|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
דרעי. הצליח לסכל ממשלה רחבה [צילום: פלאש 90]
מלחמות היהודים

"דרעי הנחש השאיר את החרדים באופוזיציה"

יוגב שולח חיצים כלפי אריה דרעי, שטרן ולפיד מאשימים את המנהיגות החרדית בהסתה. והחרדים משיבים מלחמה בעיקר נגד בנט
22/03/2013  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   כנסת 19   |   תגובות
יוגב. דרעי חורש מזימות

שטרן. מוליכים עדר לתהום [צילום: אורי פורת]

לפיד. מעל ראשי המנהיגים

ליצמן. נאום עם כובע [צילום: פלאש 90]

קלדרון. איפה הדרך ארץ [צילום: פלאש 90]

אשר. כשר אבל מסריח [צילום: פלאש 90]

בן-דהן. אפילו את המרור עוד לא אכלנו [צילום: פלאש 90]

נראה שהטונים בין המפלגות החרדיות למפלגות הבית היהודי ויש עתיד עלו לטונים שמזמן לא נשמעו, ואף ירדו לרמה האישית.

חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) את המטרה - אריה דרעי - ותלה בו את האחריות להישארות החרדים מחוץ לקואליציה. בראיון לערוץ הכנסת השבוע, אמר יוגב: "בכל ניסיון (להרכיב קואליציה) ניסה אריה דרעי להדיר את רגלינו מן הממשלה ולהרכיב ממשלה של חרדים ושמאל. כאשר מסתובב חבר הכנסת אריה דרעי וחורש את המזימות האלה, אני חושב שהוא זה שגרם לכך (שהחרדים יהיו מחוץ לקואליציה). אם להטיל אשמה - אז רק באדם אחד - בו, או בכל מי שכמותו שניסה להדיר את הציונות הדתית ולא איפשר את החבירה יחד לממשלה יותר רחבה שגם החרדים בתוכה.

יוגב המשיך ותקף: "דרעי הוא סכנה גדולה. אם החרדים לא היו הולכים אחרי הנָחָשִיות שלו, של שמאל - גדיעת תורה וגדיעת ארץ ישראל - היה אפשר להיות באותה קואליציה".

מאז ניתוקם מעטיני השלטון, מתמרמרים הנציגים החרדים בכנסת, מי יותר ומי פחות, על דחיקתם לאופוזיציה, כאשר את האצבע המאשימה הפנו בעיקר לנפתלי בנט.

חבר הכנסת אלעזר שטרן (התנועה) הזהיר השבוע את מנהיגי החרדים מאובדן שליטה על צאן מרעיתן. בעמוד הפייסבוק שלו כתב: "אתה יכול להוליך עדר בריצה אל התהום מתוך הנחה שכשתגיע אל התהום - תעצור ויעצרו איתך. ואני כל שבאתי לומר להם, במטותא מכם תזכרו שאתם אולי תעצרו אבל העדר, לפחות בחלקו, ימשיך לתהום".

לפיד: החרדים מוצפים בהסתה פרועה

בפתח ישיבת הסיעה השבוע, דיבר גם יאיר לפיד אל החרדים, מעל ראשי מנהיגיהם: "כל מי שמנסה להגיד לכם שאנחנו ננצל את המצב כדי להדיר חרדים או לקפח חרדים - הוא טועה ומטעה ומנסה ליצור כאן שיח של שנאה ופחד, שאנחנו צריכים להתייצב למולו. אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך - אומר הלל הזקן - אני חושב שזה עיקרון מצוין. זו ממשלה שאין בה מפלגות חרדיות, אבל זו בשום פנים ואופן לא ממשלה שהיא נגד החרדים עצמם. אנחנו מציעים חוזה חדש, לא פוליטי, אבל חוזה שיאפשר לנו פה חיים משותפים של תורה ושל עבודה, של ערבות הדדית ושל שוויון בנטל ושל מוסר יהודי.

"אני פונה לציבור החרדי: אני יודע שאתם מוצפים בהסתה פרועה. אבל אני מציע לכם נסו אותנו. תנסו לדלג מעל ראשיהם של העסקנים ולפנות אלינו ישירות, ואתם תגלו שאנחנו יותר מאשר נשמח להיות בשבילכם כתובת".

שיח יבבה

השר אורי אורבך (הבית היהודי), כינה את השיח "יבבה מופרזת": "בזכות הכוח הפוליטי שהבוחרים והקדוש-ברוך-הוא העניקו לנו בבחירות האחרונות. אני מקווה שמה שראינו בחודש האחרון, כן, בעמדת המגשר והמפשר בתוך הקואליציה, יהיה נכון גם בחברה ובציבוריות הישראלית - בין חילונים ובין חרדים, וגם בתוכנו.

"ידידי החרדים, אל תמהרו לכנות בכינויי גנאי את הממשלה הזאת, עם כל ה'יהודי לא מגרש יהודי', וכל היבבה המופרזת הזאת; יש אופוזיציה ויש קואליציה, לפעמים אתם תהיו בקואליציה ואנחנו נהיה באופוזיציה, ולהפך, לא כל דבר זה הליכה לגולה, לא כל דבר זה חורבן. לא כל דבר זה ממשלת זדון, יש מחירים לא רק למעשים הפוליטיים, יש מחיר גם להתבטאויות פוליטיות קיצוניות, כשחברה שלמה חרדית יקרה משוסה על ידיכם כדי להגיד שמי-יודע-מה-קרה. אז אני לא רוצה לומר בפטרונות - אנחנו נדאג לכם, ואנחנו נעשה; אתם ילדים מספיק גדולים, אזרחים שווים במדינת ישראל. אני מבטיח שאנחנו, ככל שבאחריותנו, ננהג בהגינות ובכבוד לכלל אזרחי המדינה, וגם לחברינו החרדים - וגם לאוכלוסיה החרדית, שיש לנו הרבה מאוד, כחברה, מה ללמוד מהדברים המצוינים שבה".

אורבך הוסיף שלא הכול רע בשירותי הדת, ויש דברים טובים, "אבל אנחנו חושבים שיש מה לתקן בכיוון הממלכתי של שירותי הדת, לא רק בשירותים עצמם, הפיזיים, שאדם מקבל כמו שהוא מקבל בכל משרד ממשלתי אחר. יש מחלוקת בינינו לבין החרדים בתפישה שלנו את מקומה של הדת במדינת ישראל. מדיניות הלכתית ולא רק פסיקת הלכה ליחיד, בסוגיות של גיור, בסוגיות של נישואין וגירושין, בסוגיות של כשרות, בסוגיות של שבת, ואנחנו מקווים שבמובן הזה אנחנו נצליח להחזיר עטרה ליושנה".

לא ליהודים חרדים

חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה) עלה לדבר במליאה חשוב בכובע: "יבוא יום, לפי הממשלה הנוכחית", אמר, "שגם כאן לא יתנו לנו לדבר ולהיבחר לפי כל מה שקורה היום, שאפשר להחרים ואף אחד לא מדבר כלום. נציגי יהדות התורה, אנחנו, נהיה כאן לפה לכולם, שליחים נאמנים למנוע משונאי דת, מה שקורה כאן, לבצע את זממם.

"לראשונה בישראל, בעם היהודי, קמה ממשלה בישראל ומכריזה: לא ליהודים חרדים, לא לדת ישראל, לא לעולם התורה, לא לבני ישיבות, לא למשפחות ברוכות ילדים, לא לשמירת מצוות, לא להלכה, לא לרבנים גדולי ישראל. אכן זו בושה וחרפה. מה הממשלה אומרת? כן להחרמה, כן לשנאת האחר, כן למחלוקת וקיטוב, כן לקרע בעם. ואני חייב להעיר היום, שמעתי את יושב-ראש לפיד, השר המיועד, שאמר היום בפנייה דרמטית לציבור החרדי: אל תדאגו, אנחנו נדאג לכם. תעזבו את העסקנים, אנחנו נלך מעל ראשיהם. אנחנו נדאג לכם. זה אותו לפיד שהוא עשה הסתה במימון ממשלתי בטלוויזיה שנים נגד הציבור החרדי. זה אותו לפיד שהוא - בהסכם עצמו נאמר: לא לחרדים, לא רוצים אותם. הוא עשה את הכול. אותו לפיד, שפתאום דואג לציבור החרדי.

"ואני רוצה להגיד לכם משל איך זה נראה כלפי חוץ. תתארו לעצמכם, רבותי, אם הייתה קמה ממשלה ואחמד טיבי היה אומר: אני דואג להתנחלויות".

את מי מחרימים באיצקוביץ'?

אלעזר שטרן תקף בחזרה: "מאיזה מקום בא המושג הזה חרם? אולי באמת קצת חשבון נפש. אני אומר לך. אני מכיר את הרבנים, אני פוחד עליהם, לכן אני לא אומר את השמות. לא שהחרימו אותם, שזרקו עליהם אבנים, שקיללו אותם, גם כשהם היו גדולי הדור, אצלך. וב'איצקוביץ' [בית כנסת בבני ברק], אני יודע את מי לא סופרים למניין".

משה גפני (יהדות התורה) בחר דווקא להתנצל, אבל לא בפני מי שאולי חשבתם: "האמת היא שאני חייב סליחה בפני מועצת גדולי התורה אצלנו. אני הופעתי בפני מועצת גדולי התורה - אני מספר לכם את זה באמת בארבע עיניים - ואמרתי להם: תראו, בציונות הדתית יש שני חלקים. יש חלק אחד שהוא באמת קרוב יותר לחילונים. זה לא הרוב. אבל יש חלק גדול שהוא באמת - אצלו לומדי התורה זה דבר רציני. יש להם ישיבות. לא ישיבות הסדר - לומדי תורה. הם יודעים שעל זה קיים העם היהודי. והם קרובים אלינו בכל הנושאים. רק - אמרתי לגדולי התורה - בהשקפה הם קצת שונים מאתנו. אבל הם אתנו. הם היו אתנו בקדנציה הקודמת, בנושא של לומדי התורה הם אתנו. ואני מבקש סליחה מגדולי התורה. אני מבקש סליחה. הם כולם אותו דבר. ההבדל בהשקפה בין אלה שהם ציונים דתיים עם ישיבות ובין אלה שהם ציונים דתיים בלי ישיבות - ההבדל בהשקפה אומר שהם קרובים ליאיר לפיד ולא אלינו. הם מצאו את המכנה המשותף, על הנושאים הכי קרדינליים, הכי בעייתיים, שיש ליהדות הדתית, לאדם שומר תורה ומצוות. הם מצאו שפה משותפת עם יאיר לפיד ואנשיו, לא אתנו. אז הם אומרים: זה התחיל בתור משהו פוליטי כזה. אבל התברר שבהשקפת עולמם הם קרובים אליו.

"לקחתם הסכם קואליציוני, גם יש עתיד, גם הבית היהודי, שמדבר כולו על קבוצה באוכלוסיה, על החרדים, לפגוע בהם; מה שלא פוגעים במחבלים על-פי החוק. במחבל לא פוגעים בביטוח הלאומי", דבר גפני.

לאריה דרעי (שס) הייתה גרסה משלו להישארות באופוזיציה: "התחננו שמישהו ישב אתנו סביב השולחן וידבר אתנו, מה רוצים ומה המתווה שאפשר להגיע אליו בהסכמה. האמנו שעוד נשב, הכנו שיעורי בית, הכנו הצעות. לצערי הרב, מהר מאוד התברר שתחת הססמה של שוויון בנטל - מהר מאוד התברר מה שבהתחלה התביישו לומר: לא לחרדים. אין לי ספק היום שאם אני וחברי היינו תופסים אומץ, והיו לנו יועצים פוליטיים שאמרו לנו את זה: תסכימו לשוויון בנטל שמציע יאיר לפיד, תסכימו לחוק גיוס לכולם מגיל 18, שלמחרת היינו מקבלים נישואים אזרחיים, ואחרי יומיים היינו מקבלים נישואים אזרחיים ואוטובוסים בשבת, חלילה וחס".

ביקורת מסוג שונה הייתה מצד חברת הכנסת רות קלדרון (יש עתיד), שציטטה מהתלמוד שישראל הם ביישנים, רחמנים וגומלי חסדים. "כמו לציבור רחב מאוד בישראל ובעולם, חולשה לתרבות החרדית - לחמלה, לעדינות, לערכים היפים של העולם הישן, ומעל הכול ללימוד התורה. הנציגים המכובדים שיושבים כאן איתנו ולבושים כחרדים, לפחות על-פי הזמן שבו אני חברה כאן בכנסת, מצערים אותי בכך שאינם מגלמים בדרך הארץ שלהם את הערכים האלה - את היופי, את היופי הנדיר של החרדיות. אופן הדיבור אינו מכבד כשהם פונים אל שאר חברי הבית. מכאיב לי. ואני מבקשת שנשמור ביחד על אופיה של היהדות בכלל. כשאומרים לי 'הברית החדשה', זה מעליב אותי. אבא שלי היה מתעלף מזה. ולא בשביל זה באתי לבית-המחוקקים העברי, שאדם בשביל להרגיז יגיד לנו 'הברית החדשה'". מאוד חשוב לי שיהיו חרדים בארץ-ישראל. בבקשה תשמרו על כבוד התורה ועל כבוד החרדיות, ואנחנו אתכם. ההתקפה שמתחוללת כאן בלי גבול של דרך ארץ - היא פשוט - ורואים אותנו, העולם רואה אותנו. זה לא לכבוד התורה".

כשר אבל מסריח

הדברים נאמרו בעת דיון על הארכת כהונתם בכמה חודשים של הרבנים הראשיים לישראל. חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה), קרא לכך תרגיל "כשר אבל מסריח". "ההצעה על אותו חלק שלא מגיע (לכנסת), על האפיקומן שמתחבא פה מאחורה, אני חושב שבאמת כשר אבל מסריח בהחלט מתאים לעניין הזה. הוא התכוון לדיווחים על עסקה כביכול בין שס לבית היהודי, שבמסגרתה תתמוך הבית היהודי בהארכת כהונתו של הרב שלמה עמר.

אשר התייחס לדבריה של ח"כ קלדרון, ואמר: "אני חושב שמי שנעלב מהמילה 'הברית החדשה', עושה את זה בגלל קונוטציה שהיא אולי לא כל כך נעימה, אבל אני חושב שמי שקורא את ההסכם הקואליציוני - ולא מדובר על חברי כנסת ולא על פוליטיקאים שחשופים יותר - ויודע לתרגם אותו, שעל ציבור אחד במדינת ישראל שני-שלישים מהסכם קואליציוני מדבר: נכנסים להם למשפחתונים, למעונות-היום - לא רק לכוללים ולישיבות, לא רק לקעקע את אמונתם - לביטוח הלאומי, לכל דבר ודבר. זה הרבה יותר פוגע. זה פוגע באנשים שלא יכולים להחזיר מהדוכן הזה, זה פוגע באנשים שלא יוכלו מחר לגמור את החודש.

סגן השר במשרד לשירותי דת, אלי בן-דהן, הבהיר בדיון: "שמענו פה הרבה הערות וטענות שכביכול יש כאן סיכומים, יש פה אפיקומן. חבר'ה, אפילו את המרור עוד לא אכלנו - מה אתם רוצים אפיקומן? אני אומר - אני רוצה שהדברים יהיו ברורים: אין שום סיכום, לא בכתב ולא בעל-פה. אין שום קומבינה. הדברים האלה, רבותי, אין, לא קיימים. הדבר היחיד שיש באמת: רצון אמיתי לא להשאיר את מדינת ישראל בלי רבנים ראשיים לישראל. לא יכול להיות שהמדינה תהיה רק עם ממלא-מקום. זה לא דבר ראוי, זה לא דבר נכון".

בתגובה לנטישת מליאת הכנסת על-ידי מפלגת יהדות התורה אמר מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, עו"ד אורי רגב, ש"תגובות ההסתה הקשות של המפלגות החרדיות בשבועות האחרונים נגד הממשלה החדשה מעידות על אובדן עשתונות והיסטריה". לדברי רגב, "מצד אחד, קשה שלא לרחם על ראשי המפלגות החרדיות אשר חשים שחרב עליהם עולמם לאחר שנים בהם התרגלו למנעמי השלטון, הכוח והכיבודים, ויותר מכל - החיבור הצמוד לעטיני הקופה הציבורית. מצד שני ברור שהגישה המסוכנת הזאת של סרוב לקבל את הכרעת הבוחר נובעת משכרון הכוח שפקד את המפלגות החרדיות בשנים האחרונות ומהתחושה שאלוהים לשלטון בחרם. כמה שנים באופוזיציה יעשו למפלגות החרדיות רק טוב ויאפשרו להן חשבון נפש ממושך".

בין היתר מציע רגב לראשי המפלגות החרדיות לשאול את עצמם "האם לא טעו בהנחתם כי אפשר במדינה דמוקרטית לסחוט את אוצר המדינה עד דק, לרמוס את זכויות הרוב לחופש דת, להתעלם מחובתם האזרחית והלאומית לשוויון בנטל ולעצום את עיניהם וליבם שוב ושוב לרגשות הציבור ורצונותיו". לדברי רגב, "אם יעשו מנהיגי החרדים את חשבון הנפש ההכרחי הזה, הם ודאי גם יבינו את ההכרח לעבור ממדיניות של הקצנה וסרבנות למדיניות שמכירה בצורך להעניק לילדיהם השכלה כללית, לשלב את הציבור החרדי בחברה בעבודה ובשירות ולגלות סולידריות וסובלנות לזולת".

תאריך:  22/03/2013   |   עודכן:  22/03/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עולם התורה / Olam HaTorah   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"דרעי הנחש השאיר את החרדים באופוזיציה"
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דרעי המאוס
22/03/13 23:05
2
יוד יוד
23/03/13 16:25
3
כלב מוכה ,
24/03/13 06:18
4
נירון קיסר
24/03/13 18:37
5
יוד יוד
24/03/13 19:49
6
עובר אורח
25/03/13 15:36
פורום: כנסת 19 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
המועד האחרון לאישור תקציב המדינה ל-2013 יוארך עד ל-135 ימים מיום כינון הממשלה ה-33, כלומר עד ל-30 ביולי השנה.
19/03/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
יושב-ראש הכנסת ה-18, חבר הכנסת ראובן ריבלין, התייחס לאי-בחירתו לתפקיד יושב-ראש הכנסת, ואמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הציע לו תפקיד אחר משום שידע ש"אי-אפשר להעליב אדם ובד בבד לפתות אותו בהצעה לתפקיד אחר".
19/03/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
יושב-ראש ועדת הכספים, ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), אומר על הקיצוץ המתוכנן, בסך של כשלושים מיליארד שקלים "לא היה כדבר הזה". בראיון לערוץ הכנסת, אמר סלומינסקי כי לא יהיה קל להעביר את הקיצוץ, לנוכח ההתנגדות העזה הצפויה מצד אופוזיציה עם מוטיבציה חזקה להפיל את הכנסת, כלשונו.
19/03/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, יצא לאחר היבחרו לכותל המערבי להודות לקדוש ברוך הוא. אדלשטיין אמר כי זוהי עבורו סגירת מעגל היות שביום בו עלה ארצה כאסיר ציון (12.7.87) ביקש לנסוע ישר משדה התעופה לכותל.
18/03/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
יושב-ראש העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', הגיבה (יום ב', 18.3.13) להודעת ראש הממשלה, בנימין נתניהו במליאת הכנסת שהציג את ממשלתו ואמרה כי "אי-אפשר לקרוא למו"מ הקואליציוני פוליטיקה חדשה. הכול כאן ישן ומוכר. אנחנו האופוזיציה שלכם. כבר היום יש כאן שתי מדינות".
18/03/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
מאיר חוטקובסקי
מאיר חוטקובסקי
עדנה בקנשטיין לשעבר נשיאת בתי משפט השלום במחוז תל אביב ושופטת בבית המשפט המחוזי מספרת על חיזוריו של אריק בעלה והגעגועים אליו, ושוללת מעבר לדיור מוגן    כתבת דיוקן החושפת דמות שופטת ...
הפינוי הגדול בתולדות המדינה [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
אריאל היימן, אלון ברקמן
פינוי מאות אלפי תושבים מגבולות הדרום והצפון מאפשר להפיק מספר לקחים למקרה הבא - בין אם הסיבה תהיה ביטחונית ובין אם היא תהיה בשל אסון טבע
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il