השר לביטחון הפנים ואיכות הסביבה, גדעון עזרא, החליט (ב', 27.2.06) לא לאפשר המשך הפעלת תחנת הכח רידינג במזוט ולא להאריך בתקופה נוספת את צווי הארכה הזמניים שניתנו בעבר. כפועל יוצא מהחלטה זו ומהעובדה שהתחנה לא ערוכה לפעול על גז ביום ד' הקרוב התחנה תושבת מפעולה.
בחברת החשמל הזהירו באחרונה, כי במידה ויוחלט שלא להאריך את ההיתרים, הדבר יביא לסגירת התחנה ולפגיעה בכושר ייצור החשמל לתושבי המרכז ואף לביצוע הפסקות חשמל יזומות.
במשרד לאיכות הסביבה מספרים היום כי השר שיגר למנכ"ל חברת חשמל מכתב בו הודיע על החלטתו. במכתב ששוגר כותב השר: "לאחר ששקלתי בקשתך ובחנתי את מכלול ההיבטים, ברצוני להודיעך כי החלטתי שלא להאריך את מועד תחילת השימוש בגז טבעי כפי שמופיע בהוראות האישיות של תחנת הכוח רידינג בת"א".
השר עזרא מציין במכתבו, את אחד השיקולים המרכזיים שהביאו אותו לקבל את ההחלטה : "מדיווחים שעלו בישיבות הבקרה השבועיות במשרד התשתיות עולה כי הפרויקט אינו מתקדם בקצב ראוי ומועד סיומו אינו ידוע. מישיבות אלו עולה כי טרם אושרו המפרטים, לא נעשתה התקשרות עם קבלנים מתאימים לביצוע התיקונים בקו ההולכה ולא הושגו האישורים השונים כגון רשיון עסק, נוהל חירום, היתר רעלים ואישור רשות שדות התעופה".
הוא מדגיש, כי חברת החשמל תוכל לקבל הארכה נוספת, רק במידה ותציג נסיבות מיוחדות. "במידה וחברת החשמל תביא בפניי נסיבות יוצאות דופן המצדיקות הפעלת התחנה במזוט, כגון צורך מיוחד לאספקת חשמל בשעת חירום, הבקשה תישקל לגופה", כותב השר.
במשרד לאיכות הסביבה מספרים על התגלגלות האירועים ומציינים כי חברת החשמל נהגה בסחבת ארוכה. השלמת הנחת צינור הגז לרידינג הושלמה כבר לפני למעלה משנה, בסוף שנת 2004, למרות זאת, במהלך השנה האחרונה הוגשו ארבע בקשות להארכת המועד להפעלת תחנת הכח במזוט. במשרד מספרים, כי "הבקשות היו להארכה של מספר חודשים קצרים ובכל פעם נטען כי מדובר בפרק זמן קצר בלבד עד לחיבור התחנה לצינור הגז הטבעי".
לדבריהם, המשרד עוקב באופן צמוד אחר חיבור התחנה לגז, והגיע למסקנה כי הפרויקט לא מתקדם בקצב ראוי וצפויים חודשים עד להשלמת הפרויקט. "על-פי מידע שנמסר, חברת החשמל וחברת נתיבי גז טרם הגיעו להסכמות באשר להליך תיקון הקו וכן ללוח הזמנים הדרוש לביצוע התיקון", הם מוסיפים.
כמו כן הם מדגישים, כי תחנת הכוח ממילא מופעלת בכושר ייצור חלקי בלבד וכן חודשי מרס, אפריל ומאי הם חודשים בהם הסיכוי לביקושי שיא הוא קטן ביותר והחשש לעומס יתר בקו המוביל חשמל לתל אביב יורד.