|   15:07:40
דלג
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
ההפיכה במצרים. לא מפתיעה כלל [צילום: AP]

הפיכה שנייה ולא מפתיעה

מצרים: אין כל הפתעה עם המהפך, הכוכבים סיפרו את הסיפור כבר עם רגע ההשבעה של מוחמד מורסי ישראל: המציאות הנוצרת במדינה תהיה טובה יותר מהמצופה. הגוונים השונים בקואליציה ילמדו לשתף פעולה תחזית אסטרולוגית שבועית: 12.7.13-5.7.13
05/07/2013  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   הפיכה במצרים   |   תגובות

אנחנו נמצאים ברצועת זמן בה כוכב מרקורי נמצא בנסיגה. מרקורי מסמל את החשיבה, ובזמן הנסיגה הוא פועל על תדר שונה, הגורם לנו לדלג, בגלל היסח הדעת, על פרטים שיכולים להיות חשובים. ייתכן גם שאנו מרגישים פחות ממוקדים. עם זאת, אין זה אומר שצריך לעצור את החיים ולהיכנס מתחת לשולחן. המשיכו לעשות את מה שאתם עושים בדרך כלל, אבל הימנעו מקבלת החלטות חשובות. זה זמן טוב לעבד מחשבות ורגשות, לנסות לעשות דברים במידה מוגבלת, אולי לבדוק תסריטים חדשים, אפשרויות אחרות והחלטות שאין להן השפעה לטווח הארוך.

יחד עם זאת, לפעמים החיים לוקחים אותנו למקומות דווקא בזמנים אלה ואין לנו ברירה אלא לעשות צעד חשוב, כאן ועכשיו, בלי אלטרנטיבה אחרת, והמסר הוא שצריך לעשות זאת. למשל, כניסה למקום עבודה חדש, שלא ניתן לדחות לעוד חודש. אלה הנעזרים בי כאסטרולוגית, יודעים שניתן לספק פתרונות גם למצבים האלה. עבור אלה מכם אשר נולדו עם מרקורי בנסיגה, כל הרשום לעיל אינו רלוונטי, מאחר שאתם נמצאים בתדר הנכון עכשיו. אגב, ילדים הנולדים עם מרקורי בנסיגה, נולדים עם איכויות חשיבה מיוחדות, זיכרון יוצא דופן והבנה של דברים ברבדים "אחרים".

היזהרו כעת עם החלטות גדולות, זכרו שאינכם יכולים לבטוח בלוגיקה כמו תמיד, כך שזה הזמן להתחבר גם לאינטואיציה ולתת לתחושות הבטן מקום, שינחו אתכם לנתיב הרצוי.

מולד הירח בתאריך 8.7 במזל סרטן נמצא במבנה כוכבים של שלטון, או חקיקת חוקים הקשורים לפיננסים. מקבץ הכוכבים מעיד על כך שהחוקים מכוונים נגד הונאות בשווקים פיננסיים או פעילות במסחר לא חוקי. כוכב סאטורן נעצר במזל עקרב, מצביע על עבודה, לוח זמנים שמגיע לתאריך היעד מתקצר, דאגות כלכליות שמשפיעות על רבים.

יתפתח סוג של קושי לסיים דברים, מצב שיעורר מבוכה, בעיקר בגלל שתתקשו לשתף פעולה או לעבוד עבודת צוות בעבודה. בזמן המולד במזל סרטן, המסמל משפחה וחברים קרובים אותם אתם רואים כמו משפחה, נסו לשתף את האנשים הקרובים אליכם והימנעו בעיקר מהפצת שמועות. אל תתרמו לרכילות לא ריאלית. אלה ימים טובים להתקשר עם אלה שאתם חשים איתם "הכי בבית" שאפשר.

כוכב מארס יעבור למזל סרטן בתאריך 13.7, על מעלת האפס, מעלה המשפיעה על כל העולם, בעוד כשבוע בערך, ובשליש השלישי של חודש יולי הוא ידליק את הריבוע אורנוס-פלוטו. אלו מנעדים של סכנות, חוסר שקט, קונפליקטים והנפיצות גבוהה. עניינים לאומיים, בכל מקום על פני הגלובוס, יהיו אינטנסיביים, תתפרץ אלימות במשפחה, עימותים קשים יצוצו גם בגלל שטויות, בכל נושא ובכל מקום.

נסו לחשוב על הדרך למתן את עצמכם בזמנים האלה, להוריד פרופיל ולסגל צניעות אישית, כדי למנוע את הרע ביותר. זכרו שכעס גורם לאנשים לאבד את היציבות הנפשית, וחלקם, במצבים קיצוניים, עלולים לבטא תגובות קשות לעיכול.

עד לתאריך 20.7, הנדיבות והאמפתיה זורמות יותר, התפתחות צפויה בעסקים חזקים או פוליטיים. המקבץ במזל סרטן מדגיש שאהבת המולדת מתחזקת. כן, פטריוטיות אינה מילה גסה. גם ערכי המשפחה והגנה על החלש מתחזקים, ואלה הנמצאים על עננים רוחניים יותר, יחושו משהו עמוק יותר עם הרבה רוגע וחוויות בעלות אופי מיסטי.

השבוע...

5.7 [כ"ז בתמוז] ענייני משפחה מעסיקים אתכם, הרגשות זורמים בנועם והכל עם הרבה סימפטיה. לאנשי היצירה שביניכם, יום טוב להמריא עם הדמיון למחוזות חדשים.

6.7 [כ"ח בתמוז] התחושה היא שאתם נדרשים למשמעת עצמית, כדי לא להתבטא אמוציונאלית. חפשו דרך לתקשר ולהגיב במהירות, בלי להיכנע לגחמות של הזולת. הירח בטל משעה 15:30 בצהריים עד שעה 01:14 אחר חצות.

7.6 [כ"ט בתמוז] הצורך הבסיסי הוא יציבות ואתם נהנים להיות בחברת בני המשפחה או בבית. תנו לתחושות הבטן לנווט אתכם היום. לקראת שעות הערב, תרגישו פער בין הצרכים שלכם לבין המציאות בשטח.

8.7 [א' באב] הרגישות היום מגיעה לשיאים חדשים וכל דבר קטן מקפיץ אתכם. אתם מרגישים צורך להתגונן והמקום הנוח ביותר הוא בחיק המשפחה. שימו לב, סגנון דיבור שלכם מושפע מהעומס הרגשי. הירח הבטל יהיה משעה 14:44 בצהריים עד למחרת בשעה 13:48 בצהריים.

9.7 [ב' באב] הביטחון העצמי חוזר אחר-הצהריים ואתם רוצים לבלות ולחגוג. היו רגישים עם נתינה כדי לזכות גם בקבלה. מצב הרוח משתפר מאוד.

10.7 [ג' באב] זרמו עם החושים הטבעיים שלכם ותיהנו מהדרך. נושא הלב במרכז, אתם נותנים אהבה ומקבלים חזרה. היום יש לכם גם אינטואיציה טובה לומר את הדבר הנכון בזמן הנכון, וזה כל הקסם.

11.7 [ד' באב] אתם במצב רוח של הדדיות ושותפות באהבה. אתם אומרים דברים מהלב, נכון שמחמאות ואכפתיות אף פעם לא יוצאים מהאופנה. אלו מחוות שנכונות להיום וישרתו אתכם בהמשך. הביטחון בפעולות שלכם היום עוזר למטרה. הירח בטל משעה 22:54 בלילה עד שעה 01:12 אחר חצות.

12.7 [ה' באב] אתם במצב רוח של ביקורת או התגוננות. אכפת לכם ואתם לוקחים אחריות ודואגים למשפחה. נוח לכם להיות בבית שם אתם חשים בטוחים. זהו יום שמתאים גם להיכנס למטבח, לבשל ולאפות עבור כל המשפחה.

כלכלה ושווקים

היום בו יצאה ההודעה על מכרזים להקמת הנמלים, הייתה בזמן האידיאלי מבחינת הכוכבים, במבנה העוזר לקדם החלטות כלכליות גדולות. כמה סמלי שבעת הזו הכוכבים הם במזלות מים. הכוכבים יופיטר במזל סרטן, סאטורן במזל עקרב ונפטון במזל דגים, יכולים לעזור לסיים תקופות של חסר בכמה נושאים. אלה כוכבים טובים לעסקות גדולות בעיקר עד לתאריך 20.7. גם החלטות טובות ומשמעותיות שניתן יהיה להוציא לפועל.

לאחרונה, צצים חשדות או שמועות על סוכנויות המשפיעות בדרכים לא כשרות על מעמדם הכלכלי של חברות, בנקים ומדינות, שהן בעקיפין גם הזרז להיחלשותם הכלכלית.

גם בסין יש קצת חוסר יציבות, שהשפיעה על השווקים לאחרונה. מצבה של הודו גם הוא לא "בשמיים", המטבע שלה נחלש מאוד. דווח שם שהממשלה חושבת לעצור מכירת אבנים טובות, זהב ומסחר במטבעות, כדי לעצור את נפילת הרופי.

קרטלים שונים ברחבי העולם משתמשים במניפולציות להחליש את הזהב והכסף, כדי להחזיר את האנשים להשקיע בשווקים. אבל יצירת המחסור במתכות האלה תביא שוב לעלייה במחירן. משברים בשווקים הצפויים בין ספטמבר לנובמבר 2013, יכולים להיות אחת הסיבות לעלייה במחירי הזהב והכסף. גם החודש, סביב התאריך 8.7, יש מצב נחמד לזהב. בהווה, המעבר של היופיטר במזל סרטן, שסמלו הוא המתכת-כסף, ואחר כך למזל אריה, שסמלו זהב, מבטיחים שנראה שינוי משמעותי לטובה.

בינתיים מרקורי בנסיגה אינו עוזר ליציבות בשווקים. הוא עם הטריקים שלו יוצר הרבה מן הלא צפוי, הוא גורם לרמזים ולשמועות שאין להם בסיס במציאות ומביא למצבים של חוסר שליטה מסוים. עצירת הסאטורן בתאריך 8.7 גם תורגש בשווקים.

אצלנו

המפות המשותפות של ממשלת נתניהו ומדינת ישראל, מביאות לכמה מסקנות על המציאות שנוצרת במדינה: בעתיד הקרוב, נראה את הממשלה צולחת את העברת התקציב למרות המאבקים. בהמשך 2014-2013, נלמד שהנתונים הכלכליים חיוביים יותר ממה שחשבו. כמה מבני כוכבים על המפות מלמדים שלממשלה תהיה יכולת ביצוע טובה על דברים שכבר דנו בהם בעבר והם בשלים להפוך למציאות, ניתן יהיה להוציא אותם לפועל, כמו המכרזים שיצאו בימים האחרונים בנושא הנמלים. לעומת זאת, נושאים בהתהוות - המגמה מעידה שבאלה יהיו דיונים שיימשכו יותר זמן מהרצוי; חוק הגיוס, הנקרא "שוויון בנטל", נופל למשל לתוך הגדרה זו.

למעשה, עד תחילת 2014 לא נראה שינויים דרמטיים. אחר כך תהיה עשייה חיובית. לממשלה יהיו החלטות שתקדם (4-10), למרות ההשפעות החיצוניות (העולם) שתהיה בהן אווירה של אובדן פרופורציות (1-7) ועל המדינה שלנו יהיה להתמודד עם מקור לחץ וקושי (2-8), בלי לשנות את דרך ההתנהלות המקורית. כך שצפויות טלטלות בגלל גורמי חוץ, "הזדמנויות שבאות והולכות". הכל יהיה דינמי, לטוב ולרע. הניסיונות לשנות לא יהיו תכליתיים. התוצאה תהיה בהוכחה שהממשלה בוחרת בדרך הנכונה, המותאמת למציאות שלנו ( 4-10) ועדיפה על היענות ללחצים מבחוץ. מאביב 2014 תהיה תקופה בה ההנהגה והמדינה יוכלו לעצב את המציאות כפי שאנחנו חושבים שהיא נכונה, גם מול הלחצים החיצוניים, ובפועל, לנקוט גישה שמרנית יותר, כדי לשמור על הקיים.

בהווה, אלה חבלי לידה של הממשלה, עם התנהלות שעדיין לא מגובשת בקואליציה צבעונית. במהלך 2014 נהיה עדים כיצד כולם לומדים לשתף פעולה ולהציג מדיניות ברורה. תהיה אופציה גם להרחבת הממשלה.

מצרים
תזכורת לקוראים מכתבות שהופיעו כאן
▪ ▪ ▪

בתאריך 30.11.12 התפרסם:

"מיד אחרי שמוחמד מורסי, נשיא מצרים, קיבל שבחים על פעולתו ומעורבותו בסכסוך הפלשתיני ותיווכו (בהוראת האמריקנים) להפסקת אש בין חמאסטן ומדינת ישראל, הרגיש הנשיא שהוא כל-יכול ומיד לקח לעצמו את הסמכויות, בהבטחה שזה זמני (?) עד שהחוקה החדשה תתקבל במצרים..."

ואז החלו המהומות.

באותה כתבה נכתב גם:

"כניסתו לתפקיד הייתה בתאריך 30.6.12, השמש ב-8 מעלות במזל סרטן, מאותגרת מהריבוע אורנוס ופלוטו. כלומר כניסתו לתפקיד מושפעת מכוכבים שאופיים מהפכני. גם מפתו האישית של מורסי מאותגרת מהכוכבים האלה... בנוסף, בשבוע האחרון התפתח עוד קונפליקט אינטנסיבי בעזרת הצמד מארס-פלוטו ב-8 מעלות גדי שהתפוצץ בפניו בימים האחרונים כתגובה על הדרך בה בחר לפעול ולהודיע על הצווים החדשים העטופים בחוקי השריעה. למעשה, מבנה הכוכבים מעיד שמורסי, הרוצה בשלטון יחיד, יהיה בעימות מתמשך עם חלק גדול מהאוכלוסיה המצרית שרצתה בשינוי - עימות שיסלים בחודשיים הקרובים עם כוכב מארס במזל דלי. בתמונה הרחבה יותר נראה כי אי-השקט במצרים יימשך לאורך השנתיים הקרובות..."

בתאריך 1.2.13 נכתב כאן:

"מבנה הכוכבים העובר על ציר 1-7 במפה המשותפת של מצרים (הרפובליקה) ומפת ההשבעה של דוקטור מורסי, מעידים שהגישה שלו, להתנהל בלי מגבלות ולנסות לדכא בכוח את האופוזיציה, לא תצלח. ההתנהלות הנוכחית של מורסי תפעל כבומרנג נגדו. הוא יבין בדרך הקשה שעליו להיכנס למו"מ עם האופוזיציה ולתת מקום שווה גם לאלה שאינם תומכים ב"אחים המוסלמים", וזה יהיה לטובתו. מבנה הכוכבים הכולל את אורנוס ופלוטו ממשיך לאורך השנה הקרובה, כך ששלטונו של מורסי מאותגר, עד שיבין את מגבלות כוחו. ברצועת הזמן הזו מוסיף כוכב סאטורן על ציר 2-8 קושי, וגורר אותו בעל-כורחו למציאות שלא חשב שימצא את עצמו בה... הנשיא מורסי יצטרך להפנים שאינו כל-יכול".

עכשיו, אחרי שקיבל את האולטימטום ביום רביעי האחרון, הבין (?) מורסי שעליו לשתף פעולה עם האופוזיציה, ואף הודיע על נכונותו להיכנס למו"מ, אבל זה היה מאוחר מדי (לו התייעץ עם אסטרולוג, אולי לא היה בטוח בעצמו כל כך...) והצבא שהעמיד את האולטימטום, "שיחרר את מורסי מתפקידו" ביום רביעי בלילה.

למעשה, מפת ההשבעה של מורסי, בקיץ 2012, העידה על המוגבלות שתהיה בתפקידו, מה שהוא, כבן מזל אריה כוחני, לא היה מוכן להפנים. השמש בתחילת החודש "הדליקה" את המפה, בין התאריכים 4.7-2.7 - להזכירכם: זמן האולטימטום של הצבא לנשיא מורסי. גם בשבוע שעבר נכתב כאן: "תתעורר תחושה של כאוס, חלקה יהיה גם קשור למאבקים פוליטיים שעלולים לצאת משליטה".

השבעת השופט עדלי מנסור כנשיא זמני מצביעה על רצועת הזמן מפברואר 2014-אפריל, תביא עוד שינוי. אולי בחירות חדשות או התעוררות נוספת של האזרחים. הרפובליקה המצרית תמשיך להיות מוקד לחדשות. נעקוב אחרי ההתפתחויות.

נזכור שבשבוע האחרון של יולי 2013, כוכב מארס ידליק את המרובע ויבטא את הכוחנות של האורנוס/פלוטו, מבנה כוכבים שיקבל חיזוק גם מהיופיטר עד כמעט סוף אוגוסט. הסיר "רותח", לאורך זמן, המתח והאלימות, הקונפליקטים המתמשכים - אלה ישפיעו הרבה מעבר למצופה באזורים מועדים לפורענות בעיקר.

"האלהים הוא הפייטן, האנשים רק שחקנים. ההצגות הנשגבות המוצגות בעולם חוברו בשמיים" [אונורה דה בלזאק].

תאריך:  05/07/2013   |   עודכן:  05/07/2013
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 צבא מצרים 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הפיכה במצרים
מחבלים חמושים איסלאמים תקפו לפנות בוקר (יום ו', 5.7.13) עמדות של כוחות הביטחון המצריים ברפיח ובאל-עריש. אל עמדת משטרה ברפיח שוגרו רקטות, ובדיווחים נמסר כי לפחות חייל מצרי אחד נהרג ושניים נפצעו. תחנת המשטרה סמוכה מאוד לבסיס של המודיעין של צבא מצרים.
05/07/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש מפלגת א-דוסתור המצרית, מוחמד אל ברדאעי, שהיה בעבר יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית דחה את ההצעה לכהן כראש ממשלת המעבר שתוקם במצרים בעקבות הדחת ממשל האחים המוסלמים בראשות הנשיא מורסי.
04/07/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
בכיר בתנועת האחים המוסלמים במצרים, מוחמד בלתגי, מזהיר מפני אלימות במדינה בעקבות הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי. לדברי בתלגי (יום ה', 4.7.13), האחים עצמם לא יפעלו בדרכים אלימות, אך "ההפיכה תדחוף תנועות אחרות לאלימות". הוא הצהיר, כי התנועה לא תפעיל נשק אך לא תסכים לדיקטטורה צבאית ותמשיך לפעול נגדה "עד שהמצב יחזור לקדמותו".
04/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
מי שבוחן את התנהלות המשטרים הערבים מסביבנו צריך לשאוב עידוד מסוים מההפיכה הצבאית במצרים. בהשוואה לסוריה למשל בה חבר הצבא לנשיא בניגוד לרצון הרוב וטבח ביד חופשית במתנגדי הנשיא, במצרים הצבא הוא קודם כל צבא העם, וממנו הוא שואב, מבחירה, את הלגיטימציה להפעיל כוח. במילים אחרות, הצבא רואה בעם את מקור הסמכות וסר למרותו. זהו הגורם המעודד מנקודת מבט ישראלית ומערבית, בסאגה הפוליטית צבאית המתרחשת במצרים כיום.
04/07/2013  |  עמית עוז  |   מאמרים
הצבא המצרי הוא הצבא הגדול ביותר באפריקה ומספר 11 בעולם. מורכב מזרוע ימית, זרוע יבשתית, זרוע אווירית וזרוע נ"מ. לצבא המצרי השפעה גדולה מאוד על כל היבט בחייה של מצרים. הצבא עוסק לא רק בתפקידי לוחמה, אלא יש לו מעורבות עמוקה בפוליטיקה, כלכלה ותחומים נוספים בחייה של מצרים.
04/07/2013  |  אריאל י. לוין  |   מושגים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il