|   15:07:40
דלג
  בנימין נתניהו  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

אין להסיר את המגבלות

נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס האמריקני [י"ב באדר תשע"ה, 03.03.2015]
04/03/2015  |   בנימין נתניהו   |   נאומים   |   הגרעין האירני   |   תגובות
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בקונגרס האמריקני [צילום: AP]

   רשימות קודמות
  לעולם לא ינצחו אותנו
  ברוכים הבאים למועדון
  רוצים להחזיר אותנו לימי הביניים
  להכיר באיום הגלובלי של האיסלאם
  צה"ל ימשיך לפעול עד להשלמת משימתנו

יו"ר הבית, ג'ון ביינר, הסנאטור אורין האטץ', מנהיג הרוב מיטש מק'קונל, מנהיגת המיעוט בבית הנבחרים ננסי פלוסי ומנהיג הרוב בבית הנבחרים קווין מקארת'י.

אני מבקש גם להביע הוקרה לסנאטור והמנהיג הדמוקרטי הארי ריד. הארי, טוב לראותך שוב על הרגליים.

ידידיי, זכות גדולה היא עבורי לשאת דברים בפעם השלישית בפני הגוף המחוקק החשוב ביותר בעולם, הקונגרס האמריקני. אני מבקש להודות לכולכם על היותכם כאן היום. אני יודע שנאומי עמד במרכזה של מחלוקת גדולה. אני מצר עמוקות על כך שיש מי שראו בהגיעי לכאן אקט פוליטי. זאת מעולם לא הייתה כוונתי.

אני מבקש להודות לכם, דמוקרטים ורפובליקנים, על תמיכתכם המשותפת בישראל, שנה אחר שנה, עשור אחר עשור. אני יודע שלא משנה באיזה צד אתם נמצאים בקונגרס, אתם ניצבים לצידה של ישראל.

הברית המופלאה בין ארה"ב וישראל תמיד עמדה מעל הפוליטיקה ועליה תמיד להישאר מעל הפוליטיקה, כיוון שאמריקה וישראל חולקות גורל משותף, גורלן של ארצות מובטחות המקדשות את החרות ומציעות תקווה. ישראל אסירת תודה על תמיכתו של העם האמריקני ועל תמיכתם של נשיאי ארה"ב, מהארי טרומן ועד ברק אובמה.

אנו מעריכים את כל מה שהנשיא אובמה עושה למען ישראל. חלק מזה ידוע לכל, כמו חיזוק שיתוף הפעולה הביטחוני וחילופי המודיעין וההתנגדות להחלטות אנטי ישראליות באו"ם.

חלק ממה שהנשיא עשה למען ישראל ידוע פחות. התקשרתי אליו ב-2010 כאשר פרצה השריפה בכרמל והוא מיד נענה לבקשתי לקבלת סיוע חרום. ב-2011, שעה שהשגרירות שלנו בקהיר הייתה תחת מצור, הוא שוב העניק סיוע חיוני ברגע קריטי. כך גם כשסייע באספקת טילי יירוט במהלך המבצע שלנו בקיץ האחרון כשניצבנו מול הטרוריסטים של החמאס. בכל אחד מהרגעים הללו, התקשרתי לנשיא והוא היה שם.

חלק ממה שהנשיא עשה למען ישראל אולי לא ייוודע לעולם כיוון שהוא נוגע בכמה מן הסוגיות האסטרטגיות הרגישות ביותר שבין נשיא אמריקני וראש ממשלה ישראלי. אבל אני יודע את זה, ותמיד אהיה אסיר תודה לנשיא אובמה על תמיכתו.

וישראל אסירת תודה לכם, הקונגרס האמריקני, על תמיכתכם, על שאתם תומכים בנו בכל כך הרבה דרכים, ובייחוד על הסיוע הצבאי הנדיב וההגנה מפני טילים, לרבות כיפת ברזל. בקיץ האחרון, מיליוני ישראלים היו מוגנים מפני אלפי טילי החמאס בזכות "כיפת הקפיטול" שסייעה לבנות את כיפת הברזל שלנו. תודה לך, אמריקה, תודה על כל מה שאת עושה למען ישראל.

ידידיי, הגעתי לכאן היום כיוון שכראש ממשלת ישראל אני חש מחויבות עמוקה לדבר איתכם על סוגיה שעלולה לאיים על עצם קיומה של מדינתי ועל עתידו של עמי: חתירתה של אירן לנשק גרעיני.

אנו עם עתיק-יומין. לאורך כמעט 4,000 שנות היסטוריה, רבים ניסו שוב ושוב להשמיד את העם היהודי. מחר בערב, בחג הפורים, נקרא את מגילת אסתר. נקרא על המשנה למלך פרס, איש רב עוצמה בשם המן, שתכנן להשמיד את העם היהודי לפני כ-2,500 שנה. אישה יהודייה אמיצה, אסתר המלכה, חשפה את המזימה והעניקה לעם היהודי את הזכות להגן על עצמו נגד אויביו. המזימה סוכלה. עמנו ניצל.

היום, העם היהודי ניצב מול ניסיון נוסף להשמידו מצד שליט פרסי אחר. מנהיגה הרוחני של אירן, האייתולה חמינאי, מביע את השנאה העתיקה ביותר, האנטישמיות, באמצעות הטכנולוגיה החדישה ביותר. הוא "מצייץ" שיש להשמיד את ישראל. אתם יודעים שבאירן אין בדיוק אינטרנט חופשי. אך הוא "מצייץ" באנגלית שחובה להשמיד את ישראל.

לאלה המאמינים שאירן מאיימת להשמיד את המדינה היהודית אך לא את העם היהודי, אני אומר הקשיבו לחסן נסראללה, מנהיג החיזבאללה, בת חסותה הטרוריסטית המרכזית של אירן. הוא אמר: אם כל היהודים יתקבצו בישראל, הם יחסכו מאיתנו את הטרחה שבלרדוף אחריהם ברחבי העולם.

אולם המשטר האירני אינו בעיה יהודית בלבד, בדיוק כפי שהמשטר הנאצי לא היה בעיה יהודית בלבד. ששת מיליון היהודים שהושמדו על-ידי הנאצים היוו אחוז קטן מתוך 60 מיליון בני אדם שנהרגו במלחמת העולם השנייה. כך גם המשטר האירני מציב סכנה חמורה לא רק לישראל, אלא לשלום העולם כולו. כדי להבין בדיוק עד כמה אירן תהיה מסוכנת עם נשק גרעיני, עלינו להבין במלואו את טבעו של המשטר.

העם האירני הוא עם מוכשר ביותר. האירנים הם יורשיה של אחת התרבויות הגדולות בעולם. אולם ב-1979, הם נכבשו על-ידי קנאים דתיים - קנאים דתיים שכפו עליהם באופן מיידי דיקטטורה חשוכה וברוטלית. באותה שנה, הקנאים ניסחו חוקה חדשה עבור אירן. היא הנחתה את משמרות המהפכה לא רק להגן על גבולותיה של אירן, אלא גם למלא את השליחות האידיאולוגית של הג'יהאד. מייסד המשטר, האייתולה חומייני, הטיף לחסידיו "לייצא את המהפכה ברחבי העולם".

אני ניצב כאן בוושינגטון הבירה, וההבדל הוא כל כך חד. המסמך המכונן של אמריקה מבטיח חיים, חרות ואת החתירה לאושר. המסמך המכונן של אירן קורא למוות, עריצות וחתירה לג'יהאד. ושעה שמדינות מתפוררות ברחבי המזרח התיכון, אירן נכנסת אל תוך החלל כדי לממש זאת הלכה למעשה.

שכירי החרב האירנים בעזה, חסידיה של אירן בלבנון ומשמרות המהפכה שלה ברמת הגולן לופתים את ישראל בשלוש זרועות טרור. בגיבוי אירני, אסד טובח בסורים. בגיבוי אירני, המיליציות השיעיות משתוללות ברחבי עירק. בגיבוי אירני, הח'וטים משתלטים על תימן ומאיימים על המיצרים האסטרטגיים שעל שפת הים האדום. יחד עם מיצרי הורמוז, הדבר יעניק לאירן אחיזת חנק נוספת על מקורות אספקת הנפט של העולם.

רק בשבוע שעבר, ליד הורמוז, אירן ערכה תרגיל צבאי בו פוצצה דגם דמה של נושאת מטוסים אמריקנית. זה קרה רק בשבוע שעבר, שעה שהם מנהלים את שיחות הגרעין עם ארה"ב. למרבה הצער, ב-36 השנים האחרונות, התקפותיה של אירן נגד ארה"ב היו הכל חוץ מהתקפות דמה. המטרות היו ממשיות ביותר.

אירן החזיקה עשרות אמריקנים בשבי בטהרן, רצחה מאות נחתים אמריקנים, נחתים, בביירות, והייתה אחראית להריגתם ופציעתם של אלפי אנשי שירות אמריקנים, נשים וגברים, בעירק ובאפגניסטן.

מעבר למזרח התיכון, אירן תוקפת את אמריקה ובנות בריתה באמצעות רשת הטרור הגלובלית שלה. היא פוצצה את המרכז הקהילתי היהודי ואת שגרירות ישראל בבואנוס איירס. היא סייעה לאל-קאעידה להפציץ שגרירויות אמריקניות באפריקה. היא אפילו ניסתה להתנקש בחייו של שגריר סעודיה ממש כאן בוושינגטון הבירה.

במזרח התיכון, אירן שולטת כעת בארבע בירות ערביות - בגדד, דמשק, ביירות וצנעא. ואם התוקפנות האירנית לא תיבלם, בירות נוספות צפויות ליפול. ולכן, בשעה שרבים מקווים שאירן תצטרף למשפחת העמים, אירן עסוקה בהשתלטות על מדינות. על כולנו להתייצב יחד כדי לעצור את מסע הכיבוש, השעבוד והטרור של אירן.

לפני שנתיים נאמר לנו לתת לנשיא רוחאני ולשר החוץ זריף הזדמנות להביא שינוי ומתינות לאירן. איזה שינוי, איזו מתינות! ממשלתו של רוחאני תולה הומוסקסואלים, רודפת נוצרים, כולאת עיתונאים ומוציאה להורג אף יותר אסירים מבעבר.

בשנה שעברה, אותו זריף שמהלך קסם על דיפלומטים מערביים הניח זר על קברו של עימאד מורנייה. עימאד מורנייה הוא אדריכל הטרור ששפך דם אמריקני יותר מאשר כל טרוריסט אחר למעט אוסמה בן-לאדן. הייתי רוצה לראות מישהו שואל אותו על זה.

המשטר האירני קיצוני כתמיד, קריאותיו ל"מוות לאמריקה", אותה אמריקה המכונה בפיו "השטן הגדול", קולניות מאי פעם. זה לא צריך להפתיע איש כיוון שהאידיאולוגיה של המשטר האירני המהפכני מושרשת עמוקות באיסלאם הקיצוני, וזאת הסיבה שהמשטר הזה לנצח יהיה אויב של אמריקה.

אל תטעו. המאבק בין אירן ודאעש אינו הופך את אירן לידידתה של אמריקה. אירן ודאעש מתחרים על אותו כתר של איסלאם קיצוני. האחד מכנה את עצמו "הרפובליקה האיסלאמית". האחר מכנה את עצמו "המדינה האיסלאמית". שניהם מבקשים לכפות אימפריה איסלאמית קיצונית קודם כל על האזור ואז על העולם כולו. הם רק חלוקים בינם לבין עצמם בשאלה מי מביניהם יהיה שליטה של אותה אימפריה.

במשחקי כס קטלניים אלה, אין כל מקום לאמריקה או לישראל, אין כל שלום לנוצרים, יהודים או מוסלמים שאינם חולקים את אותה אמונה איסלאמיסטית ימי ביניימית, אין כל זכויות לנשים ואין כל חרות לאיש. לכן, ככל שהדבר נוגע לאירן ודאעש, האויב של האויב שלך הוא האויב שלך.

ההבדל הוא שדאעש חמוש בסכיני קצבים, בנשק מוחרם וביוטיוב, ואילו אירן עלולה להיות חמושה בקרוב בטילים בליסטיים בין-יבשתיים ובפצצות גרעין. עלינו לזכור תמיד - ואומר זאת פעם נוספת - הסכנה החמורה ביותר הניצבת בפני עולמנו היא הזיווג שבין איסלאם קיצוני ונשק גרעיני. מיגור דאעש תוך מתן אפשרות לאירן להשיג נשק גרעיני פירושם ניצחון בקרב אך הפסד במלחמה. אסור לנו לאפשר לזה לקרות.

אולם זה, ידידיי, בדיוק מה שעלול לקרות אם העסקה הנדונה תתקבל על-ידי אירן. עסקה זאת לא תמנע מאירן פיתוח נשק גרעיני. למעשה, היא תבטיח שאירן תשיג את כלי הנשק הללו, רבים מהם.

הרשו לי להסביר מדוע. העסקה הסופית אומנם טרם נחתמה, אולם חלקים מסוימים מכל עסקה פוטנציאלית כבר ידועים לציבור. איננו זקוקים לסוכנויות מודיעין ולמידע חשאי כדי לדעת זאת. אפשר למצוא את זה בגוגל. אם לא יתחולל שינוי דרמטי, אנו יודעים בוודאות שכל עסקה עם אירן תכלול שני ויתורים משמעותיים לאירן.

הוויתור המשמעותי הראשון יותיר את אירן עם תשתית גרעינית רחבה ויעניק לה פרק זמן קצר לפריצת דרך לעבר הפצצה. הזמן לפריצת דרך הוא הזמן שייקח לה לצבור מספיק אורניום או פלוטוניום לייצור פצצה גרעינית.

על-פי העסקה, אף לא מתקן גרעיני אחד לא יפורק. אלפי צנטריפוגות המשמשות להעשרת אורניום ימשיכו להסתובב. עוד אלפי צנטריפוגות ינותקו באופן זמני, אך לא יושמדו. כיוון שתוכנית הגרעין האירנית תישאר במידה רבה על-כנה, פרק הזמן לפריצת דרך יהיה קצר ביותר - כשנה על-פי ההערכות האמריקניות ואף פחות מכך על-פי הערכותיה של ישראל. ואם פעילותה של אירן בכל הקשור לצנטריפוגות מתקדמות, צנטריפוגות מהירות יותר ויותר, לא תיעצר, פרק הזמן לפריצת דרך עלול אף להתקצר באופן משמעותי.

זה נכון שיוטלו מגבלות מסוימות על תוכנית הגרעין האירנית ומידת ציותה של אירן למגבלות הללו תהיה נתונה לפיקוח בינלאומי. אולם הבעיה היא זאת. פקחים מתעדים הפרות. הם אינם עוצרים אותן.

פקחים ידעו מתי קוריאה הצפונית השיגה פריצת דרך לפצצה, אבל זה לא עצר שום דבר. קוריאה הצפונית כיבתה את המצלמות וגירשה את הפקחים. כעבור מספר שנים, היא השיגה את הפצצה. כעת מזהירים אותנו שבתוך חמש שנים, קוריאה הצפונית עלולה להחזיק בארסנל של מאה פצצות גרעין.

בדומה לקוריאה הצפונית, גם אירן הטעתה את הפקחים הבינלאומיים. היא עשתה זאת לפחות בשלוש הזדמנויות - 2005, 2006 ו-2010. כמו קוריאה הצפונית, אירן שברה את המנעולים וכיבתה את המצלמות. אני יודע שזה לא יפתיע איש מכם, אבל אירן לא רק שמטעה את הפקחים, היא גם משחקת משחק לא רע של הסתרה והונאה.

כלב השמירה הגרעיני של האו"ם, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, אמרה שוב אתמול שאירן עדיין מסרבת לחשוף את תוכנית הגרעין הצבאית שלה. אירן אף נתפסה - לא פעם אחת אלא פעמיים - מפעילה מתקני גרעין חשאיים בנתאנז וקום, מתקנים שהפקחים כלל לא ידעו על קיומם.

ייתכן שבזה הרגע אירן מסתירה מתקנים חשאיים שאנחנו, ישראל וארה"ב, איננו יודעים עליהם. כפי שאמר מי שהיה ראש הפקחים של סבא"א ב-2013: "אם אין היום אף מתקן בלתי מוצהר באירן, זאת תהיה הפעם הראשונה מזה עשרים שנה שלא קיים מתקן כזה". אירן הוכיחה שוב ושוב שאין לבטוח בה. וזאת הסיבה שהוויתור המשמעותי הראשון כל כך מדאיג. הוא מותיר את אירן עם תשתית גרעינית עצומה ונשען על פקחים למניעת פריצת דרך. ויתור זה יוצר סכנה ממשית שאירן תוכל להגיע לפצצה באמצעות הפרת העסקה.

אולם הוויתור המשמעותי השני יוצר סכנה גדולה אף יותר - שאירן תוכל להגיע לפצצה אם תקיים את ההסכם. כיוון שלמעשה תוקפן של כל המגבלות על תוכנית הגרעין האירנית יפוג באופן אוטומטי בעוד כעשור. עשור נראה אולי כמו הרבה זמן בחיים הפוליטיים, אבל זה לא יותר מרגע חולף בחייה של אומה. זה רגע חולף בחייהם של ילדינו. על כולנו מוטלת האחריות לשקול מה יקרה כשלא תהיינה כל מגבלות על יכולותיה הגרעיניות של אירן וכל הסנקציות יוסרו מעליה. אירן תהיה אז חופשייה לבנות יכולת גרעינית אדירה שעשויה לייצר פצצות אטום רבות.

מנהיגה הרוחני של אירן אומר זאת מפורשות. הוא טוען שאירן מתכננת להגיע ל-190,000 צנטריפוגות, לא ל-6,000 ואפילו לא ל-19,000 שיש לה היום, אלא לפי עשרה מכך - 190,000 צנטריפוגות המעשירות אורניום. עם תשתית אדירה כזאת, אירן עשויה לייצר את הדלק לארסנל גרעיני שלם בתוך שבועות מרגע קבלת ההחלטה.

ידידי הוותיק, ג'ון קרי, מזכיר המדינה, אישר בשבוע שעבר שאירן יכולה להחזיק באופן לגיטימי את כמות הצנטריפוגות המסיבית הזאת כאשר יפוג תוקף העסקה. אני רוצה שתחשבו על זה. נותנת החסות המרכזית של טרור עולמי עלולה להיות מרחק שבועות מספר מהשגת מספיק אורניום מועשר לארסנל שלם של נשק גרעיני, בלגיטימציה בינלאומית מלאה.

ואגב, אם תוכנית הטילים הבליסטיים הבין-יבשתיים של אירן איננה חלק מהעסקה, ועד כה אירן מסרבת אפילו להניח את זה על שולחן המשא-ומתן, אירן עשויה להשיג את האמצעים לשגר את אותו ארסנל גרעיני לארבע קצוות תבל, לרבות כל חלק בארה"ב.

אז אתם רואים, ידידיי, העסקה הזאת כרוכה בשני ויתורים מרכזיים: האחד, היא תותיר את אירן עם תוכנית גרעין אדירה, ושתיים, היא תסיר את המגבלות מעל תוכנית זאת בתוך עשור. זאת הסיבה שהעסקה הזאת כל כך רעה. היא אינה בולמת את דרכה של אירן אל הפצצה. היא סוללת את דרכה של אירן אל הפצצה.

אז למה שמישהו יעשה עסקה כזאת? האם הם מקווים שאירן תשתנה לטובה בשנים הקרובות או שהם מאמינים שהחלופה לעסקה זאת גרועה יותר? ובכן, אני חולק על כך. אינני מאמין שהמשטר הרדיקלי האירני ישתנה לטובה אחרי העסקה הזאת. משטר זה נמצא בשלטון כבר 36 שנה, ותאבונו לתוקפנות רק גדל עם כל שנה שחולפת. העסקה הזאת רק תגביר את תאבונה של אירן ליותר.

האם אירן תהיה פחות תוקפנית כאשר יוסרו הסנקציות והכלכלה שלה תתחזק? אם אירן משתלטת על ארבע מדינות כעת שעה שהיא נתונה תחת סנקציות, על כמה מדינות היא עוד תשתלט כאשר יוסרו הסנקציות? האם אירן תממן פחות טרור כאשר יהיו לה הררי מזומנים באמצעותם היא תוכל לממן עוד טרור?

מדוע שהמשטר הרדיקלי האירני ישתנה לטובה כשהוא יוכל ליהנות משני העולמות, תוקפנות בחוץ ושגשוג בבית?

זאת שאלה שכולם באזורנו שואלים אותה. שכנותיה של ישראל יודעות שאירן תיעשה תוקפנית אף יותר ותממן אף יותר טרור כאשר הכלכלה שלה תשתחרר מהכבלים ויוענק לה נתיב פתוח לעבר הפצצה. רבות מהשכנות הללו אומרות שתגובתן תהיה מרוץ להשגת פצצות גרעין משל עצמן. ולכן עסקה זאת לא תשנה את אירן לטובה. היא רק תשנה את המזרח התיכון לרעה. עסקה שאמורה למנוע פרוליפרציה גרעינית תצית במקום זאת מרוץ חימוש גרעיני באזור המסוכן ביותר על פני כדור הארץ.

העסקה הזאת לא תסמן את הקץ לנשק. היא תסמן את הקץ לבקרת הנשק. והמזרח התיכון עד מהרה יהיה שזור מטענים גרעיניים. אזור שבו מחלוקות קטנות עלולות להצית מלחמות גדולות יהפוך לחבית נפץ גרעינית. אם מישהו חושב שהעסקה הזאת עשויה לדחות את הקץ, שיחשוב שוב. כשנגיע לאותו קץ, נתייצב אל מול אירן מסוכנת פי כמה, מול מזרח תיכון רווי פצצות גרעין ומול ספירה לאחור לעבר חלום בלהות גרעיני פוטנציאלי.

גבירותי ורבותי,

הגעתי לכאן היום כדי לומר לכם שאנחנו לא חייבים להשליך את ביטחון העולם על התקווה שאירן תשתנה לטובה. אנחנו לא חייבים להמר על עתידנו ועל עתיד ילדינו. אנחנו יכולים להתעקש שהמגבלות על תוכנית הגרעין האירנית לא יוסרו כל עוד אירן ממשיכה בתוקפנותה באזור ובעולם.

לפני הסרת המגבלות הללו, על העולם לתבוע מאירן לעשות שלושה דברים. ראשית, להפסיק את תוקפנותה נגד שכנותיה במזרח התיכון. שנית, להפסיק לתמוך בטרור ברחבי העולם. שלישית, להפסיק לאיים בהשמדת המדינה שלי, ישראל, המדינה היהודית האחת והיחידה.

אם מעצמות העולם אינן מוכנות להתעקש על כך שאירן תשנה את התנהגותה לפני שתיחתם העסקה, לכל הפחות עליהן להתעקש על כך שאירן תשנה את התנהגותה לפני שיפוג תוקפה של העסקה. אם אירן תשנה את התנהגותה, המגבלות יוסרו. אם היא לא תשנה את התנהגותה, אין להסיר את המגבלות. אם אירן רוצה שיתייחסו אליה כמו אל מדינה נורמלית, עליה להתנהג כמו מדינה נורמלית.

ידידיי,

מה לגבי הטיעון שאין כל חלופה לעסקה הזאת, שלא ניתן למחוק את הידע הגרעיני האירני, שתוכנית הגרעין שלה כל כך מתקדמת שהמרב שאנו יכולים לעשות הוא לדחות את הבלתי נמנע, שזה בסופו של דבר מה שמנסה העסקה הנוכחית לעשות?

ובכן, ידע גרעיני בלי תשתית גרעינית לא שווה הרבה. נהג מרוצים ללא מכונית לא יכול לנהוג. טייס ללא מטוס לא יכול לטוס. בלי אלפי צנטריפוגות, טונות של אורניום מועשר או מתקני מים כבדים, אירן אינה יכולה לייצר פצצות גרעין.

ניתן להסיג לאחור את תוכנית הגרעין האירנית הרבה מעבר להצעה הנוכחית באמצעות התעקשות על עסקה טובה יותר והמשך הפעלת הלחץ על משטר שהוא פגיע ביותר, בייחוד לאור הצניחה האחרונה במחירי הנפט.

אם אירן תאיים לפרוש מהשיחות - כפי שקורה לעתים קרובות בבזאר פרסי - יש לחשוף את הבלוף שלהם. הם יחזרו, כיוון שהם זקוקים לעסקה הרבה יותר מכם. ובאמצעות המשך הפעלת לחץ על אירן ועל אלה העושים עסקים עם אירן, יש לכם את הכוח לגרום להם להזדקק לזה אף יותר.

ידידיי,

במשך למעלה משנה נאמר לנו שהיעדר עסקה עדיף על פני עסקה רעה. ובכן, זאת עסקה רעה. זאת עסקה רעה מאוד. מצבנו טוב יותר בלעדיה. כעת נאמר לנו שהחלופה היחידה לעסקה רעה זאת היא מלחמה. זה פשוט לא נכון. החלופה לעסקה הרעה הזאת היא עסקה טובה בהרבה.

עסקה טובה יותר שאינה משאירה את אירן עם תשתית גרעינית אדירה ופרק זמן כל כך קצר לפריצת דרך. עסקה טובה יותר שמקיימת את המגבלות על תוכנית הגרעין האירנית עד שהתוקפנות האירנית תיפסק. עסקה טובה יותר שאינה מעניקה לאירן נתיב קל לפצצה. עסקה טובה יותר שישראל ושכנותיה אולי לא יאהבו, אבל כזאת שהם יוכלו לחיות איתה, פשוטו כמשמעו. ואין מדינה שיש לה עניין רב יותר מאשר ישראל בעסקה טובה שמסירה את האיום הזה בדרכי שלום.

גבירותי ורבותי,

ההיסטוריה שמה אותנו על פרשת דרכים גורלית. עלינו לבחור כעת בין שני נתיבים. נתיב אחד מוביל לעסקה רעה שבמקרה הטוב תבלום את שאיפותיה הגרעיניות של אירן לפרק זמן מסוים, אולם תוביל בהכרח לאירן גרעינית שתוקפנותה הבלתי מרוסנת תוביל באופן בלתי נמנע למלחמה. הנתיב השני, קשה ככל שיהיה, עשוי להוביל לעסקה טובה פי כמה שתמנע אירן גרעינית, מזרח תיכון מגורען ואת ההשלכות ההרסניות הגלומות בכך לאנושות כולה.

אינכם חייבים לקרוא את רוברט פרוסט כדי לדעת זאת. אתם צריכים לחיות את החיים כדי לדעת שהדרך הקשה היא בדרך כלל זאת שלא הולכים בה, אולם היא תעשה את כל ההבדל עבור העתיד של המדינה שלי, הביטחון של המזרח התיכון ושלום העולם, השלום לו כולנו מייחלים.

ידידיי, לא קל להתייצב בפני אירן. זה אף פעם לא קל להתייצב בפני משטרים חשוכים ורצחניים.

נמצא איתנו היום ניצול השואה וחתן פרס נובל אלי ויזל. אלי, חייך ופועלך מעוררי ההשראה מעניקים משמעות למילים "לעולם לא עוד". והלוואי ויכולתי להבטיח לך, אלי, שלקחי השואה נלמדו. אני יכול רק להפציר במנהיגי העולם לא לחזור על טעויות העבר. לא להקריב את העתיד למען ההווה. לא להתעלם מתוקפנות בתקווה להשגת שלום מתעתע.

אולם אני יכול להבטיח לך זאת. הימים בהם העם היהודי היה פסיבי נוכח אויבים המבקשים לבצע בו רצח עם, הימים הללו חלפו. איננו עוד עם המפוזר בין האומות, חסר יכולת להגן על עצמו. חידשנו את ריבונותנו במולדתנו העתיקה. וגבורתם של החיילים המגנים על הבית שלנו אינה יודעת גבולות. לראשונה מזה מאה דורות, אנו, העם היהודי, יכולים להגן על עצמנו.

זאת הסיבה שאני כראש ממשלת ישראל יכול להבטיח לך דבר אחד נוסף: אפילו אם ישראל תיאלץ לעמוד לבדה, ישראל תעמוד. אבל אני יודע שישראל לא תעמוד לבד. אני יודע שאמריקה עומדת לצידה של ישראל. אני יודע שאתם עומדים לצד ישראל. אתם עומדים לצידה של ישראל כיוון שאתם יודעים שסיפורה של ישראל הוא לא רק סיפורו של העם היהודי, אלא סיפורה של הרוח האנושית המסרבת שוב ושוב להיכנע לזוועות ההיסטוריה.

מולי באולם זה, צופה על כולנו, היא דמותו של משה. משה הוביל את עמנו מעבדות אל שעריה של הארץ המובטחת. ולפני שעם ישראל נכנס לארץ ישראל, משה העניק לנו מסר שחישל אותנו במשך אלפי שנים. אני משאיר אתכם עם המסר שלו היום "חזקו ואמצו. אל תיראו ואל תיערצו מפניהם".

ידידיי, מי ייתן וישראל ואמריקה יתייצבו יחד תמיד, חזקות ונחושות. מי ייתן ולא נירא ולא נירתע מהאתגרים שבפנינו. מי ייתן ונתייצב אל מול העתיד בביטחון, עוצמה ותקווה.

ה' יברך את מדינת ישראל ואת ארצות הברית של אמריקה.

תודה רבה לכם. תודה לכולכם. אתם נפלאים.

תודה לך, אמריקה. תודה.

תאריך:  04/03/2015   |   עודכן:  04/03/2015
בנימין נתניהו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הגרעין האירני
פרופסור משה ארנס, לשעבר שר החוץ והביטחון מטעם הליכוד, משוכנע שגם אם הנשיא ברק אובמה ואנשיו לא אוהבים את נאום בנימין נתניהו בקונגרס לא יהיה בכך כדי להעיב על יחסי ארה"ב ישראל, יחסים המושתתים על אינטרסים הדדיים שגם ארה"ב מבינה שלא כדאי לה לוותר עליהם.
04/03/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
חג פורים נחגג כידוע במשתה ובשמחה עדלאידע. ובעצם, מדוע ועל מה החגיגות? האם בגלל הגזירה של המן להשמיד ולאבד את היהודים, גזירה שהתבטלה? האמת, שבימינו ייתכן מאוד שעם כל הפרשנים לענייני שלום, פורים לא היה נחגג כלל ועיקר, ואולי אפילו הופך ליום אבל, משום שלא צלח ביד הוויזתות אצלנו להחריב ולהרוס ולמסור את ארץ ישראל; מזל גדול שלא כולם מתעמקים יתר על המידה בפרשנויות מגילת אסתר לפי שאפשר והדבר היה מביא לביטול החגיגות, קרוב לוודאי שהיועץ המשפטי היה נזעק למנוע את קשקוש הרעשן בהיזכר שמו של המן, אולי אפילו הייתה נשקלת העמדה לדין בעוון הסתה.
04/03/2015  |  אסתר שניאורסון גרי  |   מאמרים
צפיתי בנאומי נתניהו הקודמים בטלוויזיה. לא הבנתי עד שלא נכחתי בעצמי. בסיום הנאום אמר לי סנאטור דמוקרטי לשעבר ש"זה רגע היסטורי שנשמור לזמן רב; מנהיג העם היהודי עומד מול העולם ואומר שהיהודים לא ישתקו יותר; והם נתנו לו את הבמה". הוא פנה לאישה בשורה הראשונה והודה לה על האומץ וההזדמנות. מי זאת, שאלתי; אשתו של ג'ון ביינר, יו"ר בית הנבחרים. הודיתי לה גם.
04/03/2015  |  דרור אידר  |   מאמרים
כמה צביעות טמונה במשפט (יום ג', 3.3.15), מפיו של גורם בכיר בבית הלבן, ולפיו "נתניהו כולו דיבורים ואפס מעשים". ועוד נקודה למחשבה: אם ההסכם עם אירן כל כך טוב, כפי שמנסה ממשל אובמה לשכנע, מדוע ברק אובמה וג'ון קרי מגיבים בכזו היסטריה לנאומו של בנימין נתניהו בקונגרס?
03/03/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבקש למנוע את הסרת המגבלות מעל התוכנית הגרעינית של אירן בעוד עשר שנים, ונותן לכך עדיפות על פני ניסיון למנוע ממנה את ביצוע התוכנית בטווח המיידי. זהו המסר המרכזי בנאומו של נתניהו בפני הקונגרס בוושינגטון (יום ג', 3.3.15).
03/03/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   הגרעין האירני  /  מי ומי  
אובמה: נתניהו לא הציע אלטרנטיבה  /  איציק וולף
שידור חי: נתניהו נואם בקונגרס  /  איציק וולף
אובמה: מחויב למנוע מאירן נשק גרעיני  /  איציק וולף
האם נתניהו יחולל עוד נס פורים?  /  אליקים העצני
המרוץ האירני לפצצת מימן  /  עמי דור-און
הנאום האמיתי  /  משה חסדאי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
איילת שקד
איילת שקד
הם לא בחרו לעמוד על איזו גבעה ולירות. הם שעטו לעבר נחילי המחבלים, הרגו הרבה מהם, ולמעשה הצילו חיים רבים של תושבי נחל עוז והסביבה
[צילום: סרחיי פופקו/AP]
יאיר נבות  |  
האוקראינים טוענים שכל 31 הטילים ששיגרה רוסיה לעבר הבירה יורטו, אך ישנם 13 פצועים כתוצאה משברי יירוטים שנחתו על איזורי מגורים במערב קייב    בין הפצועים גם ילד. נגרמו נזקים גדולים לבנ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il