|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח

שישה בשישי

ניקוי כללי

לקראת חג הפסח הבא עלינו לטובה, הנה כמה מגזרים בהם לא מספיק לסלק את האבק ולנער את השטיחים. כאן צריך ניקיון יסודי, שיכלול את השלכת כל האשפה וביעור כל פירורי החמץ
27/03/2015  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   ממשלה 34   |   תגובות
לבער את כל הפירורים [צילום: AP]

ועוד משהו קטן
לא שכחתי את 60,000 עורכי הדין, שלפחות רבע מהם - אם לא שליש - לא צריכים להיות במקצוע, משום שהם פוגעים בלקוחות, בציבור ובבתי המשפט. כאן יש צורך בטיפול מקיף: גם למנוע מראש כניסה של כאלו למקצוע, וגם הרחקתם ממנו של מי שלא ראויים לו. המשימה הזאת מוטלת לפתחו של שר המשפטים הבא.


פוליטיקאים
חוזר לזירת הפשע [צילום: פלאש 90]

אני לא רוצה פוליטיקאים ש"רק" לא הורשעו בפלילים, או ש"כבר" סיימו לרצות את עונשיהם ואת תקופות הרחקתם. אני רוצה פוליטיקאים שברזומה שלהם לא מופיעים זיכויים מחמת הספק ותיקים שנסגרו בשל העדר ראיות. אני רוצה פוליטיקאים נקיי כפיים וישרי דרך, כאלו שלא דבק בהם אפילו רבב אתי וציבורי. אני רוצה פוליטיקאים כמו ראובן ריבלין, נפתלי בנט, משה גפני, זהבה גלאון - ויש עוד לא-מעטים.

בשנים האחרונות השתרשה אצלנו התפישה, לפיה מה שלא פלילי הוא תקין. זו טעות ענקית. יש מנעד רחב מאוד בין הפלילי לבין הראוי, ובתווך יש מעשים פסולים מבחינה מוסרית וציבורית. למשל: נניח שאהוד אולמרט יזוכה בשבוע הבא בדיון הנוסף בפרשת טלנסקי. האם נראה לכם שקבלת מאות אלפי דולרים במזומן, כולל במעטפות, הפקדתם בקופה סודית ושימוש בהם לתשלומים מתחת לשולחן לעובדת מדינה - האם זה נראה לכם תקין? או אריה דרעי: האם נראה לכם סביר שמי שהורשע בביצוע עבירות פליליות כאשר שימש כשר הפנים, יחזור בדיוק לאותו תפקיד? או ציפי לבני: האם מעבר חוזר ונשנה ממפלגה למפלגה, תוך נטילת קולות ולעיתים גם כספי מימון, הוא התנהגות הולמת?

התשובה להתנהגות של פוליטיקאים כאלו היא בהוקעה ציבורית, בקריאה חד-משמעית של התקשורת ודעת הקהל שלא לאפשר להם להשתתף בהנהגת המדינה. יש מספיק אנשים מוכשרים וישרים. אנחנו לא חייבים לתת הזדמנות שנייה למי שכבר מעל באמוננו.

שוטרים
דרושה יד קשה [צילום: AP]

לא אלאה אתכם בפרטי המקבץ החדש של ידיעות שפרסמנו בימים האחרונים על המשטרה המצוינת של יוחנן דנינו. שוב מחדלי חקירה, שוב צווים נעדרי סמכות, שוב חיפושים בלתי חוקיים, שוב אי-אמירת אמת לבית המשפט. העובדה שהמשטרה היא ארגון חולה במקרה הטוב וארגון רקוב במקרה הרע, תהפוך בקרוב לידיעה שיפוטית; דומני שאזרחי ישראל כבר יודעים את זה מזמן.

את הנגע הזה אי-אפשר לרפא רק על-ידי העמדה לדין של שוטרים עבריינים (ומח"ש גם ממסמסת לא מעט תלונות), ואפילו לא על-ידי החלפתו של דנינו. כאן צריכה לבוא יד קשה, חד-משמעית ובלתי מתפשרת: שוטר עבר על החוק? יפוטר. שוטר שיקר? יפוטר. שוטר חרג מסמכותו? יפוטר. כמובן כחוק ותוך שמירת זכויותיו, אך ללא שום רחמים כאשר העובדות מוכיחות את אשמתו/אחריותו.

אולי זה יחייב את המשטרה להיפרד ממאות שוטרים. אולי זה יצור לה בטווח הקצר בעיה של מחסור בכוח אדם. אבל עדיף שיהיו פחות שוטרים מאשר שיסתובבו כאן שוטרים עבריינים, שקרנים ואלימים. ואחרי זה, צריך לשנות מן היסוד את הליכי הקבלה של השוטרים, להעביר אותם מבדקים מקיפים - וגם להעלות בצורה משמעותית את שכרם, כדי למשוך כוח אדם איכותי וראוי.

רשויות מקומיות
יהיו לא מעטים אחריו [צילום: פלאש 90]

צבי בר, יצחק רוכברגר, שמעון גפסו - אלו שלושת ראשי העיריות שהורשעו בחודשים האחרונים בעבירות של שוחד ומרמה. קדמו להם ראשי רשויות רבים, ויש גם לא מעטים שיבואו אחריהם. כי השלטון המקומי הוא החצר האחורית המסריחה של הממשל בישראל. כי ראשי רשויות יודעים שמשרד הפנים ממש לא רוצה להתעסק איתם, יש להם אוטונומיה כמעט מוחלטת, והם נהנים מקדנציות של חמש שנים - כפליים מאשר שר ממוצע.

מבקר המדינה התריע לפני שנתיים על כך שמשרד הפנים לא עושה דבר. תהיו בטוחים שדוח מעקב יעלה בעתיד את אותם ממצאים. הנה דוגמה קטנה: משרד הפנים מעניק מדי שנה פרסים לרשויות מקומיות על ניהול כספי תקין. הבנתם? במקום לשלוח הביתה את ראשי הרשויות שמתנהלים בצורה מופקרת, נותנים פרסים למי שמואיל בטובו לפעול כחוק. בקצב של הרשעת ראשי הרשויות, אולי כדאי לתת פרס למי שלא נפתחה נגדו חקירת משטרה.

איכשהו, קשה לי להאמין שאריה דרעי יהיה שר הפנים שייצא נגד שחיתות, בזבזנות, חוסר אחריות וגרעונות כרוניים. באותה מידה קשה לי להאמין, שבנימין נתניהו יכפה עליו לעשות זאת. אולי התקווה היא מכיוונו של משה כחלון, שיכול לנסות לסגור את הברז לרשויות כאלו. כי מה שהן צריכות, זה לא ברז של כספים אלא זרנוק של מים שישטוף אותן מכף רגל ועד ראש.

תקשורת
הלוואי שנגלה שאין לו עיתון [צילום: AP]

מסירת מידע בתקשורת היא אחד היסודות החשובים ביותר של הדמוקרטיה. בלי מידע חופשי, לא יוכל האזרח לממש את זכותו לבחור את מי שישלוט בו, וממילא לא תהיה דמוקרטיה. גם הבעת דעה מצד התקשורת היא מרכיב חשוב בגיבוש דעתו של האזרח, ומכאן שגם עליה יש לשמור מכל משמר.

אבל תראו מי חותר תחת היסודות הללו בישראל של 2015: לא השלטון, לא חברי הכנסת, לא בתי המשפט - אלא אנשי התקשורת עצמם. כאשר הם מכפיפים את דעתם האישית לזו של הבעלים; כאשר הם מציירים את המציאות בצורה מעוותת כדי לקדם אג'נדה פוליטית ו/או מסחרית; כאשר הם מתעלמים מעובדות שאינן נוחות להם - הם כורתים לא הענף עליו הם יושבים, אלא את זה שעליו יושבת הדמוקרטיה הישראלית.

הלוואי שהיה ניתן להקיא מתוך התקשורת את הבעלים הללו ואת העורכים והכתבים הנכנעים להם. הלוואי שהיינו יכולים להתעורר מחר בבוקר ולגלות ששלדון אדלסון, נוני מוזס, עמוס שוקן ויוסי מימן אינם מחזיקים בשלושה עיתונים ובערוץ טלוויזיה. אבל מאחר שזה לא יקרה, מה שנותר לנו הוא להגן על עצמנו ולהתעלם ממי שמנסים לשטוף את מוחותינו.

חיי דת
זקן ארוך עד ברכיים - זו מסיכה

קמיעות, מופתים, עושי ניסים, סגולות, קברים, תעניות - מה לא מספרים לנו כדי להוציא כסף מאנשים תמימים המצויים במצוקה. רק תתנו סכום הולם ליעד המתאים - ותזכו לשידוך, לפרי בטן, לפרנסה, לבריאות. ואם לא? מה זאת אומרת - אין מצב; הנה עשרות סיפורים על מי שתרמו ונושעו. הכל אינסטנט: לא צריך תפילה, לא צריך תשובה, לא צריך מעשים טובים, לא צריך תורה. אבל כן צריך מתווכים, כי הרי ריבונו של עולם עובד אצל הצדיקים, והוא לא מוכן לשמוע אדם פשוט המתפלל מעומק ליבו.

זו לא יהדות, זו עבודת אלילים. זו לא מצוה, זו עבירה. זו לא צדקה, זו גזילה. זו לא עזרה, זו הולכת שולל. "קרוב ה' לכל קוראיו, לכל אשר יקראוהו באמת", אנו אומרים בתפילות שלוש פעמים ביום. אני מאמין שלתפילתו של צדיק אמיתי יש יותר משקל מאשר לזו שלי; עניין של היגיון מחויב המציאות. אך צדיק אמיתי אינו מבקש כסף, צדיק אמיתי לא עושה טריקים, צדיק אמיתי לא אומר שהכל תלוי רק בו. ונא זכרו את שיר הפורים: זקן ארוך לי עד ברכיים - זו מסיכה.

ספורט
לשון גסה ומשתלחת [צילום: בוצ'צ'ו]

אבי לוזון היה יו"ר ההתאחדות לכדורגל והוא עודנו נציג ישראל בפיפ"א למרות עשרות הרשעות תעבורה. אבו סובחי (מוחמד אזברגה) הוא בעלי הפועל לוד למרות שנשלח ל-13 חודשי מאסר בשל עבירות תעבורה. אלי טביב ממשיך להיות בעלי בית"ר ירושלים למרות שנדון לעבודות שירות על הכאת אוהד. פיני גרשון הוא עוזר מאמן מכבי תל אביב למרות שורה של התבטאויות גזעניות וסקסיסטיות. שלמה שרף ורון קופמן ממשיכים לפרשן בערוץ הספורט למרות שלשונם גסה ומשתלחת. אייל ברקוביץ' היה מנג'ר הפועל תל אביב למרות שהיכה מאמן ילדים. אבי נמני הוא פרשן למרות ניגוד עניינים מובנה בהיותו סוכן כדורגלנים.

די ברשימה הזאת כדי להוכיח, שהספורט שלנו גדוש בעבריינים, בגסי רוח ובחסרי יושרה. תאמרו: זה רק ספורט. ממש לא. ראשית, מדובר באירועים ובאנשים שזוכים לחשיפה תקשורתית עצומה, וההתעלמות ממעשיהם שולחת מסר ש"זה לא נורא". שנית, לספורט יש גם חשיבות חינוכית, יש לו ערכים של תחרות הוגנת, שמירה על חוקי המשחק וכיבוד היריב.

לימור לבנת התחילה לנקות את הספורט הישראלי, אבל הבחירות לא אפשרו לה לסיים את המלאכה. כדאי מאוד ששר הספורט הבא יתחיל מהמקום בו לבנת הפסיקה, ובמיוחד - שיעביר חקיקה שתרחיק מהספורט את הדמויות הפסולות הללו.

תאריך:  27/03/2015   |   עודכן:  27/03/2015
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי לוזון   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי כרמל / Uri Carmel   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אלי טביב / Eli Tabib   אלי כהן / Eli Cohen   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   דוד אזולאי / David Azulai    דוד אמסלם / David Amsalem   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זהבה גלאון   חיים כץ / Haim Katz   יואב גלנט / Yoav Galant   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יוחנן דנינו   יוסי מימן / Yossi Miman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   לימור לבנת / Limor  Livnat   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מיקי לוי / Mickey  Levy   מכבי תל אביב   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משולם נהרי / Meshulam Nahari   ניגוד עניינים   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עמוס שוקן   פיני גרשון   צבי בר / Zvi Bar   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   רון קופמן   רוני אלשיך / Roni Alsheh   שלמה שרף   שמעון  גפסו 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ניקוי כללי
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
27/03/15 08:47
2
ronen20400
28/03/15 12:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 34
כידוע לכל, אינני נמנה על "מעריציו" של אריה דרעי אבל טענותיו של יאיר לפיד - נגד מינויו של אריה דרעי לשר בממשלה, הן תכלית הצביעות. בכך ממשיך מר לפיד להבדיל לרעה את החרדים, ובמיוחד נגד ש"ס הספרדית, כהמשך ל"מורשת" ההסתה של אביו המנוח, טומי לפיד. אינני חושב שטענתו ה"אתית" של לפיד נגד דרעי, היא בבחינת כזב אבל אדם עקרוני אמור להילחם נגד שחיתות ובעד אתיקה אמיתית נגד כל סילוף ונגד כל מסלף, ואת זה לפיד אינו עושה. חיציו מומטרים רק נגד אריה דרעי אבל כנגד ח"כים אחרים, שבעבר הורשעו בשחיתות בבית המשפט ונמצאים כיום ברשימת המועמדים של נתניהו למשרת שרים או סגני שרים, הרי שלפיד אינו משלח נגדם אפילו רמז. הדברים אמורים למשל באדם ששמו ח"כ צחי הנגבי.
26/03/2015  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
על-מנת להבין את הרקע לבחירות לכנסת שהתקיימו ב-17 במרס 2015 כמו גם את תוצאותיהן ואת הרכב הממשלה הבאה, צריך להכיר את שיטת הממשל בישראל ואת מבנה החברה הישראלית והמערכת הפוליטית. מאז הקמתה, שולטות בישראל ממשלות קואליציוניות. עד לזמן הווה, אף מפלגה לא זכתה ברוב בכנסת וסביר מאוד שהמצב הזה יימשך בעתיד הנראה לעין. משום מתכונת הממשל הקואליציוני, הקיימת בישראל, לא מספר הקולות שקיבלו המפלגות קובע, ואפילו לא מספר חברי הכנסת, אלא מי מחברי הכנסת הנבחרים יכול להרכיב קואליציה. משום כך אנו צפויים לממשלה ימנית בתוספת מפלגת מרכז אחת על-אף שגוש השמאל—מרכז זכה ב-63 מנדטים, היינו רוב בכנסת. הסיבה לכך נעוצה במבנה של המערכת הפוליטית בישראל, לפיו לא כל מפלגה מוכנה או יכולה לשבת בכל קואליציה.
26/03/2015  |  יהודה בן מאיר  |   מאמרים
עוד לא עיכלנו את נסיונו הבוטה של נשיא ארהב להתערב בהליכים הדמוקרטיים במדינה כשהוא מלמד אותנו פרק בהתבטאויות מול המגזר הערבי בעוד בארהב הורגים על-רקע גזעני כושים כאשר שוטרים יורים למות בשחורים.
26/03/2015  |  שמעון זיו  |   מאמרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו מוכן לתת את תיק הפנים ליושב-ראש ש"ס, חבר הכנסת אריה דרעי. בחדשות10 דווח כי השניים סיכמו על כך בפגישה ביניהם. כזכור, הביעו יו"ר יש עתיד יאיר לפיד וארגונים חוץ-פרלמנטריים לממשל תקין התנגדות למסור את התיק חזרה לאיש שגנב משם כספים בעת שכיהן כשר והורשע על כך. הצדדים מתעקשים על כך שהפגישה נסובה על קווי היסוד בלבד.
25/03/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
החלטה ראשונה עם פתיחת המו"מ הקואליציוני באופן רשמי. ועדת הכספים של הכנסת ותיק הבריאות חוזרים ליהדות התורה גם בממשלה ה-20. כך עולה (יום ד', 25.3.15) מתוצאות פגישה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני מיהדות התורה.
25/03/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ממשלה 34  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משטרה במוקד  /  מי ומי  
סוכם: כחלון ימונה לשר האוצר  /  איציק וולף
רק כך יציל נתניהו את ישראל  /  עמי דור-און
ממשלה חדשה: ההימנעות מן הצפוי  /  עודד ערן
מירי רגב הבטיחה ותקיים  /  אריה גל
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
הסבר אפשרי למחדל המבצעי של ה-7 באוקטובר; הניצחון האמריקני במלחמת העצמאות בקרב יורקטאון שבווירג'יניה בשנת 1781; כיבוש גשר הדנובה ליד וינה בשנת 1805; כשלון נפוליאון ברוסיה בשנת 1812;...
ירון פרידמן
ירון פרידמן  |  
חזרה לפילוג הפוליטי שהיה לפני השבעה באוקטובר, התחמקות מקבלת אחריות למצב, משבר מנהיגות ועוד - לא מדובר בישראל אלא בוויכוח הפנים-פלשתיני. פרשן מצרי מתאר בדרכו את המתיחות בין שני הפלג...
איתמר לוין
איתמר לוין
מלחמה צריכה יעד מדיני ברור    נתניהו שוב פוזל לרפובליקנים ומפלרטט עם עבריין בלתי שפוי    המשותף לשומר וגולדפוס    מה באמת חשוב לסמוטריץ'    חוק הרבנים ואבי דיכטר    האם מישהו עוקב אחרי ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il