לפי הערכות משטרת ישראל, בכבישי הארץ נוהגים כיום לפחות 40,000 נהגים שרישיונם נשלל. אם חשבתם לשכור נהג לחברה שבבעלותכם ולברר אם רישיונו תקף, לא תצליחו. אין כל איסוף מרוכז במדינה לנהגים משוללי רישיון... אומנם ישנו חוק מלפני שבע שנים המחייב מאגר כזה, אבל המדינה לא תמיד מקיימת את החוק!
למי שעדיין לא יודע, ולמי שלא מאמין, עשרות אלפי נהגים שרישיונם נשלל, ממשיכים לנסוע על הכביש ולסכן את חיינו ואפילו אין לדעת מי הם... ביולי 2006 חוקק בכנסת סעיף 61 א לפקודת התעבורה, על-ידי הח"כ דאז,
גלעד ארדן, שקבע כי על משטרת ישראל להקים מאגר פתוח ונגיש על נהגים שרישיונם נפסל, אך עד היום לא יושם החוק! לא רק המשטרה לא מקיימת את החוק, גם משרד המשפטים ו
משרד התחבורה שותפים להתנהגות נוראה זו המביישת את הכנסת והמשרדים הנדונים.
חשוב שנזכור ש
הסחבת השלטונית ביישום חוק ייעודי זה, מזה שבע שנים - מאפשרת את המשך הסכנה לכולנו, כי מדי שנה ישנם כ-40,000 נהגים שרישיונם נפסל! ביניהם עשרות רבות של נהגי אוטובוסים, נהגי בתי ספר ונהגי משאיות ענק.
התנגדויות משרד המשפטים, משרד התחבורה ומשטרת ישראל להקמת המאגר, כלל אינן מובנות ומעלות שאלה מהותית: כיצד ייתכן שכנסת ישראל מחוקקת חוק - אם אין ביכולתם של מוסדות השלטון ליישמו? האם התנגדויות אלה לא הועלו טרם העברת החוק על-מנת לבחון היתכנותו ויישומו בשטח. לא מצאתי כל חומר על כשלים כביכול לביצוע החוק.
לפיכך
עדי קול, יושבת-ראש הוועדה לפניות הציבור בכנסת, העלתה בשבוע שעבר דיון מיוחד בנוגע לכישלון המערכת בטיפול בעברייני תנועה, שממשיכים לנהוג לאחר פסילת רישיונם. ח"כ קול קראה לנציגי משרדי המשפטים, התחבורה וביטחון הפנים להכין לפחות טיוטא להצעת חוק חדשה
שתהיה מוסכמת עליהם לביצוע, ויחד, חודש מהיום, לגבש במסגרת ועדתה דיון בהצעת חוק משותפת חדשה שתביא להקמת מאגר המידע על נהגים ללא רישיון.
עד ישיבה זו תישקל גם האפשרות
להגשת עתירה לבג"צ בעניין, יחד עם עמותת "אור ירוק". הגשת העתירה לבג"צ תהווה אמצעי אחרון להביא ליישום החוק על-אף התנגדויות המשרדים הנ"ל לחוק הקיים.