|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

שיפוט מהיר

בעזרת הישאם

הקפדה על פרטים והתמודדות עם בעיות לא שגרתיות מאפיינות את השופט הישאם אבו-שחאדה ביום של תיקים פליליים, לצד איחור בלתי מוצדק של כמעט 40 דקות בתחילת הדיונים
21/01/2014  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משמר המשפט   |   תגובות
אבו-שחאדה. "לא סתמתי את הגולל" [צילום: בוצ'צ'ו]

חושב מה לעשות
אבו-שחאדה בתמיהה: "זו גם הטענה שלה?" ופניו מראים שהוא חושב במהירות מה לעשות. התובעת: "אני מרגישה לא בנוח עם הסיטואציה הזאת". אבו-שחאדה: "היא עוד לא אמרה מה היא מבקשת". הוא רוכן קדימה, מקשיב בריכוז רב ולבסוף אומר לסניגורית, שעד עכשיו דיברה שלא לפרוטוקול: "מה את מבקשת, שורה תחתונה? אין לי מה לעזור לכם. גבירתי תגיד לי מה היא רוצה שיירשם בפרוטוקול ונתקדם"

בעיה מוזרה
כעת מתעוררת בעיה מוזרה: נאשם המתגורר ביהודה ושומרון טוען שאינו יכול להתייצב לדיון, משום שהמשטרה נטלה את תעודת הזהות הירוקה שלו, ובלעדיה לא נותנים לו להיכנס לישראל. אבו-שחאדה: "התעודה היא מוצג בתיק?". נציגת המשטרה אומרת שבדקה זאת והתשובה שלילית. אבו-שחאדה: "יכול להיות שזה לא הושב לו על-ידי שב"ס ויכול להיות שזה לא הושב על-ידי המשטרה. אלו שני דברים שונים"

השופט: הישאם אבו-שחאדה, בית משפט השלום ברמלה

המועד: יום רביעי, 18.12.13, שעה 08:30

הנושא: פלילים

כבר התרגלתי לכך שבימי פלילים הדיונים בדרך כלל לא מתחילים בזמן, בעיקר בגלל נאשמים שלא טורחים להגיע. אבל הישאם אבו-שחאדה היה יכול להתחיל את היום לפחות 20 דקות לפני שעשה זאת בפועל, בשעה 09:08, כי הצדדים חיכו לו. כמקובל, הוא לא התנצל על האיחור ולא סיפק הסבר.

בתיק הראשון, העוסק בבחינה מחדש של תנאי מעצר בית, הוגש תסקיר של שירות המבחן, הנאשם הופנה לראיון במוסד טיפולי ואף יש לו פגישה בנושא טיפול נפשי. אבו-שחאדה שם לב לכל הפרטים הללו, שואל האם יש קשר ביניהם ומכניס לפרוטוקול את התשובה השלילית. הצדדים מנהלים ויכוח ארוך-משהו על מועד הדיון הבא, ואבו-שחאדה קובע לבסוף שהוא יתקיים ב-31.12.13, למחרת הטיפול הנפשי.

שני התיקים הבאים נדחים לבקשת ההגנה, ואבו-שחאדה פונה להקראת גזר דין. הוא מוותר על הקראת כל ההנמקות ופונה מיד לפרטי העונש, אך עושה זאת במהירות כה מסחררת, עד שהסניגור נאלץ לבקש ממנו לחזור. הסניגור מבקש לדחות את תחילת ריצוי העונש ל-1.1.14, משום שמרשו חולה והוא רוצה שיעבור ועדת מיון. אבו-שחאדה שואל על תנאי השחרור בערבות, כדי לוודא שהם מתאימים גם להבטחת אי-הימלטותו של הנאשם שנדון ל-95 ימי מאסר.

התובעת שואלת מה קורה עם בקשת המדינה לחלט רכב שנתפס. אבו-שחאדה משיב, שהוא שם לב בגזר הדין לכך שהמדינה לא ציינה בסיכומיה איזה רכב בדיוק היא מבקשת לחלט. "לכן כתבתי שתוכלו להגיש בקשה. לא סתמתי את הגולל על זה". הוא מקריא מתוך גזר הדין, שוב במהירות רבה, וממשיך: "אז תגישו בקשה דחופה [לחילוט] ונזמן את הבעלים הרשומים". הסניגור מצהיר שהוא לא יבקש לשחרר את הרכב במשך 14 יום, ואבו-שחאדה מכניס זאת לפרוטוקול ומציין שפרק זמן זה יספיק למדינה כדי להגיש בקשת חילוט. לבסוף מבקשת התובעת שהנאשם יפקיד את דרכונו, הסניגור אומר שאין לו דרכון, ומרשו מעיר שממילא יש נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ משום שהוא פושט רגל. אבו-שחאדה שם לב מיד להערה זו ומוודא אותה.


"לא אתן אם וכאשר ולמה"


כעת מתעוררת בעיה מוזרה: נאשם המתגורר ביהודה ושומרון טוען שאינו יכול להתייצב לדיון, משום שהמשטרה נטלה את תעודת הזהות הירוקה שלו, ובלעדיה לא נותנים לו להיכנס לישראל. אבו-שחאדה: "התעודה היא מוצג בתיק?". נציגת המשטרה אומרת שבדקה זאת והתשובה שלילית. הסניגורית: "חומר הראיות מלמד שהיא הוצגה". התובעת: "הוצגה, לא נתפסה". אבו-שחאדה: "יכול להיות שזה לא הושב לו על-ידי שב"ס ויכול להיות שזה לא הושב על-ידי המשטרה. אלו שני דברים שונים".

התובעת: "התעודה לא נתפסה בתיק. אין צורך בתעודת זהות כדי להיכנס לארץ. כל אחד יכול לקבל אישור כניסה על-ידי הצגת הזמנה לדיון". אבו-שחאדה: "הוא יכול לקבל היתר [כניסה] בלי תעודת זהות?". התובעת: "יש עץ קשרי משפחה, יש טביעת אצבע". אבו-שחאדה: "אם הוא יגיע למחסום בלי תעודת זהות, לא יתנו לו להיכנס גם אם ינפיקו לו היתר". הסניגורית מבקשת דחייה כדי לבדוק מול השב"ס ומוסיפה: "כאשר השב"ס לוקח מסמכים, זה מוחזר דרך הצלב האדום ולוקח כמה חודשים. אני בקשר עם הנאשם והוא מעוניין להתייצב ולתת את הדין. אני מאוד לחוצה בזמן, מחכים לי בוועדת שחרורים. שאדוני יתן כבר עכשיו צו שאם התעודה בידי השב"ס, שישחררו אותה לידי הערב או לידי בא-כוח מטעם הנאשם".

אבו-שחאדה מקפיד היטב על הפרטים ואומר, שאם התעודה תשוחרר לידי הערב - הוא רוצה לכתוב את שמו ברחל בתך הקטנה, אבל "אין לי שם של הערב, גבירתי, אין לזה משמעות". הנאשם צריך לדעת אם התעודה בידי השב"ס, מעיר אבו-שחאדה, כי נותנים לכל חשוד טופס הפקדה בו מצוין בה נלקח ממנו. אבו-שחאדה ממשיך להכתיב את החלטתו, לאחר שדחה את הדיון ל-25.3.14: "ככל שהתעודה מוחזקת בידי שב"ס, תוגש בקשה מתאימה לשחרר אותה" - והוא מסביר לסניגורית: "אני לא אתן [החלטה של] אם וכאשר ולמה".


"אין לי מה לעזור לכם"


עוד תיק מציב בפני אבו-שחאדה סיטואציה לא שגרתית. הנאשם הודה במסגרת הסדר טיעון באיומים, לאחר שהמתלוננת ביקשה לחזור בה מגירסתה. ההסדר הותנה בתסקיר חיובי של שירות המבחן, ופירט מה בדיוק צריך להיכלל בתסקיר הזה. אחד המרכיבים היה נטילת אחריות מצידו של הנאשם, אך שירות המבחן דיווח שהאיש ממשיך להכחיש את המיוחס לו ושהמתלוננת שבה ואומרת ששיקרה.

הסניגורית נמצאת במבוכה, שגם ניכרת לעין והיא גם מודה בה בפה מלא. "גם הוא וגם המתלוננת טוענים שזה לא קרה ולא היה איום". אבו-שחאדה בתמיהה: "זו גם הטענה שלה?" ופניו מראים שהוא חושב במהירות מה לעשות. התובעת: "אני מרגישה לא בנוח עם הסיטואציה הזאת". אבו-שחאדה: "היא עוד לא אמרה מה היא מבקשת". הוא רוכן קדימה, מקשיב בריכוז רב ולבסוף אומר לסניגורית, שעד עכשיו דיברה שלא לפרוטוקול: "מה את מבקשת, שורה תחתונה? אין לי מה לעזור לכם. גבירתי תגיד לי מה היא רוצה שיירשם בפרוטוקול ונתקדם".

לתובעת יש הצעה מעשית: לשלוח את הנאשם לקבלת חוות דעתו של הממונה על עבודות שירות ואז להתקדם. אבל הסניגורית אומרת, שמדובר באדם חולה שוודאי ייקבע שאינו כשיר לעבודות שירות, ולכן היא חושבת בקול: "אולי הנכון כרגע לחזור מההודיה ולקבוע להוכחות". אבו-שחאדה חושב ומגיב: "העובדה שהמתלוננת חזרה בה נלקחה בחשבון מלכתחילה. נאמר במפורש שאם הוא לא עומד בפרמטרים, ההסדר לא בתוקף. זו לא עילה לחזור בו". הסניגורית מנסה כיוון אחר: "הוא אמר שהוא לא הבין שהוא מודה". התובעת: "מה זה לא הבין?". אבו-שחאדה מחפש מוצא: "אולי גבירתי תסביר לו והוא יישלח שוב לתסקיר".

אבו-שחאדה מכתיב החלטה, תוך עיון בהסדר ובפרוטוקול הדיון הקודם. "הנאשם ידע מראש, עוד בטרם הגיע לשירות המבחן, כי אם התסקיר לא יהיה בתוקף [צריך להיות: אם התסקיר לא יהיה חיובי], ההסכמה העונשית לא תעמוד לו. לכן אין נימוקים מיוחדים שיצדיקו חזרה מהודיה בהתאם לפסיקה". התובעת מפנה לפרוטוקול בו הנאשם הודה במפורש באיומים, ואבו-שחאדה מוסיף להחלטתו שאותו דיון תורגם לרוסית בידי הסניגורית.

התובעת מנסה לשכנע תוך כדי הכתבה: "אין מקום לתסקיר משלים אלא רק לחוות דעת הממונה". אבל אבו-שחאדה הולך במידת הרחמים ושולח את הנאשם הן לתסקיר משלים של שירות המבחן והן לממונה על עבודות שירות. בהקפדה אופיינית על פרטים, הוא דואג להכניס להחלטה את המשפט המבהיר שצעדים אלו אינם בגדר הבעה עמדה על העונש שיוטל.

השורה התחתונה:
שופט הבקיא גם במתרחש מחוץ לאולמו ומקדם את התיקים ביעילות לצד הקפדה נאותה על הפרטים הקטנים, ככל שאילוצים חיצוניים - בעיקר היעדרויות ובקשות דחייה - מאפשרים לו. לצד זאת עומד האיחור הניכר והבלתי-מוצדק בתחילת היום.

יעילות: 7.

מזג שיפוטי: 9.

תאריך:  21/01/2014   |   עודכן:  21/01/2014
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בעזרת הישאם
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.א.
21/01/14 12:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
הרוחות במשרד התקשורת ממשיכות לסעור ולשתק את פעילותו התקינה של המשרד. ישיבה של המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין שתוכננה להתקיים ביום חמישי האחרון בוטלה, זו הפעם השנייה, על-רקע עימות של חברי המועצה מול יושב-ראש חדש שמנסים להנחית למועצה שר התקשורת גלעד ארדן ומנכ"ל משרדו אבי ברגר.
20/01/2014  |  עידן יוסף  |   כתבות
שני גופים שבראשם עומד זאב חבר (זמביש) העבירו בשנת 2012 מאות אלפי שקלים לעמותת סוכת עובדיה של ישיבת בית אל, שמנהליה - הרב זלמן ברוך מלמד ויואל צור - גם רשומים כדירקטורים בעיתון 'בשבע'. השבועון 'בשבע', המשתייך לרשת התקשורת של ערוץ 7 מבית ישיבת בית אל, צינזר בסוף השבוע האחרון טור של העיתונאי ידידיה מאיר אשר כלל ביקורת חריפה על מזכ"ל אמנה, זאב חבר (זמביש).
19/01/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
כמה ימים לפני חג הפסח ובמהלכו מסרבות חנויות ורשתות מזון לקבל בקבוקים למיחזור מחשש להימצאות חמץ בתוכם. חלק מן הרשתות מרחיקות לכת, וחודש מראש(!!) מונעות מלקוחות למסור בקבוקים.
19/01/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
השופטת: הרשמת הבכירה ענת דבי, בית משפט השלום בהרצליה
14/01/2014  |  איתמר לוין  |   כתבות
האם משטרת ישראל שיקרה ביודעין לבית המשפט העליון? זוהי המסקנה העולה מפסק דינו של בג"ץ בנוגע לאי-מניעת נסיעה של אופנועים ואופניים על מדרכות תל אביב. השוואה בין דברי המשטרה לבין המציאות המוכרת לכל תל אביבי מובילה למסקנה, שהמשטרה לא אמרה את האמת.
08/01/2014  |  איתמר לוין  |   כתבות
רשימות נוספות   /   משמר המשפט    / 
רשימות נוספות   /   שיפוט מהיר  
עו"ד אבי לביא חשוד בסחר באמנות מזויפת  /  איציק וולף
למה צריכים השופטים 250 לינות באילת?  /  איתמר לוין
לשכת רה"מ השביתה את דף מזכירות הממשלה  /  עידן יוסף
"שירות המבחן יכין תוכנית, בלה בלה"  /  איתמר לוין
"לא עולים במדרגות האלה?"  /  איתמר לוין
"הוא לא הביא את היתוש לעדות"  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il