|   15:07:40
דלג
מומחים   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

12 הדיברות על עדשות מגע

הכתבה הבאה מציגה תקנות שמפרטות טעויות נפוצות שמרכיבי עדשות מגע צריכים להימנע מהן והסיבוכים וסיכונים האפשריים אנו תקווה, כי לאחר קריאת התקנות, מרכיבי עדשות מגע יימנעו מהטעויות ומהסיבוכים הנלווים
03/12/2013  |     |   כתבות   |   תגובות
דברים שחשוב לדעת [צילום: פלאש 90]

כשקיבלתם את עדשות המגע לראשונה, וודאי תודרכתם על אופן הטיפול בעדשות שלכם. ככל הנראה הוסבר לכם תמיד לשטוף ידיים עם סבון ומים לפני הכנסה והוצאה של העדשות, ועל הצורך בשפשוף עדין (כמו מסאג') להסרת לכלוכים לפני האפסון של העדשות במחסנית.

כשמשתמשים בתמיסה רב תכליתית, יש למלא את המחסנית עם תמיסה חדשה בכל פעם שמאפסנים את העדשות. כשמשתמשים בטיפול שמבוסס על מי חמצן, יש לעקוב בזהירות אחר הוראות היצרן. עדשות קשות נושמות גם חייבות ניקוי עם סבון. את העדשות הקשות יש לשפשף היטב עם סבון בין האצבעות או על כף היד ואז לשטוף לפני האפסון במחסנית עם תמיסה חדשה. בכל מקרה יש לנקות את העדשות עם חומר שמתאים להן.

אם היו שואלים אתכם "על אמת", כמה אתם באמת מצייתים להוראות הנ"ל בכל פעם שאתם מסירים את העדשות (שהינם, טכנית, תכשירים רפואיים) ומאפסנים אותן ובאיזו תדירות אתם עושים דברים עם העדשות שהאופטומטריסט בפירוש הזהיר אתכם לא לעשות (כמו לישון עם עדשות או לשחות עם עדשות או הרכבת עדשות חודשיות מעבר לחודש) בתחושה שאם עד עכשיו לא קרה שום דבר, אז שום דבר רע גם לא יקרה?

מה אתם עושים
משתמשים במים לניקוי ואיפסון של עדשות מגע
▪ ▪ ▪

מדוע להפסיק:

נראה תמים למדי להשתמש במים לניקוי כמו שמשתמשים במים לכביסה וניקוי משטחים. הבעיה היא שמים אינם מלוחים כמו שכבת הדמעות ועדשות מגע נוטות לספוג מים ולהתנפח. ההתנפחות והמילוי של העדשה במים בעייתיים משתי סיבות:

הראשונה, אפילו אם המים בטוחים לשתייה, הם אינם סטריליים ומכילים מיקרואורגניזמים. עדשות מגע רכות סופחות מיקרואורגניזמים, דבר שעלול ליצור שברים בקרנית שמעודדים דפוזיה של המיקרואורגניזמים לשכבות הפנימיות של העין ליצירת דלקת או זיהום. ההתנפחות של עדשות המגע עקב ספיחת המים, גורמת לשינוי בצורה של העדשה שנצמדת לעין. זוהי הסיבה שלא מומלץ להתקלח או לשחות עם עדשות מגע. כמו-כן כששוחים עם עדשות מגע, זה מגביר את הסיכוי שהן תצאנה החוצה מהעין. אין להשתמש במים לטיפול בעדשות מגע רכות בשום אופן.

מה אתם עושים
עדשות המגע מציקות אך אין לכם תמיסה אז אתם משתמשים במים או ברוק שלכם כתמיסת חירום לפני החזרת העדשות לעיניים
▪ ▪ ▪

מדוע להפסיק:

בגלל הסיבות הנ"ל, חשיפת העדשות למים אסורה וכן הרוק מלא בבקטריות שמתאימות לפה ולא לעין. מומלץ תמיד לסחוב מחסנית עם תמיסה טרייה ומשקפיים בנרתיק, כך שאם העדשות מציקות, ניתן יהיה להסירן. טיפות הרטבה מיוחדות למרכיבי עדשות מגע (לא אלו שמשמשות להפחתת אדמומיות), יכולות לשמש להרגעת העין. יש לדאוג להשתמש בטיפות שמיוחדות לסוג עדשות המגע שאתם מרכיבים (יש טיפות שונות לעדשות רכות וקשות נושמות).

מה אתם עושים
ממחזרים תמיסה
▪ ▪ ▪

למה להפסיק:

מחזור תמיסה זה כמו להתחנן לסבול מדלקת בעיניים. כל הלכלוכים והבקטריה שיצאו מהעדשות בערב הקודם, נטמעו בתמיסה של המחסנית. שימוש חוזר בתמיסה, חושף את העדשה לבקטריות ולכלוכים במקום לנקות אותן. המצב יותר חמור אם יש שברים בקרנית, שמאפשרים חדירה של הבקטריות לתוך העין.

חשוב להקפיד על תמיסה חדשה במחסנית בכל פעם שמאפסנים את העדשות. אם אתם לא אוהבים להתעסק עם תמיסות ומחסניות, יש לשקול עדשות מגע יומיות שזורקים לפח בסופו של כל יום.

מה אתם עושים
משתמשים באותה המחסנית כבר שנים
▪ ▪ ▪

למה להפסיק:

אם המשפט הנ"ל נכון לגביכם, דבר ראשון גשו כעת לשירותים והיפטרו מהמחסניות. ניתן להשתמש במחסנית עד שלושה חודשים לפני שמומלץ להחליפה בחדשה.

מה אתם עושים
שוטפים את המחסנית במים ואז סוגרים את המכסים
▪ ▪ ▪

למה להפסיק:

הכי טוב לשטוף את המחסנית בתמיסת סאלין (מי מלח דמויי דמעות) ולא עם מים, כי אסור למים לבוא במגע עם העדשות. לאחר השטיפה בסאלין, יש לייבש את המחסנית במגבת או להשאיר חשוף לאוויר לייבוש לפני החזרת המכסים. הכי טוב לרכוש מחסנית חדשה ולא לנסות לטהר בהרתחה או לנקות במדיח.

מה אתם עושים
רוכשים תמיסת ניקוי שבמבצע
▪ ▪ ▪

למה להפסיק:

רכישת תמיסת ניקוי מהמדף זה כמו משחק של רולטה רוסית, מכיוון שהחנויות שמוכרות תמיסות שנושאות את שמן בעצם רוכשות את התמיסות מיצרנים שונים ולא ניתן לדעת מה מקבלים.

לא כדאי להחליף תמיסות מבלי להיוועץ באופטומטריסט, מכיוון שישנן תמיסות שמותאמות ומומלצות לעדשות מגע מחומרי גלם שונים, כך שתמיסות מתחרות יכולות אפילו לא לנקות או לא לנקות באופן יעיל עדשות מגע מחומרי גלם שונים.

האופטומטריסט לוקח בחשבון את הרגישות של הפציינט, האלרגיות מהן הוא סובל, תחושת יובש וממצאי בדיקת יובש כשהוא ממליץ על תמיסה ותוכנית ניקוי מסוימת.

מה אתם עושים
ממשיכים להרכיב עדשות מעבר לזמן המומלץ
▪ ▪ ▪

למה להפסיק:

ייתכן שלקחתם הפסקה ממושכת מהרכבת עדשות או אולי אתם פשוט לא זורקים את העדשות החודשיות בתום החודש, כך שנותר לכם מלאי של עדשות ישנות.

עם זאת, אין להשתמש בעדשות מגע מעבר לזמן שהומלץ על-ידי האופטומטריסט. ראשית, ייתכן שהמרשם לא מעודכן. שנית, התמיסה שבתוכה העדשות מושרות בעלת תוקף מסוים.

שימוש בעדשות שפג תוקפן של תמיסת ההשרייה, יכול ליצור דלקות וזיהומים. מעבר לכך, העדשות יכולות לאבד מצורתן בגלל שינויים בחומציות, הטוניות של חומר הגלם ואוסמוזה.

בדומה, לתמיסות ולבקבוקונים שנרכשים בחנויות, גם יש תאריך פג תוקף. לפיכך, אם קונים כמות גדולה של בקבוקים עקב מבצע או סתם אוהבים לשמור הרבה בקבוקים בארון, יש לשים לב לתאריכים. לאורך זמן, התמיסה מאבדת מהסטריליות שלה. גם אם לא עשיתם שימוש בבקבוק. עצם העובדה שהבקבוק פתוח ובייחוד אם הבקבוק חשוף לשמש או לשינויי טמפרטורה, זה משפיע על תוכן הבקבוק.

מה אתם עושים
יש לכם מרשם לעדשות דו-שבועיות, אך אתם מרכיבים רק פעם בשבוע למשך 14 שבועות, רק לאירועים מיוחדים
▪ ▪ ▪

למה להפסיק:

עדשות מגע דו-שבועיות מיועדות לשימוש שבועי מפתיחת הקופסא ולא מיועדות ל-14 הרכבות. לאחר 14 ימים, העדשה מתחילה להשתנות במבנה שלה ולהתרכב עם חלבונים ובקטריה המצויים במשטח העין הקדמית וזה יכול לגרום לדלקות עיניים.

מה אתם עושים
ראייתכם רק "מעט מטושטשת", העיניים "טיפה מציקות", אך אתם בכל זאת מרכיבים את עדשות המגע
▪ ▪ ▪

למה להפסיק:

יש לאמץ את הכלל - אם אתם מתלבטים לגבי הרכבת העדשות, פשוט תוציאו אותן. אם הן מציקות אפילו מעט, העין נראית אפילו מעט אדומה או שהראייה מטושטשת עם העדשות, עדיף להקשיב לגוף ולא לסבול את אי הנוחות ואת הסכנה לסבול מדלקת.

העיניים צריכות להראות טוב למתבונן, לראות טוב ולהרגיש נוח. נראות טוב מבחינת אדמומיות - שהעין תהיה לבנה. רואות טוב מבחינת ראייה נוחה לכל מרחק. אם לא רואים טוב, זה מעיד על בעיה. ומרגישות נוח, הכוונה שאין תחושה של כאב או חוסר נוחות. כשמרגישים אי-נוחות, ניתן להשתמש בטיפות הרטבה מיוחדות לעדשות מגע, אבל אם זה לא עוזר, יש להסיר את העדשה, לבחון אותה ולוודא שאיננה קרועה ואיננה מלוכלכת. עדשות קרועות יכולות לייצר שריטות בקרנית ואת העדשות ניתן להחליף בקלות, אך לא את העיניים.

מה אתם עושים
מושכים את ההרכבה מעבר לזמן המומלץ - מרכיבים את העדשות היומיות ליותר מיום, את החודשיות ליותר מחודש וכדומה
▪ ▪ ▪

למה להפסיק:

עדשות המגע עשויות מפלסטיק, אך יש להן חורים שמאפשרים שמירה על רטיבות בעין. אם הנקבוביות הללו מתלכלכות ונסתמות, הן יכולות לכלוא לכלוכים. אם משתמשים בעדשות מעבר לזמן המומלץ, זה יכול להוביל לאי נוחות עינית, עין יבשה וחוסר נוחות כללית.

מה אתם עושים
מרכיבים עדשות לאחר איפור
▪ ▪ ▪

למה להפסיק:

תאמינו או לא, ישנו סדר נכון לאנשים שמתאפרים וגם מרכיבים עדשות מגע. על-מנת למנוע מהאיפור לגעת בעדשות, מומלץ קודם להכניס את העדשות ורק לאחר-מכן להתאפר. בהתאם, יש להשתמש בקרם ידיים רק לאחר הכנסת העדשות. הידיים צריכות להיות נקיות עת הכנסת העדשות לעיניים.

באותו אופן, יש קודם להסיר את העדשות לפני הסרת האיפור בסוף היום. למי שמציירת פס על העפעף התחתון, יש לצייר את הפס מתחת לעפעף ולא בתוכו, כך שלא יבוא במגע עם העדשה.

מה אתם עושים
ישנים עם עדשות
▪ ▪ ▪

למה להפסיק:

כשערים הקרנית מקבלת אספקת חמצן מהאוויר ומהדמעות. כשישנים הקרנית מקבלת פחות תזונה, נוזלים וחמצן, כי העיניים עצומות ואינן ממצמצות. מצב זה יכול לגרום לעדשת המגע לשנות צורה ולהתכווץ על הקרנית ולהוביל לשברים בקרנית שמאפשרים למיקרואורגניזמים לחדור לעין.

בנוסף, לכלוך שמצטבר בין העדשה לקרנית יכול לגרום לדלקת ותגובה טוקסית כי אין תזוזה של עדשה כי העיניים לא ממצמצות. ישנן עדשות שמאושרות על-ידי משרד ה-FDA האמריקני במיוחד להרכבה לילית כגון עדשות מגע טיפוליות ואורטוקרטולוגיות. עדשות אלו דורשות התאמה על-ידי אופטומטריסט מוסמך בעל רישיון של משרד הבריאות ודורשות ביקורות תדירות אצל האופטומטריסט המטפל.

בכל מקרה של כאב או חוסר נוחות מעדשות המגע, יש להסירן וליצור קשר עם האופטומטריסט המטפל או רופא עיניים. בכל מקרה של דלקת, יש ליצור קשר עם רופא עיניים. דלקות שאינן מטופלות יכולות להסתיים בעיוורון חלקי או מלא.

הכותבים הם: פיליפ פיין, ראש מחלקת עדשות מגע בחוג לאופטומטריה במכללה האקדמית הדסה ובאוניברסיטת בר-אילן, ד"ר ליאת גנץ, ראש התוכנית לתואר שני במדעי הראייה והאופטומטריה במכללה האקדמית הדסה, יוני סנדורי, יו"ר המכללה לאופטומטריה בישראל ועדי מרקוביץ, יו"ר מועצת האופטומטריסטים בישראל
תאריך:  03/12/2013   |   עודכן:  03/12/2013
פ. פיין, ל. גנץ, י. סנדורי, ע. מרקוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
12 הדיברות על עדשות מגע
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
השתמשתי בעדשות
5/12/13 17:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לא רק מוזאון המטרופוליטן, שהוא מששת הגדולים בעולם, מתייחס בעונה זו לתחריטים. גם מוזאון הויטני הקדיש לכך תערוכה, שכבר ירדה, של רישומים ותחריטים של גדולי האמנים האמריקנים. כך גם המוזאון לאמנות מודרנית - M.oM.A מעניק למבקרים הנאה צרופה בצפיה בתערוכה של ציורים, הדפסים, צילומים ורישומים בתערוכת American Modern. בעוד שהתערוכה ב-MET מתייחסת לתקופת ה- ancien regime, השלטון הישן, שלפני המהפכה הצרפתית.
03/12/2013  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
השופטת: הרשמת הבכירה סיגל אלבו, בית משפט השלום בירושלים
03/12/2013  |  איתמר לוין  |   כתבות
הרכב הצעיר "קולמוסהלב" יוצא עם "אוצ'ו קנדליקס", קליפ חדש ומיוחד לחנוכה ובלאדינו.
03/12/2013  |  מחלקה ראשונה  |   כתבות
לפני שבוע, אחרי כניסת השבת, הגיעה לתיבת הדוא"ל של סגן שר החוץ, זאב אלקין, טיוטת ההצעה של האיחוד האירופי בעניין תוכנית 'הורייזן 2020'. על ישראל היה לחתום עד לאחד בדצמבר. במוצאי שבת פתח אלקין במרוץ מחודש לקראת החתימה.
02/12/2013  |  סופיה רון-מוריה  |   כתבות
ארוכה הדרך לבניית 150,000 דירות להשכרה, על-פי חזונו של שר האוצר יאיר לפיד. כך מתברר מניתוח פרטי החלטת הממשלה מהשבוע שעבר (יום ד', 27.11.13), שבה אישרה הקמת חברה לקידום בנייה להשכרה. מניתוח פרטי ההחלטה, כפי שהגיעו לידי News1, עולה התמונה המורכבת והארוכה הבאה:
01/12/2013  |  אלעזר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il