חברת החשמל הודיעה היום (ב'), כי השלימה את כל העבודות לחיבור תחנת הכוח "רדינג" בתל-אביב, למערכת הולכת הגז הטבעי הארצי. מדובר בפרויקט מורכב וראשוני, המבוצע תחת תקנים מחמירים, לראשונה בישראל.
העבודות לחיבור תחנת הכוח, כללו: הקמת קו הולכה ימי בין חוף אשדוד לחוף רדינג, הקמת מתקנים מיוחדים לקבלת הגז הטבעי על החוף, והקמת מתקני הורדת לחץ במתחם תחנת הכוח "רדינג". כמו כן, חברת החשמל סיימה את הסבתה של תחנת הכוח "רדינג" לשריפת גז טבעי במקום מזוט.
מנכ"ל חברת החשמל, ד"ר יעקב רזון, מסר, כי חברת החשמל מבצעת את עבודות הנחת צנרת ההולכה במקטע הימי, במסגרת הסכם עם מדינת ישראל ועם חברת נתיבי גז. רזון מסר, שעלות העבודות לחיבור תחנת-הכוח "רדינג" הגיעה לכ-75 מליון דולר, וכי כל הכספים גויסו על-ידי חברת החשמל.
מחברת החשמל נמסר, שההשקעה תוחזר לחברה בתקופה של 20 שנה, דרך מנגנון קיזוז מדמי ההולכה (שהחברה אמורה לשלם לחברת נתיבי-גז).
עבודות הנחת הצנרת הימית החלו מיד עם קבלת ההיתרים המתאימים, באוגוסט 2004, והסתיימו בפברואר 2005. העבודות להקמת המתקנים ב"רדינג" החלו מיד עם קבלת ההיתרים הדרושים, במאי 2005, והסתיימו בימים אלה.
חברת החשמל ניהלה את התכנון, ההקמה והפיקוח, באמצעות חברות בינלאומיות בעלות ניסיון עשיר בעבודות גז טבעי שהפיקו, עם סיום כל הבדיקות בהצלחה, את האישורים הדרושים לאיכות המערכת והתאמתה למפרטים מאושרים ולדרישות ולתקנים המחמירים שהוכתבו על-ידי המדינה.
מנכ"ל החברה ד"ר יעקב רזון אמר והדגיש, כי עם השלמת העבודות ניתן לעבור לשריפת גז טבעי במקום מזוט בתחנת הכוח "רדינג". "החסכון הישיר למשק המדינה כתוצאה מההפרש בעלות הדלקים" אמר רזון, "עומד כיום על 300,000 דולר ליום. וזאת, בלי לקחת בחשבון את היתרונות הנובעים מהשיפור באיכות האויר".
כעת כאשר הושלמו העבודות, כאמור, ימסרו המתקנים בימים הקרובים, לאחריותה של חברת נתיבי גז, המפעילה את מערכת ההולכה על-פי רישיונה.
מחברת החשמל נמסר, כי במידה ולחברת נתיבי גז יהיו דרישות נוספות, תעמוד חברת החשמל בדרישות, במקביל לחיבור התחנה לגז הטבעי.