|   15:07:40
דלג
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

איש הנדל"ן של השבוע

האיש שבנה את "מרפאת זמנהוף" החדשה

המהנדס דוד נמרודי הפך בצנעה לאחד המובילים בבנייה חוזית בונה גם את בית החולים לשעת חירום באשקלון, מוזיאון טבע, שני בתי ספר חדישים ומרכז ספורט גדול התחום החדש: תמ"א 38
17/05/2013  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
דוד נמרודי, הבעלים של חברת הבנייה שיתופית [צילום: יח"צ]

אלעזר לוין
"מרפאת זמנהוף" תפתח מחדש ברמת אביב

המהנדס דוד נמרודי, 67, ישב אתמול (ה', 16.5.13), לפגישה עסקית במרכז שוסטר, רמת אביב. תוך כדי שיחה אמר לאורחיו: "הביטו אל הבניין ממול, הנמצא בשלבי בנייה אחרונים. זוהי 'מרפאת זמנהוף' החדשה של קופת חולים כללית, ואני בניתי אותה!"

"אני" היא ליתר דיוק "שיתופית", חברת בנייה בבעלותו המלאה. האיש והחברה צנועים, כמעט בלתי ידועים. News1 חושף היום את פעילותה העסקית של החברה, המגלגלת מאות מיליוני שקלים בבנייה חוזית, ונמצאת בשורה הראשונה של חברות הבנייה בישראל.

"מרפאת זמנהוף" היא דוגמה טובה לפעילותה של החברה הוותיקה. זהו בניין המרפאות המרכזי של קופ"ח, שבעוד חודשיים יחליף את המרפאה ההיסטורית של מרכז תל אביב. הבניין הוא בן 6 קומות, 9,000 מ"ר, כולל קומה לסניף חדש של מכון מור. הוא נבנה תוך שנתיים מיום קבלת היתר הבנייה, על-פי תכנונו של האדריכל משה צור. נמרודי שילב בבניין את החידושים האחרונים בענף הבנייה, ובהם לוחות חיצוניים ממוחזרים. שלש קומות החניה, עם 300 מקומות, נבנו בצורה שתהיה נוחה ביותר לעובדים ולחולים.

"שיתופית" זכתה לפני שנים במכרז של קופת חולים, וגברה על חברות מובילות אחרות. היא תקבל בעד עבודתה 33 מיליון שקל. הפרויקט כולו, עם עבודות גימור שונות וציוד, יעלה 60 מיליון שקל.

נמרודי: "יש לנו כמה עקרונות. אנחנו מקבלים עבודות רק במכרזים, ובונים רק על-פי הזמנות של הממשלה וגופים ציבוריים. איננו בונים דירות. החברה מתבססת על הון עצמי, ומוסרת את הפרויקטים בזמן, ללא איחורים. כדי לעמוד בלוח הזמנים, יש לנו צוות עובדים מקצועי, וציוד הנדסי ומכני כבד בבעלותנו, ב-30 מיליון שקל. אנחנו מקפידים להעסיק עובדים באיכות גבוהה, כולל פלשתינים".

העיסוק של רעיית יו"ר מפעל הפיס

מה בונים כיום?

נמרודי: אחד ממוקדי הפעילות שלנו כיום הוא אוניברסיטת תל אביב, שבה אנחנו בונים את בנייני מדעי הסביבה ואוספי הטבע. בניין מדעי הסביבה הוא בן 5,000 מ"ר, בחוזה בן 30 מיליון שקל; בנייתו תסתיים בעוד כשלושה חודשים. במרכזו עומדת קפסולה, תלויה באוויר כביכול, מוארת באלפי נורות, שתהיה חדר הישיבות של הבניין. במקביל, התחלנו בבניית משכן אוספי הטבע, בן 7,300 מ"ר, שהוא בעצם מוזיאון הטבע של האוניברסיטה, בחוזה בכ-40 מיליון שקל. הרוח החיה בפרויקט זה היא פרופ' תמר דיין, המנהלת את אוספי הטבע הלאומיים, אשתו של יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין.

193 מיליון שקל - ועוד אין חדרי ניתוח
מגדל הנביאים בירושלים [צילום: יח"צ]

בתל אביב והסביבה
"הרחבנו את אצטדיון הכדורסל נוקיה. בנינו מרכז קונגרסים באשקלון. בנינו גם מגדלי משרדים: אקרשטיין בן 13,000 מ"ר בהרצליה, בנייני רד תקשורת בירושלים, ומגדל הנביאים של ריגר-פישמן, בן 12,000 מ"ר, גם הוא בירושלים"

האם אלו הבניינים החשובים ביותר שלכם?

נמרודי: לדעתי, הפרויקט החשוב ביותר שלנו, כיום ולשנים הקרובות, הוא בניית האגף הממוגן בבית החולים ברזילי באשדוד. זכינו תחילה בחוזה לבניית השלד, ב-75 מיליון שקל. זה עתה זכינו במכרז השני, לעבודות הגמר, ב-118 מיליון שקל נוספים, סך הכל 193 מיליון שקל! האגף הוא בעיקר חדר מיון ממוגן תת-קרקעי בן ארבע קומות, 40,000 מ"ר, ראשון מסוגו בישראל. זה יהיה בית החולים לשעת חרום של דרום המדינה! מעליו ייבנו שתי קומות עיליות. האגף יהיה מוכן בעוד שנתיים.

זה נשמע מושלם.

נמרודי: לא כל כך. הפרויקט אינו כולל חדרי ניתוח! אומרים לי, שהמכרז לבנייתם ייצא בעוד שנה. אקווה שיהיו מוכנים בזמן.

האם ומה אתם בונים עוד בתל אביב ובסביבתה?

נמרודי: לפני שנתיים זכינו בפרס המצוינות של התאחדות הקבלנים, על בניית פרויקט סימה סיטי בראשון לציון. הרחבנו את אצטדיון הכדורסל נוקיה. בנינו מרכז קונגרסים באשקלון. בנינו גם מגדלי משרדים: אקרשטיין בן 13,000 מ"ר בהרצליה, בנייני רד תקשורת בירושלים, ומגדל הנביאים של ריגר-פישמן, בן 12,000 מ"ר, גם הוא בירושלים.

חברות בנייה ותשתית פעילות מאוד בתחום החינוך. מה אצלכם?

נמרודי: בשנים האחרונות זכינו בשני מכרזים של החברה הכלכלית העירונית בתל אביב. בנינו את בית הספר של צפון-מערב העיר, מעבר לירקון, ברחוב שושנה פרסיץ, ליד אזורי חן, חדיש ומודרני, המהווה חלק מהליבה של תוכנית 3700 הגדולה לבנייה באזור. באחרונה זכינו במכרז לבניית בית ספר דומה, "אנטיגנוס", בן 4,500 מ"ר, ליד כיכר המדינה, בחוזה בן 30 מיליון שקל.

הג'קוזי של עיריית ראשון לציון

נמרודי מספר עוד, כי חברתו זכתה במכרז של עיריית ראשון לציון, לבניית מרכז הספורט העירוני, במערב העיר, בחוזה בן 40 מיליון שקל. המרכז ייבנה ליד המכללה למינהל. יהיו בו בין היתר שלוש בריכות שחייה, חדר כושר, חדרי חוגים, ג'קוזי ומבנה מרכזי.

דוד נמרודי, יליד אירן, גדל בעירק, ועלה עם משפחתו לארץ, כילד בן 5. עם סיום לימודיו שירת בצה"ל, ואחר כך היה פעיל בעסקי בנייה. ב-1986 הקים את "שיתופית". נמרודי הוא בן משפחתם של אנשי העסקים יעקב ועפר נמרודי, אך אין להם עסקים משותפים. הוא נשוי, אב לארבעה בנים ובנות. בנו אור הוא מנהל פרויקטים ב"שיתופית", וחתנו ארז אחראי על מכרזים וחוזים, כך שיש לנמרודי דור המשך.

140 מיליון שקל בשנה

בונים ירוק
"אני מחפש פתרונות חילופיים לשיטות הבנייה המקובלות. הלוחות הממוחזרים בבניין המרפאות הם דוגמה אחת. חתמנו על הסכם עם חברת רפי וצביקה, העוסקת בהפרדת חומרים, למשל הפרדת פסולת מבטון. אנחנו שמים דגש על בנייה ירוקה"

"שיתופית" לא הנפיקה בבורסה. בראיון ל-News1 גילה נמרודי, שהכנסות חברתו נעות בין 130 ל-140 מיליון שקל לשנה. החברה גם אחראית על עבודתם של קבלני משנה בחלק מהפרויקטים שלה, במחזור של 60 מיליון שקל נוספים. נראה שהחברה רווחית, אבל כיוון שהיא פרטית, אין נתונים מפורטים.

"אנחנו עצמאיים" - אומר נמרודי - "המשרדים שלנו בהרצליה, והציוד הכבד שלנו מאוחסן במחסן במושב אחיעזר, ליד יהוד, המשמש גם לצרכים אחרים של החברה. אנחנו אחראים ישירות על אחזקתו ועל תיקונים".

האם העובדה שאתה מהנדס בניין משפיעה על עבודת החברה?

נמרודי: כן. אני מחפש פתרונות חילופיים לשיטות הבנייה המקובלות. הלוחות הממוחזרים בבניין המרפאות הם דוגמה אחת. חתמנו על הסכם עם חברת רפי וצביקה, העוסקת בהפרדת חומרים, למשל הפרדת פסולת מבטון. אנחנו שמים דגש על בנייה ירוקה.

"הממשלה מקלה על כניסת פועלים פלשתינים"

מי הם הפועלים והעובדים?

נמרודי: איננו מעסיקים פועלים סינים. אני מעסיק רק עובדים באיכות גבוהה. הפלשתינים הם פועלי בניין כאלו. באחרונה אני מרגיש נכונות גדולה יותר של המדינה להקל על הפועלים הפלשתינים, ומאפשרת להם לעבוד בבנייה בישראל. וזה טוב. הם מגיעים יותר ויותר. גם הערבים בישראלים בסדר. בתפקידים בכירים אני מעסיק אנשי מקצוע יהודים. כך אנחנו מתגברים על המחסור בפועלי בניין.

מדוע אינך בונה למגורים?

נמרודי: אני מתרכז בתחומים שהם בתחום המומחיות שלי. לפני שנים רבות בניתי גם בנייני מגורים, אך הפסקתי. אגלה לך סוד: בימים אלו אנחנו חוזרים ונכנסים לבנייה למגורים. חתמתי על חוזים לבניית שני בניינים ברמת גן, אחד מהם ברחוב העמל, על-פי תמ"א 38. יהיו בהם 20 דירות חדשות. נוח לעבוד ברמת גן, מהנדס העיר חיים כהן מעולה, ומקדם את הפרויקטים!

מי שירצה לשמוע במשפט האחרון ביקורת מרומזת על עיריית תל אביב - צודק.

על הגזירות: "כשיורד גשם, כולם נרטבים"

אתה פעיל בהתאחדות בוני הארץ?

נמרודי: אני חבר הנהלת האגף לבנייה חוזית, ובין האחראים לאתיקה המקצועית של הענף.

האם ואיך ישפיעו הגזירות הכלכליות על "שיתופית"?

נמרודי: מס הכנסה ומס חברות יעלו ב-1.5%, וזה ייקר את ההוצאות בסכומים ניכרים, בייחוד בסעיף המשכורות. לכאורה, לא יהיו השפעות ישירות נוספות, כי איננו בונים למגורים. אבל כשיורד גשם, כולם נרטבים.

תאריך:  17/05/2013   |   עודכן:  19/05/2013
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האיש שבנה את "מרפאת זמנהוף" החדשה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חוסר השקט, שמתבטא ברבדים רגשיים, מלווה אותנו לאחרונה בכל המישורים וימשיך ללוות אותנו בלי פרופורציות ובדרכים הכי פחות צפויות. להזכירכם, זוהי עונת הליקויים, שהחלה עם מולד הירח בתאריך 10.4, המעוררת ספקות, סימני שאלה ומשברים, בעולם האישי והפרטי, החברתי, הכלכלי והמדיני. בתאריך 25.5, אנו צפויים לעוד מופע של ליקוי לבנה. המתח השבוע יעלה ויעורר את מפלס הרגשות לגלים גבוהים מאוד, לא שאלו היו כבויים חס וחלילה בשבוע האחרון, אבל השבוע מבנה הכוכבים יגרום גם לאיבוד שליטה וכעסים יתפרצו בקלות. האגרסיות יגיעו לשיאן בסוף השבוע. הסחרירים יעופו מכל כיוון, והם עלולים לגרום למפולת שלגים, שתתחיל מכדור שלג קטן שהחל להתגלגל. אורנוס תמיד מוציא את הדברים מפרופורציות, לכן נסו להיות זהירים יותר במוצא פיכם ובסיכונים שאתם לוקחים על עצמכם.
17/05/2013  |  טובה ספרא  |   כתבות
כתפאורה למעללי הנהנתנות של ראש הממשלה ורעייתו אני מבקש לציין שני נתונים מדאיגים שפורסמו השבוע:
17/05/2013  |  אריה אבנרי  |   כתבות
העיתונאי רועי צ'יקי ארד כתב (יום ו', 17.5.13) בעיתון הארץ רשימה ממצה וגדושה בפרטים בדבר חתונתם של המגישה גאולה אבן (ערוץ 1) ושר הפנים גדעון סער. החתונה נערכה במזל טוב ערב קודם לכן, בחצר חווילתו של טל זילברשטיין - חבר משותף של בני הזוג.
17/05/2013  |  יואב יצחק  |   כתבות
השבוע האחרון עמד בסימן הגשש החיוור, עם שלושה סימני קריאה!!!. שייקה לוי וגברי בנאי כמעט נחנקו ממטר האהבה, החבוקים, הנשיקות, לחיצות היד והצילומים שנשפכו עליהם. הישראלים של אל.אי. פשוט השתגעו על הגשש. לא זוכרת קבלת פנים כל כך חמה וכל כך מחבקת כמו שכל החבר'ה כאן שפכו על שייקה וגברי. השניים שהגיעו לרגל הקרנת 'פולי, שיר עזבון', סרט דוקומנטרי שביים עופר נעים, התכבדו במסיבת סיום מהסרטים.
חלום על תרנגול כחול מקרקר, שחלם בזמנו שף הצמרת שאול בן אדרת, לא זו בלבד שקרם עור וגידים במסעדה הנושאת את שמו של השכווי - אלא הוא גם זה שהפך למופת ולסמל של אוכל-גורמה. אין לי צל של ספק שאילו רק הונהג פה פרס-ישראל לקולינריה טובה, היה בן אדרת זוכה בו לפני כל שף אחר במדינה.
16/05/2013  |  ראובן לייב  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il