|   15:07:40
דלג
  יוסף אליעז  
משפטן, משורר ופובליציסט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

על תאונה, כאב לב ועל גסות רוח

קצפו של דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, יצא על אלי לוי, ראש המועצה המקומית להבים, בטענה כי התאונה שבה נהרגו הנשים מהישוב חורה לא אירעה סמוך לצומת להבים אלא סמוך לצות שוקת. עובדיה טוען כי לוי מנסה לתפוס טרמפ על התאונה ולקדם מחלף בצומת להבים
15/02/2015  |   יוסף אליעז   |   מאמרים   |   תגובות
התאונה בצומת להבים

לפני כשבועיים אירעה תאונת-דרכים נוראה בכביש 31, בה נהרגו שמונה נשים מהישוב חורה, ונפצעו עשרות, בעת שחזרו מתפילה במסגד אל-אקצה בירושלים.

האסון הכה את כולנו בתדהמה ומכאן נשלחים שוב דברי כאב וניחומים למשפחות.

התאונה התרחשה במרחק של כ-1800 מטרים מזרחה לצומת להבים, למעשה - בין השער המערבי לשער המזרחי של הישוב להבים.

משום-מה נמסר לעתונאים, כנראה ממשרדי התחבורה והמשטרה, שהתאונה אירעה באותו כביש 31, המועד מזה שנים לפורענות, בדרך לצומת שוקת. המידע היה מטעה, כי השתמע ממנו שהתאונה אירעה אכן סמוך לצומת שוקת, המרוחקת ממקום התאונה 10 ק"מ ויותר.

עיתונאים פנו טלפונית לראש המועצה המקומית להבים, מר אלי לוי, שאכן חש למקום, ושאלוהו על מקום התאונה והוא הבהיר להם, בתום לב, את העובדה שהתאונה לא אירעה סמוך לצומת שוקת אלא סמוך לצומת להבים.

גסויות והעדר אמת

על כך יצא קצפו של משרד התחבורה, ודובר המשרד, אבנר עובדיה, הרשה לעצמו להתלהם, להשמיץ ולהוציא דיבה על ראש המועצה. הוא לא הסתפק בהשמצה במדיה האלקטרונית ובעיתונות אלא אף הוציא ביום 3.2.2015 הודעה כתובה לעיתונות ובה חזר על הדיבה, כולל מילים אלה: "ראש מועצת להבים משקר, מטעה ומנסה לתפוס טרמפ על דמם של ההרוגים והפצועים בתאונה המחרידה שאירעה בכביש 31, כדי לקדם הקמת מחלף בצומת להבים, שכן התאונה לא התרחשה בצומת, שם יש בעיות עומס, אלא בכביש 31 לכוון צומת שוקת".

זהו סגנונו של עובד ציבור בכיר כלפי ראש רשות מקומית, אשר נבחר ע"י תושבי המועצה ליצגם? נדהמתי, כמוני כתושבים רבים בישוב, מחריפותם של הדברים, גסותם והעדר האמת המדויקת מהם.

מעבר לפגיעה האישית בראש המועצה הנה הדברים מהווים סטירת לחי לתושבי הישוב כולו, שכבר מספר מתושביו נהרגו בתאונות בכביש זה.

בצד העלבון הנורא הנה דווקא אלי לוי, אשר מעורה היטב באוכלוסייה הערבית וזו הבדואית בנגב בפרט, ומטפח יחסי ידידות ושיתוף פעולה עמם (כולל בהקמת אזור תעשיה משותף בצמוד לצומת להבים), ואשר בעברו גם שימש כראש מועצה בישובים ערביים, כמו בכפר עילוט, הואשם ב"לתפוס טרמפ על דמם" של הקורבנות מהישוב חורה?! כאן כבר הדברים גובלים בהסתה ממש, שלא לומר סיכון או הפקרת דמו לתושב חורה ששמע או קרא את דברי נציגו הרשמי של משרד התחבורה והאמין להם!!.
דרושה התנצלות


ידוע לי שנשלח מכתב התראה לפני תביעת דיבה לאותו דובר, וכמדומני גם לשר התחבורה ישראל כץ, ובו דרישה לחזור מן הדברים ולהתנצל על תוכנם, ורק משלא נתקבלה כל התנצלות משך שבועיים ישבתי לכתוב מאמר זה.

גילוי נאות: שימשתי תקופה מסוימת כחבר המועצה בלהבים, ברשימה שדווקא התחרתה ברשימתו של אלי לוי, ועמדתי מקרוב על סגולותיו ומנהיגותו. אלי לוי אינו זקוק להגנתי, אך אני עצמי, כתושב להבים, נפגעתי מהדברים!

מה גרם להשתלחותו של דובר משרד התחבורה, נציגו המובהק של השר, להשתלח כך בראש נבחר של רשות מקומית?

המחלף החסר של צומת להבים

אני מרשה לעצמי לשער שאין זה בשל 31 ההרוגים עד כה בכביש 31, כביש שמשרד התחבורה הזניח משך שנים. אני מניח שמדובר במחלף החסר של צומת להבים. הנה מספר מילים על אותו מחלף:

צומת להבים משרת כמעט את כל התחבורה צפון-דרום. בצומת זה מתנקזת התנועה מאילת, הערבה וים המלח (למעט העולים בכביש 90 מאזור יריחו לירושלים). בצומת זה מעביר הצבא את רכביו, כולל גוררות טנקים לשיזפון ודרומה, שלא לדבר בשעת-חרום. בו מתנקזת התנועה מבאר-שבע, דימונה וירוחם, בו מועברים המטענים המסוכנים מהמפעלים הכימיים ברמת-חובב, הפסולת הכימית הנשלחת להטמנה ברמת-חובב, והפסולת ממרכז הארץ להטמנה באתר דודאים, וכן רוב התנועה מרהט, עיר בת 60.000 תושבים, שרבים בה רכבי-הענק כמו סמיטריילרים ופול-טריילרים.

משום-מה התעכבה בנית המחלף הכה-נחוץ בצומת להבים. מזה שנים העומס בצומת הוא בלתי אפשרי ובשעות העומס חצית הצומת (בנגב!!) נמשכת לעתים 45 דקות ויותר. המשטרה שולחת לשם בתדירות גבוהה ניידות לפיקוח על התנועה ולכוון ידני של הרמזור. נהגים נתקעים לשעה בצומת, שורפים דלק יקר המזהם את האויר, ההובלה מתיקרת ואין מושיע.

לאחר שנים של התרוצצויות ודרישות מצד כל ראשי הרשויות ומנהלי המפעלים בנגב, בערבה ובאזור ים-המלח השקיע משרד התחבורה כסף רב בתכנון המחלף, נמצאו התקציבים הדרושים להקמתו, ושר התחבורה דאז, רא"ל (במיל.) שאול מופז, הכריז על הוצאת המכרז לביצוע בנייתו של המחלף החיוני. דא עקא שהתחלפו השרים. על מקומו של מופז, שנטש את הליכוד לטובת קדימה, בא השר ישראל כץ. ולפתע - הוחלט על ביטולו של פרויקט המחלף בצומת להבים.

הלשונות הרעות טענו כי כץ לא חפץ שהקמת המחלף תיזקף לזכות מופז וגם "העניש" את אלי לוי, שחבר למופז ונטש את הליכוד לטובת קדימה. כמובן לטיעון זה אין שחר: האיש כמו השר כץ ישקול שיקולים פוליטיים?!. לטיעון זה כאמור אין שחר (אם כי אולי יש לו ערב).

המעניין הוא שכל צמרת משרד התחבורה, שעד כה הייתה משוכנעת שהמחלף אכן חיוני ונתנה יד וכספים לתכנונו, "התישרה" לפתע אחרי השר כץ. כך מזה שנים משתרכות בוקר וערב שיירות לאורך קילומטרים לפני הצומת. כדי לחצות את הצומת, המצוי כק"מ אחד בלבד משערי להבים, נחוצה לעתים שעה תמימה, וכאשר מתרחשת בצומת או בסביבתו תאונה - אין יוצא ואין בא מלהבים, רהט, הערבה וים המלח למשך מחצית היום.

השר כץ טוען כי עם השלמת סלילתו של כביש 6 עד לצומת שוקת תתיתר הקמת המחלף, ולא היא. תושבי באר-שבע והדרום יוסיפו להזדקק לצומת זה. אומנם התנועה מים המלח, ערד ודימונה לצומת זה תתמעט, אך מחנות הצבא הנבנים ומאויישים והריבוי הטבעי בבאר-שבע ודרומה וברהט ימלאו מיד את מקומם והרבה מעבר לזה. אנשי באר-שבע לא יסעו לעומר ולתל-שוקת ויעשו מעקף גדול כדי לעלות על כביש 6 בתל-שוקת. מבט אחד במפה יסביר זאת.

ההחלטה לבטל או לעכב את בנית המחלף בצומת להבים היא החלטה גרועה ומוטעית, שהשר כץ ומשרדו אינם מוכנים להודות בה, היא גורמת לסבל עצום לכל הנזקקים לצומת, ולנפגעים בתאונות הדרכים, וכנראה על-כן יצא הקצף על ראש המועצה, ש"העז" לתקן את המידע בקשר למיקום התאונה, לאמור בסמוך לצומת להבים ולא כמידע השקרי שהתאונה אירעה סמוך לצומת שוקת (המרוחקת כ-10 ק"מ, כאמור!).

על ראשו של מי בער הכובע?

ראוי גם לציין כי לא הרי נהיגה בכביש ובמחלף רגילים כנהיגה אחרי עצירה והמתנה ממושכת ברמזור. המרווח בין כלי הרכב קטן, הנהג המעוצבן מהעיכוב חייב לפנות במהירות את הצומת מבלי להתנגש ברכב שלפניו, ולהזהר מפגיעה ברכבו ברכב שאחריו, לא להקלע לחציה ברמזור צהוב או אדום, ועליו לשקול שיקולים רבים נוספים ביחס לנהג החוצה צומת בהשקט ובבטחה במחלף.

איני יודע מי מינה את הדובר לתפקידו. הוא לבטח לא עמד לבחירת הציבור כמו ראש מועצה, ואפילו אם הוא משמש "קול אדוניו" עדיין תמיהה היא מנין לו העוז והחוצפה לכנות ראש מועצה נבחר ציבור, הפועל במסגרת תפקידו, ולכנותו "שקרן" או "רוקד על דם". האומנם פקיד זה ראוי לתפקידו? כלום אין על נציבות שרות המדינה להעמידו לדין משמעתי, מעבר לתלונה למשטרה על הוצאת שם רע ומעבר להליך תביעת הפיצויים? מה היא עמדת שר התחבורה הנכבד בהכפשה זו?

תאריך:  15/02/2015   |   עודכן:  16/02/2015
יוסף אליעז
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על תאונה, כאב לב ועל גסות רוח
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
15/02/15 15:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
1. עוד בסאגת פרס ישראל. מובן שלא טוב לערב פוליטיקה בתרבות, הלוואי שהיינו נמנעים מכך, אבל רוב שנותינו התרגלנו להתערבות בוטה של השמאל הישראלי בכל חלקה תרבותית. עכשיו הוא נזעק. הבאתי ברביעי עובדות ביחס לאריאל הירשפלד. הפוליטיזציה ארוכת השנים שלו פסלה יוצרים מוכשרים שלא עברו את סף ההכשר של דעותיהם. הוא פסל את המשוררת המעמיקה והפורייה ביותר כיום, חוה פנחס-כהן, מפסטיבל המשוררים הבינלאומי בשל "עמדתה הפוליטית". בגלוי. יותר קוממו אותי דבריו, ש"הערפול האידיאולוגי" שהיא נוקטת באשר לדעותיה "חשוד" בעיניו, "הגם וגם הזה שהיא נוהגת, מאפשר לה לדעתי שימוש לא לגמרי מוסרי בסמלים שבשיריה". שמעתם היטב. מעבר לכך שמדובר בהבל חסר ממשות, יש פה ניסיון כאילו מתוחכם להדביק למשוררת את התואר "לא מוסרית". כיצד יכול "חוקר" ספרות לומר דברים כה נוראים ולא להקים עליו את עולם הספרות והאמנות הישראלי? יכול גם יכול. כשמדובר ביוצרים שאינם שייכים לחוג הפוליטי של קובעי הטון, כל האמצעים להדיחם כשרים.
15/02/2015  |  דרור אידר  |   מאמרים
אז מה, הממזרים שינו את הכללים ולא הודיעו? שנים שפרסי ישראל מתנהלים כגילדה של קבוצה נבחרת בעיני עצמה. אנחנו נמנעים מלדבר בזה, אבל לחרפתנו, הפוליטיזציה של האסתטי היא עניין מקובל במחוזותינו.
15/02/2015  |  דרור אידר  |   מאמרים
צריך להודות על האמת ולהסיר את הכובע בפני ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו. האיש הוא פשוט גאון פוליטי ויודע בדיוק מה הן הנקודות הרגישות שיקפיצו לשמיים, הן ציבור בוחריו הנאמנים והן ציבור מתנגדיו השרופים. האיש פשוט יודע לפרוט על הנימין הדקים ביותר, דק מן הדק, עד להבאת גם מי שרואה עצמו רגוע, להתקפת זעם וגם/או לחגיגה של ממש. כוונת הדברים הינה, להתערבותו של נתניהו בזהות חברי ועדת השיפוט להענקת פרס ישראל, בתחומי הספרות היפה והקולנוע והודעתו לשלושה משופטי וועדת שיפוט אלה, כי הם פסולים מלכהן בתפקיד של שופטי וועדת פרס ישראל, בתחומים אלה.
15/02/2015  |  עו"ד חיים שטנגר  |   מאמרים
השאלה שמעלה כותרת המאמר איננה צריכה להפליא איש, כי הסערה סביב פרס ישראל לספרות חשפה למעשה בעיה עמוקה: מאז ומתמיד שולטות למעשה בישראל האליטות של השמאל. בפועל - הליכוד לא עלה לשלטון ב-1977, הוא לא שלט במדינה מאז ועד היום. רק עכשיו, אם הליכוד ימשיך לנטרל את שליטת השמאל, כפי שהחל לעשות עתה נתניהו, אולי לאחר הבחירות הקרובות יגיע הליכוד לשלטון אמיתי. כי מאז ומעולם - רק השמאל שלט כאן. מפלגת שלטון שמדיניותה השורשית איננה מתבצעת, שהביצוע בשטח הוא ברוב המקרים מדיניות של יריבותיה הרעיוניות - איננה שולטת למעשה.
15/02/2015  |  זאב בן-יוסף  |   מאמרים
המאבק על ניקויו של פרס ישראל והשבת ההגינות לוועדות השופטים לא תם עם הודעת היועמ"ש. אנחנו בעיצומו. גם הצביעות בעיצומה. אל תאמינו לזעקות השבר של מי שסתמו פיותיהם של יוצרים ואנשי רוח טובים וראויים, ובמשך שנים לא כיבדום בפרסים ולא העניקו להם קתדרות במחלקות למדעי הרוח והחברה - רק משום שהשתייכו לקבוצה פוליטית יריבה. ותמיד תמיד, הקבוצה הפוליטית שהודרה באכזריות, בעורמה ולעיתים בריש גלי - הייתה הקבוצה השמרנית-ימנית.
15/02/2015  |  דרור אידר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il