החלטת השר לאיכות הסביבה להדמים את מנועיה של תחנת הכוח "רדינג", אינה פותרת את הבעיות האמיתיות, לא של זיהום האוויר בתל אביב ולא של אספקת החשמל. גם אם מאמצים את דעת הגורמים המחמירים ביותר, קרי: מספר גופים ירוקים במדינה, שמטעים את הציבור לאורך זמן, הרי שמדובר, לכאורה, בהיקף זיהום אוויר שנע בין 10 ל-25 אחוזים. ל-75% האחוזים הנותרים תורמת בעיקר התחבורה.
חברת החשמל מצידה מאמינה, שיש לטפל בבעיות הזיהום האמיתיות של העיר. יצוין, כי בבדיקות של המשרד לאיכות הסביבה עצמו, שקיבלו פרסום פומבי, קבע המשרד שתחנת הכוח רדינג עומדת בכל התקנים המחמירים, ותרומתה לזיהום האוויר בתל אביב זניחה. דברים אלה אמר היום (ד', 28.2.06), מנכ"ל חברת החשמל, ד"ר יעקב רזון, בעקבות החלטת השר גדעון עזרא, להפסיק את פעולתה של תחנת הכוח "רדינג".
עוד נאמר, שלא ברור כלל, שהחלטת השר אכן תקדם את טיפולה של חברת נתיבי גז, שמסרבת לקבל את צינור הגז לאחריותה, לפני שחברת החשמל תבצע בו עבודות נוספות לפי דרישתה.
חברת החשמל טוענת זה מספר חודשים, שהצינור הימי להולכת הגז הטבעי מאשדוד לתחנת הכוח "רדינג", מוכן כבר מזמן וכי לדעת יועציה ניתן להזרים בו גז טבעי ולהפעיל את התחנה בגז טבעי. חברת החשמל סיימה זה מכבר את כל הנדרש, על-מנת להפעיל את התחנה בגז טבעי, וכעת, שומה על השרים לעודד את הגורמים האחרים להפסיק את הסחבת הבירוקרטית ולסיים את ההליכים הדרושים לשם הפעלת צינור הגז הטבעי, לטובת הציבור בישראל בכלל ולרווחת תושבי תל אביב, בפרט.
עם זאת, הדגישו בחברת החשמל, כי למרות החלטת השר לסגור את רדינג, החברה תמשיך ותעשה את כל הנדרש כדי להמשיך ולספק חשמל לכל לקוחותיה.