|   15:07:40
דלג
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

נתניהו שוב משחק באש

הליכוד מקובע כבר מזה זמן רב בתודעה הציבורית כימין. ולכן, רה"מ יעשה נכון אם במקום להלחם בעובדה זו תחת לחץ ההשפעה התעמולתית הזולה של יריביו משמאל, יחזק את מפלגתו בח"כים טובים ויעילים מקרב המחנה הימני ויבסס את מעמדה בציבור
11/01/2015  |   רפי לאופרט   |   מאמרים   |   בחירות 2015   |   תגובות
נתניהו. מתעתע בציבור [צילום: פלאש 90]

בבחירות הקודמות הקדיח ראש הממשלה את תבשילו כאשר "ציפצף" על חברי מפלגתו ועל חברי המרכז וצרף את ליברמן לרשימה משותפת. מהלך זה גרמם לו ולמפלגה להפסיד, להערכתי, לפחות שלושה מנדטים. אחר-כך תקף את בנט, גרם לו להצטייר כ-underdog וכמי שמתנהל נגדו מסע שאינו ראוי, ובסופו של יום חיזק את מעמדו והפסיד לו לפחות 2 מנדטים נוספים. מהלכיו אלה, הכתיבו בהמשך הקדנציה את ה"ברית" בין לפיד לבנט, את חוסר המשילות בממשלתו של נתניהו ואת מפלתה המהירה של הממשלה.

מהלכים מוזרים דומים עשה גם נגד בחירתו של ריבלין לנשיא. גם הפעם בניגוד לדעתם של רבים מחברי מפלגתו ואוהדיה. וגם ממהלכים אלה יצא בשן ועין. למעשה, כלל לא ברור שכשאילץ לאחר מכן את גדעון סער לפרוש ומנע את חזרתו למערכת הבחירות הנוכחית, לא הרע את מצבו במערכת הבחירות הקרובה.

מניפולציות הן מניפולציות, ואף אחד בציבור איננו מתבלבל ואינו חושב אחרת. אם יש לפייגלין תומכים רבים בליכוד, יציאתו תגרום נזק ולא בהכרח תביא לליכוד "פיצוי" בדמות תמיכתם של אחרים. אם אין לו תמיכה מסיבית, אזי גם אילו נבחר למקום ראלי על בסיס כישוריו האישיים, עצם המנותו על הליכוד אינה צריכה להטריד איש; הדמוקרטיה אמיתית מחייבת גם זאת.

הליכוד מקובע כבר מזה זמן רב בתודעה הציבורית כימין. ולכן, רה"מ יעשה נכון אם במקום להלחם בעובדה זו תחת לחץ ההשפעה התעמולתית הזולה של יריביו משמאל, יחזק את מפלגתו בח"כים טובים ויעילים מקרב המחנה הימני ויבסס את מעמדה בציבור. רה"מ אינו יכול לרקוד על כל החתונות. ציבור האזרחים בגוש הימני, מבצרו האמיתי, אינו מחפש זיקיות. כאלה יש לו בשפע במרכז, ובשמאל. אם רוצה רה"מ לחזק את אמינותו ולמקד במפלגתו את תמיכת הציבור הימני עליו לחדד דגשים ולא לטשטש עמדות.

במקום להיות מוביל אמיתי - האיש ההולך בראש המחנה ומוביל אותו בדרך המלך, ממשיך רה"מ לתעתע בציבור ע"י עיסוק בשני נושאים מטופשים, שלהם פוטנציאל נזק ממשי:

  • מיקוד נושאי הפנים, המימשל, והמשילות החשובים והחיוניים, בתוכנית המכונה "שינוי שיטת הממשל", כשכל עניינה הוא לקבע ללא צורך ממשי בחוק, את הרעיון שראש הממשלה יהיה מי שעומד בראש המפלגה הגדולה ביותר. כך או כך הוא יזדקק לקואליציה ובמסגרת זו יש כר נרחב לתמרונים שונים.

  • מיעוט נשים ברשימת מועמדי המפלגה לכנסת, סוגיה שאינה מטופלת כראוי ובנוסף גם דחיקתה של ח"כ מירי רגב, שקבלה מקום חמישי בפריימריז, מהמקום והמעמד הראויים לה מתוקף הישגה הדמוקרטי.

השגיאה החמורה בין הנ"ל היא מה שמכנה רה"מ שינוי שיטת הממשל. מהלך זה איננו שינוי שיטת הממשל, אלא תיקון טכני-ארגוני של תהליך הבחירות. המהלך אינו עתיד לשפר את המשילות, אלא לסרבל את תהליך פתרונו של משבר פוליטי, היה ויתרחש משבר כזה. המהלך אינו נחוץ, אם ראש הממשלה אינו מתכנן מפצים פוליטיים אחרי הבחירות הבאות. ואם הוא מתכנן זאת, או הציבור יחשוב שהוא נערך לכך, כך שיהיה עליו לשלב ידיים עם יריבים פוליטיים ולהעדיפם על בני הברית הטבעיים של הליכוד - אלו אפשרויות פסולות ומזיקות, משום שיש בהן פוטנציאל חמור לגניבת דעת של ציבור הבוחרים (הליכוד אינו זקוק לעוד אקט פנימי של שרוניזציה...).

במהלכיו עד כה, מזלזל רה"מ פעם נוספת באינטליגנציה של הציבור, מתוך שהוא מעריך את תבונתו הפוליטית הערכת-חסר. לדעתי, רה"מ נתון במשבר אמון ולָקות-קשר לא מבוטלים מול הציבור בכלל ומול ציבור בוחריו הטבעי בפרט. בסופו של יום, כאשר יעמוד כל מצביע בקלפי מול תיבת הפתקים, לתחושת הבטן האישית יהיה משקל חשוב בהחלטה הסופית למי להצביע; אמון - מול ספקנות, מהימנות - מול מניפולטיביות ונכונות ללכת בדרך הליכוד - מול אימוץ פופוליזם מקומי ובינלאומי, הם שיכריעו את הכף. המשחקים הפוליטיים ומניפולציות רדודות שמבצע רה"מ בתקופה זו, עשויים באותה מעמד להיות לרועץ לו ולכל נאמני ארץ-ישראל והציונות האמיתית.

לשלימות הדברים אני מוצא לנכון לחזור כאן בקצרה על דברים שכתבתי כבר מספר פעמים בחודשים האחרונים. נראה שרה"מ מחפש דרכים ל"קניית זמן" ולדחיקת הקץ ככל האפשר לעבר תום תקופת נשיאותו של אובמה, והסתבכות עמוקה ורחבה יותר של המערכת הבינלאומית ב"התנגשות הציוויליזציות". שתי ההתפתחויות ידחקו את הנושא הישראלי-ערבי-פלשתיני האובססיבי למערב, למקום הראוי לו באמת, ויקלו על ישראל את המאבק באירן. אולם הוא אינו יכול להבטיח שיצליח בכך, משום שהתמונה מורכבת מדי ותזזיתית מדי. לכן, כל מה שהוא עושה צריך להשען על נקודת-סמך שעיקרה ייצוב בסיס התמיכה והשליטה הפוליטיים שלו מבית - מעמד הליכוד בציבור ומעמדו האישי בליכוד.

אם יפסיק לרחף פוליטית ויקַבע עצמו בעמדות ברורות בנושאים הבאים, יוכל להשיג זאת: -

בתחום החוץ והביטחון - ויתור מודרג על רעיון העוועים של שתי מדינות לשני עמים. כשהמסלול לכך עובר דרך תגובה מודרגת, רציפה ושיטתית לאופנסיבה המדינית של הפלשתינים וסרובם לחזור לשולחן המו"מ הישיר - כל מהלך פלשתיני נגד ישראל שיש בו הפרה של הסכמים קודמים או מהלך חד-צדדי (שגם הוא הפרה של הסכמים קודמים), יחד עם המשך ההסתה החריפה והפצת השקרים המתמשכת, יוביל במוצהר ובמעשה לצעד ישראלי נגדי, שיצמצם את הסיכוי לחזור לדרך פתרון שתי המדינות. ומכאן משיכת לחץ נגדי של המערב נגד המהלכים הפלשתינים, המחוללים את התגובה הישראלית. לצד מהלכים אלה, אזהרה גלויה על החרפת התגובות הכוחניות מול אירגוני הטרור הקיצוניים, עם דגש מיוחד על פעילות חמאס, בין אם מעזה ובין אם באיו"ש, כתוצאה מכשל של הרשות למנוע זאת בשטחי A ו-B.

בתחום הכלכלה והחברה - פרסום תוכנית להגברת הצמיחה במשק, למלחמה ביוקר המחיה ובמחסור בדיור ולצמצום הרגולציה העודפת והביורוקרטיה. התוכנית צריכה לכלול עקרונות ביצוע בכל אחד מהנושאים, שלאחר הקמת ממשלה בראשות נתניהו, יהפכו לתוכניות יישומיות בתחומי ההשקעות, שינויים מבניים במשק, הגברת התחרות, ביטול מונופולים והתרת חסמים ניהוליים, משפטיים וארגוניים משורה של תהליכים שהם כיום צווארי בקבוק. כדוגמאות ניתן להזכיר: הפשרת קרקעות, מכירתם, האצת תהליכי תכנון ותהליכי רישוי - שינויים ביצועיים ותחיקתיים. הגדלת תקציבי המדען במסו"ת וקיצור תהליכי ההקצאה והבקרה על ניצולם, תוך הבטחת שימוש נאות בהם; הפסקת מכירתם של סטארט-אפים בנזיד עדשים ומינופם לשינוי מבנה המשק ממשק עתיר עבודה למשק עתיר השקעות וידע שגרעין מרכזי שלו מבוצע בישראל. תשתיות: המשך הפעילות וזרוזה לסיום פרויקטים תחבורתיים ותשתיתיים בתחומי התקשורת, התחבורה, האנרגיה, והבריאות. בחינה של מבנה ודרכי ההתנהלות של השלטון המקומי, ועיצוב וביצוע תוכנית לייעול השלטון המקומי, בראש וראשונה ע"י צמצום מספר הרשויות המקומיות, ואיחוד רשויות. תהליכים לשינוי מבנה חלוקת העושר הלאומי, בהתבסס על הנ"ל ובאמצעות הגדלת ההכנסה הפנויה אצל השכירים והעובדים בכלל; תיקון המציאות הפנסיונית.

ללא עמדות ברורות בנושאי-יסוד אלה, חרף היותו של רה"מ בכישוריו האישיים ובניסיונו משכמו ומעלה מול כל יריביו הפוליטיים, במיוחד מליצנים ומצחיקנים כלפיד והרצוג-לבני - אתקשה מאוד לתמוך בו בבחירות הקרובות.

בהזדמנות זו אני מציע לציבור, במיוחד במחנות הימין והמרכז, לאמץ עמדות דומות לעמדות המובעות כאן, ולשדרן ברשתות החברתיות ובערוצי התקשורת העומדים לרשותם. הרעיון הוא לאלץ את רה"מ "לרדת מהעץ", לשנס מותניים בהנחה שטרם נס ליחו, ולהתחיל לדבר אל העם כאל אנשים חושבים ומבינים - המוטו הוא האזרח במוקד העשייה הממשלתית!!! ואם כך יעשה, אני סבור שיש להעניק לו תמיכה רחבה ונמרצת, שתאפשר לו לפעול בהחלטיות ובנחישות כראש ממשלה. איחוד כוחות בין הציבור למנהיגותו עשוי להניב את שידוד המערכות מרחיק הלכת ביותר לו אנו יכולים לצפות, הרבה יותר מכל תמרון אירגוני פורמלי.

כאמור, תנאי הכרחי, הוא "חוזה דו-צדדי": אמון ותמיכה תמורת תוכנית קונקרטית עם יעדים קונקרטיים והתחייבות לביצוע.
לדעתי, אם לא ילך נתניהו בדרך זו, גם אם ירכיב את הממשלה הבאה כברירת מחדל, זו תהיה הקדנציה האחרונה שלו, ולא תהיה תפארתו על הדרך בה ילך ועל האופן בו יגיע לסופה.

תאריך:  11/01/2015   |   עודכן:  11/01/2015
רפי לאופרט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו שוב משחק באש
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
11/01/15 11:01
2
העברה לרה"מ
11/01/15 12:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
מהי תוכניתם כיצד לייצר בין רגע דירות לכל חסרי הדיור; לו היו מפרסמים תוכנית כלכלית (כי ביטחונית אין להם בכלל, וגם אם כביכול הייתה להם - הרי לא קיימו (כמו הדוכיפת ציפורה) בקדנציה האחרונה אפילו בדל וזנב ממנה; לו היו פורשים לפני קהל האזרחים מה וכיצד בדעתם לעשות, והכי חשוב: כיצד הם מתכוונים לממש את מילותיהם למעשים - אז היינו יכולים לחשוב: שמא כדאי וראוי להחליף את האוחזים בהגה השלטון, ולקבל משהו חדש ונבון יותר, שאולי יצלח לשפר את הכל במדינה.
11/01/2015  |  עליס בליטנטל  |   מאמרים
לשם גילוי נאות אינני חבר במפלגת העבודה, וגם אינני מתכונן להצביע בעד מפלגת העבודה או בשמה הנוכחי - "המחנה הציוני" בבחירות לכנסת ה-20.
10/01/2015  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
השר יצחק אהרונוביץ' הודיע (יום ו', 9.1.15) כי הוא פורש מן החיים הפוליטיים. אהרונוביץ' הוא השלישי במפלגת ישראל ביתנו המודיע על פרישה. עשו זאת לפניו השר עוזי לנדאו וח"כ דוד רותם. הוא לא הסביר מדוע הוא פורש.
09/01/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
סקר דעת קהל של רשת ב' מעלה כי ישנה התחזקות בקרב המפלגות השורשיות - העבודה והליכוד. בסקר מקבלת העבודה 25 מנדטים, הליכוד 24, הבית היהודי 16, הערביות 11, יש עתיד 9, כולנו 8, ש"ס, ישראל ביתנו ויהדות התורה 7, מרצ 6. העם איתנו אינה עוברת גם בסקר זה שערך רפי סמית את אחוז החסימה. 21% מכלל המדגם עדיין לא החליטו בעבור מי יצביעו.
09/01/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
ליהודה וינשטיין: מה מקומך ליאיר לפיד: מי באמת מושחת ליצחק אהרונוביץ': מהן חובותיך לרב הראשי יוסף: מה אסור לך לעורכי ידיעות אחרונות: היכן אין פריימריז לישראל כ"ץ: כמה זמן נוסעים בכביש 1
09/01/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il