה נגד השופט רפי ארניה, וכן לכתב הערעור שהוגש בשמו, על תוכנו. דרישתו מ-News1 נדחית בזאת.

תאריך:  28/01/2013   |   עודכן:  29/01/2013
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: כך הונה עו"ד יוסי כהן את לקוחו והעליל על השופט רפי ארניה
תגובות  [ 23 ] מוצגות   [ 23 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חזנוביץ
28/01/13 18:14
 
ש"י אלידע
30/01/13 16:26
 
ברני מירושלים
1/02/13 17:56
2
דידה
28/01/13 18:41
3
ירון זכאי 1
28/01/13 18:54
4
שאלה ליוסי כהן
28/01/13 19:56
 
עני מרוד
29/01/13 16:26
5
משה, עורך-דין
28/01/13 20:02
 
פלספן
29/01/13 00:03
6
אחד העם השני
28/01/13 20:08
7
זבולון
28/01/13 21:56
 
מריום
28/01/13 22:26
 
חולוני
29/01/13 07:16
 
שופר
2/02/13 15:55
8
מושוביץ
28/01/13 22:12
9
מכת מדינה
29/01/13 00:11
10
זכרני89
29/01/13 07:16
11
לא מבינה
29/01/13 08:29
12
שימו לב טוב
29/01/13 08:43
 
פשוט עם
29/01/13 17:36
13
שמעון הצדיק
29/01/13 18:34
14
אובייקטיבי
1/02/13 21:15
15
מתמחה
1/02/13 21:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
עו"ד אבי ליכט, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, פעל רבות כדי לטייח ולהימנע מבירור ענייני של התלונות והעבירות שיוחסו ליועצת המשפטית של רשות השידור, עו"ד חנה מצקביץ'. ולא בכדי: באמצעותה מצליח ליכט לבחוש במתרחש ברשות וגם לקבוע אלו מהלכים יבוצעו ו/או יסוכלו.
26/01/2013  |  יואב יצחק  |   כתבות
איש העסקים יגאל זילכה גנב עשרות מיליוני דולרים והשתמש לשם כך ב"מכבסת כספים" שהפעיל בשורה של חברות זרות. כך נודע ל-News1. היקף הכספים שגנב - כ-60 מיליון דולר. זילכה, המסובך בפלילים בשורה של עניינים, עלול לברוח מישראל. בידי רעייתו, שירלי זילכה, מידע רב בנושא החשדות נגדו.
15/01/2013  |  יואב יצחק  |   כתבות

14/01/2013  |  יואב יצחק  |   חדשות
ביום 27 בדצמבר 2012 הוגשה תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד יגאל זילכה מצד אברהם קלדרון ועודד כהן. השניים תובעים לעצמם חלק ניכר מהמניות הרשומות על-שמו של זילכה בשורה של חברות, ובראשן: (י.ז.) קווינקו בע"מ הרשומה למסחר בבורסה.
06/01/2013  |  יואב יצחק  |   כתבות
כהונתה של עו"ד שרית דנה בתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (עניינים אזרחיים), הסתיימה לפני כמה שבועות. למרות זאת, ועל-אף שהדבר נוגד את מדיניותו כלפי פקידים בכירים אחרים בשירות הציבורי, מנסה היועמ"ש יהודה וינשטיין, בדרך-לא-דרך, להאריך את כהונתה לפחות עד שימונה לה מחליף.
03/01/2013  |  יואב יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הערכות שווי בוצעו בשנה החולפת [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
איילון חתמה על עסקה לרכישת פעילות הביטוח הדיגיטלית ווישור מידי בעלת השליטה שלה    מבחינת איילון - החברה מקבלת לידיים שלה זרוע דיגיטלית לצד פעילות הביטוח המסורתית
אלון קוחלני
אלון קוחלני
פס"ד חדש מעלה ספקות בדבר אפקטיביות האסדרה הקיימת בתחום הגנת הצרכן, הנשענת על תמרוץ במקום להטיל חובה למנות קצין ציות (עש"א 2038-10-21 סטארה קוסמטיקס בע"מ נ' הרשות להגנת הצרכן ולסחר ...
עידן יוסף
עידן יוסף
רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית החדשה מרחיבה את רפורמת דרך שווה ומגדילה הנחות לתושבי הפריפריה הגאוגרפית והחברתית    נוסעי אוטובוס בפריפריה החברתית ישלמו יותר מפי 2 מאשר מקביליהם בפרי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il