בעניין יהדותה של מדינתנו קיימות 3 דעות מרכזיות:
- מדינת ישראל היא מדינה יהודית. מדינת היהודים, בית לאומי לכל יהודי העולם – כולם ביחד וכל אחד לחוד.
- מדינת ישראל היא מדינת כל אזרחיה
- אין ליהודים כל זכויות על אדמות ארץ ישראל, כל הזכויות על אדמות המדינה שייכות לערבים הפלשתינים.
רוב מכריע של הימין בישראל דוגל בחלופה הראשונה,
אחמד טיבי וחבריו דוגלים בחלופה השלישית, ואילו השמאל / מרכז מתחלק היכן שהוא בין שלושת החלופות.
כאשר מנהיג מרכז/שמאל "מוותר" לפלשתינים על ההכרה בנו כמדינה יהודית, הוא חייב באותה נשימה גם לנמק ולומר לנו, האם הוא מסכים עם החלופה הראשונה רק מטעמים טקטיים, כלומר מוותר על הצהרות אשר על פניו נראות שיכשילו את השיחות ויהדותה של המדינה לא מוטלת בעיניו בכל ספק (כך הצהיר למשל
יאיר לפיד), או האם הוא תומך בחלופה השנייה כלומר: שינוי מגילת העצמאות, ההמנון, ביטול הצהרת בלפור, הדגל, הסמל, ההצבעות באומות המאוחדות המכירות במדינת ישראל כמדינה יהודית, ביטול חוק השבות ועוד כהנה וכהנה נושאים המבטאים ומבצרים כיום, טכנית ומוסרית את היותה של מדינת ישראל מדינה יהודית או שמא הוא מאנשי אחמד טיבי, השוללים כל זכות של יהודים על אדמות מדינת ישראל, ובפועל רואים את כל שטחי ארץ ישראל כשטחי המדינה הערבית לכשתקום.
נראה שככל שחולפות השנים וככל שאנו מתבגרים, וממרום 66 שנות גילנו, רבים מאתנו רואים פחות ופחות 6:6 ומתנתקים יותר ויותר מהמטרה לשמה חזרנו לכאן, אחרי אלפי שנות גלות, בהן נרדפנו, נרצחנו, הושמדנו – עד שבמאה הקודמת סוף-סוף הכיר העולם בעובדה שאי-אפשר איתנו ואי-אפשר בלעדינו, ולאחר שנרצחו 6 מיליון מקרבנו, הקצה לנו העולם פינה במדבר, פינה בסוף העולם, פינה בה גרו אבות אבותינו, והסכים שנחזור לשם. אנחנו חזרנו, הפרחנו שממה, הפכנו למעצמה טכנולוגית וצבאית, עם חוסן אקדמי, כלכלי, ואחר, ועתה רבים, רבים מידי בקרבנו, אשר התנתקו מהשורש של הצורך בבית לאומי לעם היהודי, מנסים להפוך אותנו למדינה ככל המדינות, או למדינה ערבית, מדינה אשר יהודים לא ירגישה מוגנים, יפסיקו כמובן לבוא אליה, וגם אלה שישנם כאן, והפרוטה מצויה בכיסם יעזבו.
הפזילה לנרטיב הפלשתיני, הפזילה לכיוון השפיטה של קיומה של מדינת ישראל בכלים רגילים, בהתעלם מהצורך החיוני אותו באה מדינת ישראל לפתור, מאפיינת יותר ויותר את השמאל / מרכז הישראלי המאופיין בהנהנתנות, חוסר המוטיבציה להלחם. השאיפה ל"שקט" מביאים רבים מאתנו לוותר על תשתית קיומנו כאן.
האם נתעורר?
חג שמח לכולנו.