|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

סילבן: מתחזקת הנטייה לדחות הבחירות ברש"פ

העביר את המסר, כי תושבי מזרח י-ם יורשו להצביע, אך לא במזרח י-ם, אם כי במקום מספיק קרוב למגוריהם ציין ששיתוף הפעולה בין משרד החוץ לבין הוועדה לאנרגיה אטומית הינו טוב
08/01/2006  |   ענבל אביב   |   חדשות   |   תגובות
מאת: ענבל אביב  |  

שר החוץ, סילבן שלום, נתן היום לשרי הממשלה סקירה כוללת (יום א', 8.1.06). בין השאר התייחס לאיחולים השונים המגיעים מכל רחבי העולם לשיפור בריאותו של ראש הממשלה, אריאל שרון, וכן לבחירות ברשות הפלשתניית והסוגייה בדבר מיקום ההצבעה של ערביי מזרח ירושלים.

שלל איחולים לרה"מ מרחבי העולם

שר החוץ, סילבן שלום, פתח את סקירתו בשיגור איחולי החלמה מהירה לראש הממשלה וחיזוקים לצוות הרופאים המטפל בו. "מצבו הרפואי של ראש הממשלה, כידוע, הינו דבר בעל ענין רב לא רק בישראל אלא ברחבי העולם. מאז יום ד' בערב מגיעים אלינו ישירות למשרד החוץ וגם אל השגרירויות שלנו ברחבי העולם אלפי מכתבי תמיכה ואיחולי החלמה לראש הממשלה שרון מצד ראשי מדינות, שרי חוץ, וגם אזרחים רבים - כולל כאלה ממדינות ערב", אמר השר שלום.

"אני בעצמי שוחחתי בימים אלו, בין היתר, עם שרי החוץ של קנדה ושל גרמניה אשר ביקשו לחזק את ידינו ברגע קשה זה. אני יודע שגם מ"מ רה"מ ושרים נוספים מקבלים שיחות מרחבי העולם, המאחלים רפואה לשרון... כל כלי התקשורת בעולם עוסקים בהרחבה במצבו של רה"מ שרון. התחנות העיקריות שלחו לכאן את שדריהם הבכירים. בארה"ב ובאירופה התגובות משבחות את מנהיגותו ואומץ לבו של שרון, בעוד בעולם הערבי התגובות מעורבות.

יש נטייה לעסוק כבר בסיכום כהונתו, כאשר הכל עוסקים בספקולציות והערכות באשר לפני הממשלה בעתיד ומשמעות הדברים עבור גורל התהליך המדיני. מעניין לציין כי בתקשורת הערבית, לצד ביטוים צפוים של שמחה לאיד, אחרים מודים כי שרון ייצג סיכוי לשלום, תוך עמידה על הכרתו שישראל לא יכולה להחזיק בכל שטחי הפלשתינים. הפלשתינים עצמם חלוקים בתגובותיהם. בקרב בכירי הרש"פ נשמעת דאגה באשר להשלכות של מצבו הבריאותי של ראש הממשלה והמצב הפוליטי אצלנו על השטחים שבשליטתם. החמאס מצידו מזהיר אותנו שלא ננצל את המתרחש כאן כדי להסלים את התגובות שלנו כלפי הפלשתינים".

בחירות ברשות הפלשתינית

השרים שמעו משר החוץ דיווח גם על הליכי הבחירות ברשות הפלשתינית, ובדבר הסוגייה: האם לאפשר לערביי מזרח ירושלים להצביע בבחירות הללו, ואם כן - היכן יצביעו - ברמאללה או בירושלים.

"באשר לבחירות הפלשתיניות", אמר השר שלום, "נמשכת ההתרוצצות הפנימית בפת"ח סביב סוגיית דחיית הבחירות כאשר יש גורמים שמבקשים לנצל את מצבו של ראש הממשלה שרון למען העניין הזה. מצד שני, מרוואן ברגותי הוציא מהכלא הודעה שאין לדחות את הבחירות בגלל מצבו של שרון אלא אך ורק אם ישראל לא תתיר לתושבי מזרח ירושלים להצביע.

אבו מאזן ממשיך לעמוד על התאריך שנקבע, 25 בינואר, ואין כרגע שינוי, למרות שלהערכתנו, לאור המשך האנרכיה ברשות, מתחזקת בימים האחרונים אצל אבו מאזן הנטייה לדחות את הבחירות. במידה וכך יחליט, יתכן שהוא יתלה את הדבר בעמדתה של ישראל בנושא מזרח ירושלים. חמאס גם כן עומדים על התאריך הזה ולא רוצים שום דחייה.

הממשל, בינתיים, ממשיך ומבהיר שברצונו שהבחירות אכן ייערכו בזמן ותושבי מזרח ירושלים יורשו להצביע. אנחנו, מבחינתנו מעבירים את המסר שתושבי מזרח ירושלים יורשו להצביע, אך לא במזרח ירושלים, אם כי במקום מספיק קרוב למגוריהם. במקביל, נמשכת ההיערכות לסייע למשקיפים הבינלאומיים מאירופה ומארה"ב, שחלק מהם כבר הגיע".

לבנון - פלשתינים

לדברי השר שלום, "ממשלת לבנון החליטה ביום 6 בינואר לאפשר את פתיחתו של משרד האינטרסים הפלשתיני בביירות, שהיה סגור מאז 1982. זהו סימן לחיזוק הקשר בין סניורא לבין אבו מאזן, קשר אשר פארוק קדומי והסורים מנסים למנוע. עם זאת, מכאן ועד לאיסוף הנשק במחנות הפלשתינים בלבנון, הדרך עדיין ארוכה".

מצרים - פלשתינים

השר שלום ציין עוד, כי "נמשכת הביקורת המצרית על התנהגות הפלשתינים ברפיח, כאשר ברקע הריגתם של שני שוטרים מצרים ופציעתם של 26 נוספים. לאור זאת, המצרים מבצעים חשיבה מחודשת על אופן פריסת חייליהם באזור רפיח ובעזה. ההסברה המצרית מותחת ביקורת קשה על מה שהיא מכנה "המיעוט הפלשתיני מלא השנאה", הגם שמצרים תישאר נאמנה למחויבות שלה כלפי העם הפלשתיני".

אירן - חזרה למחקר ופיתוח

אתמול (שבת), לדברי שר החוץ, הזמינה אירן את פקחי סבא"א להגיע לאתר נתנז כדי להיות נוכחים בשעה שהאירנים מסירים את החותמים מציוד שנאסר בשימוש. "ככל הנראה מדובר בציוד הקשור לצנטריפוגות", אמר השר שלום. "נכון לעכשיו, פקחי סבא"א אינם מסכימים להסרת החותמים ואינם משתפים פעולה עם האירנים, ולכן לא מגיעים לאתר".

הדברים מתרחשים על-רקע ההודעה האירנית מהשבוע שעבר במכתב לסבא"א, כי בכוונתה של אירן להתחיל החל ממחר (ב') בעבודות מחקר ופיתוח גרעיני. "זהו למעשה שם קוד לפעילות בצנטריפוגות, שלב הכרחי בדרך לפיתוח יכולת גרעינית. על-רקע המידע מאתמול על כוונת אירן להסיר את החותמים, מדובר בהתפתחות חשובה. לפי ההודעה שנמסרה על-ידי סגן ראש הארגון לאנרגיה גרעינית באירן, בשלב זה אין כוונה להתחיל בהזרקת גז 6UF לצנטריפוגות במתקן ההעשרה בנתנז. האירנים אמורים להיפגש עם אנשי סבא"א בווינה כדי להבהיר שם את כוונותיהם. בווינה לא תולים תקוות רבות במגעים הללו".

"ממגעים ראשונים שקיימו נציגי הממשל האמריקני עם נציגי ה-3EU (גרמניה, צרפת ובריטניה), מסתמנת תמימות דעים על כך שמימוש כוונתה של אירן יוביל להפסקת כל המגעים בינה לבין אירופה, ויגרור מאמץ מדיני אירופי ואמריקני משולב לאימוץ החלטה קונקרטית במועבי"ט. דחייה של המסר הזה על-ידי האירנים תוביל כמובן לביטול הפגישה המתוכננת בין האירופים לבין אירן (ב-18 בינואר)".

"ב-7 בינואר הוציאה נשיאות האיחוד האירופי הודעה מיוחדת בה היא דוחקת באירן שלא לשוב לפעילויות המושהות. לדברי ההודעה, מדובר בצעד מפתיע ובלתי סביר, אותו רואה נשיאות האיחוד בדאגה עמוקה, במיוחד בשעה שהאמון הבינלאומי בכוונותיה של אירן רחוק מלהיות שלם, שכן הוא עלול לסכן את האפשרות של חזרה למשא-ומתן".

"מזכירת המדינה קונדוליזה רייס טענה ב-5 בינואר שהקהילה הבינלאומית תאלץ להגיע בקרוב להחלטה האם ניתן לקבל מאירן מחויבות לתוכנית גרעין אזרחית אשר לא תאפשר העברת טכנולוגיה ליצירת נשק גרעיני. אם לא ניתן יהיה להתקדם למשא-ומתן בנושא זה, תימשך הדיפלומטיה אם כי בנתיב אחר, אשר צפוי לכלול העברת הנושא למועצת הביטחון של האו"ם.

ההודעה האירנית מהווה דחייה הלכה למעשה של ההצעה הרוסית לבצע העשרה על אדמת רוסיה, ולכן עושה רושם שרוסיה מתקרבת לתמיכה במהלך של הבאת הנושא למועבי"ט. הולכת ומצטמצמת יכולתה של רוסיה להתחמק מקביעת קווים אדומים. בהקשר זה אציין שסגן שר החוץ הרוסי הגיע אתמול לאירן, ובהמשך החודש אמורה להגיע גם משלחת של ארגון האנרגיה האטומית הרוסי".

לדברי שלום, "ההודעה האירנית משדרת תחושה של ביטחון גובר ומהווה ביטוי לכשלון של הצעדים ההצהרתיים הבינלאומיים אשר לא הצליחו עד כה לבלום את תוכנית הגרעין האירנית. חוסר היכולת להביא את הנושא למועבי"ט מחזק את תחושת הביטחון האירנית.

בנושא הזה אני מבקש לציין ששיתוף הפעולה בין משרד החוץ לבין הוועדה לאנרגיה אטומית הינו טוב. מייד עם היוודע דבר ההודעה האירנית, הנחיתי את נציגויות ישראל בעולם לפעול באופן נמרץ ומיידי כדי להבהיר את עמדתנו הגורסת כי מדובר בתגובת-נגד אירנית ברורה לדרישת האירופים במפגש האחרון בווינה להימנע מייצור חלקי צנטריפוגות וביצוע עבודות מחקר ופיתוח בהן.

כעת חשוב יותר מאי-פעם להתמיד במדיניות הנוכחית ולהשתמש בכל האמצעים המדיניים העומדים לרשותנו תוך שימור הגדרת הבעיה האירנית כבעיה עולמית ולאו דווקא ישראלית. זאת למרות הניסיונות של נשיא אירן להציג זאת כעימות אירני-ישראלי בלבד".

סוריה - ועדת החקירה

"המשטר הסורי ממשיך למצוא עצמו תחת לחץ, ובשבוע שעבר הוחרף המצב על-ידי שני אירועים. בעיה ראשונה עבור דמשק הייתה הראיון הסנסציוני שהעניק סגן נשיא סוריה לשעבר, עבד אלחלים חדאם, לערוץ אל-ערביה הסעודי. דבריו של חדאם גרמו לדאגה רבה בקרב המשטר הסורי בעיקר בשל חששו, באופן טבעי, מפני האפשרות שגורם כה בכיר בשלטון, מי שהיה איש אמונו של הנשיא אסד האב, יוצא באופן כה נחרץ נגד בשאר אסד. על-רקע זה החליטה דמשק לצאת במתקפת נגד חריפה המכוונת להציג את חדאם, בעיקר בזירה הפנימית, כאדם מושחת אשר מכר את נשמתו לגורמים זרים. בראיון שלו טען חדאם בין היתר כי בשאר אסד אינו ראוי לכהן כנשיא בשל חוסר שיקול הדעת והאימפולסיביות שלו".

"הבעיה השנייה של סוריה בשבוע שעבר הייתה הדרישה של ועדת החקירה לרצח חרירי לראיין את הנשיא אסד עצמו, את שר החוץ פארוק א-שרע, ואחרים. אם לפני שלושה שבועות, אחרי פירסום דוח מהליס, הייתה תחושת רווחה בצמרת השלטון הסורית, הרי שתחושת הרווחה הזו חלפה. התביעה לחקור את הנשיא ואת שר החוץ חידדה את הדילמה בפניה ניצב המשטר הסורי: האם ללכת על קו ניצי של עימות עם הקהילה הבינלאומית ולסרב לדרישתה של ועדת החקירה מנימוקי חסינות נשיאותית, או שמא לבחור במסלול מתון יותר, ולהסכים שהנשיא יערוך מעין 'פגישת היכרות' עם יו"ר הוועדה החדש, סרג' בראמרץ. כמובן שאז ישנה הסכנה שבראמרץ יראה בכך התחמקות משיתוף פעולה עמוק יותר עם החקירה".

לדברי השר שלום, "דמשק אינה מעוניינת כעת לשבור את הכלים בקשריה עם הקהילה הבינלאומית, למרות שהיא מודעת לכך שארה"ב וצרפת נחושות למצות איתה את הדין. לכן סוריה הודיעה כבר על נכונות לשגר את שר החוץ א-שרע לפגישה עם יו"ר ועדת החקירה בג'נבה. לעת עתה נראה כי מעמדו של הנשיא אסד מבית נותר על כנו למרות שהוא נתון, כאמור, תחת לחץ בינלאומי כבד ולמרות הכוונה האמריקנית למקד כעת את המאמצים מול סוריה".

אזור התעשיה ארז - הסכם משולש

השר שלום ציין, כי בשבוע שעבר חתם עם שר החוץ הטורקי על הצהרה משותפת בנושא שיקום אזור התעשיה בארז. "מדובר ביוזמה משותפת של התאחדות התעשיינים שלנו יחד עם איגוד לשכות המסחר של טורקיה, לפיה טורקיה תקים חברת ניהול אשר תיקח על עצמה את ניהול הפארק התעשייתי", אמר השר. "סוכם שכל הפעילויות הקשורות בפארק, כולל כניסה ויציאה של סחורות מהאזור, יבוצעו על-פי סיכומים בין ישראל לבין הרש"פ כולל הסכמי הביניים, ובהתאם למצב הביטחוני בשטח. בשיחתי עם שר החוץ הטורקי עבדאללה גול אשר הגיע ארצה כדי לחתום עימנו על ההסכם, הבהרתי לו שכל פעילות כלכלית באזור התעשיה של ארז תהיה תלויה כמובן במצב הביטחוני. כמו כן הבהרתי לו שסיוע שלנו לרשות הפלשתינית בארז לא יוכל להתקיים תחת מטחי אש הקסאמים".

"מעבר לחשיבות שיש בהסכם לאזור התעשיה בארז מבחינת הכלכלה הפלשתינית, ישנה גם חשיבות מיוחדת לכך שטורקיה, מדינה מוסלמית, משתפת אתנו פעולה בצורה מלאה ומפגינה מעורבות ותמיכה מלאה בתהליך המדיני. מדובר בשותפה אסטרטגית חשובה והקשר עימה הולך ומתהדק".

תאריך:  08/01/2006   |   עודכן:  08/01/2006
ענבל אביב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כלל ביטוח סיכמה שתי עיסקות גדולות לרכישת נכסים מניבים, ב-61 מיליון דולר . החברה קנתה מאקרשטיין תעשיות ומבני תעשיה את מגדל המשרדים אקרשטיין, בהרצליה פיתוח, ב-31 מיליון דולר. במקביל, היא עומדת לקנות משיכון עובדים 25% מקניון גבעתים, ב-30 מיליון דולר.
08/01/2006  |  אלעזר לוין  |   חדשות
לראשונה בתולדות משרד מבקר המדינה, מינה המבקר, מיכה לינדנשטראוס ועדה לאיתור מועמדים למשרת מנכ"ל משרד מבקר המדינה (יום א', 8.1.06). עד כה מונה המנכ"ל כמישרת אמון בידי המבקר בלבד.
08/01/2006  |  ענבל אביב  |   חדשות
המחזור העשירי של ליגת העל יערך הערב (א'), שהמשחק המרכזי יערך במלחה ויפגיש את הפועל י-ם והגליל העליון. עירוני ר"ג תארח את אשקלון הלא יציבה, נהריה תפגוש את ראשל"צ המשתפרת ובקרב תחתית ישחקו רמה"ש וגבעת שמואל. המחזור יושלם מחר כשבני השרון תגיע להיכל נוקיה לפגוש את מכבי ת"א. הפועל ת"א היא הנחה השבועית.
אוהדי בית"ר ירושלים ואנשי ההתאחדות לכדורגל, שהיו כביכול מודאגים אם ארקדי גאידמק היה מממש את איומו ועוזב את בית"ר בשבוע שעבר, או יעשה זאת ביום מן הימים העתידיים, יכולים להפסיק לדאוג. מתברר שבית"ר בטוחה לחמש השנים הקרובות ויותר מאחר שסכום של יותר מ- 50 מיליון דולר רשומים בכל מקרה על חשבון בית"ר ירושלים בהוראה בלתי חוזרת של המיליארדר הרוסי, ארקדי גאידמק, שגם אם יאלץ מכל בחינה שהיא לעזוב, דאג להמשך דרכה של בית"ר ירושלים בשנים הבאות.
החברה הישראלית כרומגן חתמה בימים אלה הסכם להתקנת שתי מערכות סולאריות, מהגדולות בתחום המלונות בעולם, במלונות ALDEMAR HOTELS.
08/01/2006  |  שי פאוזנר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il