"נמל מודרני, כמו כל מפעל כלכלי-יצרני, אינו יכול להרשות לעצמו כלכלית השבתה מרצון של אמצעי הייצור שלו לכ-80 יום בשנה". כך אמר היום (ב', 16.1.06) נשיא לשכת הספנות, ראובן צוק. הוא הוסיף: "היעלה על הדעת שנמל, המצוי במחסור באמצעי ייצור ובעיקר ברציפים, ישבית עצמו מרצון לכ-22% מימי העבודה שלו ויפגע בשיקולים כלכליים ותפעוליים הקשורים בעבודה תקינה ורווחית של הנמל?".
בלשכת הספנות מדגישים, כי הנמלים השכנים המתחרים באשדוד על מתן שירותים לקווים הבינ"ל, עובדים מסביב לשעון ללא הפסקה. גם האוניות הפוקדות את ישראל, מרביתן זרות, המתוכננות לעבודה בכל העולם 365 יום בשנה ואינן מוכנות לקבל את העובדה שבארץ אין הדברים כך.
בלשכת הספנות טוענים, כי אין לנמל אשדוד ברירה אם הוא אכן חפץ להתחרות על אותו פלח שוק. אי מתן שירות כזה הוא גם בעל השלכות כלכליות על כלל ציבור הצרכנים ומגביל את כושר התחרות של היצוא הישראלי.
הם מגישים את הנזק התדמיתי לנמל אשדוד בעולם ואת הנזק הכלכלי לאוניות ולציבור הלקוחות וטוענים כי באם הנמל רוצה להתחרות עם הנמלים השכנים - אין לו ברירה אלא להפעיל רציפיו גם בשבת, בדומה לנמל חיפה שמפעיל את רציפיו גם בשבתות כבר שנים רבות.
לדעת צוק, עבודת שבת רק תיטיב עם הנמל ומשתמשיו ותגדיל את היקף הפעילות בו ורווחיותו משמעותית. לשכת הספנות הישראלית אף ביקשה וטרם קיבלה מחברת נמל אשדוד בדיקה כלכלית שתציג את היתרונות או את האלטרנטיבות התפעוליות לעבודת השבת.