|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

לקות בזכרון היא לא בהכרח פתח לכישלון

מדובר בתופעה בה מספר רב של פעמים ילדים מפתחים סלידה ממקצוע כזה או אחר זה יכול להיות מקצוע אחד או כמה יחד עם הסלידה מתחילה גם ההימנעות להגעה לשיעור בטענות שונות
06/03/2014  |     |   כתבות   |   תגובות
עודדו את הילד [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

הכירו את אגם בת ה-10 בכיתה ה'. אגם לא סובלת (במילים עדינות) את מקצוע המתמטיקה. מכיתה ד' היא מקבלת ציונים נמוכים מאוד. על-מנת למנוע מאגם את אי-הנעימות בקבלת ציון נמוך, אין המורה מציינת את גובה הציון, אלא רושמת "חזרי על החומר הנלמד". כשזה קורה, אגם יודעת שהיא נכשלה, שוב.

מזה כשנה אגם הולכת להוראה מתקנת במתמטיקה פעם בשבוע ומקבלת בנוסף לכך שעה פרטנית מבית-הספר. כל פעם כאשר ישנם שיעורי בית במקצוע המתמטיקה, אגם מתחילה לריב עם אחיה הקטן, רק כדי להתחמק מלעשות שיעורי בית. שבועיים לפני המבחן האחרון, אגם למדה כרגיל למבחן. כל יומיים קצת, קצת ובמקביל המשיכה לקבל חיזוקים מבית-הספר והוראה מתקנת פעם בשבוע. הציון שקיבלה במבחן הוא "חזרי על החומר הנלמד"! - אגם מאוד התאכזבה, שוב.

ההורים מבחינתם הגיבו: "לא למדת מספיק!... היית יכולה יותר... אין טעם למורה פרטית עם ציונים כאלה... למבחן הבא, אין חברות, אין חוגים - את תשבי ותלמדי!... את לא משקיעה מספיק! תראי את החברות שלך... לאחיך גם קשה והוא מקבל ציון עובר לפחות..." ועוד משפטי "עידוד" שכאלה.

ואגם, מתעקשת - "ניסיתי... כן למדתי!... אני שונאת מתמטיקה... טוב תפסיקו את המורה הפרטית, מה איכפת לי", והייאוש מתחיל לחלחל.

תוצאות השיחה (אם אפשר לקרוא לזה שיחה), בין אגם להוריה, הביאה לתוצאה של כעס רב משני הצדדים אחד על השני, בנוסף חיזוק התסכול שבכישלון החוזר במבחן, שום התקדמות ביחס למקצוע המתמטיקה ורוב הסיכויים שאגם תגביר את שנאתה למקצוע זה.

לאחר אבחון במרכז, אגם הובחנה כבעלת לקות בזכרון לטווח הקצר והארוך. היא צריכה לשנן הרבה מאוד פעמים את החומר הנלמד על-מנת שתזכור אותו ולהשתמש במחשבון (מה שאגם לא הסכימה, כי זה "בושה" שרק היא צריכה מחשבון) וגם זה לא תמיד יעזור.

עכשיו, בואו נכיר את אגם ממקום אחר: אגם בת ה-10 רוקדת בלהקת ריקוד. הוצע לאגם להתחרות בתחרות שהאקדמיה לבלט האמריקני מבצעת פעם בשנה. אגם לא הכי אוהבת בלט קלאסי וגם לא ממש טובה בזה. היא מתחברת יותר למחול מודרני והיפ הופ, ולמרות זאת החליטה שהיא הולכת לתחרות.

אגם התאמנה במשך חודשיים, כשלוש שעות, שלושה ימים בשבוע. בשבועיים שלפני התחרות התאמנה, שימו לב, שלוש-ארבע שעות ביום ובכל פעם עם חיוך כי הצליחה לשפר עוד ועוד את ביצועיה. אגם זכתה במדליית כסף עם שני ציוני שבח והייתה מאושרת. כמו-כן, אגם זכרה את כל הצעדים והאלמנטים הנדרשים.

כיצד העידוד על הישגיה בבלט יעזור לאגם להתקדם במקצוע המתמטיקה?


ראשית, יש לעודד אותה על הדרך שעשתה בבלט: על כך שהיא מגדירה מטרה, היא הולכת עליה עד הסוף, על כך שלא ויתרה גם כאשר רגליה כאבו, כאשר הייתה עייפה (מקביל ל"כואבת לי היד אחרי שני תרגילים). על כך שידעה שעליה לשנן מספר רב פעמים את תרגילי הבלט כדי שתזכור בשעת לחץ - התחרות - ועל כך שעשתה זאת כמה שעות ביום. נשקף לה כמה היא נראית מאושרת ושמחה, כמה היא גאה לענוד את המדליה לבית-הספר ולספר לכולם על הציונים לשבח שקיבלה.

שנית, נעביר לה מסר לגבי חשיבות מקצוע המתמטיקה וגבול ההורים, על כך שזהו מקצוע ליבה ובכל מקום שתרצה להירשם ללימודים, זה יהיה מקצוע חובה, על כך שיש לה את היכולת השכלית ללמוד את המקצוע, על כך שאנחנו (ההורים) מאמינים בה.

שלישית, נשאל את אגם, כיצד לדעתה תוכל להשתפר במתמטיקה כפי שעשתה בבלט? רוב הסיכויים שאגם יודעת בראשה את התשובות. המטרה ההורית היא להוציא את הידע למעשה בפועל.

אחרי שנשאל שאלות מכוונות (לא שאלות חקירה - מכוונות), כמו: האם לדעתך יהיה נכון שתקדישי יותר זמן ללמוד המתמטיקה? מתי בשבוע (ימים ושעות - ניהול זמן) תוכלי לעשות זאת? האם ניתן לרשום זאת במקום כלשהו שלא תשכחי? יש משהו שאת צריכה מאיתנו, ההורים, לעזור לך? האם עכשיו את מאמינה שגם אם משהו הולך קשה ולא מוותרים ומתעקשים, אפשר להצליח?

אגם, כיום בכיתה ו' ואת הדרך שעשתה מציינת מורתה לחשבון שהיא גם מחנכת הכיתה - "פשוט מהפך מקצה לקצה, אכפת לה, היא משקיעה ומשתמשת בכלים שניתנו לה (מחשבון, כרטיסי ניווט) ועובדת. אגם שיפרה את ציוניה לממוצע 80.

על ההורים ללמד את הילדים להעתיק מכל הצלחה בתחום אחד את הכוחות והיכולת, ו"להדביק" לתחום בו קיים אתגר. בדיוק כפי שהוריה של אגם עשו מתחום הבלט ללימודי המתמטיקה.

הכותבת היא מנהלת מרכז נורית לוי, אימון התנהגותי קוגנטיבי, הדרכה והנחיית הורים
תאריך:  06/03/2014   |   עודכן:  06/03/2014
נורית לוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לקות בזכרון היא לא בהכרח פתח לכישלון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרטין שלאף ואנשיו ניתקו מגע-אישי מיגאל זילכה כבר ב-2009, לאחר שהתגלה להם כי זילכה הקליט אותם בסתר בשיחות טלפון ובפגישות שקיימו. כך נודע ל-News1. הנתק נמשך שנים ולמעשה לא הוסדרו היחסים עד היום, שכן לגישת שלאף - לא ניתן לסמוך על זילכה, "הפועל מאחורי הגב באופן נכלולי".
06/03/2014  |  יואב יצחק  |   כתבות
תחום עדשות המגע שם היום דגש מיוחד על בריאות העין ועל נוחות מירבית. חברות שונות מפתחות סוגי עדשות רבים שמטרתם תיקון ראייה ושמירה על בריאות העיניים, ולעמוד בסלוגן המבטיח "להיות עם ולהרגיש בלי".
06/03/2014  |  אלון נקר  |   כתבות
נחיתת חרום בטהרן הופכת בעיתונים לסיפור אימה, או סרט מלחמה ישראל היום ממשיך לסקר במרץ את תחום משלוח הפרחים לרעיית ראש הממשלה בן-דרור ימיני מבקש להקדים סתימת פיות להסתה
05/03/2014  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
בשנת 1983 נערכו בבית משפט במנהטן הדיונים בתביעת הדיבה שהגיש אריאל שרון נגד שבועון החדשות האמריקני "טיים". תביעת הדיבה הייתה ספיח לפרשת הטבח שביצעו הפלנגות הנוצריות במחנות הפליטים הפלשתינים בסברה ושתילה, טבח שהביא להקמת ועדת כהאן שבעקבות מסקנותיה הודח שרון מתפקידו כשר הביטחון.
05/03/2014  |  ישראל רוזנבלט  |   כתבות
בחודשים אחרונים חלה האצה משמעותית וחסרת תקדים במגעים בין רוסיה לממשל החדש במצרים. באוקטובר 2013 ביקר ראש המודיעין הצבאי הרוסי בקהיר. בנובמבר הגיעו שרי ההגנה והחוץ הרוסים במשותף למצרים - לראשונה מאז תחילת שנות ה-70.
05/03/2014  |  אפרים קם, צבי מגן  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il