לפעמים אנשי ציבור נענשים על לא עוול בכפם. בסך-הכל הם עושים את אותם הדברים שהם עוסקים בהם תמיד. הבעיה היחידה היא שאיזה עיתונאי או אפילו סתם כותב בלוג אנונימי מתלבש על אותו אדם וכותב עליו דברים שליליים באינטרנט. האם זה נורא? בעידן גוגל - זה אסון.
איך הדברים מתנהלים בעידן האינטרנט? מנוע החיפוש של גוגל לוקח את הביטוי שמחפש הגולש ומוציא את מה שנראה לו הכי רלוונטי לאותו הביטוי. אם נניח שאנו מחפשים מידע על פלוני אלמוני - מיד נקבל את כל התוצאות שיש בגוגל לחיפוש של השם שלו.
עכשיו בואו נגיע לבעיה. נניח שאיש ציבור כלשהו רכש אויב, אותו אויב סך הכל לוקח בלוג חינמי שקיימים מיליונים כמותו באינטרנט, כותב כתבה שלילית מאוד, מלאה לכלוכים וחצאי אמיתות, מפרסם אותו היכנשהו בפייסבוק והנה הכתבה הזו נדבקת לאדם הזה עד סוף חייו.
מאותו רגע והלאה, כל פעם שיקישו את השם של האדם הזה בגוגל, כולם יראו את הכתבה השלילית הזו. האם זה לא עוול כלפי אותו אדם? בהחלט.
אז מה עושים? איך מנקים את השם שלכם בגוגל? למזלנו הגדול, הדברים הם סופניים ובהחלט ניתן לנקות את השם שלכם בגוגל. רק הערה אחת חשובה: יחסי ציבור הם לא פתרון לדבר הזה. אם אתם חושבים לקחת
משרד יחסי ציבור כדי ליצור חומרים נוספים עליכם, חישבו שנית, כי זה לא הפתרון המתאים.
המהלכים שצריך לנקוט: קודם כל חייבים ליצור כמות גדולה של כתבות עליכם. למשימה הזו ממש לא מתאים משרד יחסי ציבור, במיוחד כי אנחנו צריכים ליצור כתבות שהן לא לגמרי טבעיות, אלא כתבות שהתוכן בהן מסודר בצורה כזו שתתאים למטרת העלייה במנועי החיפוש.
הכתבות האלו יהיו מלאות במידע חיובי עליכם ועל אודות הפעילות שלכם בכל תחום שלא יהיה. אך הגורם העיקרי כאן יהיה ההתאמה של הטקסט בכתבה למילות החיפוש שלכם. זאת אומרת שאם השם שאנחנו רוצים לנקות הוא ישראל ישראלי, אז כותרת הכתבה צריכה להתחיל בשם הזה והטקסט צריך לכלול את השם הזה כמה פעמים גם כן.
חשוב לשים לב שכאשר אנחנו מדברים על כמות כתבות, אנחנו מדברים על מספרים שהם בעשרות. בפרויקט ממוצע של ניקוי מוניטין בגוגל, אנחנו משתמשים בכמות מוערכת של 35 כתבות ייחודיות ושונות לחלוטין שממוקמות באתרים שונים על דומיינים שונים.
קידום הכתבות ברגע שנכתבו כל הכתבות, זה עדיין לא אומר שהעבודה נגמרה או אפילו קרובה לסיום, זה ממש לא המצב. עכשיו נשאר החלק החשוב והקשה ביותר, שזה קידום הכתבות האלו בגוגל. הרי העובדה שכתבתם כתבה חדשה, לא בהחלט גורמת לכתבה להיות ראשונה בגוגל כאשר מחפשים את השם שלכם. אז איך מביאים את הכתבה למעלה?
הדרך להביא את הכתבות שלכם למעלה היא ליצור מנגנון של קישורים (היפר לינקים), בין הכתבות, כאשר הלינק יוצא מתוך השם המקודם ומפנה לכתבה אחרת באותו הנושא.
התוצאות בדרך כלל, אחרי שלושה או ארבעה חודשים של עבודה רציפה, ניתן בהחלט להגיע למצב שבו כאשר יחפשו את השם שלכם בגוגל - יראו אך ורק את הדברים שאתם רוצים שאנשים יראו, שזה בדיוק הציפייה.