|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

צהריים טובים לך, מנש ארביב

"מה ששבר אותי הוא שגררו את בתי לחקירה כאילו הייתה בתו של עבריין" - כך אמר ניצב מנשה ארביב בראיון שהעניק לכתבת הפלילים של קול ישראל, עדי מאירי נשאלת השאלה: במה אדום דם בתו מדמם של מאות ואלפי נחקרים אחרים שבני משפחתם מוזמנים לחקירה במשטרה? ושאלה נוספת: מה עשה ארביב כקצין בכיר במשטרה בחצר הרב פינטו?
11/02/2014  |   חיים שטנגר   |   מאמרים   |   פרשת ארביב   |   תגובות
מנשה ארביב. על גל של ביקורת [צילום: פלאש 90]

ניצב ארביב: גלגלו אותי בזפת ובנוצות
איציק וולף
מפקד יחידת להב 433 תוקף את הפרקליטות ואת מח"ש על שלא טרחו עד עתה לקבל את גרסתו בפרשת פינטו * טען כי העדיפו להאמין להאשמות שווא שהשמיע פינטו באמצעות פרקליטיו
לרשימה המלאה

"אין עורכי דין עם גישה כזו ליועמ"ש"
איציק וולף
המפקד הפורש של יחידה להב 433 מאשים: פרקליטיו של הרב יאשיהו פינטו זוכים לגישה חופשית אל היועץ המשפטי לממשלה * "לא ראיתי בחצר הרב עבריינים אלא בכירים בשב"כ ובמוסד, מפכ"לים לשעבר, שרים וחברי כנסת"
לרשימה המלאה

   איתמר לוין
אומ"ץ: מנשה ארביב אינו יכול להתפטר

יואב יצחק
חקירת פרשת פינטו נוהלה בעבירה

מי שהאזין אתמול (10.2.14) לפסטיבל הבכיינות, בכל הכבוד הראוי, שארגן לעצמו ניצב מנשה ארביב אצל כתבת הפלילים של קול ישראל, לא יכול היה שלא לתמוה ולשאול עצמו, אם מדובר בבלרינה שברירית או במפקדו המסוקס, לשעבר, של מה שהוגדר בעיתונות כ"ארגון ה-FBI הישראלי". כל מי העוקב אחר הביוגרפיה של מפקדה, לשעבר, של יחידת להב 433, אינו יכול להתעלם מהעובדה, כי ניצב מנשה ארביב מתרעם על אחד מ"תרגילי החקירה" שנעשו לו, אישית, בידי חוקרי משטרת-ישראל. הכוונה להזמנת בתו שלו, לחקירה משטרתית. דבר זה שבר אותו - מעיד על עצמו - מי שהתנדב לצנחנים בתקופת שירותו בצה"ל, עבר מסלול הכשרה כלוחם ובכלל זה קורס מ"כים וחי"ר והיה חלק מהפעילות המבצעית השוטפת של הגדוד והחטיבה, בהם שובץ הוא, בלבנון.

למי שאינו זוכר נזכיר, כי ניצב מנשה ארביב, התגייס בתום שירותו בצה"ל לימ"מ, ובתום השלמת מסלול הלוחם עבר הוא קורס קציני חי"ר והיה מפקד צוות. הוא היה אף בין אלה שהשתתפו בפריצה ל"אוטובוס האימהות", בהיותו קצין אמל"ח בימ"מ. כן שירת הוא ביחידת המסתערבים של משמר הגבול ברצועת עזה והיה מפקד מרחב שרון במשמר הגבול. מנשה ארביב פיקד - במסגרת שירותו במשטרת-ישראל - אף על תחנת טייבה ומרחב יפתח. בתקופת פיקודו על מרחב יפתח התרחשו ההתפרעויות של ערביי ישראל, הנחשבות למהומות החמורות והקשות ביותר שאירעו בעיר תל אביב-יפו מאז קום המדינה. בשנת 2002 היה מנשה ארביב מפקד היחידה המרכזית של מחוז המרכז וקודם לדרגת תת-ניצב בשנת 2004 ופיקד על מרחב השרון.

בהמשך הקריירה שלו במשטרה מונה מנשה ארביב, בשנת 2007, לתפקיד ראש מנהלת תיאום פעילות אכיפת דיני מקרקעין (מתפ"א) באגף המבצעים של המשטרה. בשנת 2008 מונה הוא לתפקיד סגן מפקד מחוז תל אביב, כאשר בשנת 2011 היה ממלא-מקום מפקד מחוז תל אביב, עד שמונה אהרן אקסול לתפקיד מפקד המחוז. בהמשך אותה שנה נשלח מנשה ארביב לארה"ב כנציג משטרת-ישאל במקומו של אורי בר-לב שסיים כהונתו בתפקיד זה ובשנת 2013 הוענקה לו דרגת ניצב. בחודש ספטמבר 2013 מונה מנשה ארביב למפקד יחידת להב 433.


בחצר המקובל לשם מה?!


ביום ראשון (9.2.14) הודיע ניצב מנשה ארביב, בהודעה פומבית, כי הוא פורש מהמשטרה לאחר 36 שנות שירות, משום שאינו יכול להשלים עוד עם התנהלותה של מערכת המשפט, המגלגלת אותו ואת משפחתו ב"זפת ונוצות", כפי שהתנסח הוא בהודעה זו. ארביב טען, כי הוא יושב בביתו, משך חודש ימים, בהמתנה לחוקרי משטרת-ישראל שיחקרו את הטענות שהועלו בעניינו והוא דרש כמה פעמים שיזמנו אותו לחקירה, אולם - לטענתו - איש לא פנה אליו ולא ביקש לשמוע את גרסתו. בהתייחסו לרב פינטו, שהשמיע טענות חמורות כלפיו, אמר הוא, בלשונו הוא, כי אדם החשוד בפשעים חמורים המציא מידע כוזב כדי לחמוק מהעמדה לדין והמדינה הייתה מוכנה לשקול אם להעניק לרב פינטו חסינות, כל זאת מבלי לבקש תגובה ממנו.

"אינני יכול להשלים עם מהלכים אלה, שתוצאתם אי-העמדה לדין של עבריין בכיר, והחלטתי לעצור את מחול השדים ולא להשתתף עוד במשחק הזה", אמר ניצב מנשה ארביב. בהודעתו זו, הדגיש ארביב, כי הוא עדיין דורש מן היועץ המשפטי לממשלה לזמן אותו כדי לשמוע את גרסתו, תוך שהוא מודה למפכ"ל המשטרה ולשר לביטחון הפנים על תמיכתם בו.

איני מכיר את העובדות בעניין ניצב מנשה ארביב והרב יאשיהו פינטו ואיני מתיימר להכיר עובדות אלה. עם זאת, איני מבין מה היה לקצין בכיר, במעמדו ובדרגתו של מנשה ארביב, להסתופף בחצרו של רב ומקובל, שעה שלדעתי, בכל הכבוד הראוי, תפקידו ומעמדו הציבורי, מחייב אותו לשמור על מרחק מהתרועעות עם רבנים ולו רק כדי למנוע מראית עין ולזות שפתיים בלתי ראויות ובלתי נחוצות.


דמה אדום יותר משל אחרים?


בימים אלה פרש משירות במשטרת-ישראל חברי, כאח לי, בדרגת תת-ניצב, שאזהה אותו, אך ורק בראשי תיבות של שמו ומכאן ואילך יכונה הוא - ח"ק. ח"ק עשה את כל שלבי ודרגות הפיקוד במשטרת-ישראל, מאז התגייס הוא אליה כשפ"ש (שוטר פשוט) ועד שסיים הוא שירותו בה, בדרגה של תת-ניצב. "למה לא מעניקים לך דרגה של ניצב?" שאלתי - לא פעם - את ח"ק והוא ענה לי: "כדי לקבל דרגה של ניצב צריך קשרים פוליטיים, במקומות הנכונים, ואני לא מכיר את השר ואין לי שום קשר עם מקבלי ההחלטות. אני שוטר פשוט שעושה את עבודתי, נועל כל בוקר את הנעליים הגבוהות שלי, שורך את השרוכים ויוצא לשטח - לעבוד", סיים הוא דבריו בחיוך מריר.

בין התפקידים שמילא ח"ק, מילא הוא גם תפקיד של מפקד מרחב דן ובתחום שיפוטו היה מצוי גם אצטדיון רמת-גן. ח"ק הינו אוהד מושבע של קבוצת הכדורגל של הפועל תל אביב (בכך מסגיר אני זהותו ליודעי ח"ן) וכאוהד כדורגל מושבע, היה מצוי הוא, במסגרת תפקידו השוטף - לא פעם אחת ולא פעמיים - באצטדיון רמת-גן, בעת שנערכו משחקי כדורגל חשובים בו, כדי לשמור ולפקח על הסדר בזמן משחקים אלה. מעולם - מעולם - לא קיבל ח"ק כל כרטיס הטבה וגם/או כל טובת הנאה ממי מהקשורים לעסקנות הספורט בכלל ולעסקנות הכדורגל בפרט. ח"ק ידע לבדל ולהבדיל עצמו מלהתערבב יחד עם מי שהוא היה אמור לפקח עליהם, במסגרת עבודתו הציבורית, כקצין וכמפקד מרחב דן.

איני טוען - חלילה וחס - כי ניצב מנשה ארביב, קיבל טובות הנאה ממאן דהוא בתקופת שירותו במשטרת-ישראל. עם זאת, איני מבין מדוע לא שמר ניצב מנשה ארביב על הבידול הנדרש מהתרועעות ומקרבת יתר לרב יאשיהו פינטו - קרבה והתרועעות שגרמה לו להסתבכות שבה הסתבך לאחרונה ובעקבותיה נאלץ הוא להתפטר מתפקידו במשטרת-ישראל.

איני מבין גם, כיצד קצין בכיר, דוגמת מנשה ארביב - שעבר במסגרת תפקידו גם שורה של תפקידים הקשורים לחקירות - מתלונן על כך, כי חוקרי משטרת-ישראל הזמינו את בתו לחקירה משטרתית. אודה על האמת ולא אבוש, איני יודע במה אדום דמה של בתו של מנשה ארביב מדמם של מאות ואלפי נחקרים אחרים, שהוריהם, נשותיהם, בעליהם, ילדיהם, ילדותיהם ושאר קרובי משפחה שלהם מוזמנים לחקירה במשטרת-ישראל, שעה שבן משפחה שלהם נעצר. אם סבור ניצב מנשה ארביב, כי בתו הוזמנה לחקירה, בידי חוקרי משטרת-ישראל, שלא כדין ושלא בצדק, הרי פתוחה בידו האפשרות להתלונן בפני מחלקת חקירת שוטרים, בגין שימוש לרעה בכוח המשרה. עם זאת, מכאן ועד מתיחת ביקורת כללית וכוללנית על חוקרי משטרת ישראל, בשל זימון בתו לחקירה, בעניינו, רחוקה עדיין הדרך, מרחק של ממש.

עתה מרגיש ניצב מנשה ארביב, על בשרו, את שייתכן שעשה הוא לנחקרים אחרים, במהלך שירותו במשטרת-ישראל, אם וככל שעשה הוא מעשים שכאלה של הזמנת בני משפחה לחקירה משטרתית, בעניינו של בן משפחתם שנעצר וגם/או שמתנהלת חקירה בעניינו במשטרת-ישראל. גם אם לא עשה כן ניצב מנשה ארביב, הרי הדבר הינו בגדר של מעשה של שגרה ומעשה של יום ביומו, שחוקרי משטרת-ישראל מזמינים לחקירה בני משפחה, בעניינו של בן משפחתם הנחקר על-ידם וגם/או החשוד בפלילים וגם/או שנעצר על-ידם. המבחן היחיד הקובע לעניין זה, הינו מבחן רלוונטיות החקירה.


באין תשובה חד-משמעית...


בתוך גל הביקורת שבו שוטף ניצב מנשה ארביב את משטרת ישראל ובתוך פסטיבל הבכיינות, בכל הכבוד הראוי, שארגן הוא לעצמו, במתן ראיון לכתבת הפלילים של קול ישראל, עדי מאירי, חסר לי נתון יסודי אחד. לא שמעתי כל הסבר מניצב מנשה ארביב, מה היה לו לעשות בחצרו של הרב פינטו, שעה שהדבר אינו קשור ואינו נוגע לתפקידו השוטף, כקצין בכיר במשטרת ישראל. קציני וחוקרי משטרת-ישראל מותחים, לא אחת, ביקורת קשה על אנשי ציבור המתרועעים עם עבריינים. הרב יאשיהו פינטו, לא הורשע ועומדת לו חזקת החפות, כמו לכל אדם, שנחשד בפלילים, אולם לא הוגש נגדו כתב אישום ואשמתו לא נקבעה בפסק-דין חלוט. עם זאת, התנהלותו של הרב יאשיהו פינטו - כפי שמעיד הוא עצמו על התנהלותו, אל מול ניצב מנשה ארביב - מראה על התנהלות עבריינית, לכאורה, של רב נכבד זה, הגם שלא הוגש נגדו כתב אישום.

מי שאינו חשוד בהתנהלות עבריינית, לכאורה, אינו פונה - באמצעות פרקליטיו - ליועץ המשפטי לממשלה, בבקשה לקבל חיסיון מהעמדה לדין, בתמורה לכך שהוא יעביר מידע מפליל על פלוני. בענייננו אנו, הודיע הרב יאשיהו פינטו, כי מצוי ברשותו מידע מפליל, בנוסף למידע שהעביר הוא ליועץ המשפטי לממשלה וגם/או למשטרת-ישראל, בעניינו של ניצב מנשה ארביב, כל זאת בתמורה לקבלת הבטחה, כי הוא לא יעמוד לדין פלילי בגין מידע זה, שעתיד הוא למסור למשטרת-ישראל וגם/או לכל גורם אחר שהוא.

אם התנהלותו זו של הרב יאשיהו פינטו, אינה התנהגות והתנהלות עבריינית, של מי המחשיד עצמו - מכוחו הוא - כמי שהיה מעורב בפעילות פלילית אסורה, לכאורה, איני יודע התנהגות והתנהלות עבריינית מה היא. בנסיבות אלה, שבה, צצה ועולה השאלה - מחדש - מה היה לו, לניצב מנשה ארביב, לעשות בחצרו של הרב יאשיהו פינטו. כל עוד לא נקבל תשובה ברורה וחד-משמעית מניצב מנשה ארביב, הרי טעם חמוץ של התנהגות והתנהלות פלילית, לכאורה, דבק בו, גם אם יתקוף הוא, ברבים, את מי שיתקוף, כפי שעשה, יום אתמול.

הכותב הוא השותף-המייסד של חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  11/02/2014   |   עודכן:  11/02/2014
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צהריים טובים לך, מנש ארביב
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אשר ארבל
11/02/14 13:25
 
גימ.
11/02/14 18:11
2
יוסף אליעז
21/02/14 15:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת ארביב
ראש יחידת להב 433, ניצכ מנשה ארביב, הודיע אמש (יום א', 9.2.14) על התפטרותו, והשאלה הגדולה כעת האם הוא ייחקר. הציפייה מהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, היא שיורה על חקירת ארביב בחשד לביצוע עבירות פליליות, למרות שהתפטר מתפקידו.
10/02/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
מפקד היחידה לחקירת פשיעה חמורה במשטרה, ניצב מנשה ארביב, העביר ליועץ המשפטי לממשלה תוצאות של בדיקת מכונת אמת, שבה לטענתו נמצא דובר אמת בפרשת הרב יאשיהו פינטו.
03/02/2014  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
חשיפה ב-News1: המחלקה לחקירת שוטרים עוברת רשמית מהליך של בדיקה להליך של חקירה בפרשת פינטו-ארביב. כך נודע ל-News1. גם קודם לכן נחקרו כמה גורמים ומסרו עדות, אך במח"ש התעקשו לקבוע כי מדובר בבדיקה בלבד, בטרם יוחלט על חקירה. עתה, כאמור, ומחמת האימות שנמצא לחשדות נגד ארביב, עוברת מח"ש להליך של חקירה פלילית לכל דבר ועניין, וזאת על-פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה.
27/01/2014  |  יואב יצחק  |   חדשות
פרשת יאשיהו פינטו (המכונה הרב) ומנשה ארביב (הניצב) מטלטלת את משטרת-ישראל מאז נודעה לציבור ביום 10.1.2014. תחילה פשטה שמועה זדונית כי במרכזה עומד תת-ניצב אפרים ברכה, כיום ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). כעבור מספר ימים הוציא משרד המשפטים הבהרה כי אין נגדו דבר וחצי דבר.
טיוטת כתב האישום שהוכנה בפרקליטות נגד הרב יאשיהו פינטו כוללת, בנוסף לאישום בעניינו של אפרים ברכה, סעיף אישום נפרד שבו נטען כי הרב פינטו ניסה לשחד גם את ניצב מנשה ארביב. כך נודע ל-News1. אישום זה מתבסס על עדותו של ניצב ארביב.
רשימות נוספות   /   פרשת ארביב  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת פינטו  /  מי ומי  
ארביב מופיע כעד תביעה נגד פינטו  /  יואב יצחק
ניצב ארביב: אשוב מהחופשה בשבוע הבא  /  עידן יוסף
ניצב ארביב יצא לחופשה מתפקידו  /  איציק וולף, עידן יוסף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il