|   15:07:40
דלג
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

הטור של פריצי

ספרות רוסית, תיירות אנגלית, צניעות ירושלמית ויום בחירות
13/03/2015  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות
לנדאו. שר של תיירות בקאנטים [צילום: פלאש 90]


ספרות רוסית

גם פרס ישראל לחקר הספרות הוא כבר עניין שנדון ומוכרע בבג"ץ. נראה שהחברה הישראלית יצאה כבר לגמרי מדעתה עד שמרוב הזיות היא שוב נכנסת לאולם המשפט. וכי אין לנו שום מושגים עצמאיים של טוב ונכון מול רע ופסול, עד שגם זה מחייב הכרעה שיפוטית אצל לבלרי החוק? וכי לא היה ברור שברגע שפוליטיקאי כמו ראש ממשלה התערב בענייני פרס לספרות, מספיק היה להחרים את הטקס ולשדר אותו רק ברדיו הרוסי, בשביל להבהיר לכל מה בעצם שווה פרס בספרות שמכתיב אותו ראש ממשלה?

עובדות ומספרים

לא מספרים לכם שיש ירידה דרסטית וקבועה של 20% בתיירות הנכנסת לישראל. 10 שנים מוכרים לכם שישראל תגיע ל-10 מיליון תיירים בשנה, והנה חלפו 10 השנים והיא לא שומרת אפילו על 3 מיליון תיירים לשנה, מה שהיה לה כבר לפני עשור. זוכרים מיהו בכלל שר התיירות? הוא עצמו זכר שהוא שר התיירות? זה הרי באמת לא היה בראש שלו, כמו שזה לא בראש של ראש הממשלה. זה לא אכפת להם. פרנסתם של עשרות אלפי אנשים נשברת, נפגעת הכנסתם של בעלי מזנונים ומסעדות, נהגי אוטובוסים ומוניות, מורי דרך וחנויות לתיירים, ואלפי עובדים שכירים בענף מפוטרים או מועברים לחלקי משרה. שרשרת עסקית שלמה של אספקת מזון ושירותים נפגעת, שעה שהממשלה עוצמת עיניים, או הוזה כהרגלה מזרחה. למפרץ, לאירן או להתנחלויות. אבל הפעם זה לא רק תיירות. זה העולם שמתחיל לרמוז לנו משהו. כי כשמפסיקים לבקר אותך, משדרים לך משהו.

ולמעוניינים בנתונים: רק מלונות העיר ברצלונה לבדה מארחים 7.5 תיירים לשנה. יוון משזפת בחופיה 18 מיליון תיירים בשנה. פריז משעשעת 32 מיליון מבקרים. סקוטלנד משקה 16 מיליון (ורק רבע מהם בריטים). תאילנד מעסה כ-26 מיליון. איטליה מבשלת ל-47 מיליון. אפילו קפריסין שכנתנו הקטנה והמשעממת, שכל מה שיש לה זה כמה הרים עם עיזים, מביאה לה כבר 2 מיליון תיירים לשנה. גם לקפריסין היה ויש סכסוך אתני דתי ולאומי קשה ביותר. ההבדל הוא שהם הבינו, חילקו והרגיעו. אז מי אמר שאי-אפשר?

מנהגי המקום

על במה במרכז העיר ירושלים, במדרחוב של בן שטח בין הפאבים ז'בוטינסקי לתל אביב, הופיעה באמצע השבוע להקת "מועדון הקצב של אביהו פנחסוב". החבר'ה די טובים. שירים עבריים במקצבים סוחפים והקהל אפילו רקד. סתם ככה, 11 בלילה, באמצע השבוע באמצע רחוב בירושלים. די נחמד.

ואז שמתי לב: הקהל הצעיר קיפץ ורקד, אבל בשני מעגלים נפרדים. בנים לחוד, בנות לחוד. צעירי ירושלים, בלייני פאבים, אמצע הלילה, אבל שומרים צניעות ונגיעה. מעניין אם הם אספו את זה מהסביבה, או שכירושלמים הם כבר נולדים עם זה גנטית.

הבחירות האלה

הבחירות האלה לא מתנהלות על השירות המחפיר שאתם מקבלים בסניפי הדואר. ניסיתם לאחרונה לקבל חבילה בסניף דואר? ניסיתים לקנות שם בול? לקבל מכתב רשום? שעתיים המתנה בממוצע וזה בשביל לשלוח מכתב. שירותי הדואר במדינת היי-טק מתקדמת הידרדרו לרמת המאה ה-18 בפלך נידח ברוסיה הצארית. ותגידו תודה לממשלה. היא לא כחלון. היא מנותקת.

הבחירות הללו לא מתנהלות על איכות ורמת שירותי השיפוט. כמעט שאין יותר שיפוט אמיתי בישראל. כל יומיים משתנים התקדימים ומוחלפות ההלכות, ולך תדע מה תקף. ממילא כל שופט עושה כרצונו, אם הוא בכלל זוכר ומכיר את הפרוצדורה, כי מערכת המשפט עסוקה בעיקר בביורוקרטיה שיפוטית. ובהגיע יום הדיון בעל הדין מוצא מולו שופט טרוד בעשרת תיקים, עד שספק אם הוא יאזין או ישמע או ילמד באמת את התיק. לא כולם ככה, אבל זה הממוצע. תשאלו את עורך הדין שלכם מה הוא חושב על איכות השופטים שבפניהם הוא מופיע. לכן השופטים התנגדו ומתנגדים למשוב, ולכן האחרון שהצדיע עדיין לבית המשפט בירושלים היה מנחם בגין, וגם זה היה לפני 40 שנה. אז גם שירותי משפט אין כאן.

הבחירות הללו לא מתנהלות גם על המחיר שאתה משלם על קילו ירקות, כשלא ברור למה הן עולות כאן כפול ממחירן בארה"ב או באיטליה, ובוודאי שלא נשווה המחירים לטורקיה. וזה כשהירקות עוד פטורים ממע"מ.

הבחירות הללו גם לא מתנהלות על פערי השכר בשירות הציבורי, על שוד הקופה הציבורית בפרויקטים הזויים, ועל הכשלון הקבוע בביצוע משימות לאומיות. מי מדבר על חינוך - כשמספיק שתסתכלו איך בונים כבר 30 שנה רכבת קלה שאיננה בת"א, ואיך קו הרכבת הטורקי לירושלים הוא הדבר היחיד שעוד פועל בסביבה. מיליארדים על מיליארדים מוזרמים בכל שנה, במחירים שגם אם היינו עושים את הכבישים מזהב עוד היינו מקבלים עודף, אבל בינתיים אין לנו אפילו אספלט. כי את כל זה הממשלה מנהלת, וככה זה נראה.

והבחירות הללו לא מתקיימות גם על שירותי בריאות שמידרדרים, על כך שאם תזדקק לניתוח, חיוני שיהיה לך גם ביטוח נוסף וגם כסף מזומן, כי אחרת תמות בהמתנה. ממשלה מנהלת.

והבחירות הללו לא מתנהלות על דירה שנפרצה, על מכונית שנגנבה או אופנים שנגזלו, שפרט לדיווח למשטרה לא יקרה כלום בעניינם, כמו שכלום לא יקרה אם תתלונן בפני העירייה על בנייה לא חוקית, או תתלונן במשרד החינוך על מורה לאנגלית שבקושי יודעת אנגלית. ספק אפילו אם הפקיד במשרד החינוך, זה שמטפל בתלונתך, בעצמו יודע לכתוב עברית נכונה. כי "כזה כאילו" היא כיום מילת מפתח בעברית והמילה הנכונה לתיאור תפקוד המערכת הציבורית.

הבחירות הללו לא מתנהלות על מה שנוגע לך ולאיכות חייך במדינה. הן מתנהלות על שטויות עם שרה, נשענות על שנאה בין דתית, החצנה עדתית, גימיקים ואנקדוטות, וניזונות מכספים של בעלי עניין וקשרים. כי זה מה שנוח לפוליטיקאים. לחם ושעשועים להמון, לאספסוף. והאספסוף בעיניהם זה אתם, במקרה שלא ידעתם.

לכן לכו להצביע מחאה. מי שחושב שביבי הוא עדיין התקווה הלבנה שלו - שילך ויצביע עבורו. עבורו - ולא עבור התחליפים שלו. תומכי ביבי - צאו בגלוי והצביעו ישר ביבי וליכוד ומירי רגב. אל תתחבאו מאחורי תחליפים כתירוצים לעצמכם. ולאחרים, כל מי שרוצה להחליף אותו, להפיל אותו או לפחות להכניס לו סנוקרת תדמיתית ולפגוע לו קצת בשחצנות (בהנחה שממילא הוא מי שירכיב קואליציית ימין) נמוך יותר מבוז'י, - כוח אלה לכו להצביע לאופוזיציה היחידה שקוראת תגר על ביבי ומנהיגותו: זה בוז'י והמחנה הציוני שלו.

כל השאר זו הונאה עצמית. להצביע לפיד או כחלון זה אומר שאתה מהסס להכריע, ואז יכריעו אחרים עבורך. מה הפחד? מפחדים להתגבר פעם על סלידה ארוכת שנים ממפלגת העבודה? כי להצביע לשחקני המשנה זה אומר לא להכריע, שעה שהשאלה האמיתית היא לא המנדט האחד עשר של לפיד או השמיני של כחלון. השאלה היא למי הנשיא יעניק את המנדט הראשון להקמת הממשלה. ביבי או בוז'י. ואתם מתבקשים לבחור ביניהם, לבחור ברור, ולא להשתפן.

כי על כל הנושאים האחרים, אלה שנוגעים לחייכם היום יומיים, איש ממילא לא ידבר איתכם אחרי הבחירות, כמו שלא דיברו איתכם עד כה, כי לא הראתם שאתם יודעים להחליף שלטון. נסו זאת פעם. החליפו שלטון. למדו אותם שאין לכם כל בעיה להחליף מעכשיו הצבעות, לערוף בשנייה ראשי פוליטיקאים, לחסל באבחת פתק קריירות פוליטיות, ותכניסו בהם פחד. כדי שכל ראש ממשלה שיבחר ידע שאפשר להחליפו מייד בבחירות. הצביעו אופוזיציה. החליפו שלטון.

וכשתחליפו ותעיפו אותם, כשתדיחו אותם, תראו לפתע כמה מהר הם ומחליפיהם יתחילו להקשיב לכם כל השנה, ויטרחו לעסוק גם בעניינים שנוגעים לכם, כולל בעניינים כמו חיסול פקק התנועה הקבוע שהורס לכם כל יום את הבוקר ואת העצבים. בשביל זה אנו בוחרים אותם, אז כדאי שיתחילו לעבוד.

אלא אם אתם נהנים מהמצב, צופים לעצמכם ולמדינה עתיד גדול במסלול המוסרי הנוכחי שהיא מידרדרת בו, ונהנים באמת מתעלולי שרה וביבי. במקרה כזה אתם בהחלט יכולים לחזור ולהצביע עבורם, ובאותו מחיר תקבלו במבצע גם את מירי רגב עם הדגל. תצביעו מה שאתם רוצים, אבל תצביעו ברור, כי זה או ביבי או בוז'י, וכל שחקני המשנה הם לא חשובים. הם יצטרפו ממילא לכל ממשלה שתקום, כמו קרנפים, תוך שהם משתינים עליכם בקשת רחבה, כשאליהם מצטרפים להתזה עשרות אלפי חרדים עם שיחרור מגיוס בכיס ותקציב תמיכות מחודש. אל תחיו באשליות. כי את הכוח יש לכם רק ביום שלישי ורק לכמה דקות ביד. בקלפי. אז תפעילו אותו הפעם, בחוכמה ובכוח.

תאריך:  13/03/2015   |   עודכן:  13/03/2015
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דון קישוט
13/03/15 16:56
2
אהרון שחר
13/03/15 17:41
3
י.ש
13/03/15 18:42
4
אהוד פרלסמן
14/03/15 10:38
 
אהרון שחר
14/03/15 11:31
5
אכ
14/03/15 13:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כל מסע בחירות מאופיין בהבטחות להפיכת ישראל לגן עדן עלי אדמות, בתנאי כמובן שתבחרו במפלגה הנכונה. הקמפיין הנוכחי - אולי הרדוד ביותר בתולדות המדינה - אינו יוצא דופן. הנה כמה מההבטחות שאיש לא יוכל לקיים
13/03/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
מגילת העצמאות אומרת: "מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות....תהא מושתתה על יסודות החרות, הצדק והשלום...תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין, תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות, תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות... אנו קוראים... לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על השלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים... אנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן".
13/03/2015  |  ניר זיכלינסקי  |   מאמרים
בפרשיות האחרונות של ספר שמות מתוארת בניית המשכן. מדובר במיזם נרחב המונהג כולו בידי בצלאל בן אורי ממטה יהודה, ואהליאב בן אחיסמך ממטה דן. בצלאל ניחן בכישורים מיוחדים, כך על-פי עדות הכתוב: "ואמלא אותו רוח אלקים בחכמה ובתבונה ובכל מלאכה, לחשוב מחשבות, לעשות בזהב ובכסף ובנחושת, ובחרושת אבן למלאת ובחרושת עץ לעשות בכל מלאכה".
13/03/2015  |  הרב בניהו ברונר  |   מאמרים
פרשת ויחי עוסקת, בין היתר, במות יעקב במצרים. לאחר פטירתו, פונים האחים ליוסף בתחנונים כי יחוס עליהם, וכי לא ישיב להם רעה תחת הרעה שהם גמלו לו: "לו ישטמנו יוסף והשיב ישיב לנו את כל הרעה אשר גמלנו אותו". לכן פונים האחים ליוסף בהצעה כי הם ישתעבדו לו כעבדים: "הננו לך לעבדים". יוסף מסרב בתוקף: "אל תיראו, כי התחת אלקים אני?... אנכי אכלכל אתכם ואת טפכם. וינחם אותם וידבר על ליבם".
13/03/2015  |  ד"ר פנינה נויבירט  |   מאמרים
ה"מרכז", השמאל והתקשורת אינם מפסיקים להטיף לנו שאי-אפשר לעצור את הקמתה של מדינה פלשתינית בלב ארצנו, במרחק של קילומטרים ספורים מבתינו, מערינו, מהכנסת, וממתקנים אסטרטגיים חיוניים.
13/03/2015  |  דפנה נתניהו  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il