|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

כך נראה דובר אמת

סיכום היום הדרמטי במשפט הולילנד: שולה זקן החלה לחשוף בפומבי את שאמרה עד כה רק בחדרי החקירות בנוגע למעשיו של אהוד אולמרט. השופט דוד רוזן ניצל זאת כדי לעגן את הכרעת דינו, ובדרך גם אישש את הטענה שלנו בדבר שיבושו של משפט ראשונטורס-טלנסקי
15/05/2014  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   משפט אולמרט   |   תגובות
התכווצה [צילום: פלאש 90]


ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צרני ואח' / פרוטוקול, 15.5.14
פרוטוקול משפט הולילנד, 15.5.14: הצגת הסדר הטיעון עם שולה זקן ודבריה של זקן על העבירות בהן היה מעורב אהוד אולמרט
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / גז"ד לנאשמת 9
גזר דינה של שולה זקן במשפט הולילנד

מאמץ פיזי ונפשי
כמעט בלחישה [צילום: פלאש 90]

שולה זקן, אישה קטנה גם כך, כאילו התכווצה עוד יותר כאשר הנחית עליה השופט דוד רוזן בקצב של תת-מקלע את שאלותיו: כמה כסף? איך? ממי? למי? מה אולמרט ידע? מה את עשית? מי לחץ עליך? היא ניצבה בראש מושפל ליד השולחן הצמוד לספסל הנאשמים, עליו הניחה את דברה האחרון לפני גזירת עונשה.

כאשר אמרה זקן שנאמנותה לאיש אחד בלבד הביאה אותה לעשות את מה שעשתה, לחץ רוזן: "אני לא שומע". וזקן השיבה כמעט בלחישה: "אהוד אולמרט". ניכר היה בה, שהמעמד קשה לה מנשוא – ובכלל לא בטוח מה היה קשה לה יותר: ההודאה והכלא, או הקריעה הסופית והפומבית של הקשר שהזין אותה מכל הבחינות במשך למעלה משלושה עשורים.

"אתה מאמין לה?", שאל אותי מישהו מחוץ לאולם. השבתי בחיוב. מהזווית שלי ניתן היה לראות, שכל אמירה נגד אולמרט הצריכה מזקן מאמץ פיזי לא פחות מאשר מאמץ נפשי. וזה למרות שהיא וסניגוריה דיברו על מסע ניתוק בן מספר חודשים שעברה ועל הסיוע (או שמא הלחצים?) של משפחתה ועורכי דינה שהביאו אותה להחלטה גורלית זו.

התשובות של זקן היו ברובן לקוניות ביותר. מילה או שתיים, משפט או שניים. כך לא מדבר מי שמונע מתאוות נקם או מחרדה. כך מדבר מי שאומר אמת שמאוד-מאוד לא נעימה לו ומאוד-מאוד קשה לו. סביר להניח שסניגוריו של אולמרט יבדקו את האמירות הללו במסננת דקה מן הדקה, בניסיון למצוא כל רמז לסתירה ביניהן לבין דבריה במשטרה. האם ימצאו כאלו? בהנחה שהיא דיברה אמת, נראה שלא.

כמו דכנר - ושונה ממנו
מחוללי פשיעה [צילום: פלאש 90]

כבר כתבתי זאת ואני חוזר ומדגיש (כפי שעשה היום רוזן): מדובר בעבריינית כבדה. "מחוללת פשיעה", כינה אותו רוזן – אשר במתכוון שאל את הכינוי שהעניקו הסניגורים לשמואל דכנר. כל התיאור של רוזן נכון בהחלט: מי שבמשך שנים רבות סייעה לאולמרט לבצע עבירות, ובדרך גם ידעה היטב לעשות לכיסה ולביתה. אך בשונה מדכנר נראה, כי אצל זקן יש מרכיב כלשהו – ואינני יודע לכמת את גודלו – של חרטה אמיתית. לאמר: לא רק החשש מפני מאסר ממושך, אלא גם רצון כן לשים מאחוריה שנים של שירות עיוור שהפך לעבריינות צייתנית.

נכון, כמו דכנר – גם זקן לא באה לעסקה הזאת מתוך רצון לתקן עולם ולנקות אורוות. כמו דכנר, גם זקן באה כדי להשיג טובת הנאה. ואם תרצו: בעוד דכנר הגדיר את עצמו מאז שלהי 2009 כנוכל ושקרן ורמאי, הרי שזקן הודתה בפשעיה ברגע האחרון ממש. אך בעוד דכנר אמור היה לקבל (בעקיפין) תמורת עדותו סכום כסף גדול מאוד, זקן הולכת לבית הסוהר. בעוד דכנר שרף את עצמו בשלהי חייו, זקן תסתובב עם אות הקין הזה עוד שנים רבות.

חשוב גם לשים לב לתהליך שעבר עד לחתימת ההסדר איתה. פרקליטות הלהוטה בכל מחיר להרשיע את אולמרט – כפי שהוא ואנשיו מקפידים להציג אותה – הייתה חותמת על ההסדר הרבה קודם ולא מחכה לקלטות שלא ידעה על קיומן. אם נאמין לעופר ברטל (ואין סיבה לא להאמין לו), זקן לא הסתירה את הקלטות ולא ניהלה מו"מ של בזאר טורקי, אלא באמת שכחה מקיומן וחשבה שהן חסרות חשיבות. מן הצד השני, משמעות הדבר היא שלכאורה הקלטות הללו הן לא אקדח מעשן, אלא רובה בוער.


רוזן יוצק בטון
חקירה צולבת [צילום: פלאש 90]

רוזן אמר כמה פעמים שהוא בטוח ב-100% בנכונות של פסק דינו בכלל ובהרשעתו של אולמרט בפרט. אבל התחושה באולם הייתה, שהוא מעביר את זקן חקירה צולבת גם בשביל לצקת בטון סביב יסודותיו של פסק הדין, ובמיוחד בנושא יוסי אולמרט. אולמרט אמר: לא שלחתי את דכנר לסייע ליוסי ולא ידעתי בדיעבד. רוזן קבע: הוא שלח או לכל הפחות ידע בדיעבד. זקן אומרת: הוא גם שלח וגם ידע בדיעבד.

בדרך אגב, אמרה זקן עוד כמה מילים בעלות משמעות. לטענתה, אולמרט הוא שביקש מדכנר לסייע לאורי שטרית. אולמרט הואשם בקבלת שוחד בפרשה זו, אך זוכה. אם זקן הייתה מעידה על כך, ייתכן שהתוצאה הייתה שונה. וזה אחרי שהיא אישרה את כל הרקע: כיצד אולמרט מקבל מאות אלפי שקלים במזומן מדכנר ומשתמש בהם גם לצרכים אישיים וגם לצורך תשלומים במזומן (או בעברית פחות יפה: בשחור).

אם ירצה בית המשפט העליון לזכות את אולמרט, תוכל התביעה לבקש לשמוע את עדותה של זקן. לאור הדברים שזקן אמרה היום לפרוטוקול, יתקשה בית המשפט העליון לדחות בקשה כזו. ואז הסיכוי לזיכויו של אולמרט יפחת בצורה משמעותית.


האמירה של בלכר
אחד העיד, השני חשוד [צילום: פלאש 90]

זקן אמרה שההחלטה הסופית לחתום על הסדר גמלה בליבה כאשר שמעה את רועי בלכר מכנה אותה "שקרנית". בנקודה הזאת היא דיברה מכל הלב והבטן: "נכון, הוא צדק כשהוא קרא לי שקרנית, כי שיקרתי, אבל שיקרתי לבקשה שלו", אמרה. התובע יוני תדמור מיהר להבהיר, שבלכר אינו חשוד אלא רק מסר עדות בפרשה, כך שכוונתה של זקן הייתה מן הסתם לאולמרט. אבל את המילה "שקרנית" אמר בלכר. אולי זה מסביר, מדוע עורך הדין היחיד מצוות ההגנה של אולמרט שנכח באולם, היה אלון ביכלר ממשרד שינמן-נגב-ניב, ולא מישהו ממשרד גולדפרב-גולדמן: בערעור המושכות יהיו במידה רבה בידיה של נווית נגב.


גם רוזן אומר: שיבוש
החבר שמימן [צילום: מרכז דניאל אברהמס לשלום]

כבר שנה וחצי שאנחנו טוענים כאן, כי בוצע לכאורה שיבוש במשפט ראשונטורס-טלנסקי, בדמות מימון הגנתה של זקן בידי דניאל אברהמס מצד אחד ושתיקתה בו מצד שני. כעת אומר זאת גם השופט דוד רוזן:

"ציינתי באולם בית המשפט בקול רם וברור, והנני לחזור ולרשום, כי עם כל הכבוד לגרסתה השקרית של נאשמת 9 במהלך עדותה בבית המשפט לפני, כי בחרה לשתוק בבית המשפט בירושלים נוכח תחושותיה הכבדות וכעס שנצבר בקרבה כנגד החוקרים על כך שהעזו להעליל על ראש ממשלה בישראל, מדובר בגרסה שקרית שבלטה למרחוק.

"כל מי שנכח באולם בית המשפט ונמנע מלעצום את עיניו ידע כי זו הנאשמת בחרה לשתוק ו'לשכב על הגד"רלטובת נאשם 8, נוכח שיתופה במסכת הסתרת האמת ושיבוש מהלכי משפט. נאשם 8 לא התכחש לעובדה כי סייע לנאשמת 9 בהגנתה המשפטית באמצעות ידיד שהפרוטה מצויה בכיסו. עזרה זו, גם כן, שימשה לסלילת החלטתה להימנע מלחשוף הסיוע שסייעה לנאשם 8 בפרשת טלנסקי וראשונטורס".

במהלך הדיון היה רוזן חד וחריף עוד יותר: "שיבוש ריחף מתחילת המשפט. אף אחד לא חשב, גם בירושלים, שהיא שותקת משום שהיא זועמת על החוקרים – איך הם מעזים להפליל ראש ממשלה בישראל. הרי היה מדובר שמדובר פה בתמורה לכסף. היה ברור שעורכי דינה קיבלו כסף לאו-דווקא מכיסה, והמהפך חל כאשר נכנסו אנשים [עורכי דין] שאינם קשורים לאהוד אולמרט... הוא [אולמרט] אמר פה: אני שילמתי לה, באותו רגע אני שילמתי את ההגנה שלה והיא שתקה. מה עוד צריך? הוא כאן הודה במשפט, אני שילמתי את ההגנה והיא שתקה". ועל זה אין לנו אלא לומר: דברים כדורבנות.

תאריך:  15/05/2014   |   עודכן:  15/05/2014
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי מסר   אורי קורב   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי אברבנאל   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אשר גרוניס / Asher Grunis   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם דנציגר / Yoram Danziger   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יעקב צבן   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   מוסיה ארד   מני מזוז / Meni Mazuz   משה טלנסקי   משה  ישראל   משה לדור   משה סובל / Moshe Sobel   משה שמיר   נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"   נוית נגב   ניל הנדל / Neal Hendel   נעמי גרנות   סלים ג'ובראן / Salim Joubran   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כך נראה דובר אמת
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
המודיע
15/05/14 17:51
2
שמ
15/05/14 18:12
 
נהנתנים
16/05/14 18:24
3
איזו תמימות
15/05/14 19:59
4
מיכל מירושלים
15/05/14 20:23
5
א. ציוני
15/05/14 20:57
6
יוסף מגבעתיים
15/05/14 21:21
7
ירון לכיש
15/05/14 23:25
8
עידןסובול
15/05/14 23:40
9
אוריגמי
15/05/14 23:43
10
שקרא לעצמו " מ"??
16/05/14 01:26
11
השוחדיחד עם ילדיה
16/05/14 05:42
12
יעקב יעקב
16/05/14 11:38
13
שמעון אמסלם
16/05/14 15:29
14
יוסיי ג.
16/05/14 17:15
15
מספיק עם המצביעות
18/05/14 17:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט אולמרט
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, אישר (יום ה', 15.5.14) את הסדר הטיעון עם שולה זקן במשפט הולילנד. הוא גזר על זקן 11 חודשי מאסר בפועל, קנס של 25,000 שקל וחילוט רכוש בסך 75,000 שקל, ומאסר על תנאי של 25 חודשים.
15/05/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
שולה זקן: את ה-100 אלף אני ביקשתי בשביל אהוד [אולמרט], הוא לא רצה לתת, אני לקחתי לי 40 ונתתי 60 לאהוד, ואם אדוני קרא את החומר, אז הוא רואה שהתבקשתי לקחת את הכל על עצמי, ואדוני ראה אותי כאן, שמה שדיברתי על עצמי דיברתי והייתי חדה.
15/05/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
השופט דוד רוזן: דכנר סיפר פה שאת כעסת כשהוא ביקש 500 אלף.
15/05/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
שולה זקן: זה 1.5 מיליון שמר דכנר נתן בתקופות מסוימות, שהסך הכל שזה הסתכם, זה הסתכם ב-1.5 מיליון. בתקופות מסוימות, בתקופות של בחירות, בתקופות גם ללא בחירות, כל הזמן.
15/05/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
"מגיל 16, קרוב ל-40 שנים רצופות, עבדתי לפרנסתי במחיצתו של אהוד אולמרט, וכל מה שלמדתי - למדתי ממנו. אני עומדת היום בפני בית המשפט לאחר שנחשף קלוני בעיני הציבור כולו והמעמד קשה לי מאוד. אינני תולה אשמה באיש, אלא בי בלבד. התבלבלו ערכי והערכים שעליהם גדלתי ואני מחנכת את ילדי עד היום. אני מצטערת על כך ככל שאפשר להצטער, והודיתי הודאה כנה עוד לפני שכבודו הרשיע אותי". כך אומרת (יום ה', 15.5.14) שולה זקן במשפט הולילנד.
15/05/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט אולמרט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
ברטל: ההקלטות נועדו להשמעה למשפחת זקן  /  איתמר לוין
רוזן: ברור שאולמרט שיבש המשפט בירושלים  /  איתמר לוין
זקן הקליטה שיחות עם אולמרט כמה שנים  /  איתמר לוין
האם זקן הקליטה לפני עשור?  /  איתמר לוין
אקירוב ישלם  /  אריה אבנרי
משמעות ההסכמה למחיקת הערעור נגד זקן  /  ד"ר חיים שטנגר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il