|   15:07:40
דלג
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

דאעש בונה דור ג'יהאדיסטי חדש

הח'ליפות האיסלאמית מובילה מלחמת חורמה נגד כל הציוויליזציות שאינן איסלאם, ורואה בג'יהאד אמצעי להשמדתן ולכפיית חוק האיסלאם בעולם כולו
02/03/2015  |   יהונתן דחוח הלוי   |   כתבות   |   דאעש   |   תגובות
לא מלמדים אותם אמנות, לאומיות או מדעי החברה והנפש [צילום: AP]

מדינת הח'ליפות האיסלאמית של דאעש בעירק ובסוריה שהוכרזה בסוף חודש יוני 2014, ממשיכה להתמקד בביסוס שלטונה. אחד ההיבטים החשובים הוא תחום החינוך והתרבות, וזאת במאמץ לבנות דור חדש הנשען על יסודות האיסלאם והג'יהאד, אשר יוכל להוביל את המשך הכיבושים להרחבת גבולות הח'ליפות.

בשבועות האחרונים פרסמה המדינה האיסלאמית סרטונים המתעדים מחנות אימונים, בהם ילדים ובני נוער מקבלים אינדוקטרינזציה איסלאמית ברוח הח'ליפות ועוברים הכשרה צבאית לקראת הצטרפותם לשורות המוג'אהידין.

כמו-כן, תועדה השמדת פסלים של ממלכת אשור העתיקה בידי פעילים מזוינים של הח'ליפות האיסלאמית ושריפת אלפי כתבי יד עתיקים שנשמרו בספרייה הציבורית של מוסול. קודם לכן, השמידה הח'ליפות האיסלאמית אתרים דתיים של העדה היזידית והשיעית, וכן קברים בעלי ערך היסטורי ודתי, וזאת בהתבסס על התפיסה האיסלאמית סלפית-ווהאבית קיצונית האוסרת על קיום כל זכר לפסל ומצבה האסורים משום עבודה זרה.

הח'ליפות האיסלאמית מובילה אפוא מלחמת חורמה כוללת נגד כל הציוויליזציות שאינן איסלאם, והיא רואה בג'יהאד אמצעי להשמדתן המוחלטת ולכפיית חוק האיסלאם בעולם כולו. בשלב הנוכחי מתמקדת הח'ליפות מעבר לביסוס שלטונה, בניסיון לטעת את זרעי הח'ליפות במדינות סמוכות. זאת כדי להכשיר את הקרקע להפלת המשטרים הקיימים, לסיפוח שטחים נוספים למדינת הח'ליפות ולהקמת רשת נרחבת של מוג'אהידין במדינות המערב (וברחבי העולם) שתסייע להעביר את המערכה לשטח האויב כדי להחלישו. ישראל, ספרד (שהייתה בעבר תחת שלטון איסלאמי) ואיטליה (מקום מושב הוותיקן הנחשב לאויב העליון של האיסלאם) הם היעדים הבאים לאחר שעבוד העולם האיסלאמי לשלטון הח'ליפות.

המפתח להצלחת המפעל האיסלאמי של הח'ליפות נשען, על-פי אבו בכר אל-בגדדי שהכריז על עצמו ח'ליף, במידה רבה על היכולת שלה לטהר את שטח הח'ליפות מ"כופרים", לגייס מוסלמים מרחבי העולם לסייע לח'ליפות, ולהעביר את התושבים המוסלמים סונים הנתונים תחת שלטונה תהליך מואץ של חינוך איסלאמי מחדש. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, חוזר ומציין כי המלחמה נגד מדינת הח'ליפות האיסלאמית תארך שלוש שנים. בתקופה זו עשוי לקום דור מוסלמי חדש בשטחי עירק וסוריה שיקשה על החזרת אזורי הח'ליפות, גם אם יובס הכוח הצבאי שלה, למסלול של מתינות דתית.

מסמך של המדינה האיסלאמית מחודש ספטמבר 2014 ממחיש את תהליך האינדוקטרינזציה המואץ המוחל במערכת החינוך של הח'ליפות, והמבטא מלחמת תרבות בכל סממן שאינו איסלאמי. להלן תרגום המסמך מערבית:

  • המדינה היאיסלאמית
    ח'ליפות בדרכו של הנביא
    לשכת החינוך

    אמור: הו ריבון [העולמים] הוסיף לי ידע

    חוזר מספר 00002
    תאריך: 10 בחודש ד'ו אל-קעדה 1425 [5 בספטמבר 2014]

    בשם אללה הרחמן והרחום

    יהא השלום עליכם ורחמי אללה וברכותיו

    בשורה וחוזר

    זו בשורה מאת אמיר המאמינים [אבו בכר אל-בגדדי שהכריז על עצמו ח'ליף של המדינה האיסלאמית] ופעולה מעימו כדי להסיר את הבערות, להפיץ את הידע הדתי, להיאבק במדעים ובתוכניות הלימודים המושחתות ולהחליפן בתוכניות לימודים איסלאמיות נכונות. הוא [אל-בגדדי] ציווה לייסד את לשכת החינוך במדינה האיסלאמית ולקרוא לבעלי הכישורים בפנים [בשטח המדינה האיסלאמית] ומחוצה לה [להצטרף] לתחום החינוך, לשרת את המוסלמים ולקדם את אנשי המדינה האיסלאמית בתחומים השונים של מדעי הדת, והמדעים המועילים האחרים, אשר מכסים את צרכי כל המשרדים והלשכות של המדינה האיסלאמית, ואשר כולם חותרים ומכוונים להגשים את דבר אללה ישתבח ויתעלה: 'הכינו כוח לקראתם ככל שתוכלו וסוסים רתומים לקרב, אשר בהם תזרעו מורא בלב אויב אללה ואויבכם' [סורה: אל-אנפאל, פסוק 60, תרגום: אורי רובין]. אנו נדרשים לכל היבטי המוכנות, והחשוב שבהם הוא המוכנות בתחום האמונה ובתחומים הרפואי, הכימי, הפיזיקאי, המנהלי, החקלאי ובמדעים המועילים האחרים. יסוד הדת המובא בקוראן מדריך בדרך הנכונה והוא יביא לניצחון. דבר אללה יהיה עליון כדי שהמדינה האיסלאמית תוכל לצעוד בדרך הנביא ולפעול למען המשך קיומה והתרחבותה.

    ועל כן החליטה לשכת החינוך של המדינה האיסלאמית כדלקמן:

    1. שנת הלימודים 2013-14 תיחשב שנת מעבר עבור כל הכיתות, למעט כיתה ו’ של חטיבת הביניים בכל בתי הספר, להוציא התלמידים שנכשלו בגלל שהעתיקו [במבחנים] או בגין היעדרות, ואשר על כן הם אינם זכאים להשתתף במבחן.

    2. יום העבודה של סגל ניהול ההוראה של בתי הספר בכל בתי הספר הכפופים לשליטה של המדינה האיסלאמית יחל ביום שלישי 14 בחודש ד'ו אל-קעדה שהינו ה-9 בספטמבר 2014.

    3. על כל תלמידי הכיתות האחרונות (כיתות ו' בחטיבות הביניים בכל בתי הספר) להגיע לבתי הספר שלהם לצורך רישום שמותיהם לקראת המבחן אשר מועדו יתפרסם בקרוב. הרישום יתנהל במשך שבוע לאחר פרסום ההודעה באופן שהשמות יגיעו למנהלת החינוך הכללית במועד שלא יאוחר מב-23 בחודש ד'ו אל-קעדה שהינו ה-18 בספטמבר 2014.

    4. על כל הנהלות בתי הספר להתחיל לקבל ולרשום את התלמידים החדשים.

    5. על התלמידים, המעוניינים להירשם לבתי הספר של התלמידים המצטיינים והמצטיינות, ואשר להם ציון ממוצע של 95 ומעלה, לפנות להנהלות בתי הספר האלה כדי להשלים את הליכי הרישום.

    6. יום העבודה בבתי הספר בתחילת שנת הלימודים הנוכחית ישוב להתקיים בהתאם להלכה האיסלאמית.

    7. הפרדה בין בנות לבנים (תלמידים וצוות ההנהלה והמורים).

    8. ביטול מוחלט של חומרי הלימוד הבאים:

    - חינוך בתחומי האמנות, המוזיקה והלאומיות.
    - תוכניות הלימודים העוסקות בפילוסופיה, מדעי החברה ומדע הנפש.
    - היסטוריה, גאוגרפיה וספרות.
    - תרבות דת הנצרות.

    - במקום זאת יתווספו חומרי לימוד אחרים על-ידי מנהלת תוכניות הלימודים של המדינה האיסלאמית.

    על המחנכים והמורים להקפיד על המובא להלן:

    1. להשמיט את המילים הרפובליקה העירקית או הסורית בכל מקום שיימצאו ולהחליפם במדינה האיסלאמית.

    2. להשמיט את המילים משרד החינוך והתרבות ולהחליפן בלשכת החינוך.

    3. להשמיד את כל התמונות אשר אינן עולות בקנה אחד עם ההלכה האיסלאמית.

    4. להשמיד את כל השירה והשירים בכל מקום שיימצאו ואשר בהם מסר של אמונה באל אחר [או אידיאולוגיה שאינה מעוגנת באיסלאם] בנוסף אללה [שירכ], כפירה או אהבה למולדת.

    5. לימוד משמעות ההשתייכות לאיסלאם ולציבור [המוסלמי] והתנערות מאמונה באל נוסף [או אידיאולוגיה שאינה מעוגנת באיסלאם] לאללה [שירכ] והציבור המאמין בה, ו[לימוד] כי הארץ המוסלמית היא הארץ אשר שולט בה דין אללה ולא עקרון הלאומיות או האתניות או... [חסר, המשפט אינו מסתיים].

    6. המורה יבסס את התרגילים הקשורים להשלמת החסר בנוגע לחומר הלימוד של כללי השפה הערבית הנוגעת להחסרה [של מילים] בדוגמאות שאינן סותרות את ההלכה או בדוגמאות הנסמכות על המדינה האיסלאמית.

    7. השמטת כל דוגמה בחומר הלימוד של חשבון המלמדת על ריבית, רווחי ריבית, דמוקרטיה או בחירות.

    8. השמטה מחומר הלימוד של המדעים כל דבר הקשור לתיאוריה של דארווין, האבולוציה או יצירה של יש מאין, וקשירת כל היצירה [ביקום] לאללה ישתבח ויתעלה.

    9. להורות לתלמידים, כי חוקי הפיזיקה והכימיה הם חלק מחוקי והוראות אללה של היקום.

    10. חוזר זה נחשב מחייב והמפר אותו ישא בדין.

    [אללה] יתעלה אמר: 'עיזרו זה לזה במעשים טובים וביראת שמיים ואל תעזרו זה לזה לפשוע ולהתנכל' [סורה אל-מאידה, פסוק: 2, תרגום: אורי רובין].

    'אללה אדון לדברו, ואולם מרבית האנשים אינם יודעים' [סורה: יוסוף, פסוק: 21, תרגום: אורי רובין].

    השבח לאל ריבון העולמים

    לשכת החינוך המדינה האיסלאמית

פורסם במקור: אתר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה
סא"ל יהונתן דחוח-הלוי, חוקר בכיר לענייני מזרח תיכון ואיסלאם רדיקלי במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ומייסד ושותף בחברת Orient Research Group, המספקת מידע וייעוץ אסטרטגי. כיהן בתפקיד יועץ במשרד החוץ וראש אגף המידע בדובר צה"ל.
תאריך:  02/03/2015   |   עודכן:  02/03/2015
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דאעש בונה דור ג'יהאדיסטי חדש
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  דאעש
עורך העיתון מקור ראשון, העיתונאי חגי סגל, הודיע (יום ו', 26.2.15) כי עיתונו לא יפרסם עוד את צילומי הנידונים למוות של ארגון המדינה האיסלאמית. זאת, משום שלדבריו מדובר בפרסומים שמשרתים את מטרות הארגון הרצחני.
27/02/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
נער בן 18 נעצר ביפן (יום ו', 27.2.15) בחשד למעורבות ברצח נער בן 13 שגופתו נמצאה בשבוע שעבר בעיר קוואסקי, דרומית מערבית לטוקיו. ראשו של הנרצח היה ערוף למחצה.
27/02/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
מוחמד אלחכים, שגריר עירק לאו"ם, ביקש בשבוע שעבר ממועצת הביטחון לבדוק האשמות, כי דאעש קוצר איברים, כדי למוכרם.
22/02/2015  |  אביתר בן-צדף  |   חדשות
מעשי הזוועה האחרונים של ארגון "המדינה האיסלאמית" כמו שריפתו של הטייס הירדני מועז אלכסאסבה ועריפת ראשיהם של 21 פועלים מצרים בלוב יוצרים תחושה קשות בעולם הערבי של בלבול, מבוכה ואף של חוסר אונים מול תופעת טרור איסלאמי אכזרי וחדש שלא הכירו עד כה.
20/02/2015  |  יוני בן-מנחם  |   כתבות
כחצי שנה מאז החל המבצע האווירי של ארה"ב ובעלות בריתה ("INHERENT RESOLVE") נגד ארגון המדינה האיסלאמית ("דאעש") בעירק ובסוריה, מסתמנת בוושינגטון חשיבה מחודשת באשר לתוחלת ההפצצות והמגמות להמשך הלחימה מול לוחמי ISIS.
19/02/2015  |  רפאל בוכניק  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   דאעש  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   העולם הערבי  /  מי ומי  
צבא מצרים הפציץ מטרות של דאעש בלוב  /  איציק וולף
דאעש ערף את ראשיהם של 21 מצרים קופטים  /  מחלקה ראשונה
חמינאי השיב לאובמה ב"תגובה לא מחייבת"  /  איציק וולף
המלחמה של מצרים בטרור הדאעשי  /  יוני בן-מנחם
קבלת פנים לאיזנקוט  /  אריאל י. לוין
"האחים המוסלמים" בירדן והמלחמה בדאעש  /  יוני בן-מנחם
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות    אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה    עוד לא סיימנו    ומה רוצה ניק...
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il