|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

לא רק תיק טלנסקי

זקן פה, זקן שם

בית המשפט העליון עשוי להתבקש לשמוע את גירסתה המעודכנת של זקן גם בתיק הולילנד, וכאן יכולה המדינה לבצע מהלך מעניין: לערער על זיכויו של אולמרט בשתי פרשות ולבקש לזמן את זקן לעדות בנוגע אליהן
28/05/2014  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   משפט אולמרט   |   תגובות
זקן. נדיר אבל קורה [צילום: פלאש 90]

בקשתה של המדינה להציג את גירסתה של שולה זקן לפרשת טלנסקי, איננה מפתיעה - ולו רק משום שפרקליט המדינה, שי ניצן, הודיע על כך כבר לפני שלושה שבועות. כעת יחל הקרב המשפטי בין המדינה לבין סניגוריו של אהוד אולמרט בפני ההרכב בראשותו של הנשיא אשר גרוניס. קרב לא פחות מעניין עשוי להתחולל בעוד חצי שנה, סביב עדותה המתוקנת של זקן במשפט הולילנד.


טלנסקי: סביר שתעיד


על פני הדברים, יש מקום שבית המשפט העליון ייענה לבקשה בנוגע לטלנסקי. זקן כידוע לא העידה במשפט בירושלים, והמדינה טוענת כיום - בעקבות דבריה של זקן - כי הדבר נבע מלחצים בלתי חוקיים מצידו של אולמרט. בית המשפט העליון מן הסתם לא ימתין לקביעה שיפוטית בנושא זה, בו אין אפילו החלטה על כתב אישום, אך לעצם החקירה עשוי להיות משקל משמעותי בשיקוליו האם לאפשר את העדתה של זקן.

עד כה יכלה המדינה לטעון, כי נמנע ממנה להביא את זקן כעדה מטעמה, משום שהיא הייתה נאשמת ושמרה על זכותה שלא להעיד. על כך ישיבו מן הסתם סניגוריו של אולמרט: שום דבר לא הפריע לכם להפריד את משפטיהם של השניים ולזמן את זקן לעדות מטעמכם נגד אולמרט. המדינה תענה: לא ידענו שהיא תעיד עד לשלב ההגנה. וכעת יצטרף הטיעון המוחץ: זה לא משנה מה היינו עושים, כי בכל מקרה היא הייתה שותקת או משקרת - בגלל לחצי השיבוש להם הייתה נתונה.

החוק מאפשר לבית המשפט העליון להורות על שמיעת ראיות חדשות בזמן הערעור. זה נדיר מאוד, אבל קורה - בעיקר כאשר מדובר במשפטים בעלי חשיבות רבה ובראיות העשויות להיות מכריעות, ושלא ניתן היה להציג קודם לכן. דומה ששלושת התנאים מתקיימים במקרה הנוכחי, ולכן רוב הסיכויים הם שבית המשפט העליון ייעתר לבקשה ויורה לבית המשפט המחוזי בירושלים לשמוע את זקן. זה יגרום כמובן לעיכוב במתן פסק הדין בערעור, אם כי ניתן לעשות זאת בתוך פרק זמן של כמה שבועות ממתן ההחלטה, ובמידת הצורך - בפגרה.


הולילנד: תלוי בערעור


בפיה של זקן מידע רלוונטי גם למשפט הולילנד. היא טוענת, כי שמואל דכנר סיפר לה שאולמרט ביקש ממנו לסייע לאחיו יוסי, היא יצרה את הקשר בין דכנר ליוסי, ואף ידעה שדכנר התקשר לאולמרט לעדכן אותו שמילא את מבוקשו. זוהי עדות חשובה ביותר, שאם היא אמת - מחסלת את סיכויי הערעור של אולמרט בפרשת השוחד המרכזית בה הורשע.

בדבריה לפני גזר הדין בעניינה אמרה זקן, כי אולמרט דיבר עם דכנר גם בנושא העסקתו של אורי שטרית. אולמרט הואשם בקבלת שוחד בגין שיחה/בקשה נטענת זו, אך זוכה. אם זקן יכולה להעיד על כך מכלי ראשון, שוב מדובר בעדות בעלת משמעות רבה, כזו היכולה להפוך את פסק דינו של דוד רוזן באותה פרשה. לא ידוע מה היא אמרה במשטרה בנוגע לאישום הרביעי, לפיו ביקש אולמרט מדכנר לממן עבורו סקר פוליטי בסך 70,000 שקל; ייתכן שגם לכך זקן נתנה אימות.

אלא שהכנסת גירסתה של זקן לתוך שיקוליו של בית המשפט העליון בפרשת הולילנד תהיה הרבה יותר מסובכת, שהרי היא העידה ונחקרה ארוכות גם בידי התביעה. כאן תוכל המדינה לשוב ולשלוף את טענת השיבוש ולומר: חקרנו את זקן, אבל היא שיקרה - או לפחות לא אמרה את כל האמת - בשל הלחצים הפסולים שהופעלו עליה; במועד עדותה לא יכולנו להגיע לחקר האמת, מסיבות שאינן תלויות בנו.

המדינה יכולה לעשות עוד מהלך. כזכור, רוזן דחה את בקשתה לשמוע את זקן ברגע האחרון לפני מתן פסק הדין. על החלטה זו יכולה המדינה לערער, יחד עם ערעור על זיכויו של אולמרט בנושא שטרית ו/או בנושא הסקר - ולומר שיש לשמוע את זקן בפרשות אלו. אם העליון יקבל את הבקשה, סביר להניח שהוא יורה לרוזן לשמוע את זקן ולכתוב פסק דין משלים בפרשות אלו.

ומה בנוגע ליוסי? העליון לא יזדקק לגירסתה של זקן בנושא אם יחליט ממילא לדחות את ערעורו של אולמרט בפרשה זו. אבל אם יחשבו השופטים שראוי לשמוע את העדות, לא יהיה טעם ולא יהיה ראוי להורות לרוזן לשמוע אותה. אין זה סביר שהשופט שכבר גיבש את דעתו והרשיע, יתבקש לקבל עדות שמטרתה לעגן את החלטתו המקורית. כך שייתכן שלא תהיה ברירה אלא לשמוע את זקן בבית המשפט העליון עצמו.

בקיצור: עוד נכונו ימים מרתקים בפרשות אולמרט, ולא שכחנו את החשדות לשיבוש העשויים להוביל לכתב אישום נוסף. כל זאת - אלא אם כן יגיע אולמרט למסקנה, שהדרך הטובה ביותר (ואולי היחידה) מבחינתו היא הסדר טיעון כולל, שיקיף את כל התיקים ויחסוך לו כמה וכמה שנות מאסר.
ע"פ 8080/12, מדינת ישראל נ' אהוד אולמרט / בקשה לגביית ראיות לפי סעיף 211 לסדר הדין הפלילי
המדינה מבקשת להגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים את הראיות שקיבלה משולה זקן נגד אהוד אולמרט בפרשת טלנסקי
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צרני ואח' / פרוטוקול, 15.5.14
פרוטוקול משפט הולילנד, 15.5.14: הצגת הסדר הטיעון עם שולה זקן ודבריה של זקן על העבירות בהן היה מעורב אהוד אולמרט

תאריך:  28/05/2014   |   עודכן:  28/05/2014
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי מסר   אורי קורב   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי אברבנאל   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אשר גרוניס / Asher Grunis   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם דנציגר / Yoram Danziger   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יעקב צבן   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   מוסיה ארד   מני מזוז / Meni Mazuz   משה טלנסקי   משה  ישראל   משה לדור   משה סובל / Moshe Sobel   משה שמיר   נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"   נוית נגב   ניל הנדל / Neal Hendel   נעמי גרנות   סלים ג'ובראן / Salim Joubran   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי ניצן / Shai Nitzan    שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זקן פה, זקן שם
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מיכל מירושלים
28/05/14 09:34
 
דודו מהשרון
28/05/14 11:04
2
בנדורה
28/05/14 10:32
3
דודו מהשרון
28/05/14 11:32
4
בבון זה קוף
29/05/14 15:03
5
יגאל הירושלמי
29/05/14 22:04
6
אהרון שחר
30/05/14 23:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט אולמרט
פרקליט המדינה, שי ניצן, הגיש (יום ג', 27.5.14) לבית המשפט העליון את בקשת המדינה להציג את עדותה של שולה זקן כראיה נוספת במסגרת ערעורה על זיכויו של אהוד אולמרט בפרשת טלנסקי. המדינה נמנעה מלבקש להגיש את עדותה של זקן בפרשת ראשונטורס.
27/05/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
למקרא פסק הדין בעניינו של אולמרט לא נותר אלא להביע דאגה מהלך הרוח השזור בו.
23/05/2014  |  יראון פסטינגר  |   מאמרים
תנועת אומ"ץ מבקשת (יום א', 18.5.14) לפתוח בחקירה פלילית ומשמעתית בשאלת מימון הגנתה של שולה זקן במשפטה בפרשות ראשונטורס וטלנסקי. הבקשה נשלחה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ולמבקר המדינה, יוסף שפירא. החשד לשיבוש זה נחשף ב-News1 והוא מצוי כעת בחקירת משטרה, אך לדעת אומ"ץ יש להרחיב את מסגרת החקירה.
18/05/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
גזר הדין הדרמטי שניתן על-ידי השופט דוד רוזן בפרשת הולילנד, שנחשפה לראשונה ב-News1 ביולי 2008 ("החשד: אולמרט קיבל שוחד גם מיזמים שעסקו בפרויקט הולילנד"), ששולח את אהוד אולמרט לשש שנות מאסר, הפתיע רבים וטובים. ולא בכדי: כלי התקשורת טרחו בשנתיים האחרונות לשתף פעולה עם אולמרט, ויצגו מצג-שווא כאילו או-טו-טו אולמרט יזוכה גם בתיק הולילנד ומהר מאוד הוא ישוב ויתמודד ויבחר מחדש לראשות הממשלה. בקמפיין הזה נטלו חלק אישי ציבור, ובהם רוני בר-און ודליה איציק, פרקליטים ומשפטנים בכירים, וכן שורה של פרשנים, מו"לים ועיתונאים, שכל מבוקשם היה: להעיף את בנימין נתניהו מראשות הממשלה ולהמליך מחדש את אולמרט.
17/05/2014  |  יואב יצחק  |   כתבות
"עדות שקרית מיסודה" - כך הגדירו (יום ה', 15.5.14) פרקליטיו של אהוד אולמרט את דבריה של שולה זקן. בהחלט טענה רצינית ואף הגיונית, שלא ניתן לנפנף כלאחר יד ולדחות בקש.
16/05/2014  |  איתמר לוין  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   משפט אולמרט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
רוזן אישר את ההסדר: 11 חודשי מאסר לזקן  /  איתמר לוין
"לא יכולתי יותר עם השקר"  /  איתמר לוין
"אהוד אומר: תחברי בין דכנר ליוסי"  /  איתמר לוין
כך נראה דובר אמת  /  איתמר לוין
האם זקן הקליטה לפני עשור?  /  איתמר לוין
אקירוב ישלם  /  אריה אבנרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בעוד עמיתו, שר הבריאות, מסייע לנפגע מן התאונה, שוקל השר סער בלשכתו את החלטתו להתפטר    אילו ביקש סער לסייע לממשלה הפגועה היה נרתע מהתפטרות בימים אלה בהיות הממשלה במצב פוליטי קשה
עדנה ויג
עדנה ויג
בשבת נקום ונגיד: 'אנחנו גאים להיות יהודים!" זִרמו איתי, בואו נביא מאה אלף יהודים לשמור שבָּת פעם ראשונה, כמוני    נראה לאויבים שלנו איזה עם אנחנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il