ג'יבס המשרת, אשר במשך עשור 'השגיח' על אתר החיפוש Ask Jeeves עומד בפני פיטורין.
עד סוף חודש פברואר, דמות המשרת האייקונית תיעלם מן האתר שעיטרה מאז השקת האתר בשנת 1996.
ההחלטה להסיר את ג'יבס התקבלה בספטמבר 2005, אך הדמות נשארה במקומה בזמן שהחברה בחנה כיצד המשתמשים מרגישים עם השינוי העתידי. הסרת דמותו של ג'יבס היא חלק ממאמץ רחב יותר לשנות לחלוטין את מותג ותדמית אתר Ask.
צילה של הסכנה להסרה מן האתר נפל לראשונה על ג'יבס בחודש מרס 2005, בעקבות רכישתו של אתר Ask על-ידי חברת IAC/Interactive בעבור סכום של 1.85 מיליארד דולר. מיד לאחר שהעיסקה בוצעה, הכריז מנכ"ל החברה-האם, בארי דילר, על חוסר האהדה שלו כלפי דמות המשרת המצוייר.
ההחלטה להשתמש בדמותו של ג'יבס התקבלה על-ידי יוצרי אתר Ask כדי להבדיל את עצמם מן המתחרים, וכדי לשים פרצוף חברותי יותר ומשכיל יותר על רשת האינטרנט.
הדמות עברה 'טיפול 10,000' קצת לפני הרכישה על-ידי IAC, אשר במהלכו ירדה במשקל והופיעה בסדרה של פרסומות לאתר האינטרנט. בעתיד, Ask Jeeves יוכר אך-ורק כ-Ask.
רייצ'ל ג'ונסון, סגנית-הנשיא במחלקת השיווק של חברת Ask באירופה, אמרה בראיון ל-BBC כי "אנו יכולים לאשר את העובדה שאנו מבצעים שינוי במותג שלנו, ואת כך שג'יבס ייצא לגמלאות".
המיתוג המחודש של Ask מגיע בזמן שכל מנועי החיפוש ברשת מתחילים לשלב סוגים שונים של שירותים נוספים, מעבר לפעולה הפשוטה של חיפוש אתרים ברשת.
ההחלטה הראשונית לוותר על ג'יבס התקבלה באופן שלילי מאד בקרב הגולשים, ולאחרונה אף החל קמפיין פרסום שלם להצלת המשרת האהוב.