|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

הרב וולפא בראיון מיוחד

במהלך הראיון חושף הרב וולפא פרטים מקורס הכנה לפינוי של המשטרה
20/02/2005  |     |   מאמרים   |   תוכנית ההינתקות   |   תגובות
הרב וולפא. [צילום: בית משיח]

בראיון נוקב שנתן הרב שלום וולפא, מהבולטים ברבני חב"ד, לשבועון "בית משיח", היוצא לאור על-ידי חסידי חב"ד, חושף הרב וולפא פרטים מקורס ההכנה של המשטרה לקראת תוכנית ההינתקות, כפי שנמסרו לו על-ידי שוטר שהשתתף בקורס (איך להכאיב בלי להשאיר סימנים). הוא לא מהסס לתקוף בחריפות את שרון (הביא שואה בפועל), את נתניהו (איך יתכן שאדם כזה יפאר חתונה בכפר חב"ד?), את המפלגות החרדיות (תמורת כסף מוכנות להשלים עם שפיכות דמים) ואת נשיא המדינה (ידמיין לעצמו שאותו רוצח שהוא חותם עכשיו לשחרורו, יעשה פיגוע שבו יהיה מעורב בנו או נכדו)

הרב שלום וולפא עומד בראש "מטה חסידי חב"ד העולמי להצלת העם והארץ". בעת הסכמי קמפ-דייויד קיבל הנחייה נדירה בהוראתו הישירה של הרבי מליובאוויטש לחבר את הספר "דעת תורה בענייני ארץ הקודש". לאחר מכן חיבר עוד שני ספרים בנושא - "גדולי ישראל על החזרת שטחים", ו"שלום שלום ואין שלום".

הרב וולפא ידוע בעולם התורני כגאון, ורבים משחרים לפיתחו. עד כה חיבר כ-30 ספרים בתחומים תורניים שונים. בין היתר בהלכה, ברמב"ם, בהלכות משיח ועוד. על ספריו מופיעות הסכמות של גדולי הרבנים, ביניהם הרב עובדיה יוסף, הרב מרדכי אליהו ועוד רבים אחרים. יחד עם זאת, חלק לא קטן מחסידי חב"ד מסתייגים מביטוייו הקיצוניים של הרב וולפא. להלן קטעים נבחרים מהראיון ל"בית משיח":

נתניהו רע ליהודים

"לו לעצתי היו שומעים, לא היו מזמינים אורחים כאלו מלכתחילה. הרי מדובר באדם שבשביל הקריירה האישית שלו מוכן להפנות גב לאלו שנלחמו עבורו, להסכים לגירוש אלפי יהודים מבתיהם, ולהפקיר את חייהם של כל תושבי ישראל.

זאת ועוד, יהודי זה אחראי לכך שלמאות זקנים וחולים אין כסף לקניית תרופות, אלפי ילדים מגיעים לחרפת רעב, וחולים גוועים במסדרונות בתי הרפואה. להציל יהודים אלו אין לו כסף, אבל בו בזמן יש לו מליארדים עבור ההינתקות. ואיך יתכן שאדם כזה יפאר חתונה בכפר חב"ד? מכל מקום, מאחר שכבר הגיע ובא לשמחה פרטית, כמובן שלא היה מקום לקלקל את השמחה. לאידך גיסא, כמובן, יש למצוא את הדרך הנכונה להעביר לו את דעתו של הרבי, כי אחרת היה משתמע שלא קרה שום דבר ושחב"ד מאחוריו.

וכאן חשוב גם לעמוד על נקודה נוספת. תראו במה מתעסקים העיתונאים: עשרות פצצות נופלות על בתיהם של יהודים יקרים בגוש קטיף, וכולם עוברים לסדר היום כאילו שדבר לא קרה. הכל מבינים שאי אפשר להפסיק את ה"תהליך" הנבזה, ושיש למלא אחר ההסכמים ולשחרר עוד מחבלים רוצחים. אבל כשרק מחו קצת בפני כבוד שר האוצר, כבר כל המדינה, כולל רבנים ועסקנים שלנו, רועשת וגועשת. אפילו ה"צונאמי" לא זכה לרעש כזה כמו שעשו מהפגיעה בכבודו המדומה של ביבי".

על המעצר בחתונה בכפר חב"ד

"בנוגע לעצם האירוע בכפר חב"ד - הרי כבר הוברר מעל לצל של ספק, שכל הסיפורים על אלימות, פינצ'ור הגלגלים וכו' לא היו ולא נבראו, והם רק פרובוקציה של כמה אנשים שלצערנו יש להם עניין לנגח את מי שעוסק בענייני שלמות הארץ, ולהחליש את כוחם של אלה המסייעים להם. ברצוני לומר משהו, והקוראים יסלחו לי על שאינני יכול לפרט: מעצרו של הבחור בכפר חב"ד לא היה קורה, לולא התערבו כאן אנשים כאלו שעליהם אנו מתפללים בברכה ה-‏19 בשמונה-עשרה (ברכת "למלשינים ולמינים אל תהי תקווה". הכוונה לחב"דניקים - ע"י). וכאשר ניקח בחשבון שאותו בחור הוא פעיל מרכזי בצדדים הטכניים של האירוע בבניני האומה (כינוס נגד ההינתקות - ע"י), הרי כבר לא קשה להבין מה מסתתר מאחורי פעולתם זו. נוח להם להכניס בחור צעיר לבית הסוהר, למשך שבת קודש ויותר, והעיקר שעל-ידי זה יוכלו לפגוע בהפצת דבריו של הרבי נגד העקירה".

חב"ד בפוליטיקה

באשר לטענה לפיה תנועת חב"ד סובלת כתוצאה מהתערבותו בפוליטיקה, מאשים הרב וולפא את המפלגות החרדיות בהשלמה עם שפיכות דמים: "חב"ד סבלה מהמלחמה נגד חוק מיהו יהודי, והיא סובלת מהמלחמה על שלימות הארץ. מי שכותב זאת כמחאה נגדי, הרי הוא בדיוק כמו המפלגות החרדיות שתמורת כסף מוכנות להשלים עם שפיכות דמים".

מלחמת קודש במסגרת החוק

בראיון נשאל הרב וולפא על השימוש שהוא עושה במילים מפחידות כמו "מלחמת קודש" ו"מערכה גדולה" ואמר: "דבר ראשון ברצוני לחזור ולהדגיש, שאנחנו נגד כל פעולה בלתי חוקית, ובעיקר מפני שסוף סוף זה יזיק למאבק. אילו היינו פעילי שמאל הנלחמים בעד המחבלים יימח שמם, הרי "חופש הביטוי" היה מאוד רחב לגבינו, אבל מה נעשה שאנו בסך הכל פעילים למען עם ישראל וארץ ישראל, ואז החוק הוא שונה בהחלט. כבר למדנו, שהיועץ המשפטי "מטעם" יודע בדיוק, את מי לזכות על עבירות חמורות ואת מי להאשים על עניינים של מה בכך. אבל עם זאת, מוכרחים לעשות את כל מה שכן ניתן לביצוע במסגרת החוק, וזאת באמת ביציאה למערכה גדולה ולמלחמת קודש.

צריך להתבונן היטב על מה מדובר כאן. הרי בכל מדינה נורמלית, מי שאחראי באופן אישי ל-‏1,000 הרוגים, עשרת אלפים פצועים ורבבות משפחות הרוסות היה מודח, נשפט, ונותן את הדין על מחדליו האיומים. ואילו בדיקטטורה שלנו, הוא דוהר עם שריו ועבדיו בביטחה, להמשך ביצוע רצונם של המחבלים, לטירוף הדעת, לכניעה, לאסון ה"הינתקות" הנורא שאחריתו דם ואש. האם אפשר לשתוק במצב כזה, כאשר ראש ממשלת ישראל ממשיך בדרכם של אלה שגירשו יהודים מנחלת אבותם, והרסו ישובים בארץ הקודש? ולכן כמובן, שאין ברירה אחרת אלא לחפש את כל הדרכים במסגרת החוק וחופש הביטוי, ולעשות מהפכה, שעם ישראל שלא ימשיך ללכת בעיניים עצומות כצאן לטבח רחמנא ליצלן".

- האם המילים "כצאן לטבח" אינם חריפות מידי?

"אני חושב שהן מצביעות על המצב לאשורו. תראה את תושבי אשקלון, חדרה ועפולה. הם יודעים שבתוך מספר חדשים יהיו בתיהם בטווח הפצמ"רים שיעופו מעזה וג'נין, הם ראו גם את מה שקרה בשדרות רק לפני זמן קצר, ובכל זאת אף אחד לא קם, אף אחד אינו זועק, יש איזו אמונה עיוורת בממשלה, שכל מה שהיא עושה זה טוב ליהודים. וזאת על אף כל הקרבנות שכבר הקרבנו".

שחרור מחבלים - פיגוע שעלול לפגוע במשפחת הנשיא

"כתבתי השבוע למר משה קצב, שכאשר הוא יבוא לחתום על אישורי השחרור של המחבלים, שיזכור את אזהרת השב"כ שלפחות 80 אחוז מהמשוחררים חוזרים לטרור, וידמיין לעצמו שאותו רוצח שהוא חותם עכשיו לשחרורו, יעשה פיגוע שבו יהיה מעורב חס ושלום בנו או נכדו. בטוחני, שכאשר מר קצב היה יודע שיש סיכוי קלוש שהפיגוע שיעשה המחבל המשוחרר יפגע במשפחתו, הוא לא היה מעיז לחתום על אותה תעודה. ולמה הוא חותם בכל זאת, כיוון שהוא מקווה שההרוג והפצוע לא יהיו ילדיו ונכדיו, ואז זה כבר לא כל כך נורא, ובתוקף תפקידו גם ילך ויעשה ניחום אבלים מתוקשר, וביקור חולים וכו'.

הקהל המובל עם חבל בצווארו, כמו הכבשים לשחיטה רחמנא ליצלן. אם הפרזידנט (הכוונה לנשיא קצב. בחב"ד השימוש במילה נשיא שמור לאדמו"רי חב"ד - ע"י) חותם על שחרורם של מאות מחבלים, הרי אין ספק ש"הוא יודע מה שהם לא יודעים", ובטח לא נשקפת מהם שום סכנה. ואת אף אחד לא מעניינת העובדה, שבפועל 80 אחוז חוזרים לעשות פיגועי טרור (זה מה שידוע, ועל שאר ה-‏20 אחוז עדיין לא יודעים), ואם בפעם הראשונה נעצרו מחבלים אלו על-ידי צה"ל לפני שהספיקו להפעיל את המטען, וממילא "אין להם דם על הידיים", הרי בפעם הבאה מי יודע מה שיקרה".

על שרון: הביא שואה בפועל, ומוכן לשתף פעולה עם הנאצים החדשים

הרב וולפא מתייחס גם לשימוש בשואה כהשוואה לתכנית ההינתקות: "אי אפשר להתעלם מהעובדה, שהרבי אמר שפעולות כאלה עלולות להביא סכנת נפשות למיליוני יהודים. מי שראה את התמונות איך שתושבי רמאללה קורעים בצפורניהם את גופם של שני היהודים שנקלעו לשם, במעשה הלינץ' המפורסם מבין, שהמחבלים גרועים יותר מהנאצים. הם גם אינם מסתירים את כוונותיהם להשמיד, להרוג ולאבד את כל היהודים - היו לא תהיה.

בינתיים, על אלפי משפחות בישראל כבר הביא אריק שרון שואה בפועל, שהרי אלפי אנשים נשים וטף נרצחו או נעשו נכים לכל חייהם, כתוצאה מה"ביטחון בשלום של שרון", והסכנה לעתיד נוראה פי כמה וכמה.

בשביל נזיד עדשים של קצת כבוד בשארם-א-שייח', מוכן ראש הממשלה לשתף פעולה עם הנאצים של דורנו, למסור את כל השטחים ולהכניס את עם ישראל ל"גבולות אושוויץ", כביטויו של אבא אבן. וגם כאשר מייד למחרת הטקס השיקרי, נופלות עשרות פצצות על גוש קטיף, הכל ממשיך כשהיה, ואין שום מעצורים בדרך לשיחרור המחבלים ובדרך לפינוי הישובים. לכן אין מנוס מהקביעה, כי לראש הממשלה והשרים לא איכפת כלל מדמם הנשפך של בני עמם, ומה שמעניין אותם יותר זה הכיסאות והקריירה.

תראה מה קרה עם כל אנשי הביטחון שזעקו נגד ההינתקות; כולם הפכו לכבשים תמימות, אין קול ואין קשב. מה קרה לשרים שהתנגדו, כולם קיפלו את הזנב. כל אחד חושב רק על עצמו, ולא נותן לסכנה להפריע לו בהתקדמות לקראת השאיפות העצמיות שלו.

אסור לתת צ'אנס ל"שלום"

- ובכל זאת, הרי ידועה טענתם שצריך לתת צ'אנס לשלום

"דבר ראשון צריך לדעת ולפרסם, שעל-פי ההלכה הידועה ב"שולחן ערוך", אסור לתת "צ'אנס ל'שלום'", כאשר הוא כרוך בקירוב האויב לערי ישראל ובהחלשת הביטחון שעל-פי (דרכי) הטבע. ואדרבה, ההוראה מהלכה זו היא, שעדיפה מלחמה המתחילה כאשר ה"עיירות הסמוכות לספָר" בידינו, מאשר שלום שבו יש דריסת רגל לגויים בערי הספר. וזאת אף על-פי שב"שולחן-ערוך" מדובר על גויים סתם, שאין שום ספק שאינם באים על עיסקי נפשות, וכל-שכן וקל-וחומר כאן, שהגוי הוא אויב אכזרי שהרג והורג אלפי יהודים ומוכן לאבד עצמו לדעת למטרה זו.

וגם לשיטתם, הרי עדיין לא קם אף אחד להסביר, מה יעשו לאחר הנסיגה כאשר יתחדשו ההתקפות על ערי ישראל, ולא רק על שדרות, אלא על אשקלון, עפולה, חדרה וכו'. צריך לזכור שצה"ל ומג"ב יהיו אז אחרי תקופה ארוכה שבה ישרתו את האויב במלחמת חורמה נגד יהודים ועקירתם מנחלת אבותם, מלחמה שבה ישחיתו הצבא והמשטרה את נפשם של החיילים והשוטרים היקרים, שהחל מחודש סיוון תשס"ה יילחמו באכזריות במשך שבועות רבים, נגד עם ישראל וארץ ישראל. איזו מוטיבציה תהיה לחיילים לעשות לאחר מכן סיבוב של 180 מעלות ולהילחם שוב נגד המחבלים, ובעד אותה ארץ שזה עתה קרעו אותה לגזרים והעניקו את בתיה ושדותיה למחבלים אלו.

הצ'אנס הוא איפוא לא לשלום אלא לחורבן. כל סיפור ההינתקות הוא שקר גדול של מר אריאל שרון, שהרי הביאור הרשמי להינתקות היה, שעלינו ליזום פעולה מדינית, בכדי שלא יכפו עלינו נסיגה גדולה יותר. והרי עתה כבר ידוע וברור לכל, וכן מודיעים אמריקה והאיחוד האירופי וכל העולם, שנסיגה זו היא רק ההתחלה, ובהמשך תהליך "מפת הדרכים" לא יישאר ישוב יהודי אחד בשטחים המשוחררים, ואם-כן הכל רואים שהנסיגה המטורפת הזו שהמציא ראש הממשלה, לא רק שאינה מונעת תכנית מדינית כפוייה, אלא שהיא היא אשר הביאה את התכנית הגרועה ביותר, שלולא טירוף ההינתקות לא היו העמים מעיזים לכפות עלינו. אם חס ושלום תושלם תכנית זו, הרי על-פי הטבע תהיה סכנה קיומית לכל היהודים בארץ הקודש. לכן אין כאן צ'אנס לשלום, אלא צ'אנס של איבוד לדעת, וכלשון הרבי מלך המשיח "פיקוח נפש של מיליוני יהודים".

"יד החסידים תהיה על העליונה"

- האם לדעתך יש סיכוי לבטל את ההינתקות?

האמת ניתנת להיאמר, שעל-פי דרכי הטבע כמעט שאין סיכוי. אבל הרי כל אחד מבין שכאן מדובר במלחמה נגד השם ומשיחו, ולכן ברור שהרבי ינצח בסופו של דבר. אין לי ספק, שאם אנחנו נעשה את שלנו במסירות נפש, תהיה מכך אתערותא דלעילא (התעוררות משמיים - ע"י) והקדוש ברוך הוא יעשה את שלו. וידועה ההבטחה ש"יד החסידים תהיה על העליונה".

הרב וולפא חושף שיחה שקיים עם שוטר שהשתתף בקורס הכנה לפינוי. לדבריו פרטי תוכנית הפינוי נחשפו בפניו על-ידי אותו שוטר:

להכאיב בלי להשאיר סימנים

"בקורסים לומדים שיעורים מיוחדים בקרבות מגע, והעיקר שיטות שונות איך להכאיב בלי להשאיר סימנים. לדוגמא, אם אמא מחזיקה את התינוק בידיה, ורוצים לפנות אותה, הרי צריך קודם לקחת ממנה את התינוק בכוח, ואיך יעשו את זה? לכן מלמדים שיטות שונות איך להכאיב על-ידי לחץ במפרקים שונים, או שיטות איך לעקם את היד "בעדינות", ואז לא תהיה לה ברירה, אלא להרפות את אחיזתה בתינוק. אבל הכל באופן שהיא לא תוכל אח"כ להראות סימני אלימות ולטעון שהרביצו לה. אחרי הניתוק של הילדים מאימם ימסרו מיד את הילדים לעובדת סוציאלית, ואז אם צריך יגררו את האם לאוטובוס, ורק אחר כך יביאו לה את הילד".

כל החופשות לשוטרים מבוטלות

לוח זמנים: מיום 15 למאי, ייסגרו כל המעברים לגוש קטיף. השטח יוכרז כשטח צבאי סגור, אין יוצא ואין בא. מיום 15 ביוני, יבוטלו החופשות לשוטרים, וכולם יתגייסו למשך חודשיים וחצי, ואינם יוצאים הביתה. בתאריך ה-10 ביולי, צפוי הפינוי להתחיל בפועל, וצפוי להימשך לפחות חודשיים. כנסי הסברה גדולים יתקיימו לנשות השוטרים, על מנת להסביר להן את גודל השעה, ושיבינו שלא יראו את בעליהן במשך חודשיים וחצי.

צלם וידאו לכל צוות פינוי

על כל מתנחל יהיו ארבעה שוטרים. הקצאת השוטרים תהיה פי ארבע ממספר הנפשות בבית. לכל צוות פינוי יתלווה צלם וידיאו, שינציח כל תנועה, על מנת להרתיע את המפונים מלהתנגד לפינוי בכוח, או לנהוג באלימות כלפי השוטרים.

פינוי ללא תגי זיהוי

השוטרים יעבדו בפינוי בלי תגי זיהוי, זאת בין השאר בכדי לשלול מהמתנחלים את האפשרות לתבוע אותם למשפט על אלימות. הובטח לשוטרים באופן ברור, כי המחלקה לחקירת שוטרים לא תטפל במשך חודשי הפינוי בתלונות, וגם אחר כך ישתדלו להעלים עין, ויגנו על השוטרים ככל שאפשר. נאמר בפירוש, כי על "דברים פעוטים" כגון שבירת יד של מתנחל תוך כדי הפינוי, לא יפתחו תיק בכלל.

מיד אחרי שיצליחו להוציא את המשפחה מביתה, יגיעו פועלים של חברות הובלה להוציא את הרהיטים ולהעמיסם על משאיות. לאחר שיסיימו את פינוי התכולה, יאטמו מייד את הדלתות והחלונות, באמצעות לבנים או עם רתכת, באופן שלא יוכלו המתנחלים לחזור אל הבית. לאחר האיטום יוצב שומר על כל בית.

הפינוי יהיה ישוב אחר ישוב, ולא הכל ביחד. כשיסיימו לפנות ישוב ולאטום את בתיו, יציבו חיילים לשמור על הישוב, באופן שהמתנחלים ותומכיהם לא יוכלו לנסות ולחזור אליו.

את המפונים יעבירו לשכונות קרוואנים או לבתי מלון שיוקצו לכך. גם שם תוצב עליהם שמירה, על מנת למנוע מהם להפגין, לחסום צמתים וכדומה.

"יעבירו אותם כבהמות בלי צלם אנוש למקומות ריכוז"

עוד אומר מגלה הרב וולפא, כי אותו שוטר סיפר לו ש"חלק גדול מהשוטרים שהשתתפו בקורס אינם יהודים, וביניהם בדואים ועוד גויים אחרים, שששים לקראת קרב זה כמוצאי שלל רב. השוטרים היהודים, לעומת זאת, מבוהלים מאד ונמצאים במשבר פנימי עמוק. בהפסקות של הקורס הם דיברו ביניהם שרק בגלל הקורס עצמו הם זקוקים כבר לייעוץ פסיכולוגי. ואכן לאחר סיום הקורס יעברו כל השוטרים עוד סדנאות מיוחדות עם פסיכולוגים, שיעזרו להם לעכל מבחינה נפשית את הפעולה המחרידה שהם עומדים להיות שותפים בביצועה במשך חודשיים תמימים".

"לסיכום אמר לי השוטר כשכולו מזועזע, שהמתנחלים אינם מבינים מה שמצפה להם, אין להם שום סיכוי לנצח בקרב זה. חוץ מהפינוי שלהם עצמם ומסירת בתיהם למחבלים, הרי הם יראו איך שאנשים זרים אורזים להם את החפצים, וברור, שתהיה שם גם ביזה. כך יעבירו אותם כבהמות בלי צלם אנוש למקומות ריכוז. הפינוי וכל הכרוך בו ישבור אותם מבחינה נפשית, ויכניס אותם לדיכאון. הם לא יוכלו להמשיך לתפקד בצורה נורמלית. הורגים להם את החיים".

___________
המאמר פורסם בשבועון "בית המשיח".

תאריך:  20/02/2005   |   עודכן:  20/02/2005
הרב יעקב חזן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ב-21 ליולי האחרון, בהודעה לעיתונות לרגל ההחלטה להעביר עוד 2.5 מיליארד שקל למערכת ההשכלה הגבוהה, שיבחו יו"ר הוועדה לתכנון-ותקצוב של מערכת זו, פרופ' גרוסמן, ומנכ"ל הוועדה רו"ח ברלינסקי, את ה"שקיפות המלאה" של ההשכלה הגבוהה ושל האוניברסיטאות בישראל. אך אין מי שדרך במשעולי האקדמיה שלנו ולו רק חודש אחד, שלא יצחק צחוק רם למקרא הגוזמא הזו: כל התנהלות האקדמיה, על מוסדותיה, היא אפופת סודיות כבדה ופאתטית, במידה שאין לה אח ורע במוסדות בארץ ובעולם (אלא, אולי, הסינוד הקדוש ברומא). המדובר הוא כאמור, במנהלה המשקית והאקדמית, וכמו כן בדיונים בגורלם של אנשי הסגל וקידומם המקצועי.
20/02/2005  |  ד"ר ישראל דויד  |   מאמרים
הודעתו "המפתיעה" של שר הביטחון ולפיה הרמטכ"ל, משה (בוגי) יעלון, יסיים תפקידו בתום 3 שנות כהונה, עוררה לחיים את התקשורת הישראלית, אשר ידעה לנצל את הפתח ולעורר המתים. החלל הריק שנותר עם התחזית השגויה שניבאו החזאים, היה חייב להתמלא בסערה ציבורית תורנית. אולי בצדק.
20/02/2005  |  יוסי עבדי  |   מאמרים
השגרירה שלי - מחוץ לכל מרכאות - היא גילה. מוכרת פרחים מבית-שאן. אף כי היא אישה קשת יום, היא לא מתלוננת על הרב שאין לה אלא על המעט שיש.
20/02/2005  |  אברהם שרון  |   מאמרים
היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הודיע (יום ה', 17.2.05) על החלטתו להגיש כתב אישום נגד ח"כ עמרי שרון בפרשת אננקס מחקרים. המדובר בכתב אישום המטיל דופי חמור גם בשרון האב.
19/02/2005  |  יואב יצחק  |   מאמרים
היה היה לפני הרבה שנים (בעצם לא כל כך הרבה) יער, וביער גר הזאב הרשע יחד עם רעייתו וכמה גורים חמודים. למרות שאת מסמכי הטאבו הוא לא הצליח להמציא, עדיין היה הזאב בטוח שהיער רשום על שמו. יום אחד הגיעה ליער סבתא, ייבשה ביצה, בנתה בית והתחילה לחיות את חייה. לסבתא דווקא היו המסמכים המוכיחים כי היער שייך לה, אבל הם לא הרשימו במיוחד את הזאב.
19/02/2005  |  אהרון שחר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il