|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

שישה בשישי

מחכים להסברים

מדוע בכירי ישראל ביתנו פורשים? מי אחראי לעבירות של בנק לאומי בארה"ב? מה יהיו הסברי ההגנה במשפט טלנסקי? מדוע זעם דוד רוזן על הסניגוריה הציבורית? למה לא ניצלו משרדי הממשלה את מלוא תקציביהם? לאן נעלמו מיליונים מכספי ההתאחדות לכדורגל?
16/01/2015  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   בחירות 2015   |   תגובות
נוטשים [צילום: פלאש 90]


ת"פ 26123-07-14, מדינת ישראל נ' מנחם מגן / בקשה לשחרור הסניגוריה מייצוג
הסניגוריה הציבורית מבקשת לשחרר רכוש חלוט שנתפס מידי מנחם מגן, מנאשמי פרשת הבנק המחתרתי בבורסת היהלומים, כך שיוכל לשכור עורך דין - ולשחרר אותה מייצוגו
ת"פ 26123-07-14, מדינת ישראל נ' מנחם מגן / החלטה
דחיית בקשתה של הסניגוריה הציבורית לשחררה מייצוגו של מנחם מגן בפרשת הבנק המחתרתי בבורסת היהלומים

ישראל ביתנו
אנשים ישרים הנוטשים מפלגה רקובה [צילום: פלאש 90]

עוזי לנדאו, דוד רותם ויצחק אהרונוביץ. אלו שלושת הבכירים שהודיעו (נכון לכתיבת שורות אלו, לא כולל פאינה קירשנבאום המובנת-מאליה) שלא יתמודדו ברשימת ישראל ביתנו לכנסת ה-20 ושהם פורשים מהחיים הפוליטיים. שלוש ההודעות ניתנו ללא הסברים של ממש, אלא אם כן משהו כמו "מיציתי את עצמי" או "אני פונה לדרכים חדשות" נחשבים בעיניכם להסברים.

כאשר פרשו לנדאו ורותם, חשבתי שמדובר באנשים הישרים הנוטשים מפלגה רקובה. אהרונוביץ קצת קלקל לי את התיאוריה הזאת: לא שנמצא בו רבב, אבל תסכימו שהוא לא בדיוק מהזן של לנדאו ורותם. מצד שני, בתור השר לביטחון הפנים הוא אולי יודע על פרשת פאינה קירשנבאום יותר מאשר הציבור הרחב, ולכן גם הוא מעדיף להתרחק מהחבורה של אביגדור ליברמן; או שמא ליברמן הראה לו את הדרך החוצה, כ"עונש" על כך שלא מנע את החקירה בכלל וערב הבחירות בפרט.

כך או כך, מגיע לנו הסבר. שני שרים ויו"ר של ועדה חשובה בכנסת לא יכולים להודיע ככה סתם שהם פורשים, ועוד בעיצומה של חקירה נגד בכירים במפלגתם. מדובר בנבחרי ציבור מהשורה הראשונה, החייבים לומר לציבור את האמת – אם לא את כולה, אז לכל הפחות את חלקה.

בנק לאומי
נשרים שוחרים לטרף, לא אפרוחים רכים

חוץ מזה שבנק לאומי שילם לרשויות בארה"ב 1.9 מיליארד שקל בעקבות סיועו ללקוחותיו להתחמק מתשלום מיסים, אנחנו לא יודעים יותר מדי על מה שקרה שם. מי אישר, מה אישר, מתי אישר, למה אישר. הבנק מגונן על בכיריו כאילו מדובר היה באפרוחים רכים, ולא במי שהתגלו כנשרים שוחרים לטרף; כאילו הם עוברי אורח תמימים שנקלעו לשוד, ולא מי שלמעשה ביצעו בעצמם את השוד.

לכולנו מגיעים הסברים מפורטים, משום שכולנו או לקוחות של בנק לאומי או בעלי מניות בו (אין גוף פנסיה/גמל שלא מחזיק במניות הבנק, וגם למדינה עדיין יש 6% ממניותיו), ולכן כולנו משלמים את מחיר השערורייה – בעמלות, בריביות, בירידת ערך המניות, בפגיעה בשמה הטוב של המדינה. מאחר שהבנק לא עושה שום רושם שהוא מתכוון לספק הסברים כאלו, טוב עושים היועץ המשפטי לממשלה והמפקח על הבנקים כאשר הם בודקים את הפרשה – ולו בשביל שנדע מיהם האחראים.

אהוד אולמרט
משימה לא קלה לסניגור [צילום: פלאש 90]

שלב הסיכומים הוא בדרך כלל הפחות-מעניין במשפטים, כולל בחשובים שבהם. לא זה המצב בדיון המחודש בתיק טלנסקי, ובמיוחד בנוגע לסיכומי ההגנה. מאחר שאהוד אולמרט לא עלה להעיד, ומאחר שההגנה הביאה מטעמה עד אחד בלבד - מומחה מחשבים - הרי שאת עיקר ההסברים והתשובות אמור עו"ד איל רוזובסקי לתת בסיכומיו בשבוע הבא (22.1.15).

זו תהיה משימה לא קלה, מכמה סיבות. ראשית, ההקלטות: אולמרט נשמע אומר לשולה זקן כמה וכמה דברים שבהחלט מסבכים אותו. שנית, היומנים: יש תיעוד מזמן אמת על קבלת כספים ממשה טלנסקי ועל הוצאת עשרות אלפי דולרים שלא ברור לאן הלכו. שלישית, השתיקה: סיכומים אינם באים במקום עדות, ומה שאולמרט לא אמר בעצמו על הדוכן - יתקשה רוזובסקי לומר בשמו או במקומו. יהיה מעניין.

הסניגוריה הציבורית
לא אוהב שיומנו מתרוקן לפתע [צילום: פלאש 90]

קצפו של השופט דוד רוזן יצא השבוע על הסניגוריה הציבורית, אשר התמהמהה במשך שלושה חודשים במינוי מי שיגן על מנחם מגן - מנאשמי פרשת הבנק המחתרתי בבורסת היהלומים. רוזן, שכידוע מתיק הולילנד אומר בדיוק את מה שהוא חושב ומאוד לא אוהב שיומנו מתרוקן לפתע, כינה את התנהלות הסניגוריה "שערורייה" ואמר שהיא מהווה בפועל שיבוש של ההליך.

הסניגוריה התגוננה באומרה, כי סברה שמגן אינו ראוי לשירותיה, משום שהוא עתיר נכסים, ואם יופשרו רק חלק מאלו שחולטו (לפחות 8 מיליון שקל) - הוא יוכל לשכור עורך דין פרטי. מה שהסניגוריה לא סיפרה הוא, שאת הבקשה להפשיר את הנכסים ולשחרר אותה מהייצוג היא הגישה לרוזן רק ב-14.12.14 - חודשיים וחצי אחרי שהטיל עליה את הייצוג. רוזן דחה את הבקשה כעבור שבועיים, באומרו שזכותו של מגן ליהנות משירותי הסניגוריה הציבורית אינו קשור למצבו הכלכלי, ואין להסכים עם מצב בו הוא יממן את הגנתו מכספים שעל-פי הנטען הושגו בעבירה.

בקיצור: ההסבר של הסניגוריה הציבורית - לאו הסבר הוא. נראה שמישהו שם פשוט לא פעל במהירות הנדרשת. זה הזכיר לי סיפור שפרסמתי לפני מספר שבועות במדור "שיפוט מהיר", על השופט ששלח נאשם לשבת במשרדי הסניגוריה ולא לעזוב את המקום עד שימונה לו סניגור. כדאי שהסניגוריה תתן - בעיקר לעצמה - הסברים על התופעה הזאת ותפעל לתיקון המצב.

תקציב המדינה
חיסכון, טעות או תת-ביצוע? [צילום: פלאש 90]

בשורה טובה קיבלנו השבוע: הגרעון בתקציב בשנת 2014 היה נמוך מהצפוי והסתכם ב-29.9 מיליארד שקל, שהם 2.8% תוצר; התכנון היה לגרעון של 3% תוצר. אחת הסיבות, מסר משרד האוצר, הייתה שמשרדי הממשלה הוציאו פחות מהסכומים שהוקצבו להם.

לכאורה – מצב ראוי לשבח: הנה המשרדים חוסכים בכספי ציבור. אלא שהתמונה אינה כה פשוטה, ובהחלט מגיע לנו הסבר מעמיק יותר. אם יחידה ממשלתית מוציאה פחות מהמתוכנן, יכולות להיות לכך שלוש סיבות: חיסכון אמיתי, טעות בתקצוב או הימנעות מפעולות שהיה עליה לבצע. שתי הסיבות האחרונות מצריכות בדיקה: מדוע התכנון היה שגוי, ו/או מדוע לא בוצעו כל הפעולות שנקבעו. לכן, מן הראוי לבדוק מה אירע, להסביר לנו ולתקן את הטעון תיקון.

ההתאחדות לכדורגל
הלך לרואה חשבון במקום למשטרה [צילום: פלאש 90]

בספטמבר שעבר חשף מעריב, כי בדוחות הכספיים של ההתאחדות לכדורגל מתחבא סעיף ושמו "תשלומי יתר", העומד על 22.8 מיליון שקל. מדובר בסכומים שחולקו לקבוצות בשנים 2013-2009, בימי כהונתו של אבי לוזון כיו"ר ההתאחדות. היו"ר הנוכחי, עופר עיני, הודיע לאחר הפרסום שמשרד רואי חשבון חיצוני יחקור לאן נעלם הכסף. מאז, אנחנו מחכים להסברים

תקציב ההתאחדות הסתכם בשנה שעברה ב-76 מיליון שקל, כך שהכסף החסר מהווה 30% ממנו. אם נחלק את הסכום על פני חמש שנים, עדיין מדובר ב-6% מהתקציב. ולהזכירכם: ההתאחדות היא גוף ציבורי, שכל כספו מגיע מכיסי הציבור. על סכומים קטנים יותר בגופים פרטיים מכניסים לתמונה את המשטרה, אבל ההתאחדות – הלכה לרואה חשבון (שאפילו שמו לא פורסם). חוץ מכמה נודניקים בתקשורת, שמדי פעם שואלים היכן הכסף, דומה שהכל שכחו ממנו, ומה שיותר חמור – דומה שלכולם נוח לשכוח ממנו.

תאריך:  16/01/2015   |   עודכן:  16/01/2015
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי לוזון   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי מסר   אורי קורב   איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky   איתן רף   אלי אברבנאל   אלי זהר /  Zohar Eli"   אשר גרוניס / Asher Grunis   בנק לאומי לישראל בע"מ / Leumi Bank LTD   גליה מאור   דוד רוזן / David Rozen   דוד רותם   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   הליכוד   הלל צ'רני   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   הרשימה המשותפת   יהדות התורה והשבת   יורם דנציגר / Yoram Danziger   יחד   יעקב צבן   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יש עתיד   ישראל ביתנו   כולנו   ליאת ארזי   מוסיה ארד   מני מזוז / Meni Mazuz   מרדכי קירשנבאום   מרצ   משה טלנסקי   משה לדור   משה סובל / Moshe Sobel   נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"   נדב פרי   נוית נגב   ניל הנדל / Neal Hendel   נעמי גרנות   סלים ג'ובראן / Salim Joubran   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman   עופר עיני   רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman   רועי בלכר   רקפת רוסק-עמינח   ש"ס   שולה זקן / Shula Zaken 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מחכים להסברים
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אחד שזוכר
16/01/15 09:46
2
אחד שזוכר
16/01/15 09:58
3
קצת מוקדם מדי
16/01/15 11:35
 
יעקב יעקב
16/01/15 19:48
4
יוד יוד
16/01/15 12:55
5
אורי פ
16/01/15 17:53
6
אהרון שחר
16/01/15 18:54
7
פחד
17/01/15 05:26
8
מיכל מירושלים
17/01/15 17:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
סקרי דעת הקהל שפורסמו בערוצי הטלוויזיה השונים מעידים על התחזקות של רשימת 'המחנה הציוני' בראשות יצחק הרצוג וציפי לבני ובהיחלשות של הליכוד. מן הסקר שפורסם בחדשות 10 עולה לראשונה אפשרות ריאלית של הרכבת ממשלה על-ידי הרצוג ולבני.
15/01/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, חשף (יום ה', 15.1.15) במסיבת עיתונאים את קמפיין המפלגה שלו לבחירות לכנסת ה-20.
15/01/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
כתבה אחרונה זו בסדרת הכתבות אודות מפלגת הבית היהודי, החותמת סדרת כתבות זו, נכתבת מיד עם פרסום מדגם תוצאות הפריימריז שנערכו במפלגה זו. מתוצאות המדגם עולה, כי חברת הכנסת המכהנת, איילת שקד - המופיעה אחרונה ברשימת חברי הכנסת של הבית היהודי באתר הנכנסת, מבחינת סדר האלף-בית נבחרה בפריימריז אלה למקום ראשון. בחירתה זו של ח"כ איילת שקד - חילונית בהגדרתה העצמית ובמהותה למקום הראשון והמכובד בפריימריז של בוחרי הבית היהודי, מעוררת לא מספר תהיות ששאלות. הדברים מקבלים משנה של תוקף, לאור עיקרון העל המופיע במצע מפלגת הבית היהודי ולפיו - מדינת ישראל היא מדינה יהודית, מדינת היהודים, בעלת משטר דמוקרטי, שתפעל לחיזוק הצביון היהודי של המדינה ותפעל נגד כל מי שפועל להפיכת ישראל ל"מדינת כל אזרחיה, תוך תמכה בזכויות המלאות של המיעוטים ובכללם המיעוט הערבי.
15/01/2015  |  עו"ד חיים שטנגר  |   מאמרים
כתושבי מדינת ישראל התברכנו בשפה העברית העתיקה והעשירה לצורך התקשורת הפנימית בינינו, אך אנו מוצאים את עצמנו בבעיה דומה לזו של הולנד, למשל, בה מעטים בעולם יבינו אותנו בשפתנו שלנו. אפשר רק לקנא בדוברי צרפתית, ספרדית וערבית - שפות שחוצות גבולות רבים בעולם. מאחר שקשרי החוץ של מדינת ישראל הם קריטיים לקידומה, שלא נאמר להישרדותה, יש חשיבות רבה באופן בו אנו מתקשרים עם העולם באנגלית, במיוחד באמצעות ערוצי המדיה המשודרים השונים.
15/01/2015  |  לורי אוברמן  |   מאמרים
הקוראים בוודאי תמהים לאחרונה למראה ההתקפות ההדדיות החריפות בין מפלגת העבודה למפלגת הבית היהודי. לכאורה לא היה מקום ששתי המפלגות יתכתשו - הן אינן פונות לאותו ציבור בוחרים. בדרך כלל רק מפלגות שפונות לאותו ציבור בוחרים נלחמות ביניהן.
15/01/2015  |  משה גולדבלט   |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2015  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט אולמרט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת בנק לאומי  /  מי ומי  
הבית היהודי: שקד ובן-דהן בראש  /  עידן יוסף
נדחתה עתירה לכפות שילוב נשים במפלגות חרדיות  /  עופר וולפסון
אלאלוף: כחלון יוזיל את הדירות תוך שנתיים  /  שירות גלובס
לא לשינוי שיטת הממשל  /  ראובן לייב
המצע הוירטואלי של הבית היהודי (חלק ד')  /  עו"ד חיים שטנגר
פוליטיקה עברית עמוק לווריד  /  רון קסלר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il