|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

דרושה חקירת משטרה

הכיס של שרה ובנימין נתניהו הוא אחד. כאשר שרה נתניהו משלמת לעו"ד יוסי כהן שכר טירחה סמלי, המשמעות היא שראש הממשלה מקבל ממנו הטבה משמעותית. לכך עלולים להיות היבטים פליליים חמורים, שאותם רק המשטרה יכולה וחייבת לבדוק באופן מיידי
31/07/2013  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   תגובות
היא חוסכת - הוא חוסך [צילום: פלאש 90]

קשרי השוחד בין יוסי כהן לנתניהו: מאות שעות עבודה בתשלום סמלי
יואב יצחק
עו"ד יוסי כהן ייצג את האינטרסים של שרה ובנימין נתניהו בשורה של נושאים והליכים משפטיים וכן מול כלי התקשורת בעניינים רגישים * למרות זאת, בני הזוג נתניהו לא חויבו בשכר טירחה הולם * במקום זאת, הם מקיימים עימו קשרי שוחד * במסגרת זו הוא הוזמן לאו"ם לאירוע קבלת פנים לכבוד ראש הממשלה נתניהו * בני הזוג מתעקשים להמשיך ולהשתמש בשירותיו של יוסי כהן, למרות שהודה בביצוע עבירות מס וקבלת "כספים שחורים" בהיקף של מיליוני דולרים * המשך יבוא
לרשימה המלאה

שרה נתניהו איננה אזרח מן השורה. יש לה משק בית משותף עם ראש הממשלה. יש לה עניינים אישיים משותפים עם ראש הממשלה. יש לה מעמד ציבורי הנובע מהיותה אשת ראש הממשלה. יש לה עניינים ציבוריים הנובעים מהיותה אשת ראש הממשלה.

זוהי נקודת המוצא לבחינת ההשלכות הפליליות האפשריות של שכר הטירחה הסמלי ששילמה ומשלמת שרה נתניהו לעו"ד יוסי כהן. הנקודה החשובה ביותר היא, שכאשר שרה נתניהו משלמת כלום או כמעט כלום - בנימין נתניהו משלם כלום או כמעט כלום. זוהי חזקת השיתוף הידועה, ולפיה לבני זוג יש משק בית אחד וכיס אחד.

ודאי שהדבר נכון כאשר הייעוץ המשפטי ניתן בעניינים המשותפים לבני הזוג. ליליאן פרץ הגישה אומנם את תביעתה רק נגד שרה נתניהו, אבל התביעה עסקה בעבודתה בביתה של משפחת נתניהו. ושוב: לנוכח חזקת השיתוף, כל סכום שבו הייתה שרה מחויבת - היה יוצא למעשה גם מכיסו של ביבי; וכל סכום בו הייתה זוכה - היה נכנס למעשה גם לכיסו של ביבי.

כאשר כהן מעניק לשרה ייעוץ בנוגע להופעותיה בתקשורת - היא זקוקה לו משום שהיא אשת ראש הממשלה. כאדם פרטי, היא לא הייתה מעניינת את התקשורת. כנ"ל כאשר כהן שולח בשמה של שרה מכתבים לאמצעי תקשורת ומגיב בשמה. ושוב: כל תשלום ששרה משלמת לו - יוצא גם מכיסו של ביבי; כל תשלום שהיא לא משלמת לו - נחסך גם מכיסו של ביבי.

"לא משנה, תביא שתיים"

לאור זאת, בנימין נתניהו הוא נהנה ישיר מההסדרים הנדיבים של שרה עם כהן. בשל כך, הוא עלול למצוא את עצמו מסובך בעבירות פליליות חמורות. אבל לפני כן, כמה מילים על המשמעות של מתן הנחה משמעותית לעובד ציבור.

בדיחה ידועה מספרת על שר המגיע לביקור במפעל רכב. בסיום הביקור מציע לו המנהל מכונית במתנה. השר מגיב: "אסור לי לקבל מתנות, אבל מותר לי לקבל הנחה". המנהל לא מתבלבל ומציע הנחה: "בסדר, תקבל את הרכב ב-100 שקל". מפשפש השר בכיסו ומוצא רק שטר של 200 שקל. כאשר אומר המנהל שמיד יביא את העודף, משיב השר: "לא משנה, תביא שתיים".

אז מהי הנחה סבירה? עו"ד יעקב וינרוט הואשם במתן שוחד לשוקי ויטה מרשות המיסים, לאחר שגבה ממנו רק 20,000 שקל תמורת שירותיו. השניים זוכו משום שהוכח, כי וינרוט נוהג במקרים רבים לגבות מעובדי ציבור שכר טירחה נמוך במיוחד, והוא אף נוטל תיקים רבים בשנה כפרו-בונו (בחינם). אם לא זה היה המצב, קרוב לוודאי ששניהם היו מורשעים. כלומר: הנוהג של עורך הדין הוא בעל משמעות רבה.

האם כהן נוהג לייצג אישי ציבור בתשלום מופחת? האם הוא הולך בעקבותיו של וינרוט, שהצהיר שאת הכסף הגדול הוא עושה מאנשי עסקים כבדים, וכך יכול להעניק הנחות לאישי ציבור? האם, כמו וינרוט, הוא תורם לצדקה מיליוני שקלים בשנה? האם למשרדו יש מדיניות ברורה ועקבית של פרו-בונו? את כל השאלות הללו יש צורך לבחון. לאור התשובות להן, ניתן יהיה לעבור הלאה ולבדוק את העבירות לכאורה של נתניהו וכהן.

"השפעה ניכרת על בחירה"

1. קבלת שוחד. "עובד הציבור הלוקח שוחד בעד פעולה הקשורה בתפקידו, דינו - מאסר עשר שנים". כאשר ראש הממשלה מקבל שירות או מוצר בהנחה מפליגה, ניתן לטעון שזהו שוחד. שוחד הוא "כסף, שווה כסף או טובת הנאה אחרת". אין זה משנה אם השוחד "היה בעד פעולה מסוימת או כדי להטות למשוא פנים בדרך כלל". בתי המשפט כבר פסקו, כי גם תשלום שהוא בבחינת "שלח לחמך על פני המים" מהווה שוחד.

גם לתמורה יכולות להיות פנים רבות. כאשר אדם מעניק שירות מקצועי לראש הממשלה, חזקה ומובן מאליו שיש בכך משום יתרון ניכר בדמות משיכת לקוחות נוספים. כלומר: אם כהן נותן למשפחת נתניהו שירות במחיר מוזל, וכך יכול להציג את עצמו כפרקליטם של בני הזוג (או אפילו רק של שרה) - זו בהחלט יכולה להיחשב תמורה, והנה לכאורה שוחד.

כאשר אדם זוכה להיכנס לאירועים ממלכתיים ולהסתופף בחברתו של ראש הממשלה, יש לכך משמעות רבה; וגם דבר זה מובן מאליו. רואים אותו עם ראש הממשלה, הוא מצטלם עם ראש הממשלה, הוא ממתיק סוד עם ראש הממשלה. לכן, אם כהן הוזמן לאירועים כאלו למרות שלא הייתה לו נגיעה עניינית אליהם - לכאורה הרי לנו שוחד.

2. סעיף שוחד נוסף ובלתי מוכר מדבר על "בעל השפעה ניכרת על בחירתו של מועמד לתפקיד ראש הממשלה, שר, סגן שר, חבר כנסת או ראש רשות מקומית". מי שיש לו השפעה כזו והוא מקבל שוחד כדי להפעיל אותה, דינו מאסר שלוש שנים.

החוק מגדיר "בעל השפעה ניכרת" כבעל תפקיד פוליטי, אך חשוב מאוד לדעת שאין זו רשימה סגורה, שכן היא נפתחת במילים "מי שיש לו השפעה ניכרת על בחירת מועמד במפלגה או בסיעה, לרבות במסגרת בחירות מקדימות, ולרבות בשל היותו אחד מאלה" - וכאן באה הרשימה הפוליטית.

מן המפורסמות שלשרה יש השפעה ניכרת על בעלה גם בתחום הפוליטי. בהקשר זה יש לבדוק, לפיכך, האם היא התבקשה אי פעם בידי כהן או בידי מישהו שנשלח בידי כהן, להפעיל השפעה זו כדי להביא למינוי או להימנעות ממינוי בידי ביבי.

תקדים אולמרט-מסר

3. מירמה והפרת אמונים. לכהן יש לקוחות חשובים ובעלי אינטרסים משמעותיים. האם היו מקרים בהם הוא נזקק לעזרתו של נתניהו? האם היו מקרים בהם הוא ביקש את עזרתו של נתניהו? האם נתניהו היה מעורב, במישרין או בעקיפין, בדיונים ו/או בהחלטות הנוגעות למי מלקוחותיו של כהן?

על זה בדיוק הורשע אהוד אולמרט בפרשת מרכז ההשקעות: כשר התמ"ת הוא טיפל בענייני לקוחותיו של אורי מסר, למרות שהלה היה עורך דינו והחזיק עבורו בנאמנות מאות אלפי דולרים. לנוכח הגילוי בדבר התשלום של משפחת נתניהו לכהן, נדרשת בדיקה מעמיקה ויסודית של כל הקשרים האפשריים בין כהן ולקוחותיו לבין נתניהו והכפופים לו במישרין.

4. כללי ועדת אשר. זה לא פלילי, אבל מיד נראה שגם כאן יש היבט פלילי. כללים אלו אוסרים על שרים (וכמובן על ראש הממשלה) לקבל שכר או טובת הנאה למעט מה שמשלמת להם המדינה. מובן שהנחה ניכרת בשכר טירחה היא טובת הנאה שכזו. השרים גם מחויבים לדווח אחת לשנה למבקר המדינה על כל תשלום שכזה. וכאן נכנס ההיבט הפלילי: אם שר מוסר דיווח כוזב ובצורה זו מקבל ממבקר המדינה אישור על תקינות פעילותיו - זוהי קבלת דבר במירמה.

די בכל אלו כדי שיהיה ברור, שחייבת להיפתח חקירה מעמיקה בנוגע לקשריהם של בני הזוג נתניהו עם כהן. ההיבטים הפליליים האפשריים אינם כאלו שניתן להתעלם מהם. אי-אפשר להותיר אותם למבקר המדינה. את החקירה הזו חייבת לנהל המשטרה.

תאריך:  31/07/2013   |   עודכן:  31/07/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דרושה חקירת משטרה
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אמיר - עו"ד
31/07/13 13:11
2
בני בנקר
31/07/13 13:29
3
ההההההההההההההה
31/07/13 13:38
 
תחקירן
31/07/13 13:56
 
תחקירון יש משהו
1/08/13 08:45
4
הובלות
31/07/13 14:20
5
למי שמך ?
31/07/13 15:53
6
'הדורש' - לוין
31/07/13 16:14
7
אליהו חיים
31/07/13 20:07
8
מוסרי
31/07/13 23:01
9
מסר אולמרט
1/08/13 00:03
10
שרית הספרית
5/08/13 13:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התקציב החדש הוריד בין השאר גם את "חוק נהרי". להרבה מן הקוראים "חוק נהרי" - על-פי ההסתה הטריוויאלית, היה מעמסה חרדית בעיקר בנשיאת עול התקציבים ה"לאומי". עבור רוב הקוראים "חוק נהרי" חייב לתקצב "חינוך מיותר" ותו לא. אבל האמת רחוקה מכל "שטיפת המוח" הזו. "חוק נהרי" בסה"כ הורה לרשויות המקומיות לתקצב תלמידים שרובם קשורים לחינוך וללימוד שלא החל בשנת 1948 ולא עם הקמת התנועה הציונית וגם לא לפני פחות ממאתים וחמישים שנה - עת ה"עולם המודרני" גילה את "חובת חינוך הילדים" במוסדות חינוך ציבוריים. החינוך הזה - שכל כך אוהבים לכנותו "חרדי", הוא אותו חינוך שבלשון אחרת מכונה "לא רשמי" אך "מאושר", ואילו בלשוננו הוא נקרא "חינוך יהודי" והוא קיים כבר שלושת אלפים שנה.
31/07/2013  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
קשה, ואפילו בלתי-אפשרי, להטיל דופי בכישוריו המקצועיים של פרופ' יעקב פרנקל, כלכלן בעל שם עולמי, שהיה מיועד לחזור לכהונת נגיד בנק ישראל. הדברים אמורים באיש-אשכולות, שהוכיח עצמו מעל ומעבר בעולם הרחב. הקוריקולום הרבגוני שלו מדבר בעד עצמו לא רק כנגיד לשעבר, אלא גם במומחה מן השורה הראשונה בשוק ההון הבינלאומי.
31/07/2013  |  ראובן לייב  |   מאמרים
ישנם אנשים שהולכים ומשתבחים עם השנים. מנחם בגין, שהלך לעולמו לפני למעלה מ-20 שנה, הוא אחד מהם. ככל שחולפות השנים, כך פועלו ודרכו הולכים ומקבלים הערכה רבה בקרב ציבור גדל והולך של אנשים
31/07/2013  |  שרון נריה בר-און  |   מאמרים
אל הגב' ציפי לבני וחברי הצוות המכובדים ואל ראש הממשל מר בנימין נתניהו,בבקשה מכם,אל תמהרו למכור את עצמכם ואותנו ואל תתחרו ביניכם מי נותן יותר ומי נדיב יותר. תתאפקו מעט והניחו את האגו הגדול שלכם בצד, אתם שקופים וכולנו רואים מה מניע אתכם. אל תתחרו ביניכם מי יהיה המנהיג הדגול הבא שיעשה "שלום" עם הערבים ויקים להם מדינה חדשה, מדינת פלשתין שמעולם לא הייתה, שהרי זה מה שמעניין אתכם בקדנציה האחרונה שלכם, זה לעשות איזה מעשה שבגינו תרשמו בדפי ההיטוריה ולא ישכחו אתכם לעולם. אך זה יכול להיות המעשה שבגללו תהיו לדראון עולם.
31/07/2013  |  מנוחה דהן  |   מאמרים
בארבעים ושש השנים שחלפו מאז מלחמת ששת הימים חל סחף מתמשך שמאלה בציבור הישראלי. הסיסמה "שתי מדינות לשני עמים", שהושמעה אך ורק על-ידי אנשי השמאל הקיצוני ביותר בשנים הראשונות אחרי המלחמה, הפכה להיות הפתרון המקובל על רוב העם. לו ניבאתם לפני ארבעים שנה לבנימין נתניהו שהוא יצהיר בפנים רציניות על שאיפתו להקים ביהודה ושומרון מדינה בשליטת המחבלים מארגון הפתח, הוא היה משוכנע שיצאתם מדעתכם.
31/07/2013  |  אהוד פרלסמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
מאז ועד היום איש לא מעז לקרוא לבן שלו המן, למרות ששמעתי על מישהו שקראו לו כך, אבל זה בגדר שמועה
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il