|   15:07:40
דלג
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

התרת דם "אינטלקטואלית" ו"אקדמאית"

הגיע גם הזמן שח"כים דתיים - משני הצדדים, יזמו הצעת חוק כנגד אלה שיטענו פומבית כי "הדתות הן הבעיה לשלום" ו/או כי ציבור זה או אחר הם קיצוניים ומסוכנים משום אמונתם הדתית
25/05/2014  |   אליהו קאופמן   |   מאמרים   |   תגובות
חרדים. לא שורש הבעיה[צילום: איתמר לוין]

הלי'נץ בטובא זנגרייה שבצפון, בשלושת היהודים החרדים מחצור הגלילית, הוא עוד סימפתום של הסתה חילונית, שמלאנית ו"אקדמאית" נגד החרדים בפרט והיהדות בכלל. המושג "מילים רוצחות" מזמן כבר לא מעניין את הפרופסורים והדוקטורים מהשמאל הציוני בעיקר, אך גם מהשמאל ה"ליבראלי" האנטי ציוני.

שנים רבות עוסקים בשמאל וב"אקדמיה" בהסתה אגרסיבית נגד היהדות ומרצים את פרי באושיהם לפני האוכלוסייה הערבית. "הדת היהודית היא הלאומנות", "הדתות הן ההפרעה לשלום" וכו' לצד הבאת ציטוטים מעוותים ואף שקרים שכאילו נכתבו בתורה ובתלמוד נגד נוכרים, ובעד רצח מי שאינו יהודי. אלה הם בדיוק אותם "מוסרים" ומלשינים יהודיים שהביאו עלילות דם על יהודי ארץ ישראל בימי היוונים והרומאים ואח"כ בגולה האירופאית הדוויה.

האנשים הללו הם שונאי יהדות ובמסווה של אקדמיה" הם מרצים את שנאתם לדת היהודית בקרב הסקטור הערבי כשהם מנסים לנקות את חילוניותם ואת מפלגותיהם הגזעניות ממה שקורה מסביב. פרשת "תג מחיר" רק העלתה את ברומטר ההסתה של הללו למרות שאפילו חרדי אחד לא נתפס מעולם בניסיון ביצוע זה.

כמי שמבקר ונפגש עם הסקטור הערבי יצא לי לחוות את הבעיה הזו מקרוב ולראות כיצד גם המשטרה, על דרגיה הגבוהים ביותר, שותפה לגזענות האנטי חרדית הזו. לפני כשבועיים השתתפתי באירוע ערבי שאליו הוזמנו גם יהודים לא מעטים. בהגיעי למקום האירוע נעצרתי ע"י המשטרה בעוד ששאר עמיתי היהודים הורשו להיכנס באופן חופשי. מישהו מהשוטרים פלט כי הם קיבלו "הוראה מגבוה" לא לתת לחובשי כיפות - ובמיוחד לחרדים, להסתובב באזור מפחד לעניין "תג מחיר".

באותו רגע ניגשו לשוטרים מנהל האירוע ואחד ממזכ"לי המפלגות הערביות והעידו כי הם מכירים אותי וכי אני מוזמן על ידם. גם הפעם זה לא עזר אבל לאחר שקצין משטרה התערב בעניין הוא קיבל אישור להכניסני מ"דרג גבוה". אני כבר הגשתי תלונה לשר המשטרה בעניין - שעניין גלוי פושעי ה"תג מחיר" מתעכב אצלו כמעט חמש שנים (!), ולא רק שקבלתי על כך אלא ששאלתיו מדוע לא יבדוק "מבחינה ביטחונית" גם כל דובר רוסית ממפלתו "ישראל בתינו", שהרי זו המפלגה הימנית הכי קיצונית ביותר במדינה וח"כית מטעמה ניסתה כבר לפגוע בח"כים ערבים.

בעבר כבר חויתי עיכובים, כעיתונאי חרדי, באזכרות לזכרו של יצחק רבין, כאשר שוטרים טענו ש"חרדי הוא בגדר פרובוקציה באירוע כזה". וכל זאת למרות שהרוצח יצא מקרב הציונות הדתית והיה "אקדמאי" לכל דבר! יתרה מכך, לא פעם ולא פעמיים אני שומע מנכבדים ערבים כי אנשי השמאל וה"אקדמיה" מרצים שוב ושוב כי "הדת והחרדים מסיתים נגד הערבים".

כך למשל הציגו אנשי "ערוץ 10" את חסידות "תולדות אהרון" ואת חרדי בית שמש" כ"קיצוניים אנטי ערבים" בזמן שזה בדיוק ההפך. ההסתה הזו גם נובעת מ"הפרד ומשול" חילוני- מערבי שמפחד מקשר אמיתי בין הערבים לחרדים. בעבר ההסתה הזו הייתה נגד יוצאי עדות המזרח - שהיו אז ה"חשש הדמוגראפי" של הציונים הלבנים והחילוניים והיום אלה הם החרדים. בשבוע שעבר השתתפתי בכנס יהודי ערבי באוניברסיטת חיפה, מטעם המרכז היהודי- ערבי.

במרכז הכנס עמד הסקר השנתי ביחסי יהודים ערבים והנה - שלא למרבית הפלא, הסקר (המבוסס על שיחות מקריות ולא על נתוני אמת) גילה כי הקיצוניים ביותר נגד הערבים הם החרדים. את הסקר עורך כבר עשרות שנים פר' סמי סמוכה מאוניברסיטת חיפה והוא תמיד כמובן מגיע למסקנה הזו עם "תיבול" דברי הסבר על כך שה"דתות הן מכשול לשלום".

הפעם הערתי לו, ובאמת בעדינות, כי דבריו הם על גבול הוצאת הדיבה. אם האירוע בטובא זנגרייה היה מתרחש לפני הכנס הייתי מוסיף את צמד המילים "עלילת דם". אין לי דבר וחצי דבר נגד פר' סמוכה אבל האטימות והשבלוניות של אנטי דתיים כמוהו גורמת אסון כשהם מציגים את עצמם כה"אמת האינטלקטואלית המוחלטת" והתקשורת האנטי דתית משווקת אותם ככאלה.

הדברים מגיעים לאוזניים ערביות שרוחשות אימון לאותם "אינטלקטואלים אבסולוטיים" ומשם לרחוב הערבי, ואז כמובן שאין פלא שהיהודים החרדים הופכים לקרבנות לאחר כל אירוע אנטי ערבי. מעניין שההסתה השמלאנית - ציונית נגד החרדים גדולה יותר אף מנגד הכיפות הסרוגות והמתנחלים.

הסיבה לכך מאוד פשוטה - השמאל הציוני והחילוניות האנטי דתית לא שונאים את החרדים בגלל דאגת ה"ליבראלים" של הללו לערבים אלא משום הרצון להדיר את היהדות ולכן החרדים הם אויב גדול יותר לשמאל הציוני מאשר הלאומנים הדתיים-ציונים, שאיתם הם יכולים להסתדר ברמיסת הדת והכנסת חוקי תועבה למדינה, והברית בין ה"אחים" לפיד לבנט תעיד על כך. ואם כך הדברים, אז למה לא להסית נגד החרדים בסקטור הערבי, כדי שאלה ילחמו באלה מתוך דעה קדומה, והציונות הלאומנית והשמלאנית כאחד תקטוף את הפירות?!

לשם האיזון, הרי שגם ההסתה נגד האיסלאם יש לה מטרה חילונית - מערבית מובהקת וכך הופכת כל אישה מוסלמית עטופת מטפחת לאויבת יותר מחברתה ה"מודרנית" ואילו כל חובש כיסוי ראש מוסלמי ומזוקן הופך למחבל. אני מניח שסמוכה וחבריו ניזונים ומאכילים גם יחד את ההסתה שלהם מאירופה החילונית והפונדמנטליסטית שהחלה בגזירות אנטי דתיות (נגד היהדות והאיסלאם כמובן...) במסגרת "עולם ישן נחריבה".

כשמסתכלים במציאות הרי שהאמת רחוקה מסיפורי הבדים של ה"אינטלקטואלים בגרוש". עד 1918 שלטו בארץ ישראל מנהיגים דתיים מכל הדתות ומצב הסובלנות היה טוב פי כמה שמזה ששורר היום. ואם באזור הכפר טובה זנגרייה עסקינן, הרי שהקמת המושבות הראשונות הייתה בידי יהודים חרדים מהישוב הישן וכך גם המושבה יסוד המעלה שבאזור הכפר הבדווי הזה (בידי משפחה רבנית - ספרדית מצפת).

גם כאן, כמו בבנין המושבות האחרות, סייעו הכפרים הערבים השכנים להקמת המושבה היהודית. ההסלמה החלה כשהמתיישבים האירופאים החילוניים הגיעו ולערבים הסתבר שאין מטרתם, כישוב הישן, לחיות ולמות חיי שלווה בארץ הקודש, אלא מטרתם השתלטות מדינית על חשבונם. יבדוק מר סמוכה, בארץ מוצאו, עירק, מה היה יחס המוסלמים ליהודים וליהדות ומה היה יחס היהודים לאיסלאם בימים שהדת שלטה שם בכיפה.

ומנגד יש לציין כי ה"פרהוד" של 1940 (הפוגרום ביהודי בגדד בתקופת השואה) היה מיוחד רק ליהודי עירק - משאר ארצות ערב, משום שיהודים פוקרים וקומוניסטים ניסו לשנות המשטר הפוליטי לכל בני עירק בימים שבמרוקו מלך ערבי מסר את נפשו להצלת יהודיו מהנאצים משום נאמנותם של הנתינים, שנבעה מדת ישראל ולא מן הפוקרים היהודים ששמם מרכס, טרוצקי והרצל.

גם הקומוניסטים היהודים של בריה"מ לשעבר הביאו לאנטישמיות ליטאית בשואה בגלל כפיה דומה של קומוניזם על הליטאים לפני הכיבוש הנאצי. את ה"נכבה" הערבית ואת טבח כפר קאסם לא ביצעו חרדים אלא זה התרחש בימי שלוט "תנועת העבודה" שרוב המרצים "שוחרי השלום" והמסיתים נגד החרדים חברים ומצביעים לה עד היום. הקבוצה הגזענית שבתוך אוהדי בית"ר י"ם - "לה פמיליה", איננה חרדית אלא מורכבת מלא מעט חילוניים שהם יוצאי עירק, עדתו של פר' סמוכה.

אף ח"כ חרדי לא ניסה להכות בפרלמנט ח"כ ערבי או לשפוך עליו כוס מים. אף חרדי לא נתפס בשום כפר ערבי אפילו כחשוד ב"פשע שנאה". כשבחורי ישיבות פוגעים בע"פ בערבים הם מיד נקראים להתנצל בפני הקרבן ע"י ראש ישיבתם והם עושים זאת פה אחד לעומת נערים ונערות חילונים גזעניות שמגיעות לתקשורת ולפרלמנט ב"זכות" גזענותם.

את השנאה והגזענות לא הביאו לעולם הדת היהודית והאיסלאם בימי "תור הזהב" בספרד או בימי שלוט האימפריה העותמני'ת אלא מי שעשו זאת היו האידיאולוגיות ה"מתקדמות" של הפשיזם והסוציאליזם המהפכני, שהדם היה קודש הקודשים שלהם. הם גם אלה שהביאו את השנאה למזה"ת. את הסכם השלום הראשון עם הערבים חתמו החרדים בארץ ישראל ואילו "שוחרי השלום" של "מפלגות הפועלים" רצחו בעקבות כך את פר' יעקב ישראל דה האן. ב"מאה שערים" ובכל שכונה חרדית הערבים עובדים בשקט ובכבוד ואינם חשופים לסכנה והתלהמות חילונית כמו בעפולה ובדרום ת"א. אבל כשהשנאה לדת מוכתבת מאידיאולוגיה חילונית ונכרית, אזי, כל האמצעים כשרים להסית נגד דתיים.

אני מצפה מאנשי המרכזים היהודים - ערביים לעסוק פחות בסקרים - שקרים ויותר לצאת לשטח ולערוך מפגשים יהודים ערבים תוך הזמנת מרצים מקשת רחבה ולא רק מהקשת האנטי דתית הקיצונית. אני גם מצפה ממנהיגי הסקטור הערבי ומתקשורתם להתפכח מהשקרים של ה"אליתות" החילוניות בישראל שמימין ומשמאל מתואמות בינן להטיל את האחריות על הדת ועל החרדים בזמן שהן מנהלות את הפרובוקציות.

יפה תעשה הנהגה זו אם תפתח את שעריה לפני רבנים ועסקנים חרדים להסביר שם את האמת. מנגד אני מצפה שרבנים ועסקני ציבור חרדי יצאו עימי לשטח ויופיעו בכל פורום ערבי בישראל, ברשות הפלשתינית ובעולם כדי לנגח את ההסתה הזו ולהצביע מיהם אלה שבאמת הפכו את החיים בין יהודים לערבים לבלתי נסבלים, ולא תתנער בפחדנות וברשלנות מתפקיד זה, כפי שהיה עד היום. והרי פיקוח נפש דוחה הכל.

הגיע גם הזמן שח"כים דתיים - משני הצדדים, יזמו הצעת חוק כנגד אלה שיטענו פומבית כי "הדתות הן הבעיה לשלום" ו/או כי ציבור זה או אחר הם קיצוניים ומסוכנים משום אמונתם הדתית. יש גם לגשת ולהגיש תביעות משפטיות נגד מסיתים ומתירי דם כאלו.

לפני עשרות שנים הסתיימה באירופה מלחמה עקובה מדם - ובמיוחד דם יהודי, משום ש"אינטלקטואלים אקדמאים" במדינה ה"נאורה" ביותר באירופה המציאו "מחקרים" בתחומי הסוציולוגיה, הכלכלה, הפוליטיקה והגנטיקה על ציבורים נעלים יותר ועל ציבורים נחותים יותר. היהודים החרדים הם כיום קרבנות לאותה השקפה גזענית שעברה מאירופה לישראל במסגרת מלחמת החילוניות בכל מחיר בדת היהודית.

תאריך:  25/05/2014   |   עודכן:  25/05/2014
אליהו קאופמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התרת דם "אינטלקטואלית" ו"אקדמאית"
תגובות  [ 19 ] מוצגות   [ 19 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איתן..
25/05/14 12:35
 
מגיב ותיק
26/05/14 10:37
 
איריס כהן
26/05/14 17:50
 
איריס כהן
26/05/14 18:01
2
קורןנאוה טבריה
26/05/14 06:25
3
מענינות אותם
26/05/14 09:19
4
אלכס190
26/05/14 11:54
 
אליהו קאופמן
26/05/14 23:36
 
אלכס190
27/05/14 10:21
 
אלכס190
27/05/14 12:34
 
אליהו קאופמן
27/05/14 13:18
 
אלכס190
27/05/14 14:58
5
שוחר-שלום
26/05/14 12:19
6
איריס כהן
26/05/14 17:42
 
אלכס190
27/05/14 10:31
 
אליהו קאופמן
27/05/14 13:23
 
אלכס190
27/05/14 15:05
 
איריס כהן
27/05/14 15:21
 
אלכס190
27/05/14 16:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס עוז, הדיו-נון של המדינה ממשיך להשפריץ סיסמאות בדפוס מקובע על סביבותיו. בחדשות של רשת ב' הודיעו שוב, במילים נרדפות, כמובן, שהסופר לא סופר אותנו. הוא עדין טווה סביבנו רשת אלף ומתווה דרך בניסוחו: למה דרושה (או נחוצה) לנו הכרזתם של הפלשתינים כי אנו מדינה יהודית? מה, הפלשתינים הם שמגדירים אותנו כעם?
25/05/2014  |  אורי שרגיל  |   מאמרים
הצעת חוק שקידם ח"כ שטרית לביטול המונח "אם חד הורית" אושרה לאחרונה בכנסת. את המונח "חד הורית" יחליף מעתה המונח "הורה עצמאי".
25/05/2014  |  גיא רוה, רוני מילוא  |   מאמרים
אהבתי את כיתוב השער במוסף הפוליטי של ידיעות אחרונות בסוף השבוע שעבר: דרוש נשיא מדינה, שאשתו לא מעצבנת את אשת ראש הממשלה ושלא הרגיז את ראש הממשלה בשלושת העשורים האחרונים; עם כל השאר נסתדר. גם אם נביא בחשבון את האיבה/שנאה/רדיפה של קבוצת מוזס כלפי בנימין נתניהו, הכיתוב הזה בהחלט משקף את הפארסה סביב בחירת הנשיא.
25/05/2014  |  איתמר לוין  |   מאמרים
זוכרים שכתבתי אך לפני ימים את המאמר "בהמות מנהלות לנו את המדינה"? שאלתי את שי (מחלק הדואר שלי): יש רשום"? "לא" ענה לי. את אשר יגורתי בא לי – הבהמות לא מצאו עוכר דין שינסח כתב תביעה נגדי בגין הוצאת לשון הרע. הסיבה פשוטה. מה להן כי ילינו – על האמת?
25/05/2014  |  נסים גבאי  |   מאמרים
ציפי לבני שנדמתה קורסת לשברים לאחר שיריביה בתוך מפלגתה הרסו וכתשו עד דק את מפלגתם, מכבר פרשה כנפיים, חזרה לדאות ולהשיג גבהים. אפשר לומר כמעט מתוך הערכה שלמה, כי היא שוב מוכיחה את חוסן אברותיה. שובה מהכפור, בו קפאה בודדה ונטושה תקופה קצרה, עשה טוב לה ולכולנו; היא הוכיחה כי קורצה מחומרים איתנים. היא איננה אפיזודה חולפת.
25/05/2014  |  עמוס אריכא  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il