|   15:07:40
דלג
  כתב העת ריבונות  
נשים בירוק / הפורום למען ריבונות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

'כל שטח שנמסר הפך בסיס למעבדות נפץ'

ח"כ אל"ם במיל' מוטי יוגב מכיר את יהודה ושומרון ככף ידו וכך גם את סכנותיה הביטחוניות של המדינה הפלשתינית שתהיה רק צעד ראשון בתורת השלבים של אש"ף
18/03/2015  |   כתב העת ריבונות   |   כתבות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
"כל הבטחה בינלאומית שווה את קליפת השום". מוטי יוגב [צילום: פלאש 90]

   רשימות קודמות
  'ריבונות תסגור את הוואקום שהוביל לטרור'
  מפלצת באולטרה-סאונד
  "פוליטיזציה וחוסר הבנה"
  'הסיפוח ביו"ש אינו רחוק. צריך רק להאמין באמת'

סכנותיה הביטחוניות של המדינה הפלשתינית מוכרות היטב לחבר הכנסת מוטי יוגב, לא רק בשל חברותו בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת ולא רק בשל עברו הצבאי כאלוף משנה בצה"ל אלא גם ואולי בעיקר מתוקף היכרותו את השטח כמי שכיהן בעבר כסגן ראש מועצת בנימין. עם כל זאת את דבריו על ההיבטים הביטחוניים של מדינה פלשתינית פותח יוגב במעין כותרת לדיון כולו: "ארץ ישראל שלנו לא מסיבות ביטחוניות אלא מכוח ההבטחה האלוקית שמכוחה נגלה את הטוב האלוקי לנו ולעולם כולו".

ולאחר הכותרת הזו הוא פורט אחת לאחת את סכנותיו הביטחוניות של רעיון חלוקת הארץ. "כאשר הוסכם על מסירת שטחי C ביו"ש ובעזה לידי הפלשתינים הוברר למעשה שכל שטח בארץ ישראל שנמסר לאויב משמש למעבדות נפץ ולשיגור מחבלים מתאבדים אל מרכזי האוכלוסייה הישראלית. בעזה המקום הפך גם לבסיס ירי פצצות מרגמה וטילים לעברנו".

"הדברים ברורים. גם באמנה הפלשתינית שנכתבה עוד טרם מלחמת ששת הימים, כמו באמנת החמאס, מצווים הפלשתינים להשמיד את מדינת ישראל, לגרש ולהשמיד את תושביה היהודים שאין להם מקום בשטח שמבחינתם הוא הקדש מוסלמי", אומר יוגב וממליץ לנו לבדוק את הדברים באמנה עצמה.

חובה להכיר את סעיפי האמנה הפלשתינית

עיון, כהמלצתו, באתר 'ויקיפדיה', מגלה את סעיפיה החריפים של האמנה, ולהלן כמה מ"פניניה":

  • "פלשתין היא מולדת העם הפלשתיני והיא חלק אינטגראלי מהמולדת הערבית הגדולה... המאבק המזוין הוא הדרך היחידה לשחרור פלשתין והוא, לכן, אסטרטגיה ולא טקטיקה. העם הפלשתיני מאשר את החלטתו הנחושה המוחלטת והעומדת - להמשיך במאבק המזוין ולהתקדם לקראת המהפכה העממית המזוינת לשחרור־מולדתו, ולחזור אליה, לשמור על זכותו לחיות בה חיים טבעיים ועל קיום זכותו להגדרה עצמית ולריבונות עליה... פעולות גרילה מהוות את הגרעין של מלחמת השחרור העממית הפלשתינית, וזה יחייב את הסלמתה והרחבתה, ואת גיוס כל המאמצים הציבוריים והחינוכיים הפלשתינים... שחרור פלשתין, מבחינה ערבית, הוא חובה לאומית כדי להדוף מהמולדת הערבית הגדולה את הפלישה הציונית והאימפריאליסטית ולטהר את פלשתין מהקיום הציוני. האחריות השלמה לכך נופלת על האומה הערבית, עמים וממשלות כאחד, ובראשם העם הערבי הפלשתיני. לשם כך, על האומה הערבית לגייס את כל יכולתה הצבאית, האנושית, החומרית והרוחנית, כדי להשתתף השתתפות פעילה עם העם הערבי הפלשתיני בשחרור פלשתין, ובמיוחד עליה, בשלב הקיים כיום של המהפכה הפלשתינית המזוינת, לתת בלי לחסוך ולהגיש לעם הערבי הפלשתיני כל עזרה וכל תמיכה חומרית ואנושית ולהעמיד לרשותו את כל האמצעים והאפשרויות, אשר תאפשרנה לו להתמיד במילוי תפקידו החלוצי ולהמשיך במהפכתו המזוינת עד לשחרור מולדתו... חלוקת פלשתין משנת 1947 והקמת ישראל בטלות מיסודן...".

"ערפאת לא שינה את האמנה מעולם", אומר יוגב ומצטרף בכך לעמדותיהם של אישים רבים, בהם גם שר הביטחון משה יעלון ששוב ושוב טען בעבר כי מעמד הביטול שנועד להוות מחווה לנשיא האמריקני דאז ביל קלינטון לא היה אלא מצג שווא. זאת מאחר שעל-מנת לבטל סעיפים מהאמנה יש חובה להגיע ל"רוב של שני שלישים של כלל חברי המועצה הלאומית לארגון השחרור הפלשתיני במושב מיוחד אשר יכונס למטרה זו" (סעיף 33 באמנה הפלשתינית). רוב כזה מעולם לא הושג. הכינוס ההוא של ערפאת לא הסתיים בספירת קולות אלא בהערכה כללית של הידיים שהורמו בעד ונגד שינוי האמנה. עוד נטען כי לו הייתה האמנה משונה באותו כינוס הייתה מנוסחת ומתפרסמת אמנה חלופית, וכזו מעולם לא פורסמה.

"ההבטחות הבינלאומיות שוות כקליפת השום"

"גם כוחות אמריקאיים לא יהיו נאמנים להגנתנו. עד כה הם היו נאמנים רק להכשרת הכוחות הפלשתינאים למלחמה. נכון שבממד הרחב ארה"ב מחויבת לביטחונה של ישראל ואנחנו נעזרים בסיוע של שלושה מיליארד דולר, אי אפשר להתעלם מכך ויש להודות על כך, אך יחד עם זאת ארה"ב, בעיקר בימי שלטון אובמה, הציגה עמדות פרו פלשתינאיות וחלשות גם בזירה האיראנית, ולכן ישראל לא תוכל לסמוך אלא רק על אחריותה שלה לביטחונה"

ומה לגבי ההבטחות הבינלאומיות לשמור על ערובות ביטחון לישראל? אי-אפשר לסמוך עליהן?

"כל הבטחה בינלאומית שווה את קליפת השום. זה היה נכון גם בלבנון, גם בסיני וגם ברמת הגולן והדוגמה הטובה ביותר היא מהשנה האחרונה ברמת הגולן ששם כוחות האו"ם נכבשו ונמלטו. שום אם נורבגית לא תשלח את בנה להסתכן על גבולות שבין ישראל לשכנותיה. עברה הרלוונטיות האמיתית של כוחות שכאלה במזרח התיכון. גם כוחות אמריקניים לא יהיו נאמנים להגנתנו. עד כה הם היו נאמנים רק להכשרת הכוחות הפלשתינים למלחמה. נכון שבממד הרחב ארה"ב מחויבת לביטחונה של ישראל ואנחנו נעזרים בסיוע של שלושה מיליארד דולר, אי-אפשר להתעלם מכך ויש להודות על כך, אך עם זאת ארה"ב, בעיקר בימי שלטון אובמה, הציגה עמדות פרו פלשתיניות וחלשות גם בזירה האירנית, ולכן ישראל לא תוכל לסמוך אלא רק על אחריותה שלה לביטחונה".

מכאן מוסיף יוגב פן נוסף של סכנות המדינה הפלשתינית - טלטלות המזרח התיכון. "נוצר ציר רשע של אירן וארגונים מוסלמים קיצוניים נוספים שאף שהם נלחמים בינם לבין עצמם כמו דאעש, ג'בהת אל-נוסרה, אנסאר בית אל-מקדס, חיזבאללה וחמאס, בסופו של דבר הם הולכים וכובשים את העולם המוסלמי ועלולים לייצר ציר רדיקאלי גאוגרפי שעובר בין אירן, עירק, סוריה וירדן ומתחבר אל גב ההר שבלב ליבה של ישראל. זה יהפוך את קו כביש שש לקו העמדות הקדמיות של שלוחותיה של אירן לבידודה של ירושלים ואיום על מרחב נתב"ג בואכה גוש-דן".

לדברים אלו מוסיף יוגב תזכורת מימי 'צוק איתן' שבהם טיל בודד שוגר מעזה לאזור נתב"ג. "איזה רעש ומהומה היו כאן כשנסגר הנתיב האווירי של ישראל ליממה... עמדות קדמיות אלו בשטחים השולטים של גב ההר ביהודה ושומרון יוכלו להיות בסיס מתאים למטרות האמנה הפלשתינית לכיבוש יהודה ושומרון במו"מ ומשם המשך מיגורה של המדינה הציונית עד הים במאבק מלחמתי. זו תורת השלבים הפלשתינית על רגל אחת. התורה הזו יכולה להיות עטופה בכפייה או בחליפה ועניבה אבל זה מה שמסתתר מאחורי אמונתה למרות שבחזית היא מחייכת, דוברת אנגלית ושואפת משא-ומתן".

בסיס של אמונה, חיזוק ביטחון ילודה ועלייה הכרחיים למינוף ההתמודדות האזוריות והביטחוניות

לנוכח כל דבריו אלה על אודות סכנותיה הביטחוניות של המדינה הפלשתינית, הן בממד המקומי והן בהיבט המזרח תיכוני הכולל, מתחדדת השאלה הפשוטה - והם, אנשי השמאל, לא מכירים את הנתונים האלה? אותם לא מטרידה הסכנה הביטחונית? איפה הם פספסו את הנתונים הללו? ליוגב תשובה גם לשאלה הזו: "מספר חששות מלווים את השמאל. הראשון הוא חוסר יחס מתאים לארץ ישראל שאותו הם לא למדו בבתי החינוך שלהם, בתי חינוך שזנחו את כל מה שקשור לאמונה, לתורה, למצוות וליחסינו לארץ ישראל.

"מעבר לכך קיים החשש הדמוגראפי עקב ילודה פחותה בציבור שאינו דתי. לעומתם הציבור הדתי והחרדי, עקב ילודה גבוהה יותר, יכול לחוש אופטימיות ותקווה גבוהה יותר לגבי העתיד, מה שאין כן אצל מי שיצרו תרבות של נישואים מאוחרים ולידה מופחתת. בנוסף לזה קיימת אצלם חרדה מיחס אומות העולם ומערכת היחסים הבינלאומית בדגש על ארה"ב. כשצדקת הדרך התרופפה ומאידך המבט הלכאורה ריאלי אל מול מערכת היחסים הבינלאומית נראה מתערער, לכאורה זה חשש מוצדק. מי שיש בו בסיס של אמונות ודעות, מי שאינו סומך על הנס אלא מחזק את ההתיישבות, הילודה, הביטחון, העלייה, החוסן הלאומי יכול לעמוד בעמידה איתנה יותר במציאות שלנו מול התמורות במזרח התיכון ומול המציאות ביהודה ושומרון".

פורסם במקור: גיליון 5 של כתב העת 'ריבונות' היוצא לאור ע"י תנועת 'נשים בירוק'
תאריך:  18/03/2015   |   עודכן:  18/03/2015
כתב העת ריבונות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
'כל שטח שנמסר הפך בסיס למעבדות נפץ'
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
20/03/15 13:51
2
בוז'יציפיפרסזהבה
21/03/15 11:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
טיטניק זו אוניה שנוסדה כדי להביס את האוקיאנוסים, לקרוא תיגר על מציאות של בורא עולם ולנצח בשם היוצר 'האמיתי' – האדם. אבל היא נתקעה בשל קרחון ושקעה במצולות בעת מסעה הראשון שאליו יצאה מן העולם הישן אל העולם החדש. כל הסמלים הסכריניים המקובלים עלינו במעטפה אולמרטית אחת.
18/03/2015  |  אורי שרגיל  |   מאמרים
ערב הבחירות פרסמתי כאן מאמר תחת הכותרת "זמן מהפך ולא זמן מערך (1)", ובו טענתי שהבחירות מעניקות לציבור הזדמנות להחליף את השלטון ולהביא אל קצה את שליטתו הממושכת של השמאל בשיח הציבורי והתקשורתי בישראל. כך הגדרתי את המטרה המתבקשת בבחירות לכנסת העשרים. הכותרת נשארת בעינה גם בעקבות הבחירות.
18/03/2015  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
בפתחה של שנת 2015, ישראל מצויה במצב של רגיעה מול שני שחקנים שאיתם התעמתה צבאית בחודשים האחרונים. המלחמה נגד חמאס בעזה בקיץ 2014 וכן התקיפות ההדדיות בינה לבין חיזבאללה בזירה הצפונית, שהתרחשו בינואר 2015, הגיעו לנקודת סיום זמנית ולא התחדשו. לפי ניתוח מפת האינטרסים הכוללת, לאף אחד מהצדדים - ישראל, חמאס וחיזבאללה - אין שאיפה לפתוח כעת בסבב לחימה נוסף. אולם לפי מיפוי הכוחות הפועלים והמשפיעים על השיקולים האסטרטגיים של השחקנים, ובפרט על-פי הלך הרוח הציבורי בעזה, במצרים ובסוריה, כפי שהוא משתקף ברשתות החברתיות, מסתמן כי אם תימשכנה המגמות הקיימות בשתי הזירות וחרף אי-הרצון המשותף, עימות בעתיד הנראה לעין - הוא בלתי-נמנע בשתיהן.
18/03/2015  |  אורית פרלוב  |   כתבות
מחברי המסמכים המצורפים שואפים להקמת מדינה פלשתינית בגדה המערבית וברצועת עזה ולצידה "מדינת כל אזרחיה" במקום מדינת היהודים. יישוב הפליטים בישראל יביא לרוב פלשתיני ולהפיכת "מדינת כל אזרחיה" תוך זמן קצר למדינה פלשתינית נוספת.
17/03/2015  |  רבקה שפק ליסק  |   מאמרים
איך שגלגל מסתובב לו! נוסטלגיה נוגה. נתניהו מבטיח שאם ייבחר, לא תוקם מדינה פלשתינית. אז למי להאמין: לנתניהו אל"ף, היינו נתניהו של נאום בר-אילן מיוני 2009, או לנתניהו בי"ת ממרס 2015? נתניהו המוכן לפשרות כואבות או נתניהו המחופש לבנט?
17/03/2015  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
בג"ץ אישר את נוהלי הבידוק בנתב"ג  /  איתמר לוין
האיש של נתניהו הסכים לגבולות 67'  /  עידן יוסף
לשכת נתניהו: מעולם לא הסכים לנסיגה   /  עופר וולפסון
'ריבונות תסגור את הוואקום שהוביל לטרור'  /  כתב העת ריבונות
עלילת "משכב הבהמה" של בצלם  /  יהונתן דחוח-הלוי
צעדים בוני אמון - שו הדא?  /  עליס בליטנטל
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
הגליל והכינרת בטבורו, שבעונה זאת של השנה פורח ומרהיב בשלל צבעים ובמיים זכים הזורמים בנחלים - נראה עצוב ורדום ביופיו ומשווע לתושבים העקורים ולתיירים שישובו אליו
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי-יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם. בארגון דמוקרטי אלה העקרונות...
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
הטילים בארסנל של אירן לא יצברו שכבות אבק    האירוע אכן לא נסתיים, אבל דומה שנפתח צוהר אשר דרכו ניתן לחשב את המעשה הראוי לעשותו בעתיד
רוני מזרחי
רוני מזרחי
אם שכר ממוצע של פועל בניין פלשתיני עמד על כ-400 שקלים בממוצע ליום, הרי ששכר על עובד מיובא ממדינות אחרות יעמוד על כ-1,000 שקלים לפחות, כלומר פי 2.5 יותר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il