לפני כמאה שנה הניח האמן הצרפתי מרסל דושאן, את היסודות ל"מדי רייד" - מושג חדש וחשוב באמנות הפופ-ארט. מהלך זה הוכתר כרגע מכונן בהתפתחות השיח התרבותי-אמנותי בכלל והשדה הקונספטואלי בפרט. פעולה זו של דושאן, המשויך לתנועת הסוריאליזם, הרחיבה את האופן שבו ניתן לראות ולתפוס אמנות. מסתבר כי ניתוק החפץ מההקשר המקורי שלו הוא זה שמגדיר מחדש את האובייקט האמנותי ואת יוצרו.
בהשראת דושאן יחגוג מוזיאון חיפה לאמנות, ביולי השנה, 100 שנה ל"רדי מייד" בתערוכת-ענק מקיפה. תשתתף בה גם קבוצת אמנים ישראלית מדיסציפלינות של אמנות פלסטית, אדריכלות, קולנוע ותיאטרון, שתציג בה את הפרויקט האמנותי "מייד אין צ'יינה". הדברים אמורים בפרויקט המציע התייחסות חדשה ומאתגרת למושג "רדי מייד". בפרויקט זה מתבקשים ציירים סיניים לתת ביטוי ציורי לצילומי-נוף מישראל שיצולמו על-ידי הקבוצה הישראלית. צילומי-נוף אלו יצולמו בהתאם לתבניות, כללים וחוקים של ציור נוף מערבי קלאסי.
מיצב חושפני
הקבוצה הישראלית המשתתפת בפרויקט מונה את שחקנית התיאטרון, קרן מור; את שחקן הקולנוע מנשה נוי; את האמן דניאל שושן; את האדריכלית שרון יאבו-איילון; את המהנדסת לולה בן אלון; ואת האדריכל עמית מטלון.
בסופו של התהליך יתקבלו 1,000 ציורי שמן על בד של אמנים סיניים, שהנוף המצולם הוא חסר משמעות עבורם. ציור הנוף האירופאי הקלאסי על משמעויותיו עובר דרך מפעל השעתוק התעשייתי הסיני, שבו מועסקים אמנים סיניים כמכונות-ציור. תוצרי פס הייצור הזה ישובו אל "ארץ המקור" - ישראל - כשהם מרוקנים מהמשמעויות המקומיות וטעונים במשמעות ממקום אחר.
התהליך הזה ייחתם עם הצגת ציורים אלה במוזיאון חיפה לאמנות. המיצב עצמו יחשוף את היכולת להציג אובייקט אמנותי נטול-מקור, את מעמד האמן ואת הקלות שבה נצרכות חוויות גלובליות או מקומיות.