|   15:07:40
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

קרי: מניפולטיבי

אופיו המניפולטיבי של ג’ון קרי נחשף בראיון בערוץ 2 צעדיו השקולים של נתניהו יתגלו כנכונים במהלך 2014 הציפייה לתמיכה מאומות העולם - תמיד מאכזבת הגענו לשלב קל יותר ביומיום ליזום פעולות והחלטות שניתן יהיה לממשן תחזית אסטרולוגית שבועית: 22.11.13-15.11.13
15/11/2013  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   תגובות
ג'ון קרי. טובת מדינת ישראל אינה בראש מעייניו [צילום: AP]

בימים הקרובים תגיע תחושת הקלה. אפשר לחזור ולקבל החלטות חדשות, להתמודד עם התפתחויות חדשות. אי-השקט שליווה את כולנו, מתפוגג בהדרגה עם חזרתו של כוכב מרקורי למסלול. תרגישו שחרור מכמה קיבעונות מחשבתיים או מסתם תקיעות שהייתה תירוץ לשבת על הספה ולהמתין ללא-נודע.

מופע הירח המלא יגיע ב-17.11.13 במזל שור. מבנה שאופיו החלטיות. תתעורר אפשרות לקבל החלטות לכל נושא שתידרשו אליו בצורה ממוקדת. המופע יהיה על ציר עקרב-שור, ציר שמשמעותו כלכלית... איזו כלכלה תקבל תזכורת על חולשתה? תיתכן עוד חשיפה של הבעיות בוושינגטון. מערכת הרווחה שם גם תתחיל להיות מושפעת לשלילה מהמצב הכלכלי, כפי שקרה במדינות האירו בדרום אירופה.

לפנינו תקופה של שחרור מהאופי האינטנסיבי שהשפיע על סדר היום וגרם לא פעם למבוכה. תהיה הזדמנות לפתח רעיונות, לזרום, ותשתדלו לא לתת לפחדים או לכעסים אמוציונאליים מקום. אל תישארו במקום נמוך. האמינו בעצמכם. עד התאריך 23.11 ניתן להתחייב, גם אם האופי יהיה פשרה, ההתחייבויות האלה ישרתו אתכם לטווח ארוך בהצלחה.

בימים אלה, עד 25.11, תהיה אפשרות לבנות ביצירתיות סביבת עבודה על בסיס שיתופי פעולה, ניהול מו"מ חברתי. יש גם זרמים ארוטיים מתחת לפני השטח, אופי הקשרים שיתפתחו בזמן הזה יהיה יותר ספונטני. ב-22.11 נושאים שאופיים קנאה ורכושנות צפים ועולים, בין בני זוג או שותפים. מי שולט על הוצאות והכנסות פיננסיות ומי קובע כמה ולמה. לקראת סוף החודש, בין 29.11-26.11 יהיה זמן טוב לפתוח ערוצי תקשורת טובים.

בימים האלה (ווסטה במזל מאזניים) יש רצון לטפל בבית, לטפח אותו, לעצב אותו מחדש. ברצועת הזמן עד סוף חודש יולי 2014, יש הזדמנות לטפל בעצמנו, לחזק את המערכת החיסונית. גם היצירתיות (פאלאס אתנה במזל בתולה) במיטבה וכל אחד יכול למצוא תחום שיוכל לפתח אותו ולארוג לתוך חייו תחום יצרני חדש שבו יוכל להתבטא בצורה נפלאה.

כוכב שביט "איסון", שיגיע לקראת סוף נובמבר-תחילת דצמבר, יעורר אמת חדשה מעבר לזו המוכרת לכלל. האור הגדול שלו יכול לעזור. אם כי ההיסטוריה מספרת שחיפוש אחר הארה והתגלות היה קטליזטור לכמה ארועים כבדים באופיים, במרס-אפריל 1997 בחסות כוכב שביט שעבר, אבל במישור אחר ההארה וההתגלות גרמו לכמה אנשים לספר שנפגשו בחייזרים. כל אחד והאמת שלו...

תזכורת מרשימה שהתפרסמה כאן ב-1.11.13 על המצב הביטחוני: "לאחרונה, לאחר שקט יחסי, היו כמה אירועי טרור ספוראדיים שגורמים ביטחוניים העדיפו שלא לתת להם שם חד-משמעי. לצערי הרב הכוכבים מעידים שהלחץ הביטחוני עלול להסלים מהמחצית השנייה של נובמבר 2013 ובהמשך במהלך דצמבר (כוכבים על ציר 2-8) עלולים הגורמים הרלוונטיים להבין שמתפתחת סיטואציה שיוצאת משליטה. התהליך שעלול להתחזק לקראת החודשים פברואר-מרס 2014 יביא להכרה שאנחנו נמצאים 'במצב חדש' ואי-אפשר יהיה להימנע מהגדרה של המצב הביטחוני".

זמני הירח הבטל השבוע


יום שישי, 15.11 - הירח בטל עד שעה 16:49 אחר-הצהריים.
יום ראשון, 17.11 - הירח בטל משעה 17:15 עד שעה 02:07 בלילה.
יום שלישי, 19.11 - הירח בטל משעה 17:59 עד למחרת, יום רביעי, בשעה 13:23 בצהריים.
יום שישי, 22.11 - הירח בטל משעה 09:11 בבוקר עד שעה 01:50 אחר חצות.

כלכלה ושווקים

התבוננות על מהלכי הכוכבים לאורך השנים הקרובות, אינה מונעת את המחשבה מה יקרה כאשר סין תפסיק את מסע רכישות איגרות החוב של ארה"ב, אולי בגלל שמצבה הכלכלי של סין עלול להיות בבעיה במהלך 2014. יש גם אפשרות שהדולר האמריקני יאבד את מעמדו כמטבע הראשי בעולם. עוד סימן שאלה יש לתוצאת ההרחבות שעושה הפדראל בנק ותומך בדרך הזו בשווקים. האין זו סיטואציה קלאסית היוצרת בועה גדולה בשווקים?

מופע הירח המלא ב-17.11 על ציר עקרב-שור גם משפיע על הכלכלה. המבנה שנוצר בימים שהם סביב המופע, מצביע על בעיות במדיניות רווחה, תבניות שהיו מוכרות כהצלחה ונחשף משהו שהוא צולע בתחום.

הכוכבים ההליוצנטריים הם קטליזטור לארועים מפתיעים, בנוסף יהיה מעניין לראות מה יקרה בשווקים בין 22.11-21.11 כאשר כוכב מרקורי יעבור על מעלת ליקוי החמה שהיה ב-3.11. בימים האלה ייתכנו כמה הודעות מפתיעות של הבנקים המרכזיים בעולם.

מפת המסחר של האירו עם כוכבים על ציר 1-7, 2-8 מעידה שיש ניסיון להראות שהשיגרה זורמת אבל לאופטימיות אין בסיס. הבעיות בגוש האירו לא נעלמו, אלא הועלמו לפסק זמן. 2014 לא תהיה נחמדה לאירו.

האסון בפיליפינים
רחמים לא היו פה... [צילום: AP]

במספר רשימות שקדמו לתקופת ליקוי החמה שהיה ב-3.11.13, נכתב שאחת ההשפעות של הליקוי הן תזוזות הלוחות הטקטוניים ואסונות טבע. לצד אותו ליקוי הגיע לדיוק מבנה הכוכבים אורנוס-פלוטו שגם הוא אוהב לזעזע את העולם.

מפת הלידה הראשונה של הפיליפינים היא מ-24.6.1571, השמש נמצאת במעלה 11 במזל סרטן (חישובים שהיו נכונים לעת ההיא). המפה החדשה של עצמאות הפיליפינים היא מ-4.7.1946, גם כאן השמש במעלה 11 במזל סרטן. מעלה המושפעת ישירות מהמבנה המתוח של אורנוס ופלוטו, היוצרים יחד מהפך ושינוי דרמטי שאופיים רעידת אדמה, תרתי משמע, ואלה ישפיעו, מעבר לאסון הנורא, על המדינה בכמה רבדים שאותם נבין רק בהמשך.

ההורוסקופ של המדינה מתחיל במעלות הראשונות של מזל בתולה. כך שהשילוב של ליקוי חמה, אורנוס-פלוטו, ובעזרתו של כוכב נפטון, הוכיחו את כוחם בלי רחמים. נפטון שהוא פוסידון, אל המים המיתולוגי שעבר על ציר 1-7, גרם לסופת הטייפון ההרסנית. לא אלאה אתכם בפרטים אסטרולוגיים על עוד כוכבים המופיעים גם במפה המקודמת של הפיליפינים ש"עזרו" לאסון הקשה להתרחש. כמה ימים אחרי הייתה גם רעידת אדמה ברמה נמוכה. תמונת המצב נכון לעכשיו היא עוד הוכחה לכוחות הטבע החזקים המשפיעים על היקום ופוגעים בתושביו ללא רחמים.

אצלנו

בנימין נתניהו

בתפקידו כראש ממשלה אפשר לראות את שילוב הכוכבים הראשי 4-10, 5-11, 3-9 המלווה אותו, וזה מבטיח לו שהוא בוחר בדרך בטוחה ומגדיר לעצמו מה הנושא שהוא הכי חשוב לדעתו (אירן הגרעינית) כאדם המודע לאחריות הכרוכה בתפקידו, ושאר הנושאים מקבלים סדר עדיפויות המשתנה בהתאם למה שקורה סביבו. מעת לעת ירשה לעצמו נקודתית לפעול בדרך שהוא מאמין בה עם הכוכבים על הצירים 1-7, 5-11 ו-6-12, גם אם זה יגרום להתנגשות עם הקהילה הבינלאומית. לא צריך להיבהל מזה.

ניסיון העבר המצטבר שלנו כמדינת הלאום היהודי, טיפוח ציפיות-שווא להבנה מצד אומות העולם, מסתיימים במפח נפש ובאכזבה (נפטון/פלוטו על ציר 1-7), וכדאי לכולנו למתן את הציפיות ולהתארגן עם המציאות שאנחנו סומכים רק על עצמנו (5-11), ואז גם נלמד שאם אנחנו בוטחים בעצמנו, הרבה מהפחדים ומתסריטי האימה היו לשווא! נוכל להתמודד גם עם איומים, יש בכוחנו להתגבר עליהם.

נתניהו קיבל החלטה לפעול ולעמוד מול העולם במטרה לשמור על האינטרסים של מדינת ישראל, לכן יעז ויבדוק מהלכים שונים בהדרגה, יבדוק בכל פעם בהתנהלותו מול העולם וארה"ב עד איפה יוכל להרחיק עם אי-הסכמה או ויתור, בלי לפגוע במערכות היחסים. הכוכבים על צירים 5-11 ו-3-9 מעידים שהוא צובר ביטחון לעמוד מול הביקורת שתופנה אליו אבל ימשיך ויקבל החלטות ואף יבצע אותן, גם אם אלה יהיו מנוגדות לדעת הקהל או הממשלות מעבר לים, ועדיין ישמור על כללי המשחק המקובלים, וכל זה כדי לא לשבור את הכלים.

המדיניות של נתניהו יכולה להתגלות כמשהו שהיה נכון ומשתלם ברצועות הזמן אפריל-ספטמבר 2014, או בפברואר-מרס 2015 ואולי במהלך נובמבר 2015-ינואר 2016 האסטרטגיה שלו תביא את התוצאה הטובה ביותר במצב הנתון, וכל זה בזכות הזהירות והתמרון שהוא נוקט בהם, וימשיך כך מן הסתם גם בעתיד.

דרך אגב, השיחות בז'נבה עם אירן היו בזמן ירח בטל ומרקורי בנסיגה, בשעה שכולם היו בטוחים שעומד להיחתם הסכם, וכל שרי החוץ הגיעו מהר להיות נוכחים "ברגע הגדול", אך התברר בסופו של יום שיש קשיים, ההסכם לא נחתם והשיחות התארכו ונדחו בינתיים... ככה זה עם מרקורי שנמצא בעצירה, שתוך יומיים משנה כיוון; הספקות עולים ברגע האחרון, בוחנים שוב את הפרטים, קולטים כמה ניואנסים, וזה הגורם לשינוי בדרך החשיבה. ואולי נאמר בין השאר תודה לשר החוץ הצרפתי, פביוס? שהבין וראה מה שאחרים ניסו להתעלם ממנו... ואנחנו כבר יודעים שהתפתחות בזמן ירח בטל דומה ללחיצה על דוושת הגז בניוטרל...

ממשלת ישראל

מבנה הכוכבים על הצירים 4-10 ו-2-8 מציג לנו שכל אחד מהצדדים בקואליציה מושך לכיוון אחר, סוג של "התפרעות", אבל כשחברי הממשלה יבינו שהתנהלותם עלולה לפרק את המסגרת, ירסנו את עצמם. נראה יוזמות הבאות ליצור מציאות חדשה, אבל המציאות היומיומית, כולל תקציב מוגדר ומגבלות אחרות, יאטו את התהליך. וכפי שכבר נכתב כאן ברשימות קודמות, מפברואר-מרס 2014, צפוי איחוד כוחות שיכול להצביע גם על ממשלת אחדות (4-10). אפשרות לשנות את המבנה של הממשלה ואולי גם ליצור בסיס רחב יותר שיהיה חשוב לתפקודה של הממשלה למען המדינה.

ג'ון קרי - תזכורת

בעקבות הראיון שנתן ג'ון קרי לערוץ 2 לפני שבוע: היה זה ראיון ששילב בו מסרים מאיימים עלינו כמדינה אם לא ניענה לדרישותיו. אני מחזירה אתכם הקוראים לרשימה שהתפרסמה כאן ב-9.8.13 על אופיו של קרי: "ההורוסקופ האישי של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, מספר על אדם אשר אצלו אין קשר בין המציאות והעובדות. באופיו, הוא מכוון את המציאות לפי הרגש שלו ומניח הנחות בלי קשר לעובדות (נפטון על ציר 1-7 במפה האישית). הוא נוטה לעגל פינות, להבטיח ולא לקיים (יופיטר 6-12), לזרוע אשליות ולסגת מהן.

"קרי רגשי מאוד בתהליכים בהם הוא מעורב (ירח/נפטון 7/10) וגורם לצד השני להרגיש שאם אינו מסכים איתו, הוא פוגע בו מאוד באופן אישי. מותר לחשוב שהכוונות שלו טובות ביחס למו"מ, אבל למעשה הוא חושב קודם על הצלחתו של ג'ון קרי, פחות על המשמעות של סוף התהליך. מבנה הכוכבים אצלו מציג את הרצון להתקדם בכל מחיר, גם אם הבסיס רעוע, ולכן גם הוא יחווה את התוצאה בהלימה".

הסגנון הלא-דיפלומטי (בן מזל קשת עם אופק בקשת, שבדרכו הוא בוטה וגולש בקלות גם לגסות רוח) שבו השתמש בזמן הראיון ביום חמישי (7.11.13) הציג את ג'ון קרי האמיתי, המניפולטיבי, שלא טובת המדינה שלנו חשובה לו. רק שהוא לא יהיה עוד אחד מאלה שנכשל בניסיון לקדם הסכם בלתי אפשרי בין הפלשתינים למדינת ישראל. ותחשבו מי מפריע לו? ראש הממשלה נתניהו, שדואג רק לביטחון ולאינטרסים של מדינת ישראל, ועורם קשיים על ג'ון קרי להתקדם ולקבל את פרס הנובל לשלום, שזה הדבר היחידי שמניע אותו. השמועות מספרות שגם הנשיאות מושכת אותו למרות שנכשל כבר בהתמודדות מול בוש ב-2004.

גם המאמר של דיל, סגן העורך ב"וושינגטון פוסט", שהתפרסם השבוע לפני המאמר ב"ניו-יורק טיימס", המתחרה בו, היה עם כותרות ציניות משולבות בתוקפנות. הוא כותב על "מסע הקסמים המסתורי" (שם של תקליט ידוע של הביטלס Magical Mystery Tour). קרי ייזכר כשלומיאל שהשלה את עצמו... דיל מרחיב ומתאר את נקודות ההתנגשות של ג'ון קרי עם המציאות, בכל חזית וחזית, וכותב: "קשה לחשוב על מנהל קודם של פוגי בוטום (השכונה בוושינגטון בה שוכנת מחלקת המדינה) שהצליח בצורה כה מובהקת לנתק את עצמו מהמציאות בשטח...". שוב למדנו שהכוכבים מתארים את המציאות בצורה ברורה ובהירה.

"תקווה היא סיכון שיש לקחת" [ג'ורג' ברנאו]

תאריך:  15/11/2013   |   עודכן:  15/11/2013
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"רק בַּיָרוֹק מוצאות כל הדרכים את תיקונן", שלח לי מישהו ציטוט, אך שכנותיי אינן "מוצאות את תיקונן" בירוק אלא בבלונד. את זאת גיליתי צהריים אחד, עת קרני הצל השתעשעו עם קרני האור, שהבינו אולי את האיום הגלום במשחק. עמדתי בכיכר וספרתי ארבע.
15/11/2013  |  חגית כהן  |   כתבות
מה הוא יודע שאנחנו לא יודעים? למה עופר עיני, האיש עם היד על השלטר של המדינה, הולך הביתה? ביום שלישי שעבר כינס יו"ר ההסתדרות את ראשי הסיעות בהסתדרות והודיע על פרישתו, שנה וחצי בלבד לאחר שנבחר שוב לתפקיד. "אני מתרגש", אמר רגע לפני ההודעה הדרמטית וביקש כוס מים. הוא לא היה היחיד. ברחוב ארלוזורוב לא הבינו מה נפל עליהם.
14/11/2013  |  פזית רבינא  |   כתבות
"ישראל היום" מתרגם את דף המסרים של נתניהו לכותרת ראשית ומאמר פרשנות ידיעות אחרונות מדפיס תצלומים של מיקרופונים מתי גולן כותב על הנאשם אייל גולן וההכשר שמספקת לו זכיינית ערוץ 2
14/11/2013  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
להצלחה הפנומנלית של "גבירתי הנאווה" בת' הבימה, יש כמה "אשמים”. התרגום הקומי והשנון של דן אלמגור היחיד והמיוחד ושרגא פרידמן ז"ל, תרגום מלא חידודי לשון, וכמו שניסים אלוני ידע ליצור משיבושי מילים מטבעות לשון - כך התרגום כאן מעניק צבע וחיים למשחק הנפלא, השירה ברמה האופראית, ולמוזיקה הכה אהובה של פרדריק לאו - וזאת, הודות לתזמורת החיה הנפלאה על הבמה.
14/11/2013  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
בתור בעלי עסקים ובעלי אתרים, רובנו תלויים במידה כזו או אחרת במנוע החיפוש של גוגל אין ברירה אחרת, הרי מי שלא בגוגל - כבר לא קיים היום דבר נוסף שאנחנו יודעים, זה שהשינויים בגוגל מגיעים בשצף קצף ואתרים רבים נעלמים מהעמודים הראשונים במנוע החיפוש
13/11/2013  |  מרטין בוקסדורף  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il