|   15:07:40
דלג
  אורן פרסיקו  
מבקר עיתונות העין השביעית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

הישג תודעתי

הארץ מדווח על יקום מקביל, בו לאירוע בשטחים יש שני צדדים הכותרת הראשית של ידיעות אחרונות מזכירה דיווחים של כלי תקשורת אחרים מהשבוע שעבר ישראל היום בשירות דובר צה"ל
23/03/2014  |   אורן פרסיקו   |   כתבות   |   העין השביעית   |   תגובות
חמושים רעולי פנים, בלוויית פלשתינים בג'נין, 22.3.14 [צילום: פלאש 90]


היו זמנים
נשים אבלות בלוויה בג'נין [צילום: פלאש 90]

המדור ההיסטורי של ישראל היום, "היו זמנים", מוקדש הבוקר לאירוע שהתרחש אתמול לפני עשור, ב-22 במרץ 2004. תחת הכותרת "החשבון נסגר" מזכיר העיתון לקוראיו את הימים שבהם צה"ל התנקש במנהיג תנועת חמאס אחמד יאסין. השייח', כך נכתב, חוסל בשל אחריותו לרציחתם של אלפי ישראל בפיגועים.

"חיסול פצצה מתקתקת", היא הכותרת הראשית של ישראל היום הבוקר, ללמדנו כי לא הרבה השתנה בעשור האחרון מבחינת יחסי מדינת ישראל עם שכנותיה. אולי רק מידת הבכירות של הגורמים העוינים שעמם נפתחים ונסגרים החשבונות. "לוחמי הימ"מ חיסלו בג'נין פעיל חמאס שתיכנן לבצע פיגוע גדול", נכתב בכותרת המשנה.

ידיעה קצרה, מאת לילך שובל, דניאל סיריוטי ואילן גטניו, מוקדשת לתקרית בג'נין שבה חוסל פעיל החמאס חמזה אבו אלוהיג'א. מיסגור הידיעה (שמשום מה לא נכללה בידיעון היומי שמשגר העיתון לקוראיו) מדגיש את ההצדקה המוסרית והמבצעית לפעולה במידה כזו שברור כי בעיני עורכי העיתון עלול להתעורר ספק ואותו יש להשקיט.

הידיעה נפתחת במשפט המרגיע "המעצר הפך לחיסול שמנע פיגוע גדול" ומופיעה תחת כותרת המדגישה כי הפלשתיני ההרוג "היה פצצה מתקתקת" (קרי: בן מוות). בגוף הידיעה מיוחסת הטענה להיותו של אל-היג'א "פצצה מתקתקת", ל"קצין בכיר באגודת איו"ש". בכותרת הידיעה מקפיד העיתון להציב את הטענה בין מירכאות, ללמדנו כי מדובר בגרסה, לא מאומתת, של בעל עניין בפרשה. משום מה, ההסתייגויות הללו נעדרות דווקא מעמוד השער ומהכותרת הראשית של העיתון, שנחשפות להרבה יותר עיניים. כותרת המשנה לידיעה נפתחת בתיבה "כוחותינו".

תמונת המציאות המתקבלת מקריאת העיתון הנפוץ בישראל צרה ומוגבלת. מעט מאוד מידע נכלל בידיעה, ובכל זאת אפשר להבין ממנה כי אחרי שכוחותיו של העיתון ישראל היום כיתרו את הבית שבו הסתתר המבוקש, החלו חילופי יריות בין הצדדים. "במהלך הפעולה נורה צרור מתוך הבית לעבר הכוחות הפורצים", נכתב. "בשלב מסוים יצא המחבל אל מחוץ לבית וירה לעבר הכוחות, תוך שהוא פוצע שני לוחמי ימ"מ. הכוח השיב אש והרג את המחבל [...] במקביל החלו חילופי אש גם עם כוחות צה"ל במעגל החיצוני. הכוחות ירו למוות בשני חמושים".

בטור פרשנות נלווה, מאת יואב לימור, מוסיף הפרשן הצבאי כי "מותו [של אלוהיג'א] הצית הפרות סדר נרחבות במחנה הפליטים, שכללו הפעלת מטענים וחילופי אש שמהם נהרגו עוד שני פלשתינים".

קוראי ידיעות אחרונות לומדים יותר, אך לא הרבה יותר, על מה שאירע בג'נין. יוסי יהושוע מדווח: "לאחר שווידאו כי אין אזרחים בתוך הבית החלו הכוחות לירות פנימה טילי נ"ט. כעבר זמן קצר יצא אל-היג'א מהבית תוך שהוא יורה לעבר הכוח. מהירי נפצעו קל שני לוחמי ימ"מ. הם השיבו באש לעבר המחבל והרגו אותו. בחילופי האש נהרגו עוד שני מחבלים: יזן ג'בארין (23), פעיל בגדודי חללי אל-אקצה, ומוחמד אבו זינה (27), איש הג'יהאד האיסאלמי. שלושה פלשתינים נעצרו".

לפי יהושוע, לאחר שהמבוקש החל לירות על הכוחות הישראלים שכיתרו אותו, נשלח כלב תקיפה לתוך המבנה. אלוהיג'א, כך מדווח, הרג את הכלב ו"מאוחר יותר הורה מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף תמיר ידעי, לחלץ את גופת הכלב, כדי למנוע מחמאס הישג תודעתי". בטרמינולוגיה של ידיעות אחרונות, כפי שהיא עולה מכותרת המשנה לידיעה, ניכר ההבדל בין היחס לכלב ובין היחס לערבים. האחרונים נהרגו, הראשון "שילם בחייו" (בעבר היה מקרה שבו כלב ציוני לוחם זכה מהעיתון לכבוד גדול עוד יותר).

קריאה בהארץ כמו מגלה יקום מקביל שבו התרחשה פעולה דומה ובכל זאת שונה מהותית מזו המתוארת בישראל היום וידיעות אחרונות. בשונה מהעיתונים האחרים, במקרה של הארץ לצד הגרסה הצה"לית הרשמית ניתן ביטוי גם לגרסת תושבי מחנה הפליטים ג'נין. גרסה זו אף מובלטת במסגור הידיעה.

לפי הדיווח מאת גילי כהן, ג'קי חורי ועמירה הס, תושבי מחנה הפליטים טוענים כי אבו אלוהיג'א יצא מהבית שבו התבצר כשנגמרה לו התחמושת וכי החיילים שכיתרו אותו "ירו בו ברגליו, ואז התקרבו וירו בו בראשו מטווח קצר". במילים אחרות, הוצאה להורג של אדם לא חמוש.

עוד נכתב בידיעה של הארץ כי תושב האזור העיד ששני ההרוגים האחרים בפעולה, אבו-זינה וג'בארין, נורו על-ידי צלפים בעת שנשאו את גופתו של אלוהיג'א אל מחוץ לאזור התקרית, וכבר הגיעו למרחק של כ-150 מטר מהבית. הם כלל לא היו חמושים כשנורו, נטען מפי התושב. במילים אחרות, שוב הוצאה להורג של אנשים לא חמושים.

בכותרת המשנה של הארץ תושב זה, שנותר בעילום שם, הופך ל"תושבים", ריבוי המקנה תחושה של הצלבת המידע והגברת האמינות של העדות. באחד הלידים לידיעה נכתב כי "לטענת עדי ראייה, שני ההרוגים הנוספים נורו בידי צלף כשפינו את גופת אבו-אלוהיג'א", אף שבגוף הידיעה מוזכר תושב אחד בלבד ולא כתוב במפורש שהיה עד ראייה לאירוע (אפשר ששמע על כך מעדי ראיה והעביר את הסיפור הלאה, לכתבי הארץ). כמו-כן נטען בידיעה כי מלבד ההרוגים נפצעו בסך-הכל 15 פלשתינים.

בתחתית עמוד 4 של הארץ נמצא מקום לפרסום טור פרשנות מאת עמוס הראל, המספק את הגרסה הצה"לית וכותב בין היתר:

  • "אנשי הימ"מ נשלחו לג'נין בשל התרעה מודיעינית על כך שאבו אלוהיג'א מבקש לבצע פיגוע בתוך זמן קצר. לטענת המודיעין, היה זה פיגוע ירי נגד חיילים או מתנחלים וכשהתברר שבכוונתו לפעול, הוחלט לעוצרו מייד. אבל המבוקש, שהיה חמוש ברובה אם-16, הגיב באש כשהתקרבו הלוחמים לבית שבו הסתתר, ובהמשך הצטרפו אליו פעילים נוספים באזור, שפתחו בירי והשליכו מטעני חבלה על הכוחות. אחד משני ההרוגים האחרים בתקרית הוא פעיל מוכר בג'יהאד האיסלאמי. קצין בכיר בצה"ל טען כי החיילים והשוטרים נקטו ריסון בירי וכי "היינו יכולים להרוג גם 15 אנשים במחנה הלילה, מבלי להפר את הנחיות הפתיחה באש".

במעלה העמוד, במקום בולט יותר לעין הקורא, מתפרסם טור מאת גדעון לוי, שנפגש עם אבו אלוהיג'א לפני כשבועיים, במסגרת מדורו "אזור הדמדומים". לוי מספק זווית ראיה מקורית: המבוקש הפלשתיני כבן-אדם.

מעל תצלום (אלכס ליבק) של אבו אלוהיג'א יושב ומחייך, נושא על רגליו ילדה קטנה, נזכר לוי במפגש שקיים עמו. "חמזה לא התנהג כמבוקש נרדף. הוא שהה בבית משפחתו בשעות היום, התנהג בנינוחות, לא היה חמוש ולא גילה כל סימני עצבנות האופייניים למבוקשים במנוסתם בהם פגשתי במשך השנים", כותב לוי [קישור]. "[...] הוא סיפר שלפני כמה שבועות טלפן אליו איש שב"כ, 'שלום' כינויו, ואמר לו: 'בקרוב אבוא לקחת אותך. אנחנו צריכים לסגור את הסיפור בינינו'".

עידכון: הרפז, בניהו, אשכנזי
עו"ד אמיר משוחח על עיתונאים [צילום: פלאש 90]

עם שחרורם ממעצר אזרו דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו ועוזרו לשעבר של הרמטכ"ל לשעבר ארז וינר את כוחותיהם וכעת הם משיבים מלחמה. ידיעות אחרונות, העיתון שהשמיט את אחד החשדות נגד השניים, משתף פעולה בשמחה.

כל עמוד 10 מוקדש לסיקור הפרשה מנקודת מבטו של מחנה אשכנזי. הידיעה המרכזית (ירון דורון וטובה צימוקי) מספקת את גרסת וינר העכשווית, בתיווכו של עורך דינו עודד סבוראי. "בימים האחרונים החלו גורמים משפטיים בכירים למתוח ביקורת על צוות החקירה בפרשת הרפז בשל החלטתם לעצור את בניהו ווינר", נכתב בשולי הדיווח.

ידיעה נוספת בעמוד, מאת ירון דורון, מספקת את גרסת גבי אשכנזי. "תחקרו אותי", נכתב מפיו בכותרת הידיעה, לצד תצלום מוצלח של הרמטכ"ל לשעבר. "הוא מעוניין להיחקר, אין לו מה להסתיר", מצוטטים מקורביו.

בישראל היום מחביאים את תגובת מחנה אשכנזי בתוך ידיעה (איציק סבן) על המשך החקירה. "אין צדדים בחקירה. יש חקירה והיא מתורגמת להיבטים פליליים. אנחנו לא עובדים לפי מחנות", מצוטט "מקור משטרתי". התצלום של אשכנזי המלווה ידיעה זו אינו מוצלח ביותר.

בהארץ מתפרסמים שני מאמרים מאת אמיר אורן, המצדדים בטענת וינר ובניהו כי מעצרם התקשורתי היה שגוי. מהראשון עולה, מבעד לסבך המילולי שאורן טווה, כי לדעתו המשטרה לא נהגה כשורה כשעצרה את השניים והביאה אותם להארכת מעצר מול צלמי התקשורת.

המאמר השני, הארוך יותר, נושא בגרסת הדפוס את הכותרת "מעצר וינר ובניהו: אכיפה שרירותית ובררנית", אך תוכנו עשיר בהרבה וכולל, בין היתר: ססמה פרסומית קליטה למסע ציבורי שנועד לסייע בבחירה בין שני סוגים של אריזות חלב; פרפרזה על שמותיהם של תכנוני הקרב של צה"ל בלבנון בשנת 2006; את המשפט "לשיטתם של החוקרים, עד כה, אמור רוזובסקי לשבת ביציע באצטדיון סנטיאגו ברנבאו ולצפות רק במסי ולא ברונאלדו, או להפך - עניין של טעם הוא אם מדובר בליאונל-גבריאל אשכנזי ובכריסטיאנו ברק, או שמא השמות הוצלבו"; וכן תזכורת לכך שחנה ארנדט, שטבעה את המונח "הבנאליות של הרוע", אינה חשודה בפרשת הרפז.

לקראת ביקורת על נתניהו

"נשחרר אסירים אם המו"מ יוארך", נכתב בכותרת הראשית של ידיעות אחרונות, בין מירכאות. "גורמים מדיניים שיגרו בסוף השבוע מסר חד-משמעי: אם האמריקנים לא יבטיחו את הארכת המו"מ בשנה נוספת, לא ישוחרר מהכלא אפילו אסיר אחד נוסף", מדווח איתמר אייכנר בכפולה הפותחת.

מדיווחו עולה עוד כי הפלשתינים דורשים לשחרר 14 ערבים-ישראלים, אולם ראש הממשלה בנימין נתניהו חושש כי מהלך כזה יביא עליו ביקורת מצד שרי ממשלתו. לצד הידיעה מפורטים האסירים שהפלשתינים דורשים את שחרורם, והפשעים שביצעו. כמו בסיבובי שחרורים קודמים, נראה כי ידיעות אחרונות ינצל ככל הניתן את הביקורת על ראש הממשלה (מימין) במקרה שיוחלט על שחרור הרוצחים.

"זה מאוד נחמד שידיעות אחרונות מפרסם היום מה שכתבנו ב-nrg בשבוע שעבר על הפעימה הרביעית של שחרור המחבלים", צייץ הבוקר אריאל כהנא, שהיה אחד החתומים על הידיעה שראתה אור באתר של מעריב, ביום שלישי שעבר, תחת הכותרת "בלי הארכת המו"מ, לא תהיה פעימה רביעית". "מסכים איתך - זה מביך", צייץ בתגובה כתב הארץ ברק רביד, וסיפק קישורים לדיווחים דומים של עיתונו, גלי-צה"ל ורשת ב'. "צודק אריאל, רק שכחת לציין ששעות רבות לפני nrg זה פורסם בקולי״ש", דייק הכתב המדיני של קול-ישראל, רונן פולק.

הבהרה להבהרה

תחת הכותרת "הבהרה" נכתב היום בעמוד 11 של ישראל היום כך: "כתבה שפורסמה לפני כשבוע על מערכות מיחשוב ברכב תיארה כיצד אפשר לגלות מידע על התנהגותו של הנהג. בניגוד לרושם שעלול להתקבל מהכתבה, לחברת 'סטארהום' אין קשר לעובדות שנחשפו בכתבה, ואין לה קשר ליצרני הרכב. החברה עוסקת בשירותי 'נדידה' למאות מפעילים סלולריים ברחבי העולם".

כיאה לעיתון שמבטיח מדי בוקר "לבדוק עובדות, ואם טעינו נתקן", מעמיד ישראל היום את הדברים על דיוקם. אולם בהבהרה לא מצוין תאריך הפרסום המקורי או שמו של הכותב כך שהנסתר נותר עדיין רב על הגלוי. נדמה כי ה"הבהרה" הבוקר נועדה לחברה המסחרית שהוזכרה בכתבה יותר מאשר לקוראים שעלולים היו לקבל ממנה רושם שגוי.

איתור הכתבה במנוע החיפוש הפנימי של ישראל היום מלמד כיצד עלול היה להתקבל ממנה הרושם השגוי. בכותרת המשנה לכתבה, מאת אילן גטניו, נכתב: "חברה ישראלית חושפת: בכלי הרכב משולבים כרטיסי סים המשדרים מידע מהמחשבים". בגוף הכתבה נכתב: "יצרני רכב מובילים שילבו ברכביהם כרטיס SIM סלולרי, המאפשר להם להתקשר אל הרכב ולשאוב ממנו מידע [...] את העובדה המעניינת הזו חשפה החברה הישראלית Starhome [...] בחברה גילו כי נוסף על כרטיסי הסים של חברות הסלולר המקומיות ושל מפעילי סלולר בחו"ל, מגיעים לישראל משלוחים גדולים של כרטיסי סים בתוך המכוניות, ואלו מופעלים מפעם לפעם, כנראה כאשר היצרנים בודקים באמצעותם מה מצב הרכב".

דוברת צה"ל

בראש שער הארץ ועל פני כל עמוד שלום מתפרסם דיווח מאת חיים לוינסון על "רשימת שיאני הפנסיות בצה"ל". לפי דיווחו, דובר צה"ל פרסם את רשימת מאה מקבלי הפנסיה התקציבית הגבוהה ביותר בין יוצאי צבא וזאת "במענה לבקשת 'הארץ'".

בראש שער ישראל היום ועל פני כל הכפולה הפותחת מתפרסם דיווח מאת לילך שובל באותו הנושא. בדיווחה נסמכת שובל על "נתונים שהגיעו לידי 'ישראל היום'" אולם לא מובהר כיצד הגיעו הנתונים לידי העיתון. אולי מישהו במערכת ישראל היום גלש לאתר דובר צה"ל, שם פורסמו הנתונים אמש ("לאחר בקשות של גופים שונים", נכתב באתר הצבאי). השוואה בין הטקסט שפרסמה שובל בישראל היום לטקסט שפורסם באתר דובר צה"ל מגלה דמיון רב.

בהארץ מודגשת העלות הגבוהה. "שיאן הפנסיה התקציבית בצה"ל: 63 אלף שקלים בחודש החל מגיל 54", נכתב בכותרת שבשער העיתון. "השנה ישולמו לגמלאים 6.8 מיליארד שקל", נכתב בכותרת המשנה לידיעה שבעמוד 3, לצד אילוסטרציה גרפית לזהות 30 מקבלי הקצבה החודשית הגבוהה ביותר.

בישראל היום התמונה מאוזנת הרבה יותר, כפי שבוודאי היו רוצים להציגה בדובר צה"ל, לו היה הדבר תלוי בהם. המספר הראשון שמוזכר בשער העיתון הוא דווקא עלות הפנסיה הממוצעת (10,774 שקל בחודש), רק אחר כך מוזכרת הגימלה הגבוהה ביותר (63,686 שקל). גם עלות הגימלה הנמוכה ביותר (1,297 שקל) מצאה את דרכה לשער ישראל היום.

"מכיוון שהשכר הממוצע בצה"ל, הנשען לא מעט על כוח אדם צעיר, הוא הנמוך ביותר במשק - 12,681 שקל - בעלי דרגות נגד יכולים להשתכר כמה אלפי שקלים בלבד, ומכאן נגזרת גם הפנסיה הנמוכה שלהם", כותב לוינסון בהארץ. "הפנסיה הנמוכה ביותר, 1,297 שקל, משולמת לתומך לחימה שיצא לפנסיה בגיל 40. מהנתונים לא ברור עבור כמה שנות שירות משולמת לו הגמלה, וייתכן שמדובר במי שעזב את הצבא לתקופה מסוימת בעת שירותו ובפועל שירת מספר שנים מועט".

בישראל היום, וגם באתר צה"ל, אין הסבר דומה.

המסגור המטיב של ישראל היום עם צה"ל נמשך בכפולה הפותחת. במקום 30 מקבלי הפנסיה הגבוהה ביותר, בוחר עיתון זה לספק טבלה של עשרת מקבלי הגימלה הגבוהה לצד טבלה עם עשרת מקבלי הגמלה הנמוכה. גרף נפרד מדגיש את עליית הגיל הממוצע של הפרישה מצה"ל לאורך השנים האחרונות, כמו גרף שפורסם באתר צה"ל. הפרסום בישראל היום נראה כפרסום נגד, מטעם הצבא, שנועד להפחית את הנזק מהפרסום בהארץ. רק בעומק הטקסט של שובל, בלא כל הבלטה, ניתן מקום גם לביקורת.

בשולי ישראל היום

"ביזיון בצפת: זוהמה באנדרטה לזכר חללי צה"ל", "מחלוקת ביהדות ארה"ב: למה ביקרו סטודנטים מהרווארד בקבר ערפאת?", "תחפושת במחלוקת" - אדם הגיע למיסבת תחפושות בתל אביב כשהוא מחופש לאיש חיזבאללה, ואחר הניף את דגל לבנון.

ענייני תקשורת

כתבי "כלכליסט" מנתחים את תוכניות העבודה שהציגו משרדי הממשלה השונים לשנת 2014. בין היתר מוזכר כי תוכנית העבודה של משרד התקשורת לשנה הקרובה אינה כוללת את פירוק רשות השידור והקמתה מחדש.

צבי בראל מדווח בשער הארץ כי ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן תקף את רשת טוויטר, ובית המשפט של המדינה הורה לחסום אותה, אולם הגולשים מצעא דרכים לעקוף את החסימה. מהציטוט של ארדואן עולה כי ראש ממשלת טורקיה השתמש במ"ם הביטול כשדיבר על טוויטר ואמר "טוויטר, מווטיר", וזאת בניגוד לעברית בה נהוג לעשות שימוש בשי"ן לצורך זה ("טוויטר, שוויטר", לדוגמה).

מיכאל רוכוורגר מדווח ב"דה מרקר" כי אליעזר פישמן, בעל השליטה ב"גלובס", מבקש להגדיל את נזילותו על-מנת לפרוע חובות פרטיים.

ידיעות אחרונות מקדיש עמוד שלם בקונטרס החדשות שלו לצורך קידום מיזם פרסומי המשותף לעיתון, לאתר ynet ולחברת אסם ("שולחן משפחתי"). העמוד חוגג את הצטרפותם של "המנכ"לים המובילים במשק" ליוזמה. בין החברות המשתפות פעולה - סיסקו ישראל, קפה-קפה, קבוצת פז ותשלובת ד"ר פישר.

תאריך:  23/03/2014   |   עודכן:  23/03/2014
אורן פרסיקו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אין כמו חג הפסח ותחילת עונת האביב כדי להתחדש, לשפץ ולשדרג את חדרי הבית. רבבות מבתי ישראל נכנסים לקדחת השינויים, השיפוצים וההתחדשות. מכיוון שכך, חג הפסח נחשב גם לחגם של חנויות הריהוט בישראל.
23/03/2014  |  א. טייכמן, נ. הורוביץ  |   כתבות
ההיסטוריה האנושית רוויה בחוויות הקשורות לחושים. המזון שתפקידו לקיים אותנו הפך מזמן לחלק חוויתי, המספק הרבה מעבר לקיום הבסיסי. האוכל מייצג בצורה מובהקת את הקוד התרבותי שנגזר מהמיקום הגאוגרפי שבו אנו חיים. הרי כבר נאמר "תה ואורז יש בסין"... ולכל מקום המזון הטיפוסי לו שגדל בטבע.
23/03/2014  |  איילת נדיב  |   כתבות
אם בעבר עסקה הרפואה בעיקר בהצלת חיים, הרי שהרפואה המודרנית עוסקת יותר ויותר בשיפור איכות החיים. סוד השמירה על איכות החיים והארכתם, קשור קשר הדוק להתפתחות הרפואה המונעת הכוללת אורח חיים נכון, מתן חיסונים, בדיקות סקירה ואבחון מוקדם.
23/03/2014  |  ד"ר ערן חדד  |   כתבות
האופרה הישראלית מעלה כעת את האופרה "סיפורי הופמן" מאת ז'אק אופנבך. זו ההפקה השלישית של אופרה זו באופרה. האופרה הוצגה בפריז בבכורה בשנת 1881; בפעם הראשונה הוצגה באופרה הישראלית בשנת 1989.
22/03/2014  |  ליאון אלי  |   כתבות
התפטרותו של ד"ר מיכאל שראל (50) מתפקיד הכלכלן הראשי של משרד האוצר יוצרת זעזוע בצמרת המשרד הכלכלי המוביל. מי זוכר בשנים אחרונות, שבכיר-בכיר התפטר מסיבות ערכיות?! הזעזוע נובע לא רק מההתפטרות עצמה - אירוע נדיר בצמרת האוצר - ולא רק מדבריו התקיפים של שראל, שהצעת לפיד לפטור ממע"מ על דירות היא "צעד שגוי כמעט מכל זווית אפשרית". למיכאל שראל מעמד אישי מיוחד. News1 מדווח היום, כי שראל הוא אחד מראשי האוצר, במעמד שווה-ערך למנכ"ל, וכלכלן בולט ברמה בינלאומית. התפטרותו היא סטירת לחי מצלצלת ליאיר לפיד, בנוסח "אני, כאיש מקצוע, אינני יכול לעבוד איתך".
21/03/2014  |  אלעזר לוין  |   כתבות
חטאים קדומים  /  אורן פרסיקו
חובת דיווח  /  אורן פרסיקו
אוונגרד של הערכות  /  אורן פרסיקו
כשל ניהולי מתמשך  /  רפי מן
שחור ולבן  /  אורן פרסיקו
חורים בידיים  /  אורן פרסיקו
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il